abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 09:51:05 #1
331 Merel
Be here now.
pi_71703253
Dom vrouwtje als ik ben, heb ik, toen ik mijn externe harddrive wilde loskoppelen van m'n laptop, bij "safely remove hardware" niet geklikt op die harddrive, maar op m'n DVD-speler/branderdinges. Geen idee waarom die ineens in het rijtje stond, maar gewoon stom erop geklikt. Nu herkent m'n laptop de DVD-speler/branderdinges niet meer, of in ieder geval, als je naar apparaatbeheer gaat en kijkt bij eigenschappen, dan staat er "Kan dit apparaat niet gebruiken omdat het is voorbereid om veilig te worden verwijderd, maar het apparaat is nog niet van de computer verwijderd. (Code 47) Verwijder dit apparaat eerst van de computer en sluit het vervolgens opnieuw op de computer aan. Klik op 'Naar oplossingen zoeken' als u gegevens over dit apparaat naar Microsoft wilt verzenden en wilt kijken of een oplossing beschikbaar is." Is er geen andere manier om dit ongedaan te maken zonder dat ik het de DVD-speler/branderdinges uit de laptop haal en 'm er daarna weer opnieuw in zet? Ik weet namelijk helemaal niet hoe dat moet
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_71703265
Pc opnieuw opstarten helpt niet?
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_71703273
Sja nu kan ik een heel verhaal gaan houden over hoe je 'm weer aankoppelt, of waarom je een ander OS moet nemen waarin dat heul niet nodig is, maar je kunt ook gewoon even je computer opnieuw opstarten.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 09:55:47 #4
331 Merel
Be here now.
pi_71703290
Echt?? Oh nu voel ik me nog dommer dan ik me toch al voelde Even proberen hoor
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:00:04 #5
331 Merel
Be here now.
pi_71703329
Goh, uhm nouja, probleem opgelost dus Bedankt Ik zal nooit meer zulke domme vragen stellen
pi_71703369
Er bestaat niet zoiets als domme vragen, alleen domme mensen.
pi_71703380
Waarom zou ju uberhaubt dat 'safely remove hardware' gedoe gebruiken; ik doe dat nooit, ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:08:29 #8
108228 RedemptioN
genieten & genieten
pi_71703419
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:03 schreef doppendoosch het volgende:
Er bestaat niet zoiets als domme vragen, alleen domme mensen. alleen onwetendheid
PSN: diTani
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:08:58 #9
108228 RedemptioN
genieten & genieten
pi_71703423
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:04 schreef leom het volgende:
Waarom zou ju uberhaubt dat 'safely remove hardware' gedoe gebruiken; ik doe dat nooit, ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
omdat de goedkope Chinese producten het wel begeven als je dat niet doet
pi_71703654
vertel; ben wel benieuwd. wat kan er dan precies stuk gaan en waarom?
pi_71703791
.

Typisch windows, daarom heb je de drie R'en:
Restart
Reboot
Reïnstall.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_71703834
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:28 schreef leom het volgende:
bestanden kunnen beschadigd raken doordat windows nogal lomp omgaat met het openen/wegschrijven daarvan. De kans is niet erg groot maar je kunt echt een boel vernaggelen als je windows gebruikt en niet safely-remove doet.
pi_71703932
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:04 schreef leom het volgende:
1x niet gedaan onder windows 2000 bij een usb stick... vercolgens was ik een deel van me bestanden kwijt...
pi_71703990
fat32 kan er overigens beter tegen dan ntfs..

ik heb een usbstick ntfs geformatteerd en daar doe ik altijd safely remove hardware.. het zal niet de 1e keer zijn dat het fout gaat
pi_71704010
Ik heb dat met m'n beide usb-sticks echt nog nooit gedaan en mis geen data ofzo .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:00:04 #16
108228 RedemptioN
genieten & genieten
pi_71704092
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:28 schreef leom het volgende:
wat? de usb stick zelf...waarom? al sla je me dood...

het waren van die cheap sticks en mp3 spelers die je bij een bedrijf kreeg, na 2 a 3x gebruiken en ze er zo uithalen waren ze deaud, ging je er wat beter mee om...met dus de "safely remove hardware" dan gingen ze wel heel wat langer mee
pi_71704164
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:42 schreef doppendoosch het volgende:
bestanden kunnen beschadigd raken doordat windows nogal lomp omgaat met het openen/wegschrijven daarvan. De kans is niet erg groot maar je kunt echt een boel vernaggelen als je windows gebruikt en niet safely-remove doet.
lomp?!?

Safely Remove is er omdat Windows in staat is het systeem te versnellen door sommige bewerkingen te cachen. Dat betekend dat het systeem niet wacht op de verwerking maar meteen weer beschikbaar is. Als je dan meteen het apparaat verwijdert kan het zijn dat het bestand nog niet volledig weg geschreven is.

Standaard staat dit echter voor verwijderbare media uitgeschakeld zodat het in principe geen kwaad kan een USB stick te verwijderen terwijl je net een opslag commando gegeven hebt. Echter kan de gebruiker dit zelf alsnog aan zetten.

"Safely Remove" zorgt er voor dat Windows controleert of er nog gegevens in de cache staan. Als dit zo is dan forceert het een schrijf actie en geeft vervolgens aan dat het nu veilig is.

Dat heeft niets met "lomp omgaan" te maken. Dat heeft alles te maken met gebruiksvriendelijkheid. Daarnaast kun je helemaal niet zo heel veel vernaggelen, alleen de laatste schrijf actie kan vernaggeld worden.
Overigens is deze vorm van caching ook in andere operating systems normaal gebruik. Sommigen daarvan hebben geen "safely remove" waardoor je nooit zeker bent of je het apparaat wel veilig kunt verwijderen of niet.... Mac OSX kent de "sleep item naar prullenbak" actie die hetzelfde doet als "safely remove". Linux kent de zogenaamde "Niet goed, da's pech" garantie waarbij je gewoon alsnog je spullen kwijt bent.
pi_71704813
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:04 schreef Croga het volgende:

[..]

lomp?!?
Mja als je één keer je usb-stick in een linux-station stopt, dan weet je waarom lomp. Bestandsoverdracht gaat 300x zo snel en de kans dat de schrijfactie open blijft staan is het best te benaderen met 0. Hoe je er bij komt dat je in linux een schijfstation niet kunt ontkoppelen is me onduidelijk, zal wel onwetendheid zijn. Gaat namelijk ook tig keer makkelijker dan in windows.
pi_71705187
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:44 schreef doppendoosch het volgende:

[..]

Mja als je één keer je usb-stick in een linux-station stopt, dan weet je waarom lomp. Bestandsoverdracht gaat 300x zo snel en de kans dat de schrijfactie open blijft staan is het best te benaderen met 0. Hoe je er bij komt dat je in linux een schijfstation niet kunt ontkoppelen is me onduidelijk, zal wel onwetendheid zijn. Gaat namelijk ook tig keer makkelijker dan in windows.
nou, tig keer makkelijker.. in windows is het 2x klikken
linux: umount /dev/usb_drive
ik prefereer dan echt de windows manier das imho echt makkelijker
pi_71708594
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:05 schreef mschol het volgende:

[..]

nou, tig keer makkelijker.. in windows is het 2x klikken
ik prefereer dan echt de windows manier das imho echt makkelijker
Gnome is het ook 2x klikken. Maar dan zonder dat je eerst moet uitzoeken welke drive je precies nodig hebt omdat je anders foutjes kunt maken zoals TS. .
pi_71708925
Dém, helaas kan ubuntu geen dataverlies voorkomen doordat je je usb-stick kwijt raakt in een hotel!
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:31:13 #22
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71708993
Edit: is al gezegd
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_71709074
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:38 schreef Mikkie het volgende:
.

Typisch windows, daarom heb je de drie R'en:
Restart
Reboot
Reïnstall.
Een 4e die heeel vaal voorkomt bij Windows m.b.t. de 3 genoemde:

Repeat
pi_71717254
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:05 schreef mschol het volgende:
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:07 schreef doppendoosch het volgende:
Gnome is het ook 2x klikken. Maar dan zonder dat je eerst moet uitzoeken welke drive je precies nodig hebt omdat je anders foutjes kunt maken zoals TS. .
Gnome != Linux. Er zullen vast voor Windows ook addons zijn die het makkelijker maken....
Daarnaast is überhaupt toegang krijgen tot de drive in Linux al een uitdaging. Je zult hem eerst met de hand moeten mounten.

Maar op deze manier wordt het meer Nerdwars dan wat anders dus laat maar lekker achterwege.
pi_71721794
thx voor de info :-) ik klik meestal wel het venster dicht van de usb drive in kwestie; wellicht ga ik toch eens die safely remove gebruiken :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')