FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Kiezen tussen 2 auto's.
maickeltjezaterdag 8 augustus 2009 @ 01:09
Hallo

Ik ben dus van plan een andere auto te gaan kopen, en heb een budget rond de 10.000 euro.
Ik zit dus te twijfelen tussen 2 auto's en zou graag jullie mening willen horen waar jullie
voor zouden kiezen en waarom?

Mercedes CLK 320


Jaguar X Type 3.0 liter.


Beide auto's full opties zoals leer, automaat etc.
Ik ga via een kennis die autohandelaar is de auto in duitsland kopen mocht dit nog iets aan jullie mening veranderen.

Alvast bedankt.
GauloisesB.zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:10
Even door sparen
maickeltjezaterdag 8 augustus 2009 @ 01:14
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:10 schreef GauloisesB. het volgende:
Even door sparen
Bedankt voor je serieuze reactie.
Je bent echt heel grappig.
CasBzaterdag 8 augustus 2009 @ 01:14
Jaguar, dat is tenminste geen pooierbak (maar een ouwe lullenbak. ).
zeemonsterzaterdag 8 augustus 2009 @ 01:28
automaat .. behoort dat tot full options
maickeltjezaterdag 8 augustus 2009 @ 01:34
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:28 schreef zeemonster het volgende:
automaat .. behoort dat tot full options
Nee om maar even een voorbeeld te geven http://link.marktplaats.nl/266580093
zit geen leer in.
kahliezaterdag 8 augustus 2009 @ 01:40
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:34 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Nee om maar even een voorbeeld te geven http://link.marktplaats.nl/266580093
zit geen leer in.
Dat is een auto van 10 jaar oud met 150.000 km op de teller, voor dat bedrag bij een particulier vind ik het niet een echt beste keuze. Mocht je toch bij een particulier gaan kopen, laat je auto dan keuren bij een goede garage of via de ANWB, voordat je er in je eerste jaar voor 2.000 euro aan kosten aan hebt.

Ik zou vooral kijken of je niet een wat nieuwere auto op de kop weet te tikken voor dat geld of eentje met minder KM's.
maickeltjezaterdag 8 augustus 2009 @ 01:47
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:40 schreef kahlie het volgende:

[..]

Dat is een auto van 10 jaar oud met 150.000 km op de teller, voor dat bedrag bij een particulier vind ik het niet een echt beste keuze. Mocht je toch bij een particulier gaan kopen, laat je auto dan keuren bij een goede garage of via de ANWB, voordat je er in je eerste jaar voor 2.000 euro aan kosten aan hebt.

Ik zou vooral kijken of je niet een wat nieuwere auto op de kop weet te tikken voor dat geld of eentje met minder KM's.
Daar heb je ook 100% gelijk in hoor. Maar ik wou alleen even laten zien dat het toch niet full options is dan.
Googolplexianzaterdag 8 augustus 2009 @ 08:50
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:47 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Daar heb je ook 100% gelijk in hoor. Maar ik wou alleen even laten zien dat het toch niet full options is dan.
Wacht een Domeinen-veiling af Scheelt je gedoe met importeren en je hebt kans op een brute bak met weinig km's.

http://www.domeinenrz.nl/
quote:
* Kavelnummer: 1925
1925 Personenauto MERCEDES-BENZ,
type C 200 CDI; COMBI, automatic,
kenteken 10-RG-HZ,
bouwjaar 2005,
afgelezen km-stand 129.476, diesel,
datum afgifte deel I 17.03.2005,
APK geldig tot 19.03.2010.
Categorie: Voertuigen en onderdelen
quote:
* Kavelnummer: 2408
2408 Personenauto ASTON-MARTIN,
type DB9 VOLANTE, cabriolet, automatic,
kenteken 75-XL-NF,
afgelezen km-stand 32.118, benzine,
datum afgifte deel I 07.07.2007.
KOSTEN KENTEKENBEWIJS EUR 29,50
ZIE Informatie catalogus ELDERS OP DEZE SITE.
Categorie: Voertuigen en onderdelen
quote:
* Kavelnummer: 2411
2411 Personenauto BMW,
type M5; SEDAN, automatic,
kenteken 19-RP-TV,
bouwjaar 2005,
afgelezen km-stand 33.330, benzine,
datum afgifte deel I 30.06.2005.
Categorie: Voertuigen en onderdelen
etc ... staat ook nog een Ferrari enzo

[ Bericht 12% gewijzigd door Googolplexian op 08-08-2009 09:02:36 ]
Sjonnjoopzaterdag 8 augustus 2009 @ 09:14
Vind ze allebei niet echt een succes maar ik zou dan voor de Merc gaan, X-type is echt een ontzettende net niet auto (mondeo met ander plaatwerk)
Herr.Flickzaterdag 8 augustus 2009 @ 09:21
Ik zou in dit geval voor de messerschmidt gaan, die shag-u-are heeft het stuur aan de verkeerde kant.

Tahitizaterdag 8 augustus 2009 @ 09:26
De Jag omdat ie mooier is (of ie technisch beter is geen idee)
Sjibblezaterdag 8 augustus 2009 @ 11:10
Die mercedes ziet er ouder uit als die Jaguar.

Sowieso, ik zou de Jaguar boven de Mercedes verkiezen. Zn achterkant is butt-ugly.
tjoptjopzaterdag 8 augustus 2009 @ 11:48
De Benz, maar wel in een andere kleur
Dlockszaterdag 8 augustus 2009 @ 12:45
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 08:50 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Wacht een Domeinen-veiling af Scheelt je gedoe met importeren en je hebt kans op een brute bak met weinig km's.

http://www.domeinenrz.nl/
[..]


[..]


[..]

etc ... staat ook nog een Ferrari enzo
Heb jij hier ervaring mee? Hoe weet je bijvoorbeeld hoeveel (of weinig) je moet bieden? En hoe groot is het risico dat je een brakke bak koopt? Je kunt hem niet van te voren even laten keuren o.i.d.
Mikkiezaterdag 8 augustus 2009 @ 12:49
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:45 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Heb jij hier ervaring mee? Hoe weet je bijvoorbeeld hoeveel (of weinig) je moet bieden? En hoe groot is het risico dat je een brakke bak koopt? Je kunt hem niet van te voren even laten keuren o.i.d.
Dat is het risico aan een Domeinen-aankoop. Je kunt van tevoren helemaal niets inzien. Voor hetzelfde geld is de bekleding voorzien van 300 sperma-samples en heeft het ding al drie ton gelopen in een jaar.
Mikkiezaterdag 8 augustus 2009 @ 12:54
Ik zou in dit geval overigens voor de Jag gaan. De Merc oogt zeer gedateerd en krijgt een ouwelullen en kampimago.
maickeltjezaterdag 8 augustus 2009 @ 13:01
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:49 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat is het risico aan een Domeinen-aankoop. Je kunt van tevoren helemaal niets inzien. Voor hetzelfde geld is de bekleding voorzien van 300 sperma-samples en heeft het ding al drie ton gelopen in een jaar.
Dan zie ik liever af voor een domeinen aankoop betaal ik liever wat meer dat ik weet wat ik koop.
Kampimago komt misschien door de kleur, als het zwart is staat het al heel anders .
Sjibblezaterdag 8 augustus 2009 @ 13:09
Zilver is overigens altijd al een goedkope kleur geweest.
Mikkiezaterdag 8 augustus 2009 @ 13:12
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:01 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Dan zie ik liever af voor een domeinen aankoop betaal ik liever wat meer dat ik weet wat ik koop.
Kampimago komt misschien door de kleur, als het zwart is staat het al heel anders .
Mja, dat is maar net wat je voorkeur is. Ik vind het in elk geval een auto die vooral aan de achterkant enorm gedateerd oogt. En mijn mening is misschien ook wat beļnvloed door het feit dat hier in de buurt een paar van die auto's rondrijden en er zitten alleen maar foute mocrofiguren in.
maickeltjezaterdag 8 augustus 2009 @ 13:16
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:12 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Mja, dat is maar net wat je voorkeur is. Ik vind het in elk geval een auto die vooral aan de achterkant enorm gedateerd oogt. En mijn mening is misschien ook wat beļnvloed door het feit dat hier in de buurt een paar van die auto's rondrijden en er zitten alleen maar foute mocrofiguren in.
haha ja ik snap je punt ook wel hoor, maar kleur en een velgje kan al veel aan een auto veranderen.
Sjibblezaterdag 8 augustus 2009 @ 13:24
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:16 schreef maickeltje het volgende:

[..]

haha ja ik snap je punt ook wel hoor, maar kleur en een velgje kan al veel aan een auto veranderen.
Het feit blijft dat de kont lelijk is..
maickeltjezaterdag 8 augustus 2009 @ 13:29
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:24 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Het feit blijft dat de kont lelijk is..
tussen een feit en een mening zit een heel verschil.
Mikkiezaterdag 8 augustus 2009 @ 13:30
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:16 schreef maickeltje het volgende:

[..]

haha ja ik snap je punt ook wel hoor, maar kleur en een velgje kan al veel aan een auto veranderen.
Dat dachten die sjappies hier in de buurt ook . Anyhow vind ik de Jag meer klasse uitstralen.

Maar goed, het belangrijkst is dat jij het een mooie auto vindt .
Tahitizaterdag 8 augustus 2009 @ 13:38
Of een Audi op diesel of een Audi op benzine
maickeltjezaterdag 8 augustus 2009 @ 13:42
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:38 schreef Tahiti het volgende:
Of een Audi op diesel of een Audi op benzine
Dan koos ik zeker die voor benzine
tjoptjopzaterdag 8 augustus 2009 @ 13:55
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:16 schreef maickeltje het volgende:

[..]

haha ja ik snap je punt ook wel hoor, maar kleur en een velgje kan al veel aan een auto veranderen.
Alsof je wat aan moet trekken van wat andere mensen van je auto vinden
Nero22zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:30
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:38 schreef Tahiti het volgende:
Of een Audi op diesel of een Audi op benzine
Moet je dan geen BPM betalen (40%)?
Sjonnjoopzaterdag 8 augustus 2009 @ 15:35
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:30 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Moet je dan geen BPM betalen (40%)?
wel BPM, maar dat is afhankelijk van leeftijd e.d. http://www.bpmberekenen.com/
Sjibblezaterdag 8 augustus 2009 @ 15:36
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:30 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Moet je dan geen BPM betalen (40%)?
Gewoon een paar jaar wachten tot de BPM volledig weg is
Niemand die zo idioot is om nu 40% BPM te betalen, wat je na een paar jaar bespaart.
maickeltjezaterdag 8 augustus 2009 @ 15:39
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:36 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Gewoon een paar jaar wachten tot de BPM volledig weg is
Niemand die zo idioot is om nu 40% BPM te betalen, wat je na een paar jaar bespaart.
40% is onzin.
Je betaald bpm over de extra's in en op de auto.
Als je bijv een twingo haalt van 1000 hoef je echt niet 600 bpm te betalen als die geen extra's heeft betaal je iets van 90 euro bpm.

Je betaald bijv bpm over leren bekleding, een elektrisch dak, elektrische ramen etc.
Sjonnjoopzaterdag 8 augustus 2009 @ 15:57
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:39 schreef maickeltje het volgende:

[..]

40% is onzin.
Je betaald bpm over de extra's in en op de auto.
Als je bijv een twingo haalt van 1000 hoef je echt niet 600 bpm te betalen als die geen extra's heeft betaal je iets van 90 euro bpm.

Je betaald bijv bpm over leren bekleding, een elektrisch dak, elektrische ramen etc.
uum nee, misschien ff op mn link van hierboven klikken voor je iets koopt
maickeltjezaterdag 8 augustus 2009 @ 16:00
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:57 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

uum nee, misschien ff op mn link van hierboven klikken voor je iets koopt
Je betaald echt geen 40% bpm kerel , echt niet.
Ik heb met die kerel overlegd die de auto voor me regelt, me oom dus.
Hij heeft op zijn computer een heel progamma om bpm uit te rekenen dat progamma kost iets van 350 euro.
Hij zei tegen mij als je bijv een mercedes haalt met full options zou de bmp ongeveer tussen de 1000 en 1200 euro kosten.

Je betaald geen 40 % maar je betaald over de extra options van de auto.
Haal je een kale auto betaal je dus heel weinig bmp
HEvaRezaterdag 8 augustus 2009 @ 19:22
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:45 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Heb jij hier ervaring mee? Hoe weet je bijvoorbeeld hoeveel (of weinig) je moet bieden? En hoe groot is het risico dat je een brakke bak koopt? Je kunt hem niet van te voren even laten keuren o.i.d.
Wat je moet bieden is gokken, eerst een paar maanden bijhouden hoeveel welk model auto doet.
Dan een juist bod bedenken en hopen dat je hem hebt.

De auto's bij de domeinen zijn zelden echt brak, als er bekende grote gebreken aan een auto zijn wordt dit aangegeven. Verder is het net als alle 2dehands auto's gokken.
tjoptjopzaterdag 8 augustus 2009 @ 19:26
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:00 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Je betaald echt geen 40% bpm kerel , echt niet.
Ik heb met die kerel overlegd die de auto voor me regelt, me oom dus.
Hij heeft op zijn computer een heel progamma om bpm uit te rekenen dat progamma kost iets van 350 euro.
Hij zei tegen mij als je bijv een mercedes haalt met full options zou de bmp ongeveer tussen de 1000 en 1200 euro kosten.

Je betaald geen 40 % maar je betaald over de extra options van de auto.
Haal je een kale auto betaal je dus heel weinig bmp
Je betaalt overal evenveel BPM over, zowel over de lederen bekleding als de auto zelf, dus dat is onzin. Echter, er is wel een kortingstabel waarbij het totale bpm bedrag (100%) minder wordt. Voor een auto van 5 jaar auto betaal je bijv. nog maar de helft van de bpm waarde. (getallen even fictief, geen zin om op te zoeken). De reden waarom het bij de Benz nogal veel kan schelen is dat de opties af-fabriek erg duur zijn en dus een significant deel uitmaken van de totale cataloguswaarde.
Nero22zaterdag 8 augustus 2009 @ 19:59
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:39 schreef maickeltje het volgende:

[..]

40% is onzin.
Je betaald bpm over de extra's in en op de auto.
Als je bijv een twingo haalt van 1000 hoef je echt niet 600 bpm te betalen als die geen extra's heeft betaal je iets van 90 euro bpm.

Je betaald bijv bpm over leren bekleding, een elektrisch dak, elektrische ramen etc.
1-1-1992 - 31-1-2008
Personenauto of bestelauto:
o 45,2% van de netto catalogusprijs verminderd met ¤1540; dan wel
o 45,2% van de netto catalogusprijs vermeerderd met ¤328 in geval van een compressieontsteking (met andere woorden: een dieselmotor).
+ Ingeval de personen-/bestelauto een emissie heeft van 5 mg deeltjes per km of minder, wordt de belasting verminderd met ¤600.

Motorrijwiel:
o 10,2% als de netto catalogusprijs niet meer dan ¤2133 bedraagt;
o 20,7% als de netto catalogusprijs meer is dan ¤2133, verminderd met ¤224.

1-2-2008 - 31-12-2008
Personenauto of bestelauto:
o 42,3% van de netto catalogusprijs verminderd met ¤1442; dan wel
o 42,3% van de netto catalogusprijs vermeerderd met ¤307 in geval van een compressieontsteking (met andere woorden: een dieselmotor).

1-1-2009 - 31-12-2009
Personenauto of bestelauto
o 40,0% van de netto catalogusprijs verminderd met ¤1288; dan wel
o 40,0% van de netto catalogusprijs vermeerderd met ¤366 in geval van een compressieontsteking (met andere woorden: een dieselmotor).
D.zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:02
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:00 schreef maickeltje het volgende:


Je betaald geen 40 % maar je betaald over de extra options van de auto.
Haal je een kale auto betaal je dus heel weinig bmp
Je betaalt BPM over de catalogusprijs, extra opties betekent dus een hogere catalogusprijs, dus meer BPM.

'Heel weinig' betaal je voor een 'heel oude' of 'heel goedkope (nieuwprijs gerelateerd)' auto
Mikkiezaterdag 8 augustus 2009 @ 21:33
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:59 schreef Nero22 het volgende:

[..]

1-1-1992 - 31-1-2008
Personenauto of bestelauto:
o 45,2% van de netto catalogusprijs verminderd met ¤1540; dan wel
o 45,2% van de netto catalogusprijs vermeerderd met ¤328 in geval van een compressieontsteking (met andere woorden: een dieselmotor).
+ Ingeval de personen-/bestelauto een emissie heeft van 5 mg deeltjes per km of minder, wordt de belasting verminderd met ¤600.

Motorrijwiel:
o 10,2% als de netto catalogusprijs niet meer dan ¤2133 bedraagt;
o 20,7% als de netto catalogusprijs meer is dan ¤2133, verminderd met ¤224.

1-2-2008 - 31-12-2008
Personenauto of bestelauto:
o 42,3% van de netto catalogusprijs verminderd met ¤1442; dan wel
o 42,3% van de netto catalogusprijs vermeerderd met ¤307 in geval van een compressieontsteking (met andere woorden: een dieselmotor).

1-1-2009 - 31-12-2009
Personenauto of bestelauto
o 40,0% van de netto catalogusprijs verminderd met ¤1288; dan wel
o 40,0% van de netto catalogusprijs vermeerderd met ¤366 in geval van een compressieontsteking (met andere woorden: een dieselmotor).
Dat gaat om nieuwprijzen. Bij tweedehands auto's hoeft nog maar een gedeelte BPM afgedragen te worden.
maickeltjemaandag 10 augustus 2009 @ 13:31
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:33 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat gaat om nieuwprijzen. Bij tweedehands auto's hoeft nog maar een gedeelte BPM afgedragen te worden.
Ik koop ook een 2e handse, en dan nog is het geen 40%
tjoptjopmaandag 10 augustus 2009 @ 14:02
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:31 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Ik koop ook een 2e handse, en dan nog is het geen 40%
ben je nou zo koppig, of wat
Amun-Ramaandag 10 augustus 2009 @ 14:07
zonder twijfels: JAG.
Dlocksmaandag 10 augustus 2009 @ 14:40
Ter info:
quote:
Import van tweedehands-auto’s goedkoper
Posted on juli 18, 2009 by taxplanning

Een uitspraak van de Hoge Raad maakt import van een tweedehands auto goedkoper. Moest hier voorheen BPM over worden betaald op basis van de verkoopwaarde, dankzij de uitspraak wordt de belasting nu geheven over de inkoopwaarde. In het licht van de economische crisis en het verdwijnen van de voordelen van een auto-van-de-zaak is dat goed nieuws. Onze Oosterburen hebben een groot aanbod aan duurdere middenklassers, importeren doet u zo:

[..]

Bron: http://tax-planning.nl/2009/07/18/import-van-tweedehands-auto/
Athmozzmaandag 10 augustus 2009 @ 14:44
ik zou de mercedes nemen. Die X type zit toch niet al te super ineen (heb ook nog naar een Xtype gekeken), en is op zich technisch gezien ook maar een ford... Koop je dan een Mondeo, ga je veel minder betalen & krijg je een even goede wagen (met minder uitstraling)