Ik heb ze ook alleen de eerste keer betaald, ja...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:00 schreef Nieuwskijker het volgende:
die adminstratiekosten is toch eenmaling ivm verhuizing?
Dit staat niet als zodanig vermeld op de factuur. Ik zou het kunnen interpreteren als een terugkerend fenomeen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:00 schreef Nieuwskijker het volgende:
Inderdaad.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:52 schreef Rewimo het volgende:
Ga automatisch betalen, scheelt weer 2 euro. En 43 euro per 3 maanden valt toch wel mee?
Ook dat.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:00 schreef Nieuwskijker het volgende:
Die BTW betaal je over de administratiekosten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:44 schreef Onverlaatje het volgende:
En waarom moet wij ook 19% belasting betalen voor drinkwater?
Waar wil je over klagen?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:04 schreef Onverlaatje het volgende:
Geen slotje nog, weet er iemand bij welke instantie ik kan klagen?
Lief van je, maar de antwoorden staan hier al genoemd, dus dat is ietwat verspilde moeite....quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:06 schreef Onverlaatje het volgende:
Voor de slotjeroepers, ik ga dus ook voor jullie een brief hierover schrijven om dit aan de kaak te stellen.
Nou, hier bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:11 schreef Onverlaatje het volgende:
Nu weet ik nog steeds niet waar ik mijn brief naartoe kan sturen!
Succes ermee, maar alle antwoorden zijn al gegeven. Dus wat wil je ermee bereiken?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:06 schreef Onverlaatje het volgende:
Voor de slotjeroepers, ik ga dus ook voor jullie een brief hierover schrijven om dit aan de kaak te stellen.
Je mag het extreem hoog/oneerlijk vinden, maar dan is de keuze simpel, geen water van ze afnemen en een eigen put slaan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:44 schreef Onverlaatje het volgende:
Ik heb mijn eerste nota van waterleidingbedrijf Vitens ontvangen sinds ik hiernaartoe ben verhuisd.
Periode juli 2009 t/m september 2009
Het drinkwater is +/- 13 euro. Tja denk je dat is wel een redelijke prijs.
Maar daarna komt erbij:
Waterbelasting 2 euro. Gebruikt de overheid oa om het drinkwater te controleren, we hebben niet voor niks zo ongeveer het schoonste ter wereld.
Vastrecht drinkwater 9 euro. Dat mooie netwerk onder de grond wat je zelfs in een hittegolf nog lekker fris water levert zonder storingen is niet gratis..
BTW 6% 1 euro. Zie het als een middel om je te laten consuminderen![]()
Administratiekosten 15 euro. Eenmalig ivm verhuizing, wat enig administratief werk vergt bij Vitens, en dus geld kost. Zij dwingen je niet om te verhuizen trouwens.
BTW19% 3 euro. Eenmalig, zie administratiekosten.
Acceptgirokosten 2 euro. Te voorkomen door automatisch te laten afschrijven. Je wilt alles onder controle houden? Dat kan, maar dan betaal je voor het meerwerk wat Vitens er van heeft.
In totaal komt dat uit op zo'n 43 euro!
De administratiekosten en acceptgirokosten vind ik abnormaal hoog. Ik zie niet in waarom ik bijkomende acceptgirokosten dien te betalen. Indien je online betaalt met acceptgiro hoeft er verder niets 'uitgezocht' te worden door een menselijke administrateur, immers je geeft met een online acceptgiro betaling je betalingskenmerk door en de computersystemen wat normaal de automatische afschrijvingen doen verwerken met hetzelfde gemak ook deze online acceptgirobetaling.
En waarom moet wij ook 19% belasting betalen voor drinkwater?
Welke instantie kan ik aanschrijven hierover, behalve dit waterleidingbedrijf?
Want hij is nu nog geen kroonprins?quote:Is de toekomstig kroonprins geen watermanager
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:06 schreef Onverlaatje het volgende:
Dat is ook niet veel maar ik snap het punt van TS wel: de bijkomende kosten zijn hoger dan de kosten van het eigenlijke gebruik, te gek voor woorden eigenlijk. Stel je koopt een boek van 15 euro, daar gaat 6% BTW over, dan komen er administratiekosten 17 euro waarover 19% BTW wordt gerekend, dan zou je dat toch ook niet reeel vinden?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:52 schreef Rewimo het volgende:
Ga automatisch betalen, scheelt weer 2 euro. En 43 euro per 3 maanden valt toch wel mee?
Nee. maar zo is het nu eenmaal geregeld. Dat je het er wel of niet mee eens bent veranderd niets aan het bedrag.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:59 schreef Nijns het volgende:
[..]
Dat is ook niet veel maar ik snap het punt van TS wel: de bijkomende kosten zijn hoger dan de kosten van het eigenlijke gebruik, te gek voor woorden eigenlijk. Stel je koopt een boek van 15 euro, daar gaat 6% BTW over, dan komen er administratiekosten 17 euro waarover 19% BTW wordt gerekend, dan zou je dat toch ook niet reeel vinden?
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:59 schreef Nijns het volgende:
[..]
Dat is ook niet veel maar ik snap het punt van TS wel: de bijkomende kosten zijn hoger dan de kosten van het eigenlijke gebruik, te gek voor woorden eigenlijk. Stel je koopt een boek van 15 euro, daar gaat 6% BTW over, dan komen er administratiekosten 17 euro waarover 19% BTW wordt gerekend, dan zou je dat toch ook niet reeel vinden?
Dat dus, plus dat de administratiekosten eenmalig zijn. Dat weet ook iedereen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee. maar zo is het nu eenmaal geregeld. Dat je het er wel of niet mee eens bent veranderd niets aan het bedrag.
En dat inderdaad.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:02 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
[..]
Dat dus, plus dat de administratiekosten eenmalig zijn. Dat weet ook iedereen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |