2. Is het lekker?quote:Het friet-ei of frietei is een snack die voorkomt in Oost- en Zuid-Nederland, en toont veel overeenkomsten met de eierbal. Het is een ei dat in kleine stukjes is gehakt, en vervolgens met ragout wordt vermengd. Dit wordt tot een bal gedraaid en door de paneermeel gehaald. Dit wordt dan in de frituur gebakken en vervolgens geconsumeerd.
Frietei viert 50-jarig jubileumquote:En dan is er ook nog het friet-ei, wat ik ook erg lekker vin
Geplaatst door: aragog | donderdag 14 oktober 2004 om 23:43
Is het raar als ik zeg dat ik dit in MIJN 25-jarig bestaan gemist heb ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:09 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Gister was dus een Frietei 50-jarig jubileum, waar ze dus voor ¤0,50 de deur uitgingen!
Ik was bijna daarheen gereist om te proeven maar misschien hebben jullie al zoiets geproefd en blijkt het gewoon commerciële-troep te zijn.
Ik ken het in ieder geval nietquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Is het raar als ik zeg dat ik dit in MIJN 25-jarig bestaan gemist heb ?
Nog nooit gezien dat frietei.
Uh nee ?quote:
Ik wel, in Zaandam en op plaatsen in het oosten des lands.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:14 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Uh nee ?
Waar krijg je het ? Ik zie Oost en Zuid Nederland in de OP staan. Ik woon in het Zuiden maar het is mij niet bekend.....
Al flink wat frituurs van binnen gezien, maar nog NOOIT een frietei op de kaart gezien.
Ik woon in Brabant, en heb het nog nooit gezien.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:14 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Uh nee ?
Waar krijg je het ? Ik zie Oost en Zuid Nederland in de OP staan. Ik woon in het Zuiden maar het is mij niet bekend.....
Al flink wat frituurs van binnen gezien, maar nog NOOIT een frietei op de kaart gezien.
Dan moet je een keer naar Venlo komenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:14 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Uh nee ?
Petatte Wiel toevallig ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:19 schreef MPG het volgende:
[..]
Dan moet je een keer naar Venlo komen.
Ik heb bijna 30 jaar in het oosten van het land gewoond, maar heb nog nooit een friet-ei gezien.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:15 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik wel, in Zaandam en op plaatsen in het oosten des lands.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |