![]()
Biografie
quote:
Ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is Rutger van Barneveld, mijn geboortedatum is 13 augustus 1990 en ik woon in Tiel.
Sinds 2003 ben ik druk bezig met zingen en optreden in de regio. Daarvoor had ik alleen maar thuis gezongen voor familie en vrienden. Een van die vrienden van lid van een Tielse voetbalvereniging en daar was een feestje. Of ik maar even wilde komen zingen.
Nou daar ging ik heen met mijn stereotorentje en microfoon, doodnerveus natuurlijk.
Gelukkig liep alles gesmeerd en had ik veel succes, dus ik dacht "Dit is wat ik wil blijven doen, zingen en entertainen voor grote groepen mensen"
Tot nu toe gaat het top en ik ben door de jaren heen dan ook steeds professioneler geworden.
Ik zat op RSG Lingecollege, locatie Teisterbantlaan, vmbo. Daar is ieder jaar een stunt en een gala, waarbij docenten op moeten treden. De coördinator van die dag, woensdag 16 mei 2007 was het dit jaar, die vroeg of ik ook op wilde treden en natuurlijk deed ik dat.
Deze keer was de stunt midden in het centrum van Tiel, wat natuurlijk het nodige publiek trok.
Eén van de coördinatoren had het plan opgevat dat ik een Nederlandstalig en een Engelstalig nummer moest zingen. Ik Engelstalig, oké we gaan ervoor.
Even toch maar een cd op laten nemen in Weert, want dan kon ik gelijk de cd presentatie doen midden in het centrum van Tiel.
De titel van deze cd is “Gewoon Rutger”.
Bij grote optredens ga ik altijd samen met een vriend en goede college van mij, nl. Party Dj Ramon en samen zingen en draaien wij er dan op los in een avondvullend programma.
Wij draaien voor ieder wat wils en wij zingen het bekende Nederlandstalige lied.
De hit waar het allemaal mee begon, heel fok kent dit nummer:
Ook een leuke meezinger:
Zijn nieuwe zomerhit!