abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71669869
Slachtoffers van DSB gaan weer in actie komen tegen de bank van Dirk Scheringa (Quote 500 nr. 97 met ¤285 miljoen). De Stichting Steunfonds Probleemhypotheken, dsbramp.nl en de stichting Platform Aandelen Lease organiseren op vrijdag 4 september een demonstratie bij het hoofdkantoor van DSB in Wognum

De bedoeling is om dat massaal te doen, om zo de AZ-baas schrik aan te jagen. Op 6 juni kwam er al een clubje van 70 man bij elkaar, georganiseerd door dsbramp.nl. Nu moet voor het hoofdkantoor worden gedemonstreerd. Volgens Stichting Steunfonds Probleemhypotheken, dsbramp.nl en de stichting Platform Aandelen Lease moet het maar eens afgelopen zijn met ‘de mooie verkooppraatjes van DSB en de vele dochters zoals Becam, Frisia, Lenen.nl en Postkrediet.’

Hilbert de Wit, initiatiefnemer van de demonstratie en bestierder van Stichting Steunfonds Probleemhypotheken en dsbramp.nl, wil graag dat ‘DSB eindelijk eens zijn verantwoording neemt en erkent dat zij willens en wetens klanten duperen.’ Zelf is De Wit ook slachtoffer van DSB. ‘Ik heb inmiddels een bedrag van ¤40.000 teruggekregen. Maar ik zit nog te wachten op de overige ¤47.000.’

De AFM heeft DSB al veroordeeld tot een betaling van ¤120.000 boete. Volgens DSB komt dat oordeel erop neer dat de bank ‘haar acceptatiecriteria bij hypotheken administratief nog gedetailleerder moet vastleggen. Bij DSB is het zo, dat uitsluitend gekwalificeerde en ervaren hypotheekdeskundigen maatwerkhypotheken mogen verstrekken.’

Dat wordt gezellig daar
eens kijken of Dirk toevallig ook aanwezig is op die dag denk
pi_71670835
:-D
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:19:19 #3
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_71687361
Wat is er mis met de DSB? Dat je rente moet betalen over je lening? Tja...
Overal verstand van.
pi_71690958
Een optocht van wanbetalers...
pi_71691683
Kneusjes optocht
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71691724
Gedupeerden van DSB Bank kamen gisteren voor het eerst bijeen. ‘We willen die bank gewoon onderuit schoppen.’ Dat wordt nog oppassen voor Dirk Scheringa.
Bij voetbalclub AZ mag hij dan veel fans hebben, elders in het land is het respect voor de eigenaar en directeur van DSB Bank enigszins tanende. ‘We weten wel waar ie woont’, roept iemand uit het publiek, die geld wil zien van Scheringa. ‘We gaan het gewoon wel halen.’ Iemand anders stelt voor: ‘Laten we allemaal stoppen met betalen, dan zullen we zien wat er gebeurt met die bank.’

De toon is gezet op de eerste bijeenkomst, gistermiddag, van rond de zeventig DSB-gedupeerden. Die zijn uit alle hoeken van het land naar de haven van Lelystad gekomen om zich te informeren over de mogelijkheden om DSB aan te pakken. In een restaurant met uitzicht op het IJsselmeer – zo een waar de spareribs plus friet nog gewoon 12,50 kosten – zitten ze klaar met notitieblokjes om te luisteren naar de frontsoldaten van dit oorlogje.

Schade

Voorop lopen Hilbert de Wit en Yvonne Heuvelmann, de organisatoren van deze bijeenkomst. Ook zij zeggen grote schade te hebben geleden door toedoen van DSB: adviseurs smeerden hen een veel te hoge hypotheek aan door daaraan gekoppelde dure koopsompolissen. Hun maandlasten zijn bovendien door de sterke rentestijging nauwelijks meer op te brengen. ‘We zijn niet dom’, zegt Heuvelmann hardop. ‘Maar we zijn toch in de mooie praatjes van de DSB-adviseur getrapt.’

Nu zegt ze de schaamte voorbij te zijn. Samen met haar partner richtte ze de website Dsbramp.nl op. Met de bedoeling om mensen te waarschuwen voor de praktijken van Scheringa’s DSB Bank. Sinds 28 april is de site online en heeft deze naar eigen zeggen al zeker één miljoen hits gegenereerd. Dankzij de woede die inkoopmanager Heuvelmann met haar toespraak zo treffend invoelbaar maakt: ‘Eigenlijk willen we DSB Bank gewoon onderuit schoppen.’

Dan is het woord aan Bert Oude Middendorp, voorzitter van de Stichting Hypotheekleed, waar zich volgens deze advocaat al zo’n 600 gedupeerden hebben gemeld, in de hoop een schaderegeling af te dwingen. Tijdens zijn presentatie getiteld ‘Kampioensclub of zinkend schip’ vertelt hij over zijn pogingen om in gesprek met DSB tot een fatsoenlijke oplossing te komen. ‘Maar dat geeft niet veel hoop.’

Naast het verzoek om gedupeerden te helpen, heeft hij bij de bestuurders van de Noord-Hollandse bank nóg een uitdagend voorstel neergelegd. ‘Wij vragen DSB een voorziening te treffen op de balans voor het vergoeden van de geleden schade. Zo’n 50 miljoen moet genoeg zijn.’ En nee, ook daar heeft de bank niet al te positief op gereageerd. Toch is het volgens Oude Middendorp niet eens zo’n idioot voorstel als de Stichting inderdaad een collectieve claim van die omvang indient.

Druk

Zover is het nog niet, maakt de advocaat wel goed duidelijk. Eerst moet Scheringa verder onder druk worden gezet door publiciteit, politiek en de Autoriteit Financiėle Markten, die naar aanleiding van de vele klachten een onderzoek naar de DSB Bank is begonnen.

Ewout Irrgang, Tweede Kamerlid van de SP, zegt met spanning op de uitslag van dat onderzoek te wachten, dat volgens hem vermoedelijk resulteert in een boete.

‘Mijn partij kent DSB al tien jaar’, zegt Irrgang die als laatste spreekt. ‘Al tien jaar voeren we actie voor meer wettelijke beperkingen. Tot nu toe was het antwoord van de politiek altijd: we laten het over aan de banken zelf. Gerrit Zalm (oud-minister van Financiėn, red.) heeft banken nooit aangepakt, daarna ging hij zelf bij DSB werken.’

Maar het tij is nu echt gekeerd, vindt Irrgang. ‘Door de kredietcrisis komt er eindelijk verandering. De regels worden aangescherpt. Later kunnen we zeggen: in Lelystad begon de victorie!’ (De Pers)

Wat een prutsers zeg!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:05:04 #7
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_71691813
Volgens mij zet Scheringa niemand het mes op de keel om een lening af te sluiten.
De echt domme figuren ( en kansloos) zijn dan ook de figuren die gaan demonstreren en daarmee hun eigen domheid laten zien.
Domheid omdat ze niet lezen welk product ze nu precies kopen.
From feudal serf to spender.
pi_71694695
slachtoffers

vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:48:01 #9
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71694770
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:19 schreef macondo het volgende:
Wat is er mis met de DSB? Dat je rente moet betalen over je lening? Tja...
Ja, te groot willen leven, en dan uiteindelijk geconfronteerd worden met torenhoge lasten.
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:49:40 #10
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_71694830
Ik adviseer de overheid om deze demonstratie van boe-roepers aan te grijpen om ze onder te brengen in een werkkamp - waar ze pas uitmogen als ze al hun schulden afbetaald hebben.

Suggestie voor een locatie : Tiel
Overal verstand van.
pi_71694849
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:49 schreef macondo het volgende:
Ik adviseer de overheid om deze demonstratie van boe-roepers aan te grijpen om ze onder te brengen in een werkkamp - waar ze pas uitmogen als ze al hun schulden afbetaald hebben.
Waar kan ik deze petitie ondertekenen?
pi_71704710
Typisch volk. demonstreren om te demonstreren. Je weet toch dat bepaalde instellingen die je doodgooien met allerlei lokkende advertenties altijd een addertje onder het gras hebben? Dan moet je maar ook op de blaren zitten als je iets overkomt. Er zijn tenslotte meer banken.
75 topics = FIN
pi_71805558
Scheringa lijkt mij een nare man.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:50:18 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71805957
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:05 schreef S1nn3rz het volgende:
Volgens mij zet Scheringa niemand het mes op de keel om een lening af te sluiten.
De echt domme figuren ( en kansloos) zijn dan ook de figuren die gaan demonstreren en daarmee hun eigen domheid laten zien.
Domheid omdat ze niet lezen welk product ze nu precies kopen.
Kredietverleners hebben gewoon zorgplicht. Dat is wettelijk geregeld. Het probleem is dat het gros van de mensen dus inderdaad niet in staat is om alle financiele finesses uit een contract te doorgronden en afgaat op de blauwe ogen van de verstrekker. Dat is niet enkel bij DSB zo, dat is in het algemeen het geval. Alleen bij DSB heeft men er misbruik van gemaakt.

Ik kan ook als, pakweg, hovenier gaan werken en de mensen achteraf rekeningen van 800 euro per uur geven. En dan in de kleine lettertjes laten zien dat dit er (wettelijk) inderdaad stond. Een regeltje als "Voor het gebruik van spades en harken wordt een nader te bepalen percentage van het uurloon extra in rekening gebracht". Of 'Besproeingen vinden plaats voor een prijs van 0,01 Euro per milliliter", en dan drie kuub water in die tuin sproeien.

Die mensen hebben gelijk. Laat de DSB bank maar over de brug komen.
The End Times are wild
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:59:19 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71806197
Of stel dat je een friettent binnengaat en een frietje besteld. Op het bord staat 225. Je hebt je frietje op en wil afrekenen, en de frietbaas zegt: Dat is dan 225 euro. WAT! Ik dacht 2,25 euro! Ja, dat kunt u wel gedacht hebben meneer, maar onze frietjes zijn toch echt 225 euro, er staat nergens een punt tussen de 2.

Denk je dan dat je moet betalen als die frietbaas de politie belt? Natuurlijk niet. Afzetterij is gewoon niet toegestaan.

(Behalve in dat geval dat hier op het gemeentehuis Zigeuners aanboden om messen te slijpen. Dat was eigenlijk niet nodig, maar om deze minderheidsgroep een warm hart toe te dragen werden toch wat messen verzameld om ze te laten slijpen. Beter dat dan dat ze op het criminele pad gaan, niet? Toen de wethouder met een tientje aankwam om af te rekenen kreeg hij een factuur van 37.000 euro onder zijn neus! Dat stond in de kleine lettertjes. De gemeente heeft toen uit politiek-correcte goodwill dat geld wel gewoon betaald!)
The End Times are wild
pi_71809189
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kredietverleners hebben gewoon zorgplicht. Dat is wettelijk geregeld. Het probleem is dat het gros van de mensen dus inderdaad niet in staat is om alle financiele finesses uit een contract te doorgronden en afgaat op de blauwe ogen van de verstrekker. Dat is niet enkel bij DSB zo, dat is in het algemeen het geval. Alleen bij DSB heeft men er misbruik van gemaakt.

Ik kan ook als, pakweg, hovenier gaan werken en de mensen achteraf rekeningen van 800 euro per uur geven. En dan in de kleine lettertjes laten zien dat dit er (wettelijk) inderdaad stond. Een regeltje als "Voor het gebruik van spades en harken wordt een nader te bepalen percentage van het uurloon extra in rekening gebracht". Of 'Besproeingen vinden plaats voor een prijs van 0,01 Euro per milliliter", en dan drie kuub water in die tuin sproeien.

Die mensen hebben gelijk. Laat de DSB bank maar over de brug komen.
Eensch.

Van mij mag die DSB kapot, als symbool voor alle wantoestanden in de financiėle sector. DSB is heus niet de enige bank die de afgelopen jaren massaal de zorgplicht heeft verzaakt, dit geldt voor vrijwel alle banken. Maar het is wel de bank die er het grootste misbruik van heeft gemaakt.

Zo makkelijk om achteraf te zeggen dat die mensen beter hadden moeten opletten. Zo gaat het in de čchte wereld, waar veel deals gesloten worden op basis van vertrouwen, nu eenmaal niet. En het is bijzonder treurig om te moeten constateren dat bankiers tegenwoordig zo ongeveer het betrouwbaarheidsniveau hebben van de gemiddelde tweedehands autoverkoper. Pure oplichterij dus.
pi_71823414
De linkse media is tegen succesvolle bedrijven/banken zoals DSB.

70 wanbetalers en tienduizenden mensen die wel gewoon hun DSB-hypotheek betalen.
Het was de zomer van 1969
Ik weet het nog zo goed
Het fietsenhok was leeg
pi_71823878
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:08 schreef Fappie het volgende:

70 wanbetalers en tienduizenden mensen die wel gewoon hun DSB-hypotheek betalen.
De manier waarop DSB geld wist binnen te halen verdient echt niet de hoofdprijs en zie ik ook niet onder de noemer als 'succesvol'.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_71823912
quote:

pi_71824215
quote:

Geen enkele partij heeft het erg op met een bende oplichters. Al is de VVD als enige partij wel genegen om op dit vlak meer door de vingers te zien, maar dat is puur eigenbelang.
pi_71824296
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De manier waarop DSB geld wist binnen te halen verdient echt niet de hoofdprijs en zie ik ook niet onder de noemer als 'succesvol'.
Stel dat die hypotheken 250.000 euro per stuk zijn, gemiddeld. Dat is 250.000 x 70 = 17,5 miljoen euro.

Denk je nou echt dat die bank daar geen oplossing voor wil zoeken? Of dat ze voor dat geld zoveel slechte publiciteit over zich heen laten komen? Niemand heeft belang bij het niet afbetalen van de hypotheek.

Het probleem is gewoon dat veel mensen onverstandige hypotheken afsluiten en vervolgens is het dan makkelijk om te zeggen dat de bank niet eerlijk was. Terwijl het vaak ook aan de klant zelf ligt.

DSB heeft bovendien in soortgelijke gevallen al gezorgd voor een oplossing. Dat zullen ze met de resterende gevallen ook gaan doen.

Nee, volgens mij is dit echt weer een opgeblazen media-verhaaltje.
Ik weet het nog zo goed
Het fietsenhok was leeg
pi_71824575
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:41 schreef Fappie het volgende:

[..]

Stel dat die hypotheken 250.000 euro per stuk zijn, gemiddeld. Dat is 250.000 x 70 = 17,5 miljoen euro.

Denk je nou echt dat die bank daar geen oplossing voor wil zoeken? Of dat ze voor dat geld zoveel slechte publiciteit over zich heen laten komen? Niemand heeft belang bij het niet afbetalen van de hypotheek.

Het probleem is gewoon dat veel mensen onverstandige hypotheken afsluiten en vervolgens is het dan makkelijk om te zeggen dat de bank niet eerlijk was. Terwijl het vaak ook aan de klant zelf ligt.

DSB heeft bovendien in soortgelijke gevallen al gezorgd voor een oplossing. Dat zullen ze met de resterende gevallen ook gaan doen.

Nee, volgens mij is dit echt weer een opgeblazen media-verhaaltje.
Het is niet alleen die hypotheken ik heb het ook over de tijd dat er elke avond tig reclame spots waren van Lenen.nl / Becam / Frisia financieringen / Becam en dergelijke. En ik kan me haast niet voorstellen dat het grootste gedeelte van de mensen niet eens wist, dat ze allemaal van DSB waren en domweg dachten dat het concurrenten van elkander waren.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_71824657
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is niet alleen die hypotheken ik heb het ook over de tijd dat er elke avond tig reclame spots waren van Lenen.nl / Becam / Frisia financieringen / Becam en dergelijke. En ik kan me haast niet voorstellen dat het grootste gedeelte van de mensen niet eens wist, dat ze allemaal van DSB waren en domweg dachten dat het concurrenten van elkander waren.
Dat is een ander verhaal. Hoewel ik er zeker van ben dat je met een google-zoekopdracht kunt zien welke dochterondernemingen DSB heeft.
Ik weet het nog zo goed
Het fietsenhok was leeg
pi_71824776
"Die boeven van Postkrediet, ik ga mijn hel wel zoeken bij Becam!"

pi_71826014
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:53 schreef Fappie het volgende:

[..]

Dat is een ander verhaal. Hoewel ik er zeker van ben dat je met een google-zoekopdracht kunt zien welke dochterondernemingen DSB heeft.
Ja, maar ik verwacht niet dat mensen die bij zoiets lenen, dat onderzoek doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')