abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71683100
Zoals jullie in vorige topics konden lezen studeer ik Engels en is mijn plan om lerares te worden. Nu las ik laatst iets over het feit dat studenten die in het buitenland gestudeerd hebben sneller worden aangenomen, Is dit waar en krijg je als je niet in het buitenland gestudeerd hebt geen baan? Dat lijkt me wel erg stug

Zelf was mijn plan om Erasmus te gaan doen in Engeland, maar omdat ik door persoonlijke problemen een half jaar achterloop en pas het vorige semester mijn propedeuse gehaald heb, kan dit niet meer in mijn bachelor jaar. Ook is er het financiele probleem: zo'n verblijf in het buitenland is best prijzig, zeker in de UK. Bovendien zouden mijn ouders mij niet ondersteunen en zou ik erg veel moeten werken om mezelf te onderhouden. Daarbij komt ook nog dat mijn vriend een tijd terug weg is geweest en ik hem niet weer heel lang wil missen.

Ik ben nu van plan om een keer een zomercursus te doen, maar aangezien dit ook vrij prijzig is en ik rond die tijd misschien op mezelf wil wordt dit lastig. Ik wil namelijk niet honderden euro's lenen...

Mijn vraag is: vind je als Engels leraar wel een baan in het onderwijs als je niet bent gegaan? Ik heb wel familie in de UK wonen...
pi_71683290
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:53 schreef Rusalka het volgende:
Mijn vraag is: vind je als Engels leraar wel een baan in het onderwijs als je niet bent gegaan? Ik heb wel familie in de UK wonen...
Hoogstwaarschijnlijk wel. Naar Engeland gaan voor een tijdje verbetert je Engels aanzienlijk maar het is niet noodzakelijk. Als je de opleiding weet af te ronden zonder naar het buitenland te gaan zegt dat ook wel genoeg over je vaardigheden. Je hebt het toch gehaald?
pi_71683642
Secundair, op andere punten moet je ze al compleet kunnen overtuigen. En anders verdoezel je het in je CV met je familie, etc.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:13:32 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71683747
Wel een grote pre lijkt me. Je 1) toont interesse in het land+cultuur en 2) maakt het aannemelijk dat je het nu écht goed spreekt.
pi_71683975
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:13 schreef TNA het volgende:
Wel een grote pre lijkt me. Je 1) toont interesse in het land+cultuur en 2) maakt het aannemelijk dat je het nu écht goed spreekt.
Nou ik toon genoeg interesse door het te studeren en mijn vakken te halen:P
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:23:22 #6
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_71684037
Het is ongelooflijk leuk om een half jaar in een ander land te gaan wonen als je daar de taal van geleerd (en bestudeerd!) hebt. Doe je dat niet, dan mis je een bijzondere ervaring. Maar voor je 'baan' zal het weinig uitmaken, les geven mag je toch wel. Dus het is geen 'verplichting', maar wel erg jammer als je het laat schieten. Die paar honderd euro die je moet lenen zijn niets in vergelijking met de ervaring die je op doet!

Mijn broertje studeert ook Engels en is regelmatig te vinden in Engeland (vliegen kost letterlijk geen drol en het leven daar hoeft niet duur te zijn). Hij is echter niet van plan docent te worden maar wil graag verder gaan met de dingen die hij nu al doet naast zijn studie. Voor hem is het daarom wel belangrijk om zowel in Nederland als in Engeland opdrachtgevers en kennissen te hebben, want zonder opdrachten komt er (later) bij hem geen brood op de plank.

De mogelijkheden die zijn universiteit biedt mbt het aanbieden van scholing in het buitenland hebben hem echter wel heel veel geholpen om in Engeland - met name Londen - 'binnen te komen'. Want enkel aan het papiertje van zijn opleiding heeft hij niet veel om te gaan doen wat hij leuk vindt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:39:05 #7
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_71684428
Mij lijkt het ook interessant om te gaan.
Ik studeer wel Engels, maar ben nog nooit naar een Engels sprekend land geweest
Zou eigenlijk deze zomer gaan, maar het zat niet zo mee met het geld.
Hopelijk volgend jaar wel

Maar het lijkt me ook erg leuk om een master in Engeland te doen of er gewoon een tijdje te verblijven om écht in aanraking met de taal en cultuur te komen.
pi_71684866
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:21 schreef Rusalka het volgende:

[..]

Nou ik toon genoeg interesse door het te studeren en mijn vakken te halen:P
De vraag is of dat overkomt. Als jouw specifieke talenkennis nodig is bij een baan en er zijn 10 gegadigden, dan lijkt het me sterk dat een bedrijf een studie in het desbetreffende land niet aanzienlijk laat meewegen in het eindoordeel.

Sowieso kan ik me moeilijk voorstellen dat je 4 jaar lang een taal studeert zonder in het land zelf gestudeerd te hebben.
pi_71698111
Misschien, maar ik hoef niet echt bij een bedrijf te werken. Ik denk dat zo'n 2/3 van mijn klasgenoten ook niet in het buitenland gaat studeren hoor.
  maandag 10 augustus 2009 @ 18:16:09 #10
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_71766894
Ik vind, als je leraar Engels wil worden, dat je op z'n minst een tijdje in een Engelssprekend land gewoond en geleefd moet hebben. Als ervaring. Ik heb er ook een half jaar gewoond, geweldige ervaring en veel van de dingen die ik toen heb meegemaakt, vertel en gebruik ik nu in mijn lessen.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')