abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73044895
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:16 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik dacht dat het een reactie op de OP was en ja ik vond hem lullig. Snap ook niet goed wat daar aan uit te leggen valt.
Wat moet TS met zo'n opmerking behalve concluderen dat je hem een slechte baas vindt?
Het is ongeveer net zo zinnig als de opmerking 'UFTS, slotje!' in DIG.
[..]

Als dat je standpunt is valt er weinig te discussiëren. Het is in ieder geval een duidelijk signaal aan de mensen die zich minder welkom voelen in F&F door dergelijke reacties. Afzeiken van een TS onder het mom 'ik geef mijn mening over hoe mijn superieure ik het gedaan zou hebben' is dus blijkbaar prima. Nou dat is dan duidelijk.
Jij maakt er nu 'advies vanuit een superieure ik' van. Dat haal ik niet uit de reactie van ElisaB.

Aangezien hier weinig tot geen DA's zijn zullen de meeste users van hun eigen ervaring advies geven. En ik mag hopen dat dat op een redelijke en menselijke manier gebeurt. Niet op denigrerende wijze.

Maar ik zie hier vaker dat reacties van users elkaar versterken, dat er conclusies worden getrokken die gewoon niet te verifiëren zijn en voor je het weet loopt het topic uit de hand. Zonde.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_73044912
Het gevoel wat ik krijg: kom allemaal eens van die kast af, en praat normaal met elkaar.
Het topic krijgt ineens een heel naar sfeertje als er 'verkeerde' woorden worden gebruikt, misschien moet daar eerst eens goed doorheen geprikt worden.
Ik post in elk geval nooit in topics waarbij de draad van het verhaal al zo verandert is...
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 september 2009 @ 18:26:59 #78
163650 Greys
pi_73044958
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:24 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Jij maakt er nu 'advies vanuit een superieure ik' van. Dat haal ik niet uit de reactie van ElisaB.
MiMutsig bedoelt ook niet ElisaB daarmee denk ik, met 'superieure ik'. Maar dat is hoe ik het lees
Gewoon in het algemeen. Soms worden er 'adviezen' gepost met een superieure toon.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_73045017
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:24 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Zie de reactie van Greys voor een andere bewoording van wat ik bedoel.
quote:
Aangezien hier weinig tot geen DA's zijn zullen de meeste users van hun eigen ervaring advies geven. En ik mag hopen dat dat op een redelijke en menselijke manier gebeurt. Niet op denigrerende wijze.
Dat zou zo moeten zijn ja maar dat is dus meestal niet het geval. Dat is nu juist het hele punt.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 23 september 2009 @ 18:53:30 #80
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73045734
ik heb nog niet dit hele topic gelezen, maar even mijn reactie tot nu toe ;

Het is idd niet alleen TS zijn verantwoordelijkheid, maar ieder weldenkend mens (dus ook zijn ouders) hadden toch wel kunnen nagaan dat je daar eerder mee naar de DA had moeten gaan? Ik ben iemand die vrij snel naar de DA gaat. Ik ken mijn hond als geen ander, en ik weet dat hij de wereld medische problemen heeft. Ik ben dan ook nog nooit voor niks geweest. Ik ga liever wel een keer voor jan lul, dan dat ik niet ga en hij dood is/gaat.

Anyway, ik vond niet dat er afgefikt werd zoals ik uit deze reacties kon afleiden. Ik vind wel dat sommige mensen, Stali, MinderMutsig, overtrokken reageren. Ja, ik ben het er mee eens dat vaak de TS (in het algemeen) als dieronwaardig wordt bestempelt. Maar als ik dan een topic lees zoals hierboven, maakt dat topic mij kwaad. Als mensen nou gewoon eens de verantwoordelijkheid voor hun dier nemen, en niet met dingen wachten alvorens naar een DA te gaan... wie weet had de hond nog geleefd.

Maar dat is puur persoonlijk.

Ik vind het totale onzin dat mensen (ik haal even weer Stali aan) geen topic meer durft te openen omdat zij wel eens aangevallen kan worden als dieronwaardig. Ik kom er eerlijk voor uit dat ik een TS ook wel eens naar de tering heb gescholden omdat mijn inziens de hele situatie nergens op leek en er veel meer gedaan had moeten worden. Ik breng het idd zelf niet altijd op een vriendelijke wijze, soit. Maar mensen moeten ook eens leren dat dieren een volwaardig lid van een gezin zijn, en je die bijvoorbeeld niet om iedere scheet zonder dingen geprobeerd te hebben weg doet.

Ik kan me vele topics herinneren dat een hond weg moest bv omdat er een kind kwam. Hond zou niet met kind kunnen. Ipv dan eens de situatie goed te bekijken en eventueel een gedragstherapeut in te schakelen, kiezen ze voor de makkelijste optie ; hond weg. En dat zit mij soms wel eens dwars. Dieren heb je niet voor een paar jaar en als ze niet meer van pas komen dat je ze dan lekker wegdoet.

-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 september 2009 @ 19:07:01 #81
163650 Greys
pi_73046162
Q, je hebt voor een deel gelijk, maar het is niet aan jou (of mij, of ons) om mensen hier 'op te voeden naar jouw maatstaven'. En soms wordt een TS al 'naar de tering gescholden' (jouw woorden ) voordat diegene de kans heeft gekregen om de details te geven waarna je misschien zou zeggen 'oh ja sorry, zeg dat dan meteen, dan ligt het anders'. Je kent de hele situatie van zo'n TS niet.

Dus TUURLIJK mag/moet je je mening geven, maar dan wel op een opbouwende manier. Zodra je die TS de tering gaat lopen schelden komt diegene niet meer terug om verder te posten in zijn of haar topic en daar heb je helemaal geen moer aan. Dan loopt het weer eens uit op een katpartij en TS is al lang gevlogen. (Dat schelden gebeurde niet in dit voorbeeldtopic hoor, maar even in het algemeen).

Er moet een evenwicht komen hier. Het hoeft geen kusjekroel te worden, iedereen mag zijn/haar mening en tegengeluid laten horen maar besef je ook dat niet iedereen hetzelfde is en dat niet perse jouw/mijn/wiedanook's mening de absolute waarheid is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 23 september 2009 @ 19:21:02 #82
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73046619
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:07 schreef Greys het volgende:
Q, je hebt voor een deel gelijk, maar het is niet aan jou (of mij, of ons) om mensen hier 'op te voeden naar jouw maatstaven'. En soms wordt een TS al 'naar de tering gescholden' (jouw woorden ) voordat diegene de kans heeft gekregen om de details te geven waarna je misschien zou zeggen 'oh ja sorry, zeg dat dan meteen, dan ligt het anders'. Je kent de hele situatie van zo'n TS niet.
Klopt, ben ik deels met je eens. Gebeurt idd ook, en ook vaak. Maar soms dan staat ALLES vermeld, en dan heb ik ook echt zoiets van "wtf?" ?
quote:
Dus TUURLIJK mag/moet je je mening geven, maar dan wel op een opbouwende manier. Zodra je die TS de tering gaat lopen schelden komt diegene niet meer terug om verder te posten in zijn of haar topic en daar heb je helemaal geen moer aan. Dan loopt het weer eens uit op een katpartij en TS is al lang gevlogen. (Dat schelden gebeurde niet in dit voorbeeldtopic hoor, maar even in het algemeen).
Point taken and agree
quote:
Er moet een evenwicht komen hier. Het hoeft geen kusjekroel te worden, iedereen mag zijn/haar mening en tegengeluid laten horen maar besef je ook dat niet iedereen hetzelfde is en dat niet perse jouw/mijn/wiedanook's mening de absolute waarheid is.
And again, point taken and agree
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 september 2009 @ 19:25:59 #83
163650 Greys
pi_73046830
Toffe en sportieve reactie Q!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 23 september 2009 @ 19:41:54 #84
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_73047456
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:24 schreef Greys het volgende:
Overigens ben ik het helemaal eens met je standpunt 'de een doet nou eenmaal meer voor zijn dier qua DA dan de ander'. Men zou iedereen eens in zijn/haar waarde moeten laten. Vaak kan je ook helemaal niet de exacte situatie en achtergrond inschatten op basis van één OP. (Hoe het zit qua mogelijkheden met vervoer, waar TS zich precies bevindt, of hij/zij misschien toch best veel er aan gedaan heeft maar dat moeilijk onder woorden kan brengen vanwege de spanning of gewoon vergeten te melden, etc).
Dat!

Wijs mens!

Ik denk dat ik door een vreemd virus Russisch type of zo, want ik ben blijkbaar nogal onduidelijk. Gelukkig hebben we dan altijd Grees nog. Ik mag misschien nog aanvullen dat ik juist voor geen van beide kanten wil kiezen. Want dat is mijn persoonlijke ding niet, maar zeker niet mijn taak als mod. Ik probeer dan ook al dagen te zeggen dat ik vind dat beide zijden mogen zeggen wat ze willen, maar verneuk er niet een topic mee. Gewoon een beetje fatsoenlijk. Zónder direct in de hoogste boom te klimmen en naar beneden te spugen.

Ondertussen geloof ik overigens ook dat er inmiddels wat 'wederkerige gevoeligheid' is. Er hoeft maar iemand te zeggen 'mijn kat heeft drie keer geniest' of iemand springt erop met een overtrokken bezorgde reactie, waaruit zou kunnen blijken dat de TS wordt uitgemaakt voor dierenbeul. En er hoeft maar iemand de suggestie te wekken dat hij of zij toch echt even naar de DA zou zijn gegaan, of het gaat over F&F-fundamentalisme.

En nu dan... ik vind dus dat dit best vanzelf tussen users opgelost kan worden, maar daar zijn jullie het niet allemaal mee eens. Dus een oprecht bedoelde vraag: zeg eens wanneer je vindt dat ik had moeten ingrijpen in het topic?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_73047691
Wat mij betreft toen TS verweten werd dat hij naar school gegaan is, de hond dus wel alleen gelaten zou hebben en die achterlijke banner die gepost werd als steek onder water dat hij dus een slechte baas was.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 september 2009 @ 19:50:21 #86
163650 Greys
pi_73047731
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:48 schreef MinderMutsig het volgende:
Wat mij betreft toen TS verweten werd dat hij naar school gegaan is, de hond dus wel alleen gelaten zou hebben en die achterlijke banner die gepost werd als steek onder water dat hij dus een slechte baas was.
Ik wilde ook bijjjjjjna over die banner gaan gillen in dat topic, maar OF er is later nog een zinnetje aan toegevoegd OF ik keek met mijn neus, want er stond 'dit staat nu onderaan het topic als add' ofzo. Dus niet dat diegene dat ook echt vond (al was de strekking duidelijk ).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 23 september 2009 @ 19:54:42 #87
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73047899
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:41 schreef ElisaB het volgende:

[..]
Dus een oprecht bedoelde vraag: zeg eens wanneer je vindt dat ik had moeten ingrijpen in het topic?
Niet, mijn inziens. Er was niet eens wat loos
  woensdag 23 september 2009 @ 19:55:08 #88
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73047914
quote:
Ik heb geen banner gezien?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 september 2009 @ 19:56:17 #89
163650 Greys
pi_73047958
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:55 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb geen banner gezien?
Die stond er echt. Iets met 'Wat voor baasje ben jij?' en dan er onder.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 23 september 2009 @ 19:56:19 #90
33954 ElisaB
pi_73047960
quote:
Duidelijk! Wil je weten wat ik op zo'n moment denk? Ik dacht toen ik het las: "Nou, hij zal toch ook wel een paps en een mams hebben " Weet je, ik wil ook niet de moeder Theresa moraalridden van F&F zijn, en ik ga ervan uit dat als anderen ook iets vonden van die school-opmerking, dat iemand daar dan wel wat van zou zeggen.

Die banner was inderdaad echt helemaal niet grappig. Dat is het systeem van de banners (die haken aan op inhoud van het forum) en dat is soms om te kotzen. Ik heb 'm dan ook weggehaald.
  woensdag 23 september 2009 @ 19:58:07 #91
33954 ElisaB
pi_73048032
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:54 schreef Qwea het volgende:
Niet, mijn inziens. Er was niet eens wat loos
Ik vond wel degelijk dat er iets loos was. Op een gegeven moment ging het niet meer over de vraag van TS, maar over wat je wel en niet mag zeggen in F&F, En dat is m.i. niet de bedoeling. Uiteraard mag je het erover hebben, maar dan gewoon in een apart topic, of hier in FB.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 september 2009 @ 20:00:34 #92
163650 Greys
pi_73048110
Het gaat ook niet eens zo zeer om DIT betreffende topic denk ik. De onderhuidse irritatie is er al langer.
Ik had niet zo moeten overdrijven in dit topic (maar dat zei ik daar ook al twee keer ) met het 'massale affikken' maar ik was gewoon weer bang dat het weer die kant op zou gaan.

Soms lijkt het alsof TS voor een tribunaal staat en eerst zes bladzijdes verantwoording moet afleggen voordat het echt eens over het onderwerp zelf gaat.

Dus volgens mij is er maar één oplossing en dat is dat iedereen even tien tellen nadenkt voordat hij/zij post, even de post naleest of het niet ietsje genuanceerder kan voordat het ingevoerd wordt. En met in het achterhoofd dat TS wegjagen het laatste is dat een topic kan gebruiken
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 23 september 2009 @ 20:15:42 #93
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73048655
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Die stond er echt. Iets met 'Wat voor baasje ben jij?' en dan er onder.
Ooh! die proteq (ik geloof proteq) ad!
  woensdag 23 september 2009 @ 20:16:33 #94
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73048681
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:58 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik vond wel degelijk dat er iets loos was. Op een gegeven moment ging het niet meer over de vraag van TS, maar over wat je wel en niet mag zeggen in F&F, En dat is m.i. niet de bedoeling. Uiteraard mag je het erover hebben, maar dan gewoon in een apart topic, of hier in FB.
akkoord, ik doelde meer op een halve rel die we wel eens hebben gehad in topics.
pi_73048749
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:07 schreef Greys het volgende:

Jij zegt het veel beter en vollediger dan ik. Iedereen mag zich dit aantrekken en bedenken hoe hij of zij erin staat.
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:58 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Volgens mij zag Qwea het topic pas nadat je het opgeschoond had.

Ik kan niet precies aangeven wanner je had moeten ingrijpen. Mij begon het te jeuken toen het totaal niet meer over TS en zijn hond ging maar users op elkaar begonnen te motsen.

Ik denk ook wel dat er gevoeligheden liggen die verder gaan dan alleen de inhoud van bepaalde topics. Tot tien tellen voor je reageert is een hele goeie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_73065565
Ik heb besloten om actief linkjes te melden in FB van topics waarvan ik vind dat ze dat verziekte sfeertje hebben. Een betere wereld begint bij jezelf en zulks.
Dus bij deze, heb ook een TR gemaakt: Kong - Wat doen we erin

Lezen vanaf hier: Kong - Wat doen we erin
  donderdag 24 september 2009 @ 12:14:51 #97
33954 ElisaB
pi_73065660
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:11 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb besloten om actief linkjes te melden in FB van topics waarvan ik vind dat ze dat verziekte sfeertje hebben. Een betere wereld begint bij jezelf en zulks.
Dus bij deze, heb ook een TR gemaakt: Kong - Wat doen we erin

Lezen vanaf hier: Kong - Wat doen we erin
Ik zie het niet

Ik zie dat Baloe er weinig trek in heeft en ik zie oh-oh vragen waarom Kwee het eigenlijk doet. Kwee geeft antwoord en that's is.

Kijk ik verkeerd?
pi_73065773
Er is een enigszins belerend toontje in te ontdekken, maar imho valt dit toch nog reuze mee?

Verder goeie aanpak MM,ook maar es doen, sommige F&F'ers gaan soms wel ver in TS bashing omdat hij/zij niet direct bij een kotsbui'tje van het huisdier in kwestie bij de Dierenarts zit
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 24 september 2009 @ 12:19:23 #99
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73065788
Kong - Wat doen we erin dit vind ik nu ook weer niet hoeven.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 24 september 2009 @ 12:20:01 #100
33954 ElisaB
pi_73065808
Ow, poep; er is nog een pagina

Moment!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: