abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71661970
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Hillary Clinton heeft in Kenia hulde gebracht aan de slachtoffers van de aanslagen op de Amerikaanse ambassades in Kenia en Tanzania van 1998. Daarbij vielen meer dan 200 doden.

Clinton legde een bloemenkrans neer aan een monument op de plaats van de aanslag. "Deze plaats herinnert ons eraan dat het terrorisme een voortdurende dreiging vormt die geen rekening houdt met grenzen, rassen of godsdienst", zei de minister. Ze sprak ook met enkele overlevenden.

De aanslagen werden toegeschreven aan moslimextremisten die banden hebben met Al Qaeda. Volgens de Amerikanen verschuilen enkele van de daders zich in Somalië, waar ze zich hebben aangesloten bij de radicale moslimmilitie al Shabab. Die vecht al jaren tegen de overgangsregering van het land.

Clinton had ook een ontmoeting met de Somalische president Sharif Sheik Ahmed. Na afloop zei Clinton dat de Somalische overgangsregering alle mogelijke steun krijgt van Washington. Ze riep buurland Eritrea op om de moslimmilitanten in Somalië niet langer te steunen. Indien nodig, zullen wij ingrijpen, voegde ze eraan toe.

Al Shabab controleert het zuiden van Soamlië. Door gebrek aan een goed functionerende regering heerst er chaos in Somalië, er is honger en armoede.

Bron
pi_71662009
Kan die beter de slachtoffers herdenken die zij gemaakt hebben. Die zijn namelijk een veelvoud van die paar duizend
  donderdag 6 augustus 2009 @ 21:02:30 #3
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_71662493
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:45 schreef Chadi het volgende:
Kan die beter de slachtoffers herdenken die zij gemaakt hebben. Die zijn namelijk een veelvoud van die paar duizend
Dat is niet logisch en daarom een domme opmerking. Wie herdenkt in leninsnaam nou weer z'n vijanden.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_71662715
Die 4 'Nederlandse' moslims die vorige week op de grens Kenia-Somalie waren opgepakt, wilden ook de islamitische beweging Al-Shabab steunen in Somalie.
pi_71663143
quote:
Ik zie moslims nooit kransen leggen. Als ze al iets met kransen doen, is het ermee voetballen.

Uit die wereld hoor je nooit spijt, twijfel, verontwaardiging over het geweld door moslims. Altijd gejammer, gemekker en geklaag over "geweld" tegen moslims, zoals ernstige vergrijpen als doorgespoelde korans, spotprentjes van de profeet (vzmh) en columns over geitenneukers.

Iets met prioriteiten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_71663603
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zie moslims nooit kransen leggen. Als ze al iets met kransen doen, is het ermee voetballen.

Uit die wereld hoor je nooit spijt, twijfel, verontwaardiging over het geweld door moslims. Altijd gejammer, gemekker en geklaag over "geweld" tegen moslims, zoals ernstige vergrijpen als doorgespoelde korans, spotprentjes van de profeet (vzmh) en columns over geitenneukers.

Iets met prioriteiten.
Je snapt hopelijk dat kransen leggen een cultureel fenomeen is, en dat daardoor mogelijk niet alle culturen die traditie kennen.
pi_71663770
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:42 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Je snapt hopelijk dat kransen leggen een cultureel fenomeen is, en dat daardoor mogelijk niet alle culturen die traditie kennen.
Ik snap dat zelfreflectie en twijfel over de eigen lijn elementen zijn die in achterlijkere beschavingen dan in onze superieure Westerse niet voorkomen inderdaad.

De protesten van moslims wereldwijd tegen het moslimextremisme zijn overweldigend. Bijna net zo groot als de miljoenen Westerse mensen die zich openlijk verzetten tegen de inval in Irak. De websites "Islam bekent kleur" zijn niet meer op 10 handen te tellen en de pamfletten "Ik ben moslim en ik verwerp de jihad" vliegen ons om de oren.

Oh nee, toch niet.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_71663974
quote:
Als moslims wereldwijd de slachtoffers van moslimextremisme herdenken, vind ik het best. Of blijft dat een utopie?
pi_71668193
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Iets met prioriteiten.
Wij leggen geen kransen. En dat ze mekkeren daar hebben ze groot gelijk in.
pi_71668232
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:54 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Als moslims wereldwijd de slachtoffers van moslimextremisme herdenken, vind ik het best. Of blijft dat een utopie?
De kans dat ze dat doen is groter dan de kans dat ze hier toegeven wredere moordenaars te zijn dan die handvol extremisten.
pi_71668485
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:52 schreef Chadi het volgende:

[..]

Wij ook echt. Sure jongen.

En mekkeren over tekeningetjes is belangrijker dan protesteren tegen moslimextremisme. Goed dat we dat duidelijk hebben.

Achterlijke cultuur.

pi_71670305
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:53 schreef Chadi het volgende:

[..]

De kans dat ze dat doen is groter dan de kans dat ze hier toegeven wredere moordenaars te zijn dan die handvol extremisten.
Lol. In de VS zijn bijna wekelijks protestdemonstraties tegen de inval van Amerika in Irak en Afghanistan. In Nederland was een grote demonstratie tegen de inval in Irak in 2003, en een demonstratie in 2001 tegen de inval in Afghanistan.
Wanneer gaan moslims hier massaal te straat op om te protesteren tegen het moslimextremisme?
pi_71670483
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:52 schreef Chadi het volgende:

[..]

Maar je kunt de kransen van anderen laten liggen toch?

En wat is er mis mee om deze slachtoffers te herdenken? Lijkt me heel goed.

Je opmerking over de slachtoffers die de VS heeft gemaakt, staat daar los van.
pi_71672465
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 01:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar je kunt de kransen van anderen laten liggen toch?

En wat is er mis mee om deze slachtoffers te herdenken? Lijkt me heel goed.

Je opmerking over de slachtoffers die de VS heeft gemaakt, staat daar los van.
Het is gewoon hypocriet. Net doen of je het zo erg vindt terwijl je aan de andere kant een veelvoud aan doden op je conto hebt staan als staat waar je niet naar om kijkt.

Dat ze niks beter zijn dan die extremisten waar ze van walgen, hebben ze onderhand wel bewezen in Irak.
pi_71672477
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 01:07 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Lol. In de VS zijn bijna wekelijks protestdemonstraties tegen de inval van Amerika in Irak en Afghanistan. In Nederland was een grote demonstratie tegen de inval in Irak in 2003, en een demonstratie in 2001 tegen de inval in Afghanistan.
Wanneer gaan moslims hier massaal te straat op om te protesteren tegen het moslimextremisme?
Die gaan vaak zat de straat op om te demonstreren tegen die oorlogen hoor. Grootste demonstraties tegen de oorlogen die jij noemt zijn in die landen.

En wekelijks protest demonstraties?? Noem ze eens op ! En noem er gelijk het aantal bij.
pi_71673156
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 08:06 schreef Chadi het volgende:

[..]

Die gaan vaak zat de straat op om te demonstreren tegen die oorlogen hoor. Grootste demonstraties tegen de oorlogen die jij noemt zijn in die landen.
Demonstraties waar tegen? Moslims die tegen moslimextremisme demonstreren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')