Lekker handig!quote:Het Zwitserse farmaceutische bedrijf Novartis is begonnen met een onderzoek naar de werkzaamheid van een vaccin tegen de Mexicaanse griep bij mensen. Daartoe zijn vrijwilligers met het vaccin geïnjecteerd. Een woordvoerder van Novartis heeft dit woensdag gezegd.
De proef duurt een jaar en er zijn zesduizend mensen van alle leeftijden bij betrokken. Het onderzoek loopt in Groot-Brittannië, Duitsland en de Verenigde Staten, zei Novartiswoordvoerder Eric Althoff.
Op de markt
Hij voegde hieraan toe dat het vaccin vermoedelijk voor het einde van de proef op de markt wordt gebracht. Het eerste proefkonijn van Novartis was een Brit. Hij werd ongeveer tien dagen geleden geïnjecteerd.
Een concurrent van Novartis, Sanofi-Pasteur, hoopt binnen enkele dagen een soortgelijk experiment te beginnen in de Verenigde Staten en Europa. Sanofi-Pasteur maakt deel uit van het in Parijs gevestigde Sanofi-Aventis SA. Het bedrijf is goed voor veertig procent van de griepvaccins ter wereld.
Veiligheid
Bij het Novartisonderzoek wordt gekeken naar de veiligheid van het vaccin en hoeveel vaccinaties nodig zijn, een of twee. Volgens Althoff is de verwachting dat het er twee zijn. Hij zei ook dat het vaccin dat Novartis in Europa test een extra stof bevat die de immuniteitsreactie van het lichaam bevordert.
In de VS worden proeven genomen met beide soorten vaccins, zonder en met de hulpstof. Meer dan 35 landen hebben bij Novartis orders geplaatst voor een vaccin, waaronder de Verenigde Staten, Frankrijk, Nederland en Zwitserland.
Behalve dat het nu om zo'n beetje de gehele bevolking gaat, en anders niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Griepvaccins worden al jaren veilig gemaakt, het enige verschil is nu dat je een net iets andere streng van het virus gebruikt. Maar er moeten elk jaar nieuwe strengen toegevoegd worden voor de griepprik van dat jaar, dus eigenlijk is er niets onder de zon.
Het is een nieuw vaccin dus niemand kan 100% garanderen dat het vaccin veilig is.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Griepvaccins worden al jaren veilig gemaakt, het enige verschil is nu dat je een net iets andere streng van het virus gebruikt. Maar er moeten elk jaar nieuwe strengen toegevoegd worden voor de griepprik van dat jaar, dus eigenlijk is er niets onder de zon.
en dat er wat extra enhancers inzitten en dat er itt het gewone griepvaccin blijkbaar 2 injecties nodig zijn en als derde is deze variant van het virus niet net niet anders natuurlijk...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dit gaat om de versie met adjuvant die door de FDA nog niet goedgekeurd is, in Europa trouwens al wel.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:27 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Lekker handig!
De test duurt een jaar, maar ze gaan over 3 maanden al vaccineren.
Geeft maar weer aan hoe weinig ze geven om de bevolking.
Ik weet niet of en hoe goed die enhancers al getest zijn. Jij wel? Waarom er 2 injecties zijn weet ik ook niet, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Maar voor de veiligheid van het vaccin maakt het natuurlijk niet uit precies welke streng van het virus je toedient, daar gaat het meer om de overige samenstelling van het vaccin.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:40 schreef Re het volgende:
[..]
en dat er wat extra enhancers inzitten en dat er itt het gewone griepvaccin blijkbaar 2 injecties nodig zijn en als derde is deze variant van het virus niet net niet anders natuurlijk...
Totaal nutteloos is het niet; er is vaak een bepaalde kruisimmuniteit. Als een deel van de bevolking immuniteit geniet is dat al een belangrijke meevaller om verspreiding tegen te gaan.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:39 schreef HugoBaas het volgende:
En stel dat de griep muteert dan is het vaccin weer nutteloos aangezien ze dan dus weer een streng moeten toevoegen.
wilde alleen even aangeven dat er genoeg verschillen zijn die in mijn ogen eerst goed onderzocht moeten worden en dat ik het zelf niet als vanzelfsprekendheid vind dat het op een normale griep vaccin lijkt...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik weet niet of en hoe goed die enhancers al getest zijn. Jij wel? Waarom er 2 injecties zijn weet ik ook niet, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Maar voor de veiligheid van het vaccin maakt het natuurlijk niet uit precies welke streng van het virus je toedient, daar gaat het meer om de overige samenstelling van het vaccin.
Op squaleen, dat in Europa al een redelijke tijd in FLUAD gebruikt wordt, als onderdeel van de adjuvant MF59.quote:Hij zei ook dat het vaccin dat Novartis in Europa test een extra stof bevat die de immuniteitsreactie van het lichaam bevordert.
Vaccinmakers vrij van claims - Goed of niet?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:32 schreef Deetch het volgende:
aaaaaaaargggggh we gaan er allemaal aan. Zal mij benieuwen of dit niet volledig geteste medicijn wel op de markt mag komen. We hebben tenslotte regels om onze bevolking te beschermen tegen ongeteste medicijnen.
Ja dat kan wel zo zijn, maar feit blijft dat de tests een jaar duren en het dus pas volledig is goedgekeurd na een jaar.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:05 schreef Re het volgende:
fase 1 is meestal een kleine groep vrijwilligers voornamelijk voor veiligheid
fase 2 is een kleine groep patienten meestal om de juiste dosis te vinden (effectiviteit) en natuurlijk veiligheid
fase 3 is grotere patienten groepen inlcusief actieve en placebo groepen om effectiviteit en veiligheid te testen
fase 4 is post markteting onderzoek in de praktijk, vooral om bijwerkingen op te sporen
Waarom is dat een kwalijke zaak? De veiligheidsproeven heeft het dan doorstaan, het is alleen nog niet duidelijk hoe effectief het nou precies is, alhoewel ze dan al wel een goede indicatie daarvan hebben.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:46 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Ja dat kan wel zo zijn, maar feit blijft dat de tests een jaar duren en het dus pas volledig is goedgekeurd na een jaar.
Over 3 maanden beginnen ze de bevolking te vaccineren met een niet volledig getest medicijn en dat vind ik een kwalijke zaak.
dat gaat over multi-dosing vials vs single dosing vials...quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:27 schreef Salvad0R het volgende:
August 21, 2009
LEADING infectious disease experts have called on the Federal Government to abandon its mass swine-flu vaccination plan because of fears the vaccine is a contamination risk that could spread blood-borne diseases.
http://www.theage.com.au/(...)s-20090820-es2a.html
Klinkt niet goed. Ben benieuwd hoe ze dit in Nederland zouden regelen als het ook in Multidose Vails komt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:27 schreef Salvad0R het volgende:
August 21, 2009
LEADING infectious disease experts have called on the Federal Government to abandon its mass swine-flu vaccination plan because of fears the vaccine is a contamination risk that could spread blood-borne diseases.
http://www.theage.com.au/(...)s-20090820-es2a.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |