abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71699199
Medeforummers, ik overweeg samen met mijn partner een huisje te kopen. Hierbij komt de hypotheek op haar conto aangezien zij een baan heeft en levert ze eveneens een kleiner gedeelte cash. Zelf heb ik gewerkt en ben nu weer student. Door mijn arbeidsverleden heb ik een groter aandeel cashgeld dat ik in het huis investeer.

Mijn vragen zijn eigenlijk; welke aktes moet ik laten opmaken?

- samenlevingscontract? Moet dit wel als de hypotheek op naam van één iemand staat?
- wie heeft hoeveel cashgeld in het huis geinvesteerd.
- koopoverdracht van het huis?

Misschien kunnen jullie de aktes benoemen, en indien jullier ervaring hierin hadden, wat de kosten waren...

Alvast bedankt voor jullie deskundige hulp!
pi_71702699
Het opstellen van een samenlevingscontract is zeker belangrijk. Hierin valt te regelen wie welk aandeel in de vaste lasten neemt, wat er dient te geschieden in het onfortuinlijke geval dat jullie uitelkaar mochten gaan. Denk daarbij aan de verevening van het pensioen en een eventueel verblijvingsbeding. Afhankelijk van de omstandigheden van het geval, kan het verstandig zijn dit samenlevingscontract aan te vullen met een testament.

Daarnaast dient er een hypotheekakte te worden opgemaakt en dient er een transportakte te komen om de overdracht van de nieuwe woning mogelijk te maken.

Verschillende aanbieders hanteren verschillende prijzen, zeker indien de diverse aktes bij dezelfde notaris worden gepasseerd, zijn deals voor wat betreft de prijs zeker mogelijk.
Quis, quod, ui, quibus auxiliis, cur, quomodo, quando?
pi_71702942
denk mogelijk ook aan testamenten. Een samenlevingsovereenkomst regelt alleen de zaken als jullie uit elkaar gaan. Formeel juridisch zijn jullie nu niets van elkaar, dus als je wilt dat de een de erfgenaam wordt van de ander, moeten jullie ook aan testamenten denken.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_71703178
Hypotheekakte en misschien ook wanneer je dat wilt de tijdelijke inschrijving van de koop in het kadastrer
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')