Opvallendste vond ik de nummer 1, Changing of the Guardsquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:55 schreef methodmich het volgende:
Had hem al elders geplaatst, maar nu ook hier. Iemand repte al over opvallende keuzes, dus ben benieuwd welke dan.
1 Changing Of The Guards
2 Visions Of Johanna
3 Don't Think Twice It's All Right
4 You're A Big Girl Now
5 Just Like A Woman
6 Like A Rolling Stone
7 Subterranean Homesick Blues
8 Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again
9 Tangled Up In Blue
10 Girl From The North Country
11 Knockin' On Heaven's Door
12 Mr. Tambourine Man
13 Baby Stop Crying
14 Idiot Wind
15 Rainy Day Women Nos 12 & 35
16 Blowin' In The wind
17 With God On Our Side
18 Most Likely You Go Your Way And I'll Go Mine
19 Lay Lady Lay
20 If You See Her Say Hello
21 The Times They Are A-Changin'
22 Hurricane
23 Is Your Love In Vain?
24 Positively 4th Street
25 John Brown
Tja, ik vind Street-legal een onderschat album van Bob, dat stiekem tot zijn beste werken hoort. Waarbij Changing Of The Guards een soort modern psalm is geworden. Het is redelijk anders dan het meeste van zijn werk, ook door het dameskoortje. En het swingt op de één of andere manier. Tegelijk heeft het weer de voor Bob zo kenmerkende "veel tekst".quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:57 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Opvallendste vond ik de nummer 1, Changing of the GuardsEn de toevoegingen van Baby Stop Crying en Is Your Love In Vain had ik niet verwacht, simpelweg omdat ze niet de bekendste zijn
![]()
Zo leer je nog eens watquote:Op zondag 9 augustus 2009 17:12 schreef cafca het volgende:
Wigwam is niet zo heel onbekend hoor, het is zelfs Bob's grootste hit in Nederland!
Tja, als je het ziet als de opvolger van Blood on the Tracks en Desire, kan ik me ergens wel voorstellen dat het indertijd een beetje lauw ontvangen werd. Maar desalniettemin blijft het een steengoed album, met o.a. Changing of the Guards, No time to think en Is your love in vain?quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:54 schreef methodmich het volgende:
[..]
Tja, ik vind Street-legal een onderschat album van Bob, dat stiekem tot zijn beste werken hoort. Waarbij Changing Of The Guards een soort modern psalm is geworden. Het is redelijk anders dan het meeste van zijn werk, ook door het dameskoortje. En het swingt op de één of andere manier. Tegelijk heeft het weer de voor Bob zo kenmerkende "veel tekst".
Klopt, best vreemde grootste hit voor de grootste tesktdichter aller tijdenquote:Op zondag 9 augustus 2009 18:03 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Zo leer je nog eens watMaar het is wel een ehm.. ongebruikelijk nummer
Geen slecht woord over Self Portrait trouwens hoor
hij stond op mijn shortlist, maar heeft de eerste 50 net niet gehaald. Ik zou hem zowiezo niet boven Simple Twist of Faith en I Shall be Released zettenquote:Op zondag 9 augustus 2009 21:45 schreef _Floddertje_ het volgende:
Eindelijk nog iemand met Blind Willie McTell in z'n lijstje! Maar pas op nummer 29, oei. Kent verder niemand dat nummer ofzo? Zo prachtig...
Nou, ik zou Alberta niet in m'n lijstje zettenquote:Op zondag 9 augustus 2009 23:53 schreef cafca het volgende:
[..]
hij stond op mijn shortlist, maar heeft de eerste 50 net niet gehaald. Ik zou hem zowiezo niet boven Simple Twist of Faith en I Shall be Released zetten
Ik vind Desire persoonlijk dan weer niet zo, vind Street-legal sterker. Blood On The Tracks is dan weer mijn favoriete Dylan-album.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:27 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, als je het ziet als de opvolger van Blood on the Tracks en Desire, kan ik me ergens wel voorstellen dat het indertijd een beetje lauw ontvangen werd. Maar desalniettemin blijft het een steengoed album, met o.a. Changing of the Guards, No time to think en Is your love in vain?
Ik heb nog getwijfeld over Tweeter; het is genoeg Dylan om 'm erbij te zetten, maar dan wil ik eigenlijk alle Wilburys-tracks die voornamelijk door Bob zijn gedaan toevoegen. En dat uitzoeken zou lastig worden omdat veel nummers gedeeld zijn. Lastigquote:Op maandag 10 augustus 2009 16:38 schreef methodmich het volgende:
[..]
Overigens zou ik Tweeter And The Monkey Man ook willen nomineren, maar dat is niet van Bob alleen...
Heb je het over de poll? Zou raar moest dat nummer in een Beatles poll meedoen..quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:58 schreef methodmich het volgende:
Klopt, officieel hebben ze namelijk alles zelf geschreven, maar je hoort vaak toch wel terug wie het grootste aandeel had. Zo had Handle With Care van mij mee mogen doen aan het George Harrison-toernooi, maar ja...
Ik heb dan ook Simple Twist of Fate op 1 en Blind Willie McTell op 2.quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:53 schreef cafca het volgende:
hij stond op mijn shortlist, maar heeft de eerste 50 net niet gehaald. Ik zou hem zowiezo niet boven Simple Twist of Faith en I Shall be Released zetten
In principe wel ja.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:20 schreef Dastan het volgende:
Wordt Girl from the North Country van The Freewheelin' Bob Dylan in de lijst hetzelfde gezien als die met Johnny Cash van Nashville Skyline?
(Ook tvp, ben bezig een lijst samen te stellen).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |