abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:39:04 #126
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_71716853
Ik heb even wat artikelen gelezen hierover. Ik vind het een interessante theorie. Plausibel ook. Ik zou het alleen nooit kunnen. Je moet er een hoop voor opgeven. Geen koffie meer, geen alcohol. Je kunt geen dagje uit, naar de kroeg of een feestje. Op vakantie lijkt het me ook maar niets. In plaats van uren rondslenteren in een vreemde stad moet je dan telkens terug voor je naps. Het klinkt als iets dat nog het meest geschikt is voor gepensioneerden. Ik zou ook bij god niet weten wat ik moet uitvreten als de rest van de wereld slaapt. Dat is misschien leuk voor een week of twee, maar daarna zou ik me rot vervelen.

Succes in ieder geval!
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
  Moderator zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:46:15 #127
18653 crew  D.
pi_71716975
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:39 schreef Electrocute het volgende:
. Ik zou ook bij god niet weten wat ik moet uitvreten als de rest van de wereld slaapt.
Werken?
pi_71717427
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:46 schreef D. het volgende:

[..]

Werken?
Als je zelfstandig bent en eigen tijd kunt indelen, kan dat.
  Moderator zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:11:42 #129
18653 crew  D.
pi_71717515
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:07 schreef sig000 het volgende:

[..]

Als je zelfstandig bent en eigen tijd kunt indelen, kan dat.
Of je zoekt passend werk. Aangezien er weinig mensen zijn te porren om 's nachts te werken lijkt me dat niet al te moeilijk.
pi_71717581
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:11 schreef D. het volgende:

[..]

Of je zoekt passend werk. Aangezien er weinig mensen zijn te porren om 's nachts te werken lijkt me dat niet al te moeilijk.
Kan niet, 's nachts moet ie ook ff pitten.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:18:28 #131
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_71717675
Ik ben heel benieuwd en wil dit graag volgen
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Moderator zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:22:58 #132
18653 crew  D.
pi_71717765
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:14 schreef sig000 het volgende:

[..]

Kan niet, 's nachts moet ie ook ff pitten.
Ja, 20 minuutjes, dat kan mooi in je pauze
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:23:48 #133
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_71717780
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:20 schreef Renaissance het volgende:

[..]

Er is ook een kerel die beweert dat hij in de laatste 33 jaar niks geslapen heeft
Ik weet er de details niet van, en heb geen idee of dit echt kan zijn

[..]

ik heb de docu gezien en die man is inmiddels doodgegaan aan slaaptekort.

had een ziekte (fatale familiale insomnia) waarbij het deel van de hersenen waar slaap mee gecoordineerd wordt niet meer naar behoren werkte en daarom kon hij niet slapen. het is een erfelijke ziekte en inmiddels heeft zijn dochter het ook gekregen.

edit: oh, dit gaat over een chinese man. ik heb de docu gezien over een amerikaanse familie.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_71717913
tvp. Wat betreft zwaarte paar dagen met weinig slaap is egt niet hoog imo
pi_71718069
Interessant experiment.

Het is vaker gedaan, dus als jij genoeg toewijding vertoond gaat het jou ook zeker lukken. Hopelijk kun je het absurde ritme inpassen in je dagelijks leven.

Voor mij is dat totaal niet te doen, maar een biphasic ritme lijkt me al fantastisch. In de avond 75-90 minuten slaap en 's nachts 4 tot 4,5 uur slapen.

Lijkt me heerlijk om van een uur of 10 tot 3 uur 's nachts vol energie nog ergens aan te kunnen werken.
pi_71718121
Interessant experiment.
Maar doe mij eens een plezier, of doe voor mij eens een testje.
En dat is, de eerste week kan je je vermaken met de pc om wakker te blijven.
Maar blijf de tweede week eens van de pc af, gewoonweg compleet de pc negeren, niet eens aanzetten.

Ik vraag dit omdat een goede kennis van mij, ontiegelijk lang wakker kon blijven, maar hij zat al die tijd wel aan de pc te chatten etc.
Mijn idee is dat je zonder pc, niet lang wakker kan blijven.
Mailgozer moest eigenlijk MaleGozer zijn maarja...
pi_71718469
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:37 schreef MailGozer het volgende:
Interessant experiment.
Maar doe mij eens een plezier, of doe voor mij eens een testje.
En dat is, de eerste week kan je je vermaken met de pc om wakker te blijven.
Maar blijf de tweede week eens van de pc af, gewoonweg compleet de pc negeren, niet eens aanzetten.

Ik vraag dit omdat een goede kennis van mij, ontiegelijk lang wakker kon blijven, maar hij zat al die tijd wel aan de pc te chatten etc.
Dat ik mijn pc gebruik als hulpmiddel om wakker te blijven is redelijk common sense zou ik denken. Waarom het nog moeilijker maken dan het al is? Iemand zou de mount everest kunnen beklimmen zonder enige voorbereiding en zonder speciaal klimmateriaal, maar tenzij je enorm masochistisch bent ingesteld, doe je het toch maar beter op de meest zekere manier
Ondanks het feit dat ik denk dat ik wel trucs zou vinden zonder pc om me wakker te houden, gaat het daar helemaal niet om he Ik wil gewoon graag het doel bereiken op een zo efficient mogelijke manier.
pi_71718574
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:37 schreef MailGozer het volgende:

Dat is meer jouw probleem denk ik, heb zelf geen enkel probleem om 24u wakker te blijven.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:02:24 #139
6941 APK
Factual, I think.
pi_71718660
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:35 schreef APK het volgende:

Heb je eigenlijk een baan of doe je dit op kosten van de belastingbetaler?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_71718694
Dit lijkt me veel leuker en haalbaarder (je slaapt meer uren, niet van die bizar korte slaapjes, minder frequent):

http://xkcd.com/320/

20 * 6 = 120 "productieve uren in de week, vs 7 * 16 = 112 "normaal.
8 * 6 = 48 slaap uren, vs 56 normaal.

Als je 21/7 doet heb je nog meer "winst" natuurlijk (126/42 per week)

Als je het schema van de strip volgt, kan je dus met een redelijk normaal slaapschema vrijdag tot 6 uur 's ochtends en zaterdag tot 10 uur 's ochtends feesten .

Quote van iemand die het geprobeerd heeft:
quote:
I tried it for a 6-weeks crunch. I did feel the "alien abduction" feeling, not ever being connected with where I was and the time it was. On the moment, it felt alright, but my work was ruined. It was gone unreadable, because I had no connection to common sense when I wrote⤔and since I was doing philosophy, it was bad news. I had terrible marks, then I went on a burn-out, and I couldn't sleep normally for almost a full year. Even at the end, I would sleep normally for two or three weeks, then have a sleepless night and be pretty much unable to keep track of anything for 2-3 days.

So: DON'T EVER DO IT!!!!!
Dat je je er misschien niet helemaal lekker van gaat voelen lijkt me niet zo'n wonder, maar dat is bij het uberman schema alleen nog maar erger...

Zie ook:

http://www.dbeat.com/28/

Voordelen:
# Je hoeft maar 6 keer op te staan per week, niet 20284726df^3 keer zoals bij uberman.
# Slechts 4 werkdagen per week!
# 8 uur langer weekend!

Nadelen:
# Niet geringe kans dat je hou dan ook compleet gek wordt .
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:35:23 #141
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_71719530
8 uur slaap nodig??? Zo weinig Ik heb minimaal 10 nodig. Laat staan die 2 uur die TS probeert. Toch succes ermit
I never workout
pi_71719565
Hoe ga je in dat schema de zeitgebers uitschakelen
pi_71719629
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:35 schreef reetveter het volgende:
8 uur slaap nodig??? Zo weinig Ik heb minimaal 10 nodig. Laat staan die 2 uur die TS probeert. Toch succes ermit
01.00-13.00 uur slapen ftw.
  Moderator zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:41:40 #144
18653 crew  D.
pi_71719682
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:35 schreef reetveter het volgende:
10 uur?

Als je om 7:00u op moet ga jij dus om 21:00u slapen?
pi_71720747
TVP, ben benieuwd hoe dit loopt!
pi_71724288
Ja nu word ik ook wel benieuwd, wel interessant stukje om te lezen op de vorige pagina's
Ben zelf meer van het zo lang opblijven tot je compleet uitgeput bent en dan zo lang slapen tot je weer wakker word > herhaal.
Toegegeven, je word gewoon super verrot wakker smiddags, uurtje of 2 / 3, maar de avonden zijn wel heerlijk
pi_71724472
Op zich werkt hel wel in 5 ploegendienst maar je slaapritme wordt dan nog steeds bepaald door je werktijden.
Zelf ben ik daar dusdanig creatief met omgegaan dat nu voor mij een 08:00-17:00u baan een nachtmerrie is.
  zondag 9 augustus 2009 @ 09:13:42 #148
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_71724987
istie in slaap gevallen?
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_71726803
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 09:13 schreef BaggerUser het volgende:
istie in slaap gevallen?
'nog' niet
pi_71729493
Misschien nog wel aardig om te vermelden is dat ik na dag 6 dus ben gaan slapen. Ik geloof dat ik iets van 14 uur geslapen heb ofzo en daarna heb ik weer een normaal ritme kunnen oppakken en ik ben niet gek geworden. Ik heb ook nog nooit gelezen dat iemand niet meer terug kon komen in z'n normale ritme. Wel kan ik me voorstellen dat het moeilijker wordt naarmate je het schema langer hebt gevolgd.

Verder is het wel een hele aparte ervaring qua tijdervaring. Zelfs binnen die zes dagen had ik geen besef meer van het concept "dag". Het leek eigenlijk alsof je nooit slaapt. Die twintig minuutjes hebben zo weinig impact op je tijdsbesef dat het concept "dag" vervaagt en versmelt tot een groot aaneengesloten stuk tijd. Heel tof om eens te ervaren, al zal het natuurlijk nog heftiger zijn wanneer je het echt maanden aan een stuk doet.

Nog een comment op het stukje van nietafteleiden, ik denk dat het veel lastiger is om zo'n schema te volgens dan bijv. de Everyman of zelfs Uberman. In die beide schema's zit totaal geen houvast, elke dag van de week is anders en je lichaam kan zo totaal niet wennen aan de verandering. Volgens mij word je ook elke dag verrot wakker als je een van die twee volgt.

Hierboven stond ook nog een stukje over het Dymaxion Sleep schema. Ik heb nog nooit gelezen dat iemand dat heeft volgehouden, heeft iemand een linkje?

Blijf volhouden TS

[ Bericht 2% gewijzigd door gungnir op 09-08-2009 13:37:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')