quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:15 schreef dddour het volgende:Een verbaasmoment in de auto? Dan heb ik toch mijn twijfels bij de manier waarop jij in de auto zit. Als jij weet waar je mee bezig bent en geconcentreerd achter het stuur zit, zul je nooit een verbaasmoment hebben. Probeer maar eens, gewoon opletten en niet blind vertrouwen op stoplichten en verkeersregels.
Ik verbaas me ook over de idioot die ik in mijn spiegels honderd meter achter me rechts zie inhalen hoor. Alles wat het verkeersbeeld verstoort trekt mijn aandacht en doe me mijn wenkbrauwen fronsen over zulk egocentrisch weggedrag.
Ik vertrouw echt niet blind op de verkeersregels hoor, als autorijder, en als motorrijder ben ik al helemaal wel gewend vooruit te kijken en te anticiperen, ik heb jouw wijsheid echt niet nodig.
Maar als jij mijn aandacht trekt in mijn spiegels of in mijn blik vooruit, dan ben je fout bezig, en dat gebeurt niet alleen als je mij rechts inhaalt, maar ook als ik het je honderd meter voor me of achter me zie doen. Als iedereen zich voorspelbaar gedraagt is er een stuk minder stress in het verkeer. Ik hou rekening met je als ik zie dat jij een rechtsinhaler bent, zodra ik het spot zit jij extra in mijn vizier. Overbodige aandacht die je van me vraagt.