Ja, te groot willen leven, en dan uiteindelijk geconfronteerd worden met torenhoge lasten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:19 schreef macondo het volgende:
Wat is er mis met de DSB? Dat je rente moet betalen over je lening? Tja...
Waar kan ik deze petitie ondertekenen?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:49 schreef macondo het volgende:
Ik adviseer de overheid om deze demonstratie van boe-roepers aan te grijpen om ze onder te brengen in een werkkamp - waar ze pas uitmogen als ze al hun schulden afbetaald hebben.
Kredietverleners hebben gewoon zorgplicht. Dat is wettelijk geregeld. Het probleem is dat het gros van de mensen dus inderdaad niet in staat is om alle financiele finesses uit een contract te doorgronden en afgaat op de blauwe ogen van de verstrekker. Dat is niet enkel bij DSB zo, dat is in het algemeen het geval. Alleen bij DSB heeft men er misbruik van gemaakt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:05 schreef S1nn3rz het volgende:
Volgens mij zet Scheringa niemand het mes op de keel om een lening af te sluiten.
De echt domme figuren ( en kansloos) zijn dan ook de figuren die gaan demonstreren en daarmee hun eigen domheid laten zien.
Domheid omdat ze niet lezen welk product ze nu precies kopen.
Eensch.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kredietverleners hebben gewoon zorgplicht. Dat is wettelijk geregeld. Het probleem is dat het gros van de mensen dus inderdaad niet in staat is om alle financiele finesses uit een contract te doorgronden en afgaat op de blauwe ogen van de verstrekker. Dat is niet enkel bij DSB zo, dat is in het algemeen het geval. Alleen bij DSB heeft men er misbruik van gemaakt.
Ik kan ook als, pakweg, hovenier gaan werken en de mensen achteraf rekeningen van 800 euro per uur geven. En dan in de kleine lettertjes laten zien dat dit er (wettelijk) inderdaad stond. Een regeltje als "Voor het gebruik van spades en harken wordt een nader te bepalen percentage van het uurloon extra in rekening gebracht". Of 'Besproeingen vinden plaats voor een prijs van 0,01 Euro per milliliter", en dan drie kuub water in die tuin sproeien.
Die mensen hebben gelijk. Laat de DSB bank maar over de brug komen.
De manier waarop DSB geld wist binnen te halen verdient echt niet de hoofdprijsquote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:08 schreef Fappie het volgende:
De linkse media is tegen succesvolle bedrijven/banken zoals DSB.
70 wanbetalers en tienduizenden mensen die wel gewoon hun DSB-hypotheek betalen.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:08 schreef Fappie het volgende:
70 wanbetalers en tienduizenden mensen die wel gewoon hun DSB-hypotheek betalen.
Geen enkele partij heeft het erg op met een bende oplichters. Al is de VVD als enige partij wel genegen om op dit vlak meer door de vingers te zien, maar dat is puur eigenbelang.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:08 schreef Fappie het volgende:
Stel dat die hypotheken 250.000 euro per stuk zijn, gemiddeld. Dat is 250.000 x 70 = 17,5 miljoen euro.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De manier waarop DSB geld wist binnen te halen verdient echt niet de hoofdprijsen zie ik ook niet onder de noemer als 'succesvol'.
Het is niet alleen die hypotheken ik heb het ook over de tijd dat er elke avond tig reclame spots waren van Lenen.nl / Becam / Frisia financieringen / Becam en dergelijke. En ik kan me haast niet voorstellen dat het grootste gedeelte van de mensen niet eens wist, dat ze allemaal van DSB waren en domweg dachten dat het concurrenten van elkander waren.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:41 schreef Fappie het volgende:
[..]
Stel dat die hypotheken 250.000 euro per stuk zijn, gemiddeld. Dat is 250.000 x 70 = 17,5 miljoen euro.
Denk je nou echt dat die bank daar geen oplossing voor wil zoeken? Of dat ze voor dat geld zoveel slechte publiciteit over zich heen laten komen? Niemand heeft belang bij het niet afbetalen van de hypotheek.
Het probleem is gewoon dat veel mensen onverstandige hypotheken afsluiten en vervolgens is het dan makkelijk om te zeggen dat de bank niet eerlijk was. Terwijl het vaak ook aan de klant zelf ligt.
DSB heeft bovendien in soortgelijke gevallen al gezorgd voor een oplossing. Dat zullen ze met de resterende gevallen ook gaan doen.
Nee, volgens mij is dit echt weer een opgeblazen media-verhaaltje.
Dat is een ander verhaal. Hoewel ik er zeker van ben dat je met een google-zoekopdracht kunt zien welke dochterondernemingen DSB heeft.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is niet alleen die hypotheken ik heb het ook over de tijd dat er elke avond tig reclame spots waren van Lenen.nl / Becam / Frisia financieringen / Becam en dergelijke. En ik kan me haast niet voorstellen dat het grootste gedeelte van de mensen niet eens wist, dat ze allemaal van DSB waren en domweg dachten dat het concurrenten van elkander waren.
Ja, maar ik verwacht niet dat mensen die bij zoiets lenen, dat onderzoek doenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:53 schreef Fappie het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaal. Hoewel ik er zeker van ben dat je met een google-zoekopdracht kunt zien welke dochterondernemingen DSB heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |