Dan koos ik zeker die voor benzinequote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:38 schreef Tahiti het volgende:
Of een Audi op diesel of een Audi op benzine
Alsof je wat aan moet trekken van wat andere mensen van je auto vindenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:16 schreef maickeltje het volgende:
[..]
haha ja ik snap je punt ook wel hoor, maar kleur en een velgje kan al veel aan een auto veranderen.
Moet je dan geen BPM betalen (40%)?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:38 schreef Tahiti het volgende:
Of een Audi op diesel of een Audi op benzine
wel BPM, maar dat is afhankelijk van leeftijd e.d. http://www.bpmberekenen.com/quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:30 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Moet je dan geen BPM betalen (40%)?
Gewoon een paar jaar wachten tot de BPM volledig weg isquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:30 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Moet je dan geen BPM betalen (40%)?
40% is onzin.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:36 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Gewoon een paar jaar wachten tot de BPM volledig weg is
Niemand die zo idioot is om nu 40% BPM te betalen, wat je na een paar jaar bespaart.
uum nee, misschien ff op mn link van hierboven klikken voor je iets kooptquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:39 schreef maickeltje het volgende:
[..]
40% is onzin.
Je betaald bpm over de extra's in en op de auto.
Als je bijv een twingo haalt van 1000 hoef je echt niet 600 bpm te betalen als die geen extra's heeft betaal je iets van 90 euro bpm.
Je betaald bijv bpm over leren bekleding, een elektrisch dak, elektrische ramen etc.
Je betaald echt geen 40% bpm kerel , echt niet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:57 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
uum nee, misschien ff op mn link van hierboven klikken voor je iets koopt
Wat je moet bieden is gokken, eerst een paar maanden bijhouden hoeveel welk model auto doet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:45 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Heb jij hier ervaring mee? Hoe weet je bijvoorbeeld hoeveel (of weinig) je moet bieden? En hoe groot is het risico dat je een brakke bak koopt? Je kunt hem niet van te voren even laten keuren o.i.d.
Je betaalt overal evenveel BPM over, zowel over de lederen bekleding als de auto zelf, dus dat is onzin. Echter, er is wel een kortingstabel waarbij het totale bpm bedrag (100%) minder wordt. Voor een auto van 5 jaar auto betaal je bijv. nog maar de helft van de bpm waarde. (getallen even fictief, geen zin om op te zoeken). De reden waarom het bij de Benz nogal veel kan schelen is dat de opties af-fabriek erg duur zijn en dus een significant deel uitmaken van de totale cataloguswaarde.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:00 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Je betaald echt geen 40% bpm kerel , echt niet.
Ik heb met die kerel overlegd die de auto voor me regelt, me oom dus.
Hij heeft op zijn computer een heel progamma om bpm uit te rekenen dat progamma kost iets van 350 euro.
Hij zei tegen mij als je bijv een mercedes haalt met full options zou de bmp ongeveer tussen de 1000 en 1200 euro kosten.
Je betaald geen 40 % maar je betaald over de extra options van de auto.
Haal je een kale auto betaal je dus heel weinig bmp
1-1-1992 - 31-1-2008quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:39 schreef maickeltje het volgende:
[..]
40% is onzin.
Je betaald bpm over de extra's in en op de auto.
Als je bijv een twingo haalt van 1000 hoef je echt niet 600 bpm te betalen als die geen extra's heeft betaal je iets van 90 euro bpm.
Je betaald bijv bpm over leren bekleding, een elektrisch dak, elektrische ramen etc.
Je betaalt BPM over de catalogusprijs, extra opties betekent dus een hogere catalogusprijs, dus meer BPM.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:00 schreef maickeltje het volgende:
Je betaald geen 40 % maar je betaald over de extra options van de auto.
Haal je een kale auto betaal je dus heel weinig bmp
Dat gaat om nieuwprijzen. Bij tweedehands auto's hoeft nog maar een gedeelte BPM afgedragen te worden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:59 schreef Nero22 het volgende:
[..]
1-1-1992 - 31-1-2008
Personenauto of bestelauto:
o 45,2% van de netto catalogusprijs verminderd met ¤1540; dan wel
o 45,2% van de netto catalogusprijs vermeerderd met ¤328 in geval van een compressieontsteking (met andere woorden: een dieselmotor).
+ Ingeval de personen-/bestelauto een emissie heeft van 5 mg deeltjes per km of minder, wordt de belasting verminderd met ¤600.
Motorrijwiel:
o 10,2% als de netto catalogusprijs niet meer dan ¤2133 bedraagt;
o 20,7% als de netto catalogusprijs meer is dan ¤2133, verminderd met ¤224.
1-2-2008 - 31-12-2008
Personenauto of bestelauto:
o 42,3% van de netto catalogusprijs verminderd met ¤1442; dan wel
o 42,3% van de netto catalogusprijs vermeerderd met ¤307 in geval van een compressieontsteking (met andere woorden: een dieselmotor).
1-1-2009 - 31-12-2009
Personenauto of bestelauto
o 40,0% van de netto catalogusprijs verminderd met ¤1288; dan wel
o 40,0% van de netto catalogusprijs vermeerderd met ¤366 in geval van een compressieontsteking (met andere woorden: een dieselmotor).
Ik koop ook een 2e handse, en dan nog is het geen 40%quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:33 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat gaat om nieuwprijzen. Bij tweedehands auto's hoeft nog maar een gedeelte BPM afgedragen te worden.
ben je nou zo koppig, of watquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:31 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Ik koop ook een 2e handse, en dan nog is het geen 40%
quote:Import van tweedehands-auto’s goedkoper
Posted on juli 18, 2009 by taxplanning
Een uitspraak van de Hoge Raad maakt import van een tweedehands auto goedkoper. Moest hier voorheen BPM over worden betaald op basis van de verkoopwaarde, dankzij de uitspraak wordt de belasting nu geheven over de inkoopwaarde. In het licht van de economische crisis en het verdwijnen van de voordelen van een auto-van-de-zaak is dat goed nieuws. Onze Oosterburen hebben een groot aanbod aan duurdere middenklassers, importeren doet u zo:
[..]
Bron: http://tax-planning.nl/2009/07/18/import-van-tweedehands-auto/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |