Bron: RTL-nieuwsquote:Hells Angels willen miljoenen zien
De Hells Angels willen geld van de Nederlandse staat. 24 leden van de motorclub eisen via de rechter in totaal 2,2 miljoen euro.
Justitie probeerde de Hells Angels te verbieden, maar slaagde er niet in te bewijzen dat het om een criminele organisatie gaat. De leden zeggen nu dat ze door de vervolging schade hebben geleden.
Afgeluisterd
De politie deed invallen en tientallen leden belandden in de gevangenis. Toch leidde het nooit tot een veroordeling. In het grote strafproces werd het OM niet-ontvankelijk verklaard, omdat vertrouwelijke gesprekken met de advocaten waren afgeluisterd.
Gederfde inkomsten
De clubleden eisen compensatie voor gederfde inkomsten, advocatenkosten en de tijd dat ze onterecht in de cel hebben gezeten. De rechter doet eind augustus uitspraak.
Uiteraard claim je meer dan dat je verwacht te krijgen. De verdediging zal namelijk altijd minder dan de initiële claim willen geven.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:20 schreef badwurm het volgende:
Terechte claim, maar de claim is wel heel erg hoog. Ik heb het idee dat ze snel rijk willen worden. Geef ze gewoon de inkomstenderving terug, waarschijnlijk bijslag dus veel kan dat niet zijn.
Volgens de VK gaat hij dat inderdaad. Dus eerst pers je iemand af en neemt zijn zaak over. Dan bedeel je jezelf een baantje als hoofd beveiliging en keert jezelf 130.000 Euro per jaar uit en als Yab Yum dan gesloten is ga je lopen huilen dat je inkomen bent misgelopen omdat je twee maanden vastzat!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:53 schreef voyeur het volgende:
Een beetje vertekend nieuwsbericht. Van die 2,2 miljoen zou maar liefst 800.000 Euro voor Harry Stoeltie zijn; de vice-president en alom als de criminele baas van de Hells Angels gaan. De rest zou dus maar 60k gemiddeld claimen.
Hij is nog een tijdje bedrijfsleider van Yab Yum geweest tegen een 'bovenmodaal salaris' nadat hij samen met Klepper en Mieremet de vorige eigenaar uit de zaak gezet had door bedreigingen.
Gaat hij nu gederfde inkomsten als bedrijfsleider claimen?
De standaard schadevergoeding is al aan 12 hells angels uitgekeerd op initatief van het OM. Dit gaat om schadevergoedingen die niet zomaar uitgekeerd worden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als ik ten onrechte heb vastgezeten heb ik recht op een schadevergoeding. Waarom zou hetzelfde niet gelden voor een Hells Angel ? Je mag vanalles over deze mensen denken, maar zolang de rechter niet anders heeft beslist hebben ze precies dezelfde rechten als jij en ik.
Als een krokodil die vegetariër wordt als alle zeeën zijn leeggevist.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 19:00 schreef bijdehand het volgende:
Gaan ze eindelijk iets regelen via de wet, is het nog niet goed.
Dan ben ik wel benieuwd hoe dit verder gaat lopen. Zal het niet zo zijn dat de engeltjes een statement willen maken? Ik zou dat op een gegeven moment zelf toch ook wel gaan doen hoor. Het is natuurlijk ook absurd dat die lui aangeklaagd maar steeds vrijgesproken zijn. Dat is dan toch ook gepruts tot en met, of zie ik dat verkeerd? Zelf denk ik toch echt niet dat ze miljoenen schadevergoeding gaan ontvangen maar zie in de eis meer een soort statement om met rust gelaten te worden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:43 schreef voyeur het volgende:
[..]
De standaard schadevergoeding is al aan 12 hells angels uitgekeerd op initatief van het OM. Dit gaat om schadevergoedingen die niet zomaar uitgekeerd worden.
Zo ken ik nog wel een aantal bevolkingsgroepen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:45 schreef Ringo het volgende:
Vuile gore parasieten. Een nekschot verdienen ze.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ontopic: ze zijn niet veroordeeld, en hebben dus volgens de wet recht op een schadevergoeding wegens het onterecht vastzitten.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:43 schreef voyeur het volgende:
[..]
De standaard schadevergoeding is al aan 12 hells angels uitgekeerd op initatief van het OM. Dit gaat om schadevergoedingen die niet zomaar uitgekeerd worden.
Mooi zo.quote:Geen schadevergoeding voor Hells Angels
Uitgegeven: 28 augustus 2009 09:52
Laatst gewijzigd: 28 augustus 2009 09:51
AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft leden van de Hells Angels vrijdag geen schadevergoeding toegewezen.
© ANP
24 Hells Angels eisten in totaal 2,2 miljoen euro van de Nederlandse staat, voor de schade die ze zeggen te hebben geleden door hun mislukte vervolging door justitie.
In elk geval de eisen van Willem van Boxtel, voormalig voorzitter van de Amsterdamse Hells Angels, en Harrie Stoeltie, lid van de afdeling Amsterdam, heeft de rechter afgewezen.
Volgens de rechter was er terecht een verdenking. Van Boxtel en Stoeltie hadden samen 1,8 miljoen euro geëist. De uitspraak in een aantal andere zaken is nog bezig.
© ANP
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:01 schreef Basp1 het volgende:
Wat een klasse justitie weer. Als er terecht een verdenking was, had het OM deze ook hard moeten kunnen maken, en men was daar niet toe in staat.
zijn er angels die niet werken? ik kom er regelmatig, maar ik ben er nog geen 1 tegengekomen die niet werkt :Squote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
Haha, niet 1 werkt. Hoezo inkomsterderving
wel ze werken welquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:14 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
zijn er angels die niet werken? ik kom er regelmatig, maar ik ben er nog geen 1 tegengekomen die niet werkt :S
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |