Jij maakt er nu 'advies vanuit een superieure ik' van. Dat haal ik niet uit de reactie van ElisaB.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:16 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een reactie op de OP was en ja ik vond hem lullig. Snap ook niet goed wat daar aan uit te leggen valt.
Wat moet TS met zo'n opmerking behalve concluderen dat je hem een slechte baas vindt?
Het is ongeveer net zo zinnig als de opmerking 'UFTS, slotje!' in DIG.
[..]
Als dat je standpunt is valt er weinig te discussiëren. Het is in ieder geval een duidelijk signaal aan de mensen die zich minder welkom voelen in F&F door dergelijke reacties. Afzeiken van een TS onder het mom 'ik geef mijn mening over hoe mijn superieure ik het gedaan zou hebben' is dus blijkbaar prima. Nou dat is dan duidelijk.
MiMutsig bedoelt ook niet ElisaB daarmee denk ik, met 'superieure ik'. Maar dat is hoe ik het leesquote:Op woensdag 23 september 2009 18:24 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Jij maakt er nu 'advies vanuit een superieure ik' van. Dat haal ik niet uit de reactie van ElisaB.
Zie de reactie van Greys voor een andere bewoording van wat ik bedoel.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:24 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Jij maakt er nu 'advies vanuit een superieure ik' van. Dat haal ik niet uit de reactie van ElisaB.
Dat zou zo moeten zijn ja maar dat is dus meestal niet het geval. Dat is nu juist het hele punt.quote:Aangezien hier weinig tot geen DA's zijn zullen de meeste users van hun eigen ervaring advies geven. En ik mag hopen dat dat op een redelijke en menselijke manier gebeurt. Niet op denigrerende wijze.
Klopt, ben ik deels met je eens. Gebeurt idd ook, en ook vaak. Maar soms dan staat ALLES vermeld, en dan heb ik ook echt zoiets van "wtf?" ?quote:Op woensdag 23 september 2009 19:07 schreef Greys het volgende:
Q, je hebt voor een deel gelijk, maar het is niet aan jou (of mij, of ons) om mensen hier 'op te voeden naar jouw maatstaven'. En soms wordt een TS al 'naar de tering gescholden' (jouw woorden) voordat diegene de kans heeft gekregen om de details te geven waarna je misschien zou zeggen 'oh ja sorry, zeg dat dan meteen, dan ligt het anders'. Je kent de hele situatie van zo'n TS niet.
Point taken and agreequote:Dus TUURLIJK mag/moet je je mening geven, maar dan wel op een opbouwende manier. Zodra je die TS de tering gaat lopen schelden komt diegene niet meer terug om verder te posten in zijn of haar topic en daar heb je helemaal geen moer aan. Dan loopt het weer eens uit op een katpartij en TS is al lang gevlogen. (Dat schelden gebeurde niet in dit voorbeeldtopic hoor, maar even in het algemeen).
And again, point taken and agreequote:Er moet een evenwicht komen hier. Het hoeft geen kusjekroel te worden, iedereen mag zijn/haar mening en tegengeluid laten horen maar besef je ook dat niet iedereen hetzelfde is en dat niet perse jouw/mijn/wiedanook's mening de absolute waarheid is.
Dat!quote:Op woensdag 23 september 2009 18:24 schreef Greys het volgende:
Overigens ben ik het helemaal eens met je standpunt 'de een doet nou eenmaal meer voor zijn dier qua DA dan de ander'. Men zou iedereen eens in zijn/haar waarde moeten laten. Vaak kan je ook helemaal niet de exacte situatie en achtergrond inschatten op basis van één OP. (Hoe het zit qua mogelijkheden met vervoer, waar TS zich precies bevindt, of hij/zij misschien toch best veel er aan gedaan heeft maar dat moeilijk onder woorden kan brengen vanwege de spanning of gewoon vergeten te melden, etc).
Ik wilde ook bijjjjjjna over die banner gaan gillen in dat topic, maar OF er is later nog een zinnetje aan toegevoegd OF ik keek met mijn neus, want er stond 'dit staat nu onderaan het topic als add' ofzo. Dus niet dat diegene dat ook echt vond (al was de strekking duidelijkquote:Op woensdag 23 september 2009 19:48 schreef MinderMutsig het volgende:
Wat mij betreft toen TS verweten werd dat hij naar school gegaan is, de hond dus wel alleen gelaten zou hebben en die achterlijke banner die gepost werd als steek onder water dat hij dus een slechte baas was.
Niet, mijn inziens. Er was niet eens wat loosquote:Op woensdag 23 september 2009 19:41 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dus een oprecht bedoelde vraag: zeg eens wanneer je vindt dat ik had moeten ingrijpen in het topic?
Ik heb geen banner gezien?quote:Op woensdag 23 september 2009 19:48 schreef MinderMutsig het volgende:
Wat mij betreft toen TS verweten werd dat hij naar school gegaan is, de hond dus wel alleen gelaten zou hebben en die achterlijke banner die gepost werd als steek onder water dat hij dus een slechte baas was.
Die stond er echt. Iets met 'Wat voor baasje ben jij?' en danquote:
Duidelijk! Wil je weten wat ik op zo'n moment denk? Ik dacht toen ik het las: "Nou, hij zal toch ook wel een paps en een mams hebbenquote:Op woensdag 23 september 2009 19:48 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vond wel degelijk dat er iets loos was. Op een gegeven moment ging het niet meer over de vraag van TS, maar over wat je wel en niet mag zeggen in F&F, En dat is m.i. niet de bedoeling. Uiteraard mag je het erover hebben, maar dan gewoon in een apart topic, of hier in FB.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:54 schreef Qwea het volgende:
Niet, mijn inziens. Er was niet eens wat loos
Ooh! die proteq (ik geloof proteq) ad!quote:Op woensdag 23 september 2009 19:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Die stond er echt. Iets met 'Wat voor baasje ben jij?' en daner onder.
akkoord, ik doelde meer op een halve rel die we wel eens hebben gehad in topics.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik vond wel degelijk dat er iets loos was. Op een gegeven moment ging het niet meer over de vraag van TS, maar over wat je wel en niet mag zeggen in F&F, En dat is m.i. niet de bedoeling. Uiteraard mag je het erover hebben, maar dan gewoon in een apart topic, of hier in FB.
Jij zegt het veel beter en vollediger dan ik.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:07 schreef Greys het volgende:
Q, je hebt voor een deel gelijk, maar het is niet aan jou (of mij, of ons) om mensen hier 'op te voeden naar jouw maatstaven'. En soms wordt een TS al 'naar de tering gescholden' (jouw woorden) voordat diegene de kans heeft gekregen om de details te geven waarna je misschien zou zeggen 'oh ja sorry, zeg dat dan meteen, dan ligt het anders'. Je kent de hele situatie van zo'n TS niet.
Dus TUURLIJK mag/moet je je mening geven, maar dan wel op een opbouwende manier. Zodra je die TS de tering gaat lopen schelden komt diegene niet meer terug om verder te posten in zijn of haar topic en daar heb je helemaal geen moer aan. Dan loopt het weer eens uit op een katpartij en TS is al lang gevlogen. (Dat schelden gebeurde niet in dit voorbeeldtopic hoor, maar even in het algemeen).
Er moet een evenwicht komen hier. Het hoeft geen kusjekroel te worden, iedereen mag zijn/haar mening en tegengeluid laten horen maar besef je ook dat niet iedereen hetzelfde is en dat niet perse jouw/mijn/wiedanook's mening de absolute waarheid is.
Volgens mij zag Qwea het topic pas nadat je het opgeschoond had.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik vond wel degelijk dat er iets loos was. Op een gegeven moment ging het niet meer over de vraag van TS, maar over wat je wel en niet mag zeggen in F&F, En dat is m.i. niet de bedoeling. Uiteraard mag je het erover hebben, maar dan gewoon in een apart topic, of hier in FB.
Ik zie het nietquote:Op donderdag 24 september 2009 12:11 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb besloten om actief linkjes te melden in FB van topics waarvan ik vind dat ze dat verziekte sfeertje hebben. Een betere wereld begint bij jezelf en zulks.![]()
Dus bij deze, heb ook een TR gemaakt: Kong - Wat doen we erin
Lezen vanaf hier: Kong - Wat doen we erin
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |