abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71703400
Ik heb twee katten. Een half jaar geleden hebben wij deze katten overgenomen, omdat de vorige eigenaar heel allergisch is geworden. Ze zijn nu twee jaar. Hele leuke, gekke en lieve beesten, maar......

Ik word knettergek van hun gezeur om eten de hele dag door! Als ik al naar de keuken loop, rennen ze voor me uit. Het is sinds een paar weken aan de gang.

Ze krijgen tegen de avond allebei een bakje vlees en genoeg brokken. De brokken staan er gewoon, terwijl ze zeuren! Ik heb verschillende merken brokjes geprobeerd, ander vlees, de bakje verplaatsen.....
Zodra ik thuis kom, miauwen ze al om eten. Ik negeer het, duw ze de keuken uit, zet ze buiten neer, maar niets helpt.

Ik krijg het gevoel dat ze alleen maar lekker dingen willen, omdat ze de brokken laten staan.

Iemand tips om dit gedrag te minderen?
pi_71703412
Gooi ze op de BBQ.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_71703416
Negeren blijven.
pi_71703438
Lijken mijn katten wel Ik zou gewoon minderen met het geven van vlees daar wennen ze wel aan.
pi_71703441
1 tip:
Leren te negeren.

Ik weet dat het moeilijk is, maar dat is het enige wat werkt.
Sappig !!
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:12:05 #6
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71703447
Alleen 's avonds vlees
En 's middags dan? Krijgen ze verder helemaal niets behalve brok, geen melk/yoghurt ofzo tussendoor?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_71703536
Ze krijgen een bak met vlees, brokken in overvloed en soms wat lekkers, snoepjes of een stukje kaas.

Ik vind het al heel veel. Als ik de buurtkatten verzorg, krijgen ze maar een bak met brokken per dag, verder niets...
pi_71703583
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:19 schreef -marientje- het volgende:
Ze krijgen een bak met vlees, brokken in overvloed en soms wat lekkers, snoepjes of een stukje kaas.

Ik vind het al heel veel. Als ik de buurtkatten verzorg, krijgen ze maar een bak met brokken per dag, verder niets...
Je bent gewoon te goed voor ze daarom blijven ze zo zeuren
pi_71703586
Ze krijgen inderdaad heel veel. Geef eten op vaste tijden en verder niet.
Mijn 6 katten zeuren ook als het tegen hun etenstijd loopt. dat is dus 's morgens als ik wakker word en ergens tussen 6 en 7 's avonds. Het vervelen 's morgens hebben ze inmiddels ook wel afgeleerd. maar dat heeft even geduurd. Je hebt gewoon een lange adem nodig en je moet consequent blijven. Heeeeeel af en toe een klein stukkie van iets mag best, maar wel als uitzondering en niet als regel. Anders groeien ze ook dicht.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:30:50 #10
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_71703686
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:12 schreef Rosbief het volgende:
Alleen 's avonds vlees
En 's middags dan? Krijgen ze verder helemaal niets behalve brok, geen melk/yoghurt ofzo tussendoor?
Melk of yoghurt? Wil je de katten dood hebben ofzo? Katten kunnen 't prima doen op broekjes en 1x per dag vlees hoor
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:32:10 #11
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71703705
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:30 schreef Civilian het volgende:

[..]

Melk of yoghurt? Wil je de katten dood hebben ofzo? Katten kunnen 't prima doen op broekjes en 1x per dag vlees hoor
Onzin, de kat hier krijgt dagelijks melk of yoghurt en is al 20 jaar
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:32:31 #12
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_71703713
Zoals hierboven geschreven. Mijn (3) katten krijgen 2x daags eten en zeuren alleen als het tegen etenstijd loopt. Een kat hoeft niet de hele dag brokjes klaar te hebben staan, worden ze lui, dik en verwend van.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_71704224
Onze krijgen alleen brokken (met af en toe vlees, maar dat is zeker niet dagelijks) die hele dag er staan, maar ze zeuren nooit om voedsel.
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_71704240
Doen die van mij ook. Tenminste, smorgens, en elke keer als ze de keukendoor open horen gaan

Ach, vind het wel schattig
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:11:53 #15
144084 Schuttingbeer
IBTL Special Ops
pi_71704281
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:32 schreef controlaltdelete het volgende:
Zoals hierboven geschreven. Mijn (3) katten krijgen 2x daags eten en zeuren alleen als het tegen etenstijd loopt. Een kat hoeft niet de hele dag brokjes klaar te hebben staan, worden ze lui, dik en verwend van.
Oh vandaar
Wie, ik?
pi_71704332
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:32 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Onzin, de kat hier krijgt dagelijks melk of yoghurt en is al 20 jaar
Dat is dan niet dankzij de melk kan ik je vertellen.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:21:58 #17
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_71704452
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:30 schreef Civilian het volgende:

[..]

Dood, nog wel. De ene kat kan wel tegen melk en de andere niet (krijgt er diarree van). Heeft volgens mij te maken met lactose(in)tolerantie. Als een kitten vroeg melk krijgt kan hij beter lactose afbreken dan wanneer dat niet gebeurt. Zelfde als bij mensen. En in dat geval zorgt lactose ervoor dat je diarree en krampen krijgt, zeker niet dat je er dood aan gaat.
pi_71704601
Ik geef ze dagelijks een bak brokken en die doe ik pas de volgende dag verversen of soms later, maar ze maken ze nooit helemaal op.....
Of moet ik wachten tot ze helemaal op zijn? Worden ze niet slof of zo iets?
pi_71704717
Tsja ja kunt ook wat minder en het bakje doen en dan wat vaker verversen. Ik heb een voerbox waar ik de 10kg zak in leeg gooi en dagelijks moet hier toch een van de twee bakjes worden bijgevuld.
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
  † In Memoriam † zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:42:48 #20
137949 Disana
pi_71704784
Heb je al Prins brokken geprobeerd? Mijn katten en die van verschillende buren zweren erbij.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:44:14 #21
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71704804
Katten die geen melk krijgen zijn geen echte katten imo.
pi_71705767
Het lijken mijn katten wel. Die gaan zelfs voor de TV of op de laptop zitten als ze om 22 uur nog geen eten hebben gehad. En dan kijken ze je zo aan van, HALLO JE VERGEET WAT!
Negeren valt niet mee, maar het helpt wel.
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_71705966
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:42 schreef Disana het volgende:
Heb je al Prins brokken geprobeerd? Mijn katten en die van verschillende buren zweren erbij.
Nou, proberen kan geen kwaad...
pi_71706150
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:19 schreef -marientje- het volgende:

En dan vraag jij je serieus af waarom die beesten verwend zijn geworden? tjee haha!
pi_71706172
Je moet die beesten in een ritme krijgen. Dus geen tussendoortjes meer, en op een vaste tijd eten geven.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:04:08 #26
22592 crew  Ole
pi_71706209
Hier staat altijd eten, nat en droog. Kat regelt het zelf, en eet nooit teveel.
Misschien heb ik mazzel, maar geen last van zeurende kat hier. Alleen als ik vergeten ben zijn bakje bij te vullen, maar zodra dat gebeurt is huppelt hij weer vrolijk weg
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:24:43 #27
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71707801
Ritme, en buiten die tijden gewoon laten jengelen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_71707939
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:30 schreef -marientje- het volgende:
Ik geef ze dagelijks een bak brokken en die doe ik pas de volgende dag verversen of soms later, maar ze maken ze nooit helemaal op.....
Of moet ik wachten tot ze helemaal op zijn? Worden ze niet slof of zo iets?
Je moet die bak (of bakken) 's morgens vullen met net zoveel brokken als ze in ongeveer een halve dag kunnen opeten. Op de zak staat hoeveel een kat per dag mag hebben, da's een mooie richtlijn. 's Avonds vul je de bak met de andere helft. Blijkbaar geef je ze nu teveel, daar krijg je dikke katten van (eigen ervaring )

En dan zal het 3 weken dra-ha-ma zijn omdat ze niet meer kunnen eten wanneer ze willen maar dan moet je even doorzetten. Daarna heb je katten die precies weten wanneer ze te eten krijgen en tussendoor weinig zullen zeuren. Maar je moet dus vooral niet tussendoor snacks gaan geven, dan denken ze alsnog dat ze op alle momenten te eten kunnen krijgen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:34:06 #29
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71707980
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:31 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Je moet die bak (of bakken) 's morgens vullen met net zoveel brokken als ze in ongeveer een halve dag kunnen opeten. Op de zak staat hoeveel een kat per dag mag hebben, da's een mooie richtlijn. 's Avonds vul je de bak met de andere helft. Blijkbaar geef je ze nu teveel, daar krijg je dikke katten van (eigen ervaring )

En dan zal het 3 weken dra-ha-ma zijn omdat ze niet meer kunnen eten wanneer ze willen maar dan moet je even doorzetten. Daarna heb je katten die precies weten wanneer ze te eten krijgen en tussendoor weinig zullen zeuren. Maar je moet dus vooral niet tussendoor snacks gaan geven, dan denken ze alsnog dat ze op alle momenten te eten kunnen krijgen.
De aanbevolen hoeveelheid brokken + een "bak vlees" vind ik toch ook al veel te veel Zou de brokken dan ook halveren.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:35:25 #30
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71708003
Jazz krijgt s ochtends voer en s avonds, alleen rond etenstijd loopt ie soms je benen heel veel kopjes te geven, maar dat is alles. Als je dan nog geen voer geeft houdt ie ook gewoon op
pi_71708013
Jah, je moet het natuurlijk in verhouding zien met wat ze verder allemaal krijgen. Maar ik ging ervan uit dat TS dat wel door had.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:36:59 #32
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71708034
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:35 schreef Cat22 het volgende:
Jah, je moet het natuurlijk in verhouding zien met wat ze verder allemaal krijgen. Maar ik ging ervan uit dat TS dat wel door had.
Ik schat TS iets lager in met een bak vlees en een bak brokken.
pi_71743151
Grappig, die van mij krijgt 90 gram brokken per dag, ene helft om 12:00 uur, andere helft om 24:00 uur. Nooit geen gemauw of gebedel. Missch vaste voertijden? En voldoende voedingrijk voedsel?

O ja, alles gaat ook mooi op!
Feel the fuzz!
pi_71746426
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:20 schreef Kalebatz het volgende:
Grappig, die van mij krijgt 90 gram brokken per dag, ene helft om 12:00 uur, andere helft om 24:00 uur. Nooit geen gemauw of gebedel. Missch vaste voertijden? En voldoende voedingrijk voedsel?

O ja, alles gaat ook mooi op!
90 gram? jeetje dat krijgen mijn twee katten gezamelijk nog niet eens. En die zijn al veel te dik (volgens dierenarts)
pi_71746667
Ik weeg het nooit af. Ik heb een maatbekertje dat ik helemaal vul. Het is een klein maatbekertje en dat verdeel in onder de zes bakjes, twee keer per dag en voor ik ga slapen een heel klein beetje. Gister hebben we kippenhartjes voor hen gekookt. Toen stonden ze tijdens het koken allemaal mee te kijken. Ze weten echt dat dat voor hen is, want normaal doen ze dat echt niet als we koken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_71750746
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:54 schreef Tahiti het volgende:

[..]

90 gram? jeetje dat krijgen mijn twee katten gezamelijk nog niet eens. En die zijn al veel te dik (volgens dierenarts)
Tsja, die van mij weegt al bijna een jaar 4,9 - 5-1 kilo. Gaat gewoon prima. moet er wel bij zeggen dat ie gesteriliseert is en tot mijn grote verschrikking elke nacht wel een cadeautje meeneemt als je begrijpt wat ik bedoel.
Feel the fuzz!
  maandag 10 augustus 2009 @ 02:56:35 #37
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71750787
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 23:01 schreef nokwanda het volgende:
Ik weeg het nooit af. Ik heb een maatbekertje dat ik helemaal vul. Het is een klein maatbekertje en dat verdeel in onder de zes bakjes, twee keer per dag en voor ik ga slapen een heel klein beetje. Gister hebben we kippenhartjes voor hen gekookt. Toen stonden ze tijdens het koken allemaal mee te kijken. Ze weten echt dat dat voor hen is, want normaal doen ze dat echt niet als we koken.
Ik weeg het ook niet. Hij krijgt 's ochtends en 's avonds een handje, en dat is voldoende voor hem. Hij loopt verder ook nooit te mekkeren, alleen als je rond hun etenstijd in de keuken staat loopt ie om je benen heen te dansen.
pi_71770951
Ik heb zaterdag de Prins brokken gehad en ze zijn een stuk rustiger.
Tuurlijk miauwen ze nog, maar alleen rond de etenstijden. Die had ik altijd al wel, maar ze aten de brokken niet op, waardoor er altijd brokken lagen. Welke ik ook kocht, ze waren er na twee happen al op uit gekeken, denk ik.
Deze brokken eten ze helemaal op, ze smullen ervan.

Goede tip die Prins brokken (voor mij tenminste).
  † In Memoriam † maandag 10 augustus 2009 @ 21:29:33 #39
137949 Disana
pi_71772497
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 20:35 schreef -marientje- het volgende:
Ik heb zaterdag de Prins brokken gehad en ze zijn een stuk rustiger.
Tuurlijk miauwen ze nog, maar alleen rond de etenstijden. Die had ik altijd al wel, maar ze aten de brokken niet op, waardoor er altijd brokken lagen. Welke ik ook kocht, ze waren er na twee happen al op uit gekeken, denk ik.
Deze brokken eten ze helemaal op, ze smullen ervan.

Goede tip die Prins brokken (voor mij tenminste).
Zie je wel? Hier precies hetzelfde.

Prins pakt het best slim aan maar ik ben er erg blij mee: bij ons asiel (Zuidwolde) krijg je een zak mee als je een kat meeneemt.
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 21:32:37 #40
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_71772605
Die van ons krijgen echt alleen maar brokjes (wel lambs of andere dure, anders ziet hun vacht er niet uit) en eens in de zoveel tijd 1 kuipje van het één of ander, daar hebben we ook een soort 'codewoord' voor, als je dat zegt beginnen ze allebei als een gek te mauwen
Ze zeuren hier verder nooit om eten, brokken staan er gewoon altijd, mauwen alleen als het op is of als het water niet vers genoeg meer is, dan willen ze nieuwe
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:45:05 #41
259352 Hyzenthlay
Pretty is as pretty does
pi_71841195
Hier krijgen ze 's morgens alle vier een handje brokjes in hun eigen bakje. Dat gaat meestal wel op, soms zitten er 's middags als ik uit mijn werk kom nog wat brokjes in. Ze krijgen dan allemaal een knuffel en een snoepje (tegen een uur of 3 zeg maar), en dan rond zessen een bakje vlees.
De volgende ochtend gooi ik alle restjes weg en krijgen ze verse brokjes. Werkt perfect, het enige moment waarop ze wel eens zeuren is tegen snoepjes-tijd (en dan zijn ze natuurlijk niet tevreden met 1 snoepje, nee, liever honderd snoepjes per kat!). Water ververs ik twee keer per dag, 's morgens en 's avonds.
pi_72066418
ik heb hier een zelfbedieningsbak met felix brokjes staan. elke avond krijgen ze per kat een half blikje gourmet. dat gaat prima. verder krijgen ze gewoon niks. nja, ze krijgen nog wel eens wat toegestopt van mijn dochtertje. maar dat mag dus niet
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:27:36 #43
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72066546
Die van mij hebben de hele dag brokken en dat wordt bijgevuld als het (bijna) op is. Als ze jarig zijn of als ik een goede bui heb krijgen ze een beetje tonijn uit blik maar verder niks.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:27:05 #44
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_72075694
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:06 schreef -marientje- het volgende:
Iemand tips om dit gedrag te minderen?
Ontworm ze
pi_72075938
Ze zijn nu erg gewend aan de regelmaat die ze hebben en gaan daarom lopen zeuren zodra je thuis bent. Sla het vlees eens een paar dagen over. Dan zul je zien dat dat zeuren snel verdwijnt. Hier zeuren ze ook zo. En als ik eens een weekendje weg ben geweest zeuren ze de maandag erop niet meer. Maar ik vind juist wel schattig dat ze zo op eten lopen te vissen.
pi_72091448
Sinds mijn kat alleen maar brokjes (i..v.m. nierinsufficientie) kreeg, werd het zeuren heel veel minder.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:21:15 #47
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72091519
Die van ons krijgen alleen 's avonds brokjes. Overdag hoor je ze niet. 's Avonds kun je echter geen spier bewegen of er vliegen er een paar richting keuken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_72091703
Hier begon Merlijn ineens te bedelen, wat ie nooit deed. Hij lustte toch niks. Maar toen gaf mijn man hem een paar likken van de griesmeelpaap. Dat bleek hij zo lekker te vinden at mijn man voorts geen bakkie meer kon nemen zonder dat Merlijn hem in zijn nek zat. Zoooo grappig dat hij toch weer iets kreeg en dat elke dag. En toen zat ie onder de acne. Nu krijgt hij het helemaal niet meer. Hij is gelijk gestopt met bedelen en zijn puisten verdwijnen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72091953
Ik vind zelf 1 keer per dag nat voer te weinig.. En je hebt ze overgenomen van iemand anders, die misschien wel 2 keer per dag nat voer gaf. Als die gewoonte dan aanwezig is dan snap ik ook dat ze zeuren Maarja, er zijn genoeg mensen die alleen maar brokjes geven trouwens.. Persoonlijk vind ik het zeuren van katten wel wat hebben, en in mijn beleving hebben ze ook echt honger dan itt een hond die altijd zeurt en als ie de kans krijgt zichzelf gewoon dood eet.
Where facts are few, experts are many.
pi_72092089
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:45 schreef Atreidez het volgende:
Ik vind zelf 1 keer per dag nat voer te weinig.
Mijn katten krijgen alleen bij uitzondering natvoer of een stukje vis\ vlees.
pi_72095455
noh, katten zeuren ook heus als ze geen honger hebben. Als ze gewend zijn om eten te krijgen als je opstaat, zullen ze altijd zeuren als je opstaat. Maar het is logisch dat ze dan ook honger hebben. Hier krijgen ze ook eten als ik van mijn werk thuis kom. Maar nu ik even geen werk heb en ik ga boodschappen doen, denken zij dat het tijd is en dan zeuren ze heel even. Maar daar leggen ze zich ok razendsnel bij neer, gelukkig.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')