abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 augustus 2009 @ 14:44:42 #101
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_71922859
Die Danny Kass is trouwens wel gruwelijk. Het is dat de Force SL een wat grotere hi-back heeft, anders had ik zeker die genomen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_71924582
Ik had op google wat gezocht naar reviews van Union bindingen en de reviewer (kan hem zo snel niet terugvinden) was erg positief en de reacties van de mensen erbij waren ook eigenlijk allemaal super positief.

http://broblog.snowbroader.eu/2006/12/29/union-binding-company/
http://www.shayboarder.co(...)union-forces_24.html
http://alpineskishop.blog(...)d-arbor-del-ray.html
http://www.kink.se/2009/02/26/review-union-contact-bindings/

En hier een gast die wel wat problemen had (probleem is opgelost maar hij wil voor geen geld die bindingen meer gebruiken hij geeft wel toe dat hij ze goed vondt op het probleem na)
http://www.snowboardingfo(...)-union-bindings.html

Ik weet niet of jij daar tussen zit?

Wat ik eruit opmaak is dat ze erg goed zijn als je ze helemaal goed heb afgesteld op je schoen.
Trouwens net op youtube de tech filmpjes van die bindingen gekeken en daar wordt de hele binding in uitgelegd kwa materiaal gebruik etc. wel interessant!
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_71924736
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 19:56 schreef marinos.. het volgende:
Door het lezen van dit topic begint het toch wel weer te kriebelen !!
Dus ik ga binnenkort even een koelkastje in! Maar welke is nou de meest relaxte van Nederland? Ik ben 2x in Bottrop (DE) geweest alleen dat is helemaal niks. Geen funpark, ijzige sneeuw en een drama lift.

Dus het wordt nu Zoetermeer of landgraaf.. Zit er veel verschil tussen die 2? Want ik woon in Groningen, dus Zoetermeer is een uurtje dichterbij. Dus als er geen grote voordelen voor Landgraaf zijn ga ik naar Zoetermeer.

En ik zag dat m`n stats ook nog niet in de OP staan.. Bij deze:

Marinos..
Stats: 199,90,46,1988
Board: Ride Decade 162w 07/08, Bataleon Riot 159 08/09
Binding: Burton Moto 08/09
Boot: Burton mission 08/09 all black

Ik heb ze erbij gezet!
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:24:47 #104
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_71925318
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:51 schreef MarcoD het volgende:
Ik had op google wat gezocht naar reviews van Union bindingen en de reviewer (kan hem zo snel niet terugvinden) was erg positief en de reacties van de mensen erbij waren ook eigenlijk allemaal super positief.

http://broblog.snowbroader.eu/2006/12/29/union-binding-company/
http://www.shayboarder.co(...)union-forces_24.html
http://alpineskishop.blog(...)d-arbor-del-ray.html
http://www.kink.se/2009/02/26/review-union-contact-bindings/

En hier een gast die wel wat problemen had (probleem is opgelost maar hij wil voor geen geld die bindingen meer gebruiken hij geeft wel toe dat hij ze goed vondt op het probleem na)
http://www.snowboardingfo(...)-union-bindings.html

Ik weet niet of jij daar tussen zit?

Wat ik eruit opmaak is dat ze erg goed zijn als je ze helemaal goed heb afgesteld op je schoen.
Trouwens net op youtube de tech filmpjes van die bindingen gekeken en daar wordt de hele binding in uitgelegd kwa materiaal gebruik etc. wel interessant!
Ik volg dat hij een probleem heeft met unstrappen van zijn toe-strap, maar ik begrijp niet helemaal wat het probleem nou is. Ik heb alleen zijn eerste post gelezen.

De rest is super positief.
Dat kan ik misschien nog wel ergens gebruiken
Wel jammer dat ze het alleen over de Force en de Contact hebben. Ik had graag nog wat gelezen over de Data. Maar altijd leuk om te weten.

Ik vind het wel bijzonder dat ze het voor elkaar krijgen om hun binding comfortabel te maken voor zoveel verschillende merken.
Ik moet ze nog eens goed bekijken als we ze binnen krijgen. Ik heb ze alleen even op de ISPO gezien en dat zag er fijn uit, maar technisch kon ik er nog niet alles aan ontdekken. Je kunt ook niet zomaar even alles aan iedereen gaan vragen. Veel te druk en zelf ook te weinig tijd.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_71926158
Dan moet je denk ook die tech filmpjes kijken op YouTube daar worden alle bindingen min of meer allemaal behandeld kwa verschillen etc. (union tech clinic part 1 & 2)

En bij die gozer had een probleem met de buckle van z'n toe strap die compleet op slot ging soms bij het losmaken ervan. Dat was een probleem met de bindingen in 2007/2008, wat ik ervan begrijp is dat het probleem opgelost is.
  zondag 16 augustus 2009 @ 18:03:39 #106
71115 Rnej
I walk the line
pi_71927507
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:59 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Ik heb ze erbij gezet!
boot en binding zijn omgekeerd...
pi_71928057
Had ik door ja.

De openingspost staat tegenwoordig in de Fok! wiki
http://wiki.fok.nl/index.php/SPT/Centraal_Snowboard_Topic

Voor de volgende die een nieuw topic opent. Ik zal het ook nog wel onderaan de startpost zetten.

[ Bericht 91% gewijzigd door MarcoD op 16-08-2009 19:19:29 ]
pi_71929226
Zo hopelijk nog bij de eerste 50 voor dat MJ board. Wat is die super tof.

Nu maar afwachten of het door gaat.
  zondag 16 augustus 2009 @ 23:15:43 #109
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_71936478
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 19:27 schreef bbbb het volgende:
Zo hopelijk nog bij de eerste 50 voor dat MJ board. Wat is die super tof.

Nu maar afwachten of het door gaat.
Ik wist niet dat je je daarvoor kon opgeven. Gelijk maar ff gedaan
Mooi verhaaltje erbij en klaar

Er staat ook echt bij dat ze er 50 willen maken. Ze gaan kijken of er genoeg mensen zich opgeven om hem te produceren. Alsof er niemand dan op reageerd

Ik vond alleen de lengte een beetje moeilijk. Ik heb maar voor een vrij algemene lengte van Bataleon gekozen. Een beetje kort voor mij, maar het is niet als of ik er op ga rijden. Die gaat gelijk aan de muur
  maandag 17 augustus 2009 @ 00:02:28 #110
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_71937856
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:03 schreef MarcoD het volgende:
Dan moet je denk ook die tech filmpjes kijken op YouTube daar worden alle bindingen min of meer allemaal behandeld kwa verschillen etc. (union tech clinic part 1 & 2)
Interessante verhaaltjes.
Ben gelij kde rest ook maar gaan kijken. Je komt er nog een paar tegen die elk over een specifieke binding gaan
pi_71942413
Ja klopt maar het meeste wordt al behandeld in die tech clinic. Ik ben nu al stoked om er mee te boarden!

[ Bericht 11% gewijzigd door MarcoD op 17-08-2009 09:51:15 ]
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:00:34 #112
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_71950867
Klotezooi, door lichamelijke omstandigheden [blijk ineens Crohn te hebben en mn reuma wordt steeds aciever] liggen de seizoensplannen van de baan
an urge to help mankind overcomes me
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:02:41 #113
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_71952556
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:24 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik volg dat hij een probleem heeft met unstrappen van zijn toe-strap, maar ik begrijp niet helemaal wat het probleem nou is. Ik heb alleen zijn eerste post gelezen.

De rest is super positief.
Dat kan ik misschien nog wel ergens gebruiken
Wel jammer dat ze het alleen over de Force en de Contact hebben. Ik had graag nog wat gelezen over de Data. Maar altijd leuk om te weten.

Ik vind het wel bijzonder dat ze het voor elkaar krijgen om hun binding comfortabel te maken voor zoveel verschillende merken.
Ik moet ze nog eens goed bekijken als we ze binnen krijgen. Ik heb ze alleen even op de ISPO gezien en dat zag er fijn uit, maar technisch kon ik er nog niet alles aan ontdekken. Je kunt ook niet zomaar even alles aan iedereen gaan vragen. Veel te druk en zelf ook te weinig tijd.
Ik heb die witte Force van vorig jaar.
Ben echt goed tevreden over.Alles is makkelijk te verstellen en ze zitten gewoon goed.
Lifetime warrenty is neit voor niks natuurlijk.
Oftewel heerlijke binding. Maar dat vind ik ook nog van me Bataleon binding.

Nog liefhebbers voor een Lib Tech McKink van vorig jaar.
Wil weer een nieuwe terwijl eigenlijk niet nodig is.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_71956053
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 23:15 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik wist niet dat je je daarvoor kon opgeven. Gelijk maar ff gedaan
Mooi verhaaltje erbij en klaar

Er staat ook echt bij dat ze er 50 willen maken. Ze gaan kijken of er genoeg mensen zich opgeven om hem te produceren. Alsof er niemand dan op reageerd

Ik vond alleen de lengte een beetje moeilijk. Ik heb maar voor een vrij algemene lengte van Bataleon gekozen. Een beetje kort voor mij, maar het is niet als of ik er op ga rijden. Die gaat gelijk aan de muur
Kijk aan, hoop maar dat anderen ons niet voor waren. Heb je toevallig al wat gehoord?

Ik heb zelf voor 157cm gekozen.
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:42:22 #115
71115 Rnej
I walk the line
pi_71958840
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:00 schreef saaw het volgende:
Klotezooi, door lichamelijke omstandigheden [blijk ineens Crohn te hebben en mn reuma wordt steeds aciever] liggen de seizoensplannen van de baan
:-(
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:03:46 #116
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_71964226
quote:
Oei! Dá's niet mals! In hoeverre helpt de medicatie tegen de ziekte van Crohn?
Reuma erbij is helemaal rot! Geen lichtpuntje aan het einde van die "tunnel"?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 02:33:15 #117
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_71970627
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:22 schreef bbbb het volgende:

[..]

Kijk aan, hoop maar dat anderen ons niet voor waren. Heb je toevallig al wat gehoord?

Ik heb zelf voor 157cm gekozen.
Ik heb gezegd 159 of 161 (of was het 162). Voor Bataleon board best een normale maat. Ik heb gezegd dat het ter decoratie van de nieuwe winkel is en dat lengte niet zo heel erg belangrijk is. Wat voor hun het makkelijkste is.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 02:33:29 #118
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_71970629
quote:
Dat is gaar. Niets meer, niets minder...
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 02:39:35 #119
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_71970668
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:44 schreef MarcoD het volgende:
Ja klopt maar het meeste wordt al behandeld in die tech clinic. Ik ben nu al stoked om er mee te boarden!
Ja dat is wel zo, maar in de aparte filmpjes gaan ze er nog net iets dieper op in. Voornamelijk ook voor wat voor type rider de binding bedoeld is en waarom dat zo is enzo. Best interessant allemaal

Ik heb ook een setje voor mezelf dus ik ben ook echt helemaal hyper erover. Super goede reclame al die positieve reacties enzo. Ben er wel blij mee
pi_71977380
quote:
Damn damn!! Kan het echt niet meer doorgaan?
I will take the sun in my mouth
pi_71998853
quote:
Mooi dat zuigt echt keihard wat een ellende zo... Komt het ooit nog goed (ik heb totaal geen ervaring met crohn/reuma)
  woensdag 19 augustus 2009 @ 10:58:58 #122
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_72004099
Btw ff on a more positive note.

Nieuwe boards van Gnu:

http://www.gnu.com/09-10_gnu/0910Big.html

Zitten wel wat gave modelletjes bij.

Check de Danny Kass en dan met zijn bindingen erbij
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:13:30 #123
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_72004552
Oh ja nog even voor de duidelijkheid.
Volgens mij hebben we het er hier namelijk nog niet over gehad...

De Gnu Danny Kass, de Gnu B-Pro en de Lib Tech T.Rice hebben tegenwoordig C2BTX

Kortweg betekent dit camber to Banana.
Wat betekent dat in het midden je nog gewoon banana hebt, maar onder de bindingen je board weer een camber voorspanning heeft. Dit betekent dat je meer druk kunt zetten voor meer grip onder je board.
Neem als voorbeeld een ski. Het probleem bij snowboards was altijd dat je bindingen niet op het hoogste punt van de voorspanning stond waardoor er een hoop druk verloren ging. Bij een ski is dat bijvoorbeeld wel zo en daar is ook de camber voorspanning uit ontstaan.
Nu zijn er een aantal boards waar mensen over het algemeen wat harder op rijden die C2BTX hebben. Ze kunnen dus veel druk zetten onder hun bindingen voor meer grip, maar hebben nog steeds het voordeel van BTX aangezien in het midden van het board nog steeds BTX heeft.

Ze bedenken elke keer weer wat nieuws... Hoewel Neversummer het vorig jaar ook al had
pi_72007124
Het houdt dus in dat je meer grip > harder gaan zonder controleverlies en dat je meer pop heb in je board?
  donderdag 20 augustus 2009 @ 09:55:29 #125
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_72032067
Plop.

* Fugie heeft zin om te boarden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')