Dat zou ook neerkomen op uitbetalen. Alleen dan in natura.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:23 schreef Myraela het volgende:
Is er geen regeling bij jullie dat je je overuren niet in geld krijgt, maar wel in goederen kan vragen?
Zo was het bij mijn vorige werkgever.
Let maar op: je werkgever zegt dat het niet mogelijk is en kan vervolgens ook geen manier vinden om je de uren op te laten nemen. En tsja, helaas,... dan kan hij niet anders dan ze doorstrepen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:27 schreef Blue_note het volgende:
Ik hoef geen goederen van mijn werkgever.
Uitbetalen schijnt echt niet mogelijk te zijn, maar ik wil ze in principe ook liever niet uitbetaald hebben, wil liever die 2 maanden vrij.
Dit zou toch niet moeten kunnen hoop ik!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:34 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Let maar op: je werkgever zegt dat het niet mogelijk is en kan vervolgens ook geen manier vinden om je de uren op te laten nemen. En tsja, helaas,... dan kan hij niet anders dan ze doorstrepen.
Lijkt me dat je in de resterende vierenhalve maand maar wat vaker moet snipperen.
Je zegt het zelf: zeer groot bedrijf in NL/EU/USA, dus waarschijnlijk lekker log en weinig meedenkend.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:37 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Dit zou toch niet moeten kunnen hoop ik!
Het is toch een zeer groot bedrijf in NL/EU/USA waar ik voor werk, dus ik hoop dat hun HR/P&O goed in elkaar zit. Ik heb HR maar eens een mail gestuurd...
En mag ik uitbetaling weigeren, en tijd-voor-tijd eisen? 2 uur overwerk is 125%, daarna wordt het 150%. Dus eigenlijk heb ik dan nóg meer vrije uren opgebouwd dan die 100.
Anders wordt het inderdaad snipperen.
Dan snap ik niet waarom je (een deel van) die uren niet laat uitbetalen als je er structureel over gaat.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:49 schreef Blue_note het volgende:
Is toch niet zo gek?
Ik heb mijn rooster tot 1-10.
Ik werk daarin gemiddeld 25 uur per week, dat houdt dus in dat ik 13 uur per week overwerk. 13 uur x 8 weken=104 uur. En door de toeslag die ik krijg van 125 of 150% zit ik eigenlijk dus op nog meer.
Volgens mij worden de uren tot normale werktijd (zeg 36 uur) gewoon betaald, ga je daarover heen dan wordt het 125%, ga je dan nog over een bepaalde grens heen dan wordt het pas 150% uitbetaald.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:37 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Dit zou toch niet moeten kunnen hoop ik!
Het is toch een zeer groot bedrijf in NL/EU/USA waar ik voor werk, dus ik hoop dat hun HR/P&O goed in elkaar zit. Ik heb HR maar eens een mail gestuurd...
En mag ik uitbetaling weigeren, en tijd-voor-tijd eisen? 2 uur overwerk is 125%, daarna wordt het 150%. Dus eigenlijk heb ik dan nóg meer vrije uren opgebouwd dan die 100.
Anders wordt het inderdaad snipperen.
Zoiets ja. Bovendien zal in de CAO geregeld zijn dat het om jaaruren gaat en niet om weekuren. Een 12-urencontract is dus niet altijd wat het lijkt. Je kunt 26 weken 24 uur werken en dan 26 weken vrij zijn. Dan vang je dus geen enkele toeslag want de uren zijn conform contract/CAO gemaakt. Het is maar net hoe je dat met je werkgever regelt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:54 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Volgens mij worden de uren tot normale werktijd (zeg 36 uur) gewoon betaald, ga je daarover heen dan wordt het 125%, ga je dan nog over een bepaalde grens heen dan wordt het pas 150% uitbetaald.
Dit ja.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:51 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dan snap ik niet waarom je (een deel van) die uren niet laat uitbetalen als je er structureel over gaat.
BTW: met een contract van minder dan full-time zijn de uren tot full-time geen overuren maar meeruren. Deze worden normaal gesproken tegen 100% uitbetaald.
Als het echt structureel is zou je zelfs je contract kunnen laten aanpassen naar 25 uur als het duidelijk is dat het niet tijdelijk is (en als ze je geen vrij kunnen geven om die tijd voor tijd uren op te nemen hebben ze heel wat uit te leggen als ze willen beweren dat het piek inzetten zijn).quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:49 schreef Blue_note het volgende:
Is toch niet zo gek?
Ik heb mijn rooster tot 1-10.
Ik werk daarin gemiddeld 25 uur per week, dat houdt dus in dat ik 13 uur per week overwerk. 13 uur x 8 weken=104 uur. En door de toeslag die ik krijg van 125 of 150% zit ik eigenlijk dus op nog meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |