abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71684063
(ga laptop voor opleiding kopen, er moet windows op zitten)

Zijn acer laptops slecht? (snel kapot)
Of valt het mee. Ze zijn in ieder geval een stuk goedkoper dan een sony bijvoorbeeld.

Een Toshiba is dan weer heel duur. Wat zijn acceptabele merken in de laptopwereld?

Volgens de Uni-IT:er
Neem een laptop van een goed merk: Lenovo, Toshiba, Dell etc.

Lenovo en Dell? Ik dacht altijd dat dat bagger was. Wat jullie?

specs zijn ongeveer allemaal hetzelfde.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:25:29 #2
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_71684090
+1 voor je chaotische OP
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_71684155
Ja die zijn slecht
pi_71684161
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:25 schreef BereNDD het volgende:
+1 voor je chaotische OP
Tja, recht uit het hart.

Bij Mediamarkt weten ze niet echt wat het verschil is. Die gozer niet in ieder geval.
Het goedkoopst was een packard bell, maar daar heb ik dan weer hele slechte ervaringen mee.

Samenvatting: ben een laptopboob, maar in de winkel werken net zo grote noobs als ik.
Dus ik dacht misschien weten de DIG'ers er meer over.
pi_71684174
ja
pi_71684185
Hoezo. Vallen ze spontaan uitelkaar?
pi_71684210
Asus 14.gif
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
pi_71684212
Ik zou het niet doen. Een laptop loop je toch vaak mee te slepen en Acer staat er niet echt bekend om stevige laptops te maken. Als hij gewoon als normale pc gebruikt wordt is zo'n laptop goed zat
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:31:14 #9
88317 cerialkill
i am 2 fast to furious
pi_71684224
Compaq HP en Dell zijn relatief goede laptops hoor

Acer opzich ook wel
ik heb er 1 eentje al 5 jaar en doet het nog steeds

Packard bell heb ik wel vaak ober gehoord dat het probleem laptops zijn
dus die raad ik je af

suc7 iig
pi_71684233
Nee hij moet heen en weer gesleept worden heel vaak.

Ik zag een Sony Vaio die oke was. Maar die had weer gen Core 2 Duo processor. Wat toch minimaal vereist was.
pi_71684252
Dell levert goede laptops, maar daar betaal je dan ook voor.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:32:14 #12
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_71684253
Ik heb slechte ervaringen met de support van Acer. In de winkel waar ik werkte verkochten we onder andere Acer laptops. Het is wel eens voorgekomen dat we ze op moesten sturen, omdat ze defect waren. Dan denk je dat alles gemaakt is als je hem weer terug krijgt.. maar Acer kon wel eens simpele storingen niet eens vinden, terwijl dat duidelijk aanwezig was (falende harde schijven bijv.). Alleen al vanwege die reden koop ik geen Acer. Aan de andere kant heeft m'n vader al ruim 3 jaar zo'n ding en werkt nog steeds. Al doen de USB-poorten soms vaag.

Met Dell en HP heb ik betere ervaringen qua support en duurzaamheid.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_71684258
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:30 schreef Calyx het volgende:
Ik zou het niet doen. Een laptop loop je toch vaak mee te slepen en Acer staat er niet echt bekend om stevige laptops te maken. Als hij gewoon als normale pc gebruikt wordt is zo'n laptop goed zat
Mijn ervaring is best goed met die Acers, alles kan tenslotte kapot .... vooral de harde schijven sneuvelen omdat gebruikers met de laptop gaan lopen zonder deze in standby te zetten ...
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:32:28 #14
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_71684260
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:30 schreef Oldenzaal het volgende:
Asus 14.gif
Idd prachtervaringen met Asus laptops. Goed en zeer degelijk gebouwd, goeie support.
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_71684273
Mmmm een del
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:33:14 #16
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_71684278
Toshiba, HP en Lenovo (voormalig IBM) zijn de top in laptops, met name omdat ze consistente kwaliteit leveren. Je betaalt er ook voor.
Dell staat ook heel goed bekend, Acer iets, maar niet veel, minder dan dat.
Medion heeft over het algemeen een hele goed prijs/kwaliteit-verhouding. 't Is niet het beste op de markt, maar je betaalt er ook weinig voor, terwijl het zeker geen rommel is.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_71684285
HP is wat meer affordable dan Dell.

De HP bij ons thuis werkt inderdaad goed, alleen hij moet om de 2 uur stroom hebben. Dat is wel een beetje vervelend.
pi_71684287
ik raad je dell aan. Prijs / prestatie goed; prijs / kwaliteit goed en de enige met een betaalbare degelijke service waarbij ze je toestel bij jou thuis komen herstellen als het defect raakt. In plaats van opsturen en 4 weken zonder laptop komen ze gewoon na 2 werkdagen bij je langs, maken ze hem, en je kan weer voortwerken.

HP is trouwens duurder dan Dell hoor
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71684305
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:28 schreef TwyLight het volgende:
Ja die zijn slecht
wat een kutavatar heb jij
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:34:42 #20
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_71684319
Asus, prima spul.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_71684350
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:32 schreef KroodjeBip het volgende:

[..]

..Harde schijven sneuvelen omdat gebruikers met de laptop gaan lopen zonder deze in standby te zetten ...
Aaargh... waarom heb ik me dit nooit gerealiseerd.

Note2myself...
pi_71684351
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:33 schreef IHVK het volgende:
HP is wat meer affordable dan Dell.

De HP bij ons thuis werkt inderdaad goed, alleen hij moet om de 2 uur stroom hebben. Dat is wel een beetje vervelend.
Kijk eens in het BIOS of er een calibratie optie in zit, dan heb je kans dat je accu het wel langer doet.
pi_71684356
Lenovo is over het algemeen het beste merk naar mijn weten, gevolgd door HP. Acer gaat wat sneller kapot. Dell is complete bagger.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:36:30 #24
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_71684367
De normale Medion computers zijn zo degelijk slecht gebouwd dat ze vaak te heet worden en er onderdelen overlijden door de warmte (hoe koel de kamer ook is). Het apparaat kan meestal slecht z'n warmte kwijt. Met Asus heb ik veel kapotte moederborden meegemaakt (van mezelf en van anderen, terwijl andere mensen juist weer zonder problemen daarmee werken). Dit zijn de redenen dat ik daar geen andere producten van koop.

Het is ook deels je eigen ervaring, maar ik mijd zelf Acer, Asus en Medion het liefst zo veel mogelijk.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_71684374
Acer is slecht.

Waarom? Ik heb zelf in het verleden bij een Mediamarkt gewerkt, en procentueel gezien werden er veel meer Acers geretouneerd met een defect dan merken als Toshiba, HP, Lenovo. (dell verkochten we dan niet, maar ik heb persoonlijk hele goede ervaringen met Dell)

Er is een reden waarom een Acer soms 100 euro goedkoper is dan een Lenovo met exact dezelfde specs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')