Ik neem aan dat het om een kapitaal rekening gaat, mocht dat het geval zijn en je kunt boetevrij het geld opnemen dan is er verders niks aan de hand.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:09 schreef damage000 het volgende:
Hallo,
Ik heb 16 jaar geleden voor mijn zoon een studie, spaar/beleg rekening geopend bij Aegon. Tot een paar maanden geleden was het totaal verzamelde bedrag rond de 5000 euro, nu is het bedrag rond de 3500 euro. Door deze daling heb ik direct de rekening stopgezet. Nu is mijn vraag of ik bij het terugvragen iets aan de belasting moet betalen, zo ja is er dan een manier om dit geld aan mijn zoon te schenken om zo minder of niks te hoeven betalen?
Alvast bedankt,
D
Bedankt, ik ga het proberen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 02:31 schreef ferrari222 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het om een kapitaal rekening gaat, mocht dat het geval zijn en je kunt boetevrij het geld opnemen dan is er verders niks aan de hand.
De eerste, ben gestopt met de maandelijkse inleg. Heb al een paar waarschuwingen gekregen. Denk dat ik beter nog een keer kan betalen en dan ermee stoppen dmv post.quote:Bedoel je trouwens met "de rekening stopgezet" dat je de betaling van de (maandelijkse?) inleg hebt gestopt of dat je al een verzoek om opheffing hebt gedaan?
Dit meen je toch niet? Waarom laat je het bedrag niet gewoon staan tot de koers weer stijgt?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:09 schreef damage000 het volgende:
Hallo,
Ik heb 16 jaar geleden voor mijn zoon een studie, spaar/beleg rekening geopend bij Aegon. Tot een paar maanden geleden was het totaal verzamelde bedrag rond de 5000 euro, nu is het bedrag rond de 3500 euro. Door deze daling heb ik direct de rekening stopgezet. Nu is mijn vraag of ik bij het terugvragen iets aan de belasting moet betalen, zo ja is er dan een manier om dit geld aan mijn zoon te schenken om zo minder of niks te hoeven betalen?
Alvast bedankt,
D
16 jaar, zoon gaat bijna studeren?quote:Op zondag 9 augustus 2009 01:02 schreef nelisb het volgende:
Stoppen kan niet zomaar als er een bepaalde looptijd aanzit volgens mij. Vaak krijg je dan nog minder terug dan het nu waard is dit dmv kleine regels/boetes etc.
Waarom uit paniek eens stoppen na 16 jaar? In die 16 jaar is het heus weleens eerder ingezakt. Juist nu het beursklimaat een beetje aantrekt de laatste tijd
Dit dus. Nagaan wat voor product je nu precies hebt. Een Spaarplan, Koersplan, Sprintplan enz. en daar de voorwaarden bij zoeken en lezen. Afkopen of premievrij maken is waarschijnlijk mogelijk, maar of dat op dit moment het verstandigst is valt te bezien.quote:Op zondag 9 augustus 2009 00:09 schreef Andyvie het volgende:
Ik zou eerst de voorwaarden eens lezen, want ik denk dat je zonder een goede reden niet zomaar kunt stoppen met zoiets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |