Je bent gewoon te goed voor zequote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:19 schreef -marientje- het volgende:
Ze krijgen een bak met vlees, brokken in overvloed en soms wat lekkers, snoepjes of een stukje kaas.
Ik vind het al heel veel. Als ik de buurtkatten verzorg, krijgen ze maar een bak met brokken per dag, verder niets...
Melk of yoghurt? Wil je de katten dood hebben ofzo?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:12 schreef Rosbief het volgende:
Alleen 's avonds vlees![]()
En 's middags dan? Krijgen ze verder helemaal niets behalve brok, geen melk/yoghurt ofzo tussendoor?
Onzin, de kat hier krijgt dagelijks melk of yoghurt en is al 20 jaarquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:30 schreef Civilian het volgende:
[..]
Melk of yoghurt? Wil je de katten dood hebben ofzo?Katten kunnen 't prima doen op broekjes en 1x per dag vlees hoor
Oh vandaarquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:32 schreef controlaltdelete het volgende:
Zoals hierboven geschreven. Mijn (3) katten krijgen 2x daags eten en zeuren alleen als het tegen etenstijd loopt. Een kat hoeft niet de hele dag brokjes klaar te hebben staan, worden ze lui, dik en verwend van.
Dat is dan niet dankzij de melk kan ik je vertellen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:32 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Onzin, de kat hier krijgt dagelijks melk of yoghurt en is al 20 jaar
Dood, nog wel. De ene kat kan wel tegen melk en de andere niet (krijgt er diarree van). Heeft volgens mij te maken met lactose(in)tolerantie. Als een kitten vroeg melk krijgt kan hij beter lactose afbreken dan wanneer dat niet gebeurt. Zelfde als bij mensen. En in dat geval zorgt lactose ervoor dat je diarree en krampen krijgt, zeker niet dat je er dood aan gaat.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:30 schreef Civilian het volgende:
[..]
Melk of yoghurt? Wil je de katten dood hebben ofzo?Katten kunnen 't prima doen op broekjes en 1x per dag vlees hoor
Nou, proberen kan geen kwaad...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:42 schreef Disana het volgende:
Heb je al Prins brokken geprobeerd? Mijn katten en die van verschillende buren zweren erbij.
En dan vraag jij je serieus af waarom die beesten verwend zijn geworden? tjeequote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:19 schreef -marientje- het volgende:
Ze krijgen een bak met vlees, brokken in overvloed en soms wat lekkers, snoepjes of een stukje kaas.
Ik vind het al heel veel. Als ik de buurtkatten verzorg, krijgen ze maar een bak met brokken per dag, verder niets...
Je moet die bak (of bakken) 's morgens vullen met net zoveel brokken als ze in ongeveer een halve dag kunnen opeten. Op de zak staat hoeveel een kat per dag mag hebben, da's een mooie richtlijn. 's Avonds vul je de bak met de andere helft. Blijkbaar geef je ze nu teveel, daar krijg je dikke katten van (eigen ervaringquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:30 schreef -marientje- het volgende:
Ik geef ze dagelijks een bak brokken en die doe ik pas de volgende dag verversen of soms later, maar ze maken ze nooit helemaal op.....
Of moet ik wachten tot ze helemaal op zijn? Worden ze niet slof of zo iets?
De aanbevolen hoeveelheid brokken + een "bak vlees" vind ik toch ook al veel te veelquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:31 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Je moet die bak (of bakken) 's morgens vullen met net zoveel brokken als ze in ongeveer een halve dag kunnen opeten. Op de zak staat hoeveel een kat per dag mag hebben, da's een mooie richtlijn. 's Avonds vul je de bak met de andere helft. Blijkbaar geef je ze nu teveel, daar krijg je dikke katten van (eigen ervaring)
En dan zal het 3 weken dra-ha-ma zijn omdat ze niet meer kunnen eten wanneer ze willen maar dan moet je even doorzetten. Daarna heb je katten die precies weten wanneer ze te eten krijgen en tussendoor weinig zullen zeuren. Maar je moet dus vooral niet tussendoor snacks gaan geven, dan denken ze alsnog dat ze op alle momenten te eten kunnen krijgen.
Ik schat TS iets lager in met een bak vlees en een bak brokken.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:35 schreef Cat22 het volgende:
Jah, je moet het natuurlijk in verhouding zien met wat ze verder allemaal krijgen. Maar ik ging ervan uit dat TS dat wel door had.
90 gram? jeetje dat krijgen mijn twee katten gezamelijk nog niet eens. En die zijn al veel te dik (volgens dierenarts)quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:20 schreef Kalebatz het volgende:
Grappig, die van mij krijgt 90 gram brokken per dag, ene helft om 12:00 uur, andere helft om 24:00 uur. Nooit geen gemauw of gebedel. Missch vaste voertijden? En voldoende voedingrijk voedsel?
O ja, alles gaat ook mooi op!
Tsja, die van mij weegt al bijna een jaar 4,9 - 5-1 kilo. Gaat gewoon prima. moet er wel bij zeggen dat ie gesteriliseert is en tot mijn grote verschrikking elke nacht wel een cadeautje meeneemt als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:54 schreef Tahiti het volgende:
[..]
90 gram? jeetje dat krijgen mijn twee katten gezamelijk nog niet eens. En die zijn al veel te dik (volgens dierenarts)
Ik weeg het ook niet. Hij krijgt 's ochtends en 's avonds een handje, en dat is voldoende voor hem. Hij loopt verder ook nooit te mekkeren, alleen als je rond hun etenstijd in de keuken staat loopt ie om je benen heen te dansen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:01 schreef nokwanda het volgende:
Ik weeg het nooit af. Ik heb een maatbekertje dat ik helemaal vul. Het is een klein maatbekertje en dat verdeel in onder de zes bakjes, twee keer per dag en voor ik ga slapen een heel klein beetje. Gister hebben we kippenhartjes voor hen gekookt. Toen stonden ze tijdens het koken allemaal mee te kijken. Ze weten echt dat dat voor hen is, want normaal doen ze dat echt niet als we koken.
Zie je wel? Hier precies hetzelfde.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:35 schreef -marientje- het volgende:
Ik heb zaterdag de Prins brokken gehad en ze zijn een stuk rustiger.![]()
Tuurlijk miauwen ze nog, maar alleen rond de etenstijden. Die had ik altijd al wel, maar ze aten de brokken niet op, waardoor er altijd brokken lagen. Welke ik ook kocht, ze waren er na twee happen al op uit gekeken, denk ik.
Deze brokken eten ze helemaal op, ze smullen ervan.![]()
Goede tip die Prins brokken (voor mij tenminste).
Ontworm zequote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:06 schreef -marientje- het volgende:
Iemand tips om dit gedrag te minderen?
Mijn katten krijgen alleen bij uitzondering natvoer of een stukje vis\ vlees.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:45 schreef Atreidez het volgende:
Ik vind zelf 1 keer per dag nat voer te weinig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |