abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:42:14 #26
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_71707011
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:38 schreef Tahiti het volgende:
Of een Audi op diesel of een Audi op benzine
Dan koos ik zeker die voor benzine
pi_71707248
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:16 schreef maickeltje het volgende:

[..]

haha ja ik snap je punt ook wel hoor, maar kleur en een velgje kan al veel aan een auto veranderen.
Alsof je wat aan moet trekken van wat andere mensen van je auto vinden
pi_71708974
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:38 schreef Tahiti het volgende:
Of een Audi op diesel of een Audi op benzine
Moet je dan geen BPM betalen (40%)?
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71709056
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:30 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Moet je dan geen BPM betalen (40%)?
wel BPM, maar dat is afhankelijk van leeftijd e.d. http://www.bpmberekenen.com/
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_71709076
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:30 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Moet je dan geen BPM betalen (40%)?
Gewoon een paar jaar wachten tot de BPM volledig weg is
Niemand die zo idioot is om nu 40% BPM te betalen, wat je na een paar jaar bespaart.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:39:52 #31
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_71709149
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:36 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Gewoon een paar jaar wachten tot de BPM volledig weg is
Niemand die zo idioot is om nu 40% BPM te betalen, wat je na een paar jaar bespaart.
40% is onzin.
Je betaald bpm over de extra's in en op de auto.
Als je bijv een twingo haalt van 1000 hoef je echt niet 600 bpm te betalen als die geen extra's heeft betaal je iets van 90 euro bpm.

Je betaald bijv bpm over leren bekleding, een elektrisch dak, elektrische ramen etc.
pi_71709464
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:39 schreef maickeltje het volgende:

[..]

40% is onzin.
Je betaald bpm over de extra's in en op de auto.
Als je bijv een twingo haalt van 1000 hoef je echt niet 600 bpm te betalen als die geen extra's heeft betaal je iets van 90 euro bpm.

Je betaald bijv bpm over leren bekleding, een elektrisch dak, elektrische ramen etc.
uum nee, misschien ff op mn link van hierboven klikken voor je iets koopt
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:00:17 #33
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_71709525
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:57 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

uum nee, misschien ff op mn link van hierboven klikken voor je iets koopt
Je betaald echt geen 40% bpm kerel , echt niet.
Ik heb met die kerel overlegd die de auto voor me regelt, me oom dus.
Hij heeft op zijn computer een heel progamma om bpm uit te rekenen dat progamma kost iets van 350 euro.
Hij zei tegen mij als je bijv een mercedes haalt met full options zou de bmp ongeveer tussen de 1000 en 1200 euro kosten.

Je betaald geen 40 % maar je betaald over de extra options van de auto.
Haal je een kale auto betaal je dus heel weinig bmp
pi_71713445
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:45 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Heb jij hier ervaring mee? Hoe weet je bijvoorbeeld hoeveel (of weinig) je moet bieden? En hoe groot is het risico dat je een brakke bak koopt? Je kunt hem niet van te voren even laten keuren o.i.d.
Wat je moet bieden is gokken, eerst een paar maanden bijhouden hoeveel welk model auto doet.
Dan een juist bod bedenken en hopen dat je hem hebt.

De auto's bij de domeinen zijn zelden echt brak, als er bekende grote gebreken aan een auto zijn wordt dit aangegeven. Verder is het net als alle 2dehands auto's gokken.
Ja, maar betekent nee
Alles wat je zegt zal verdraaid tegen je gebruikt worden
pi_71713526
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:00 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Je betaald echt geen 40% bpm kerel , echt niet.
Ik heb met die kerel overlegd die de auto voor me regelt, me oom dus.
Hij heeft op zijn computer een heel progamma om bpm uit te rekenen dat progamma kost iets van 350 euro.
Hij zei tegen mij als je bijv een mercedes haalt met full options zou de bmp ongeveer tussen de 1000 en 1200 euro kosten.

Je betaald geen 40 % maar je betaald over de extra options van de auto.
Haal je een kale auto betaal je dus heel weinig bmp
Je betaalt overal evenveel BPM over, zowel over de lederen bekleding als de auto zelf, dus dat is onzin. Echter, er is wel een kortingstabel waarbij het totale bpm bedrag (100%) minder wordt. Voor een auto van 5 jaar auto betaal je bijv. nog maar de helft van de bpm waarde. (getallen even fictief, geen zin om op te zoeken). De reden waarom het bij de Benz nogal veel kan schelen is dat de opties af-fabriek erg duur zijn en dus een significant deel uitmaken van de totale cataloguswaarde.
pi_71714351
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:39 schreef maickeltje het volgende:

[..]

40% is onzin.
Je betaald bpm over de extra's in en op de auto.
Als je bijv een twingo haalt van 1000 hoef je echt niet 600 bpm te betalen als die geen extra's heeft betaal je iets van 90 euro bpm.

Je betaald bijv bpm over leren bekleding, een elektrisch dak, elektrische ramen etc.
1-1-1992 - 31-1-2008
Personenauto of bestelauto:
o 45,2% van de netto catalogusprijs verminderd met ¤1540; dan wel
o 45,2% van de netto catalogusprijs vermeerderd met ¤328 in geval van een compressieontsteking (met andere woorden: een dieselmotor).
+ Ingeval de personen-/bestelauto een emissie heeft van 5 mg deeltjes per km of minder, wordt de belasting verminderd met ¤600.

Motorrijwiel:
o 10,2% als de netto catalogusprijs niet meer dan ¤2133 bedraagt;
o 20,7% als de netto catalogusprijs meer is dan ¤2133, verminderd met ¤224.

1-2-2008 - 31-12-2008
Personenauto of bestelauto:
o 42,3% van de netto catalogusprijs verminderd met ¤1442; dan wel
o 42,3% van de netto catalogusprijs vermeerderd met ¤307 in geval van een compressieontsteking (met andere woorden: een dieselmotor).

1-1-2009 - 31-12-2009
Personenauto of bestelauto
o 40,0% van de netto catalogusprijs verminderd met ¤1288; dan wel
o 40,0% van de netto catalogusprijs vermeerderd met ¤366 in geval van een compressieontsteking (met andere woorden: een dieselmotor).
It's funny
But not ha-ha funny.
  Moderator zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:02:43 #37
18653 crew  D.
pi_71716147
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:00 schreef maickeltje het volgende:


Je betaald geen 40 % maar je betaald over de extra options van de auto.
Haal je een kale auto betaal je dus heel weinig bmp
Je betaalt BPM over de catalogusprijs, extra opties betekent dus een hogere catalogusprijs, dus meer BPM.

'Heel weinig' betaal je voor een 'heel oude' of 'heel goedkope (nieuwprijs gerelateerd)' auto
pi_71716748
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:59 schreef Nero22 het volgende:

[..]

1-1-1992 - 31-1-2008
Personenauto of bestelauto:
o 45,2% van de netto catalogusprijs verminderd met ¤1540; dan wel
o 45,2% van de netto catalogusprijs vermeerderd met ¤328 in geval van een compressieontsteking (met andere woorden: een dieselmotor).
+ Ingeval de personen-/bestelauto een emissie heeft van 5 mg deeltjes per km of minder, wordt de belasting verminderd met ¤600.

Motorrijwiel:
o 10,2% als de netto catalogusprijs niet meer dan ¤2133 bedraagt;
o 20,7% als de netto catalogusprijs meer is dan ¤2133, verminderd met ¤224.

1-2-2008 - 31-12-2008
Personenauto of bestelauto:
o 42,3% van de netto catalogusprijs verminderd met ¤1442; dan wel
o 42,3% van de netto catalogusprijs vermeerderd met ¤307 in geval van een compressieontsteking (met andere woorden: een dieselmotor).

1-1-2009 - 31-12-2009
Personenauto of bestelauto
o 40,0% van de netto catalogusprijs verminderd met ¤1288; dan wel
o 40,0% van de netto catalogusprijs vermeerderd met ¤366 in geval van een compressieontsteking (met andere woorden: een dieselmotor).
Dat gaat om nieuwprijzen. Bij tweedehands auto's hoeft nog maar een gedeelte BPM afgedragen te worden.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:31:27 #39
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_71758840
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:33 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat gaat om nieuwprijzen. Bij tweedehands auto's hoeft nog maar een gedeelte BPM afgedragen te worden.
Ik koop ook een 2e handse, en dan nog is het geen 40%
pi_71759920
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:31 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Ik koop ook een 2e handse, en dan nog is het geen 40%
ben je nou zo koppig, of wat
  maandag 10 augustus 2009 @ 14:07:23 #41
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_71760079
zonder twijfels: JAG.
Ex nihilo nihil fit
  maandag 10 augustus 2009 @ 14:40:13 #42
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_71761125
Ter info:
quote:
Import van tweedehands-auto’s goedkoper
Posted on juli 18, 2009 by taxplanning

Een uitspraak van de Hoge Raad maakt import van een tweedehands auto goedkoper. Moest hier voorheen BPM over worden betaald op basis van de verkoopwaarde, dankzij de uitspraak wordt de belasting nu geheven over de inkoopwaarde. In het licht van de economische crisis en het verdwijnen van de voordelen van een auto-van-de-zaak is dat goed nieuws. Onze Oosterburen hebben een groot aanbod aan duurdere middenklassers, importeren doet u zo:

[..]

Bron: http://tax-planning.nl/2009/07/18/import-van-tweedehands-auto/
pi_71761242
ik zou de mercedes nemen. Die X type zit toch niet al te super ineen (heb ook nog naar een Xtype gekeken), en is op zich technisch gezien ook maar een ford... Koop je dan een Mondeo, ga je veel minder betalen & krijg je een even goede wagen (met minder uitstraling)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')