abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71705721
hallo,

in januari heb ik een 2-jarig abbonement afgesloten bij T-mobile, zo staat dit ook op de t-mobile site als ik inlog, maar ik zat net nog even het contract door te lezen ivm een kleine reparatie die waarschijnlijk moet worden uitgevoerd, en daar kwam ik het volgende tegen:

10. Duur van de overeenkomst en opzegging door de klant
10.1 De overeenkomst wordt aangegaan voor een contractperiode die minimaal 12 maanden bedraagt.
10.2 De klant kan de overeenkomst tegen en na het verstrijken van de minimale contractperiode schriftelijk opzeggen via T-mobile Klantenservice onder vermelding etc etc, dit met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden.
10.3 De ovk wordt na het verstrijken van de minimale periode stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd
10.4 Bij beëindiging van de ovk door de klant komen alle aanspraken van de klant jegens t-mobile te vervallen.

Maar ben ik nu gek, of kan ik het abbonement als ik dat wil in oktober opzeggen? Het zou in principe 2 jarig zijn, maar dan moet toch in het contract een contractperiode van minimaal 24 maanden genoemd worden?
In het contract staat er volgens mij verder niks over in..

bedankt alvast
pi_71705797
Nee, je hebt een contract voor 24 maanden afgesloten, na dat contract wordt het contract stilzwijgend verlengd. Toentertijd was de opzegtermijn 3 maanden, vanaf 1 juli jl is dat veranderd in 1 maand opzegtermijn!
pi_71705836
Nee, wat daar staat is dat T-Mobile alleen maar contracten van minstens 12 maanden aanbiedt. JIj bent een contract aangegaan voor 24 maanden, dus tweemaal de minimale contractsduur. Dit komt trouwens niet uit het contract maar uit de algemene voorwaarden.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_71705857
Ja, maar waarom wordt in het contract dan niet een minimale periode genoemd van 24 maanden? Er staat toch naar mijn mening vrij duidelijk dat de minimale contractperiode 12 maand bedraagt, en dat er na de minimale contractperiode kan worden opgezegd met inachtneming van de 3 maand opzegtermijn.. Toch?
pi_71705972
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:45 schreef thotic het volgende:
Ja, maar waarom wordt in het contract dan niet een minimale periode genoemd van 24 maanden? Er staat toch naar mijn mening vrij duidelijk dat de minimale contractperiode 12 maand bedraagt, en dat er na de minimale contractperiode kan worden opgezegd met inachtneming van de 3 maand opzegtermijn.. Toch?
omdat de algemene voorwaarden algemeen zijn... en dus minimaal 12 maanden, zakelijk gezien kan je zelfs 36 maanden een contract aangaan... er zullen in die AV nog meer dingen staan die niet voor jou specifiek van toepassing zijn
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:53:21 #6
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_71705996
Een minimale contractsduur bij T-mobile is gewoon een jaar. Korter hebben zij niet.

Als ze in de algemene voorwaarden ook nog moeten zetten voor elke lezer wat zijn of haar lengte is blijven ze bezig...

Je eigen contract is voor jou bindend. Niet de algemene voorwaarden.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_71706004
Wat snap je nou niet.

Dit is niet je contract. Dit komt uit de algemene voorwaarden, die gelden voor alle afnemers van abonnementen. Je hebt voor twee jaar een contract afgesloten, dus 24 maanden. Zoals -_Tommy_- al zei, de opzegtermijn is tegenwoordig 1 maand na de afloop van je aangegane contractsduur, bij jou dus twee jaar/24 maanden. Je kan na een jaar of eerder wel opzeggen, maar dan moet je gewoon een afkoopsom betalen.
pi_71706115
In de nieuwe algemene voorwaarden hebben ze het verbeterd, voor zeikerds zoals jij.
quote:
5. Duur van de Overeenkomst en beëindiging
5.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor een minimale
contractsperiode van 12 of 24 maanden, afhankelijk van het
geselecteerde Aanbod. Na afloop van deze termijn wordt de
Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst
voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor
het verstrijken van deze minimale contractsperiode met inachtneming
van een opzegtermijn van één maand heeft opgezegd
bij de Klantenservice. Een Overeenkomst voor onbepaalde tijd
kan de Klant telkens met inachtneming van een opzegtermijn
van één maand opzeggen.
pi_71706134
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:53 schreef poepeneesje het volgende:
Wat snap je nou niet.

Dit is niet je contract. Dit komt uit de algemene voorwaarden, die gelden voor alle afnemers van abonnementen. Je hebt voor twee jaar een contract afgesloten, dus 24 maanden. Zoals -_Tommy_- al zei, de opzegtermijn is tegenwoordig 1 maand na de afloop van je aangegane contractsduur, bij jou dus twee jaar/24 maanden. Je kan na een jaar of eerder wel opzeggen, maar dan moet je gewoon een afkoopsom betalen.
ja het was al duidelijk, reageerde in men vorige bericht ook niet op jou, maargoed, dacht dus dat ik contract voor men neus had, vrij achterlijk dus:p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')