abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71654513
quote:
Hells Angels willen miljoenen zien

De Hells Angels willen geld van de Nederlandse staat. 24 leden van de motorclub eisen via de rechter in totaal 2,2 miljoen euro.

Justitie probeerde de Hells Angels te verbieden, maar slaagde er niet in te bewijzen dat het om een criminele organisatie gaat. De leden zeggen nu dat ze door de vervolging schade hebben geleden.

Afgeluisterd
De politie deed invallen en tientallen leden belandden in de gevangenis. Toch leidde het nooit tot een veroordeling. In het grote strafproces werd het OM niet-ontvankelijk verklaard, omdat vertrouwelijke gesprekken met de advocaten waren afgeluisterd.

Gederfde inkomsten
De clubleden eisen compensatie voor gederfde inkomsten, advocatenkosten en de tijd dat ze onterecht in de cel hebben gezeten. De rechter doet eind augustus uitspraak.
Bron: RTL-nieuws

Het was te verwachten. Het bedrag lijkt aan de hoge kant maar ze hebben wel lang vast gezeten, zijn gestigmatiseerd en uiteindelijk vrijgesproken.

Terechte claim of belachelijke claim?
pi_71654617
Tjah heel simpel, Hells Angels worden al jaren gecriminaliseerd, uiteraard is het niet zomaar een brommerclub, maar als je iemand juridisch probeert aan te pakken, en keer op keer faalt, dan moet je niet opkijken als ze ook op juridische weg hun schade gaan vergoeden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_71654621
Terechte claim, maar de claim is wel heel erg hoog. Ik heb het idee dat ze snel rijk willen worden. Geef ze gewoon de inkomstenderving terug, waarschijnlijk bijslag dus veel kan dat niet zijn.
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
pi_71654670
Terechte claim
Ze waren al veroordeeld voor er nog een uitspraak was, gedemoniseerd en nog net niet op de brandstapel terecht gekomen.... geheel terecht dus om zo'n bedrag te eisen.

Ze zijn NIET veroordeeld en dus hoe men er ook over denkt zijn ze dus onterecht aangeklaagd
pi_71655334
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:20 schreef badwurm het volgende:
Terechte claim, maar de claim is wel heel erg hoog. Ik heb het idee dat ze snel rijk willen worden. Geef ze gewoon de inkomstenderving terug, waarschijnlijk bijslag dus veel kan dat niet zijn.
Uiteraard claim je meer dan dat je verwacht te krijgen. De verdediging zal namelijk altijd minder dan de initiële claim willen geven.
pi_71655511
Een beetje vertekend nieuwsbericht. Van die 2,2 miljoen zou maar liefst 800.000 Euro voor Harry Stoeltie zijn; de vice-president en alom als de criminele baas van de Hells Angels gaan. De rest zou dus maar 60k gemiddeld claimen.
Hij is nog een tijdje bedrijfsleider van Yab Yum geweest tegen een 'bovenmodaal salaris' nadat hij samen met Klepper en Mieremet de vorige eigenaar uit de zaak gezet had door bedreigingen.
Gaat hij nu gederfde inkomsten als bedrijfsleider claimen?
Here we are now, entertain us.
pi_71657070
Ja aan de ene kant wel terrecht.

Justitie verliest keer op keer van deze gasten dus die denken en hopen gewoon dat ze nu ook weer falen en hun een mooi centje in de zak kunnen stoppen.
En tja als ze verliezen? Er komt genoeg geld binnen bij de Angels dat is 1 ding wat zeker is.
pi_71657459
Haha, niet 1 werkt. Hoezo inkomsterderving
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:45:48 #9
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71658332
Onterecht natuurlijk. Die bendefiguren kiezen er zelf voor om zich buiten de maatschappij te plaatsen. O wee als je kwaad over ze spreekt want dan weten ze je te vinden. Ik herinner met het blauwe oog van Henk van Dorp. Ze lachen de rechtsstaat in het gezicht uit. En nou een beetje het verongelijkte slachtoffer uithangen?

Justitie heeft terecht gezocht, en niks gevonden. Jammer. Volgende keer beter.

Vuile gore parasieten. Een nekschot verdienen ze. Zink die miljoenen af naar de bodem van de Noordzee en laat ze d'r zelf naar duiken. Tuig.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 16:08:44 #10
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_71685326
Fideel,de geestelijke schade die ze opgelopen hebben is natuurlijk niet in euries uit te drukken.
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:22:34 #11
798 voyeur
bemoeit zich
pi_71687437
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:53 schreef voyeur het volgende:
Een beetje vertekend nieuwsbericht. Van die 2,2 miljoen zou maar liefst 800.000 Euro voor Harry Stoeltie zijn; de vice-president en alom als de criminele baas van de Hells Angels gaan. De rest zou dus maar 60k gemiddeld claimen.
Hij is nog een tijdje bedrijfsleider van Yab Yum geweest tegen een 'bovenmodaal salaris' nadat hij samen met Klepper en Mieremet de vorige eigenaar uit de zaak gezet had door bedreigingen.
Gaat hij nu gederfde inkomsten als bedrijfsleider claimen?
Volgens de VK gaat hij dat inderdaad. Dus eerst pers je iemand af en neemt zijn zaak over. Dan bedeel je jezelf een baantje als hoofd beveiliging en keert jezelf 130.000 Euro per jaar uit en als Yab Yum dan gesloten is ga je lopen huilen dat je inkomen bent misgelopen omdat je twee maanden vastzat!
pi_71687496
Als ik ten onrechte heb vastgezeten heb ik recht op een schadevergoeding. Waarom zou hetzelfde niet gelden voor een Hells Angel ? Je mag vanalles over deze mensen denken, maar zolang de rechter niet anders heeft beslist hebben ze precies dezelfde rechten als jij en ik.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:43:20 #13
798 voyeur
bemoeit zich
pi_71687907
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als ik ten onrechte heb vastgezeten heb ik recht op een schadevergoeding. Waarom zou hetzelfde niet gelden voor een Hells Angel ? Je mag vanalles over deze mensen denken, maar zolang de rechter niet anders heeft beslist hebben ze precies dezelfde rechten als jij en ik.
De standaard schadevergoeding is al aan 12 hells angels uitgekeerd op initatief van het OM. Dit gaat om schadevergoedingen die niet zomaar uitgekeerd worden.
pi_71689936
Gaan ze eindelijk iets regelen via de wet, is het nog niet goed.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:00:36 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71697190
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:00 schreef bijdehand het volgende:
Gaan ze eindelijk iets regelen via de wet, is het nog niet goed.
Als een krokodil die vegetariër wordt als alle zeeën zijn leeggevist.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ringo op 08-08-2009 10:47:48 ]
pi_71698191
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:43 schreef voyeur het volgende:

[..]

De standaard schadevergoeding is al aan 12 hells angels uitgekeerd op initatief van het OM. Dit gaat om schadevergoedingen die niet zomaar uitgekeerd worden.
Dan ben ik wel benieuwd hoe dit verder gaat lopen. Zal het niet zo zijn dat de engeltjes een statement willen maken? Ik zou dat op een gegeven moment zelf toch ook wel gaan doen hoor. Het is natuurlijk ook absurd dat die lui aangeklaagd maar steeds vrijgesproken zijn. Dat is dan toch ook gepruts tot en met, of zie ik dat verkeerd? Zelf denk ik toch echt niet dat ze miljoenen schadevergoeding gaan ontvangen maar zie in de eis meer een soort statement om met rust gelaten te worden.

Enfin, tvp dus. .
pi_71698240
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:45 schreef Ringo het volgende:

Vuile gore parasieten. Een nekschot verdienen ze.

Zo ken ik nog wel een aantal bevolkingsgroepen.

Ontopic: ze zijn niet veroordeeld, en hebben dus volgens de wet recht op een schadevergoeding wegens het onterecht vastzitten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_71698349
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:38 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ontopic: ze zijn niet veroordeeld, en hebben dus volgens de wet recht op een schadevergoeding wegens het onterecht vastzitten.
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:43 schreef voyeur het volgende:

[..]

vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:56:33 #19
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72222641
quote:
Geen schadevergoeding voor Hells Angels
Uitgegeven: 28 augustus 2009 09:52
Laatst gewijzigd: 28 augustus 2009 09:51
AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft leden van de Hells Angels vrijdag geen schadevergoeding toegewezen.
© ANP

24 Hells Angels eisten in totaal 2,2 miljoen euro van de Nederlandse staat, voor de schade die ze zeggen te hebben geleden door hun mislukte vervolging door justitie.

In elk geval de eisen van Willem van Boxtel, voormalig voorzitter van de Amsterdamse Hells Angels, en Harrie Stoeltie, lid van de afdeling Amsterdam, heeft de rechter afgewezen.

Volgens de rechter was er terecht een verdenking. Van Boxtel en Stoeltie hadden samen 1,8 miljoen euro geëist. De uitspraak in een aantal andere zaken is nog bezig.
© ANP
Mooi zo.
pi_72222720
Wat een klasse justitie weer. Als er terecht een verdenking was, had het OM deze ook hard moeten kunnen maken, en men was daar niet toe in staat.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:03:00 #21
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_72224223
Mooi.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:25:24 #22
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_72228263
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 10:01 schreef Basp1 het volgende:
Wat een klasse justitie weer. Als er terecht een verdenking was, had het OM deze ook hard moeten kunnen maken, en men was daar niet toe in staat.
Die arme jongens toch.

De zaak is niet onvankelijk verklaard omdat het OM fouten heeft gemaakt, niet omdat er geen bewijs was voor strafbare feiten. Die gasten hebben waarschijnlijk persoonlijk allemaal een strafblad, alleen niet als lid van de HA.

Openbaar Ministerie die hier zo vreselijk hebben geblunderd zou ook eens de bezem door moeten, maar ja die mogen gewoon blijven zitten.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_72237633
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
Haha, niet 1 werkt. Hoezo inkomsterderving
zijn er angels die niet werken? ik kom er regelmatig, maar ik ben er nog geen 1 tegengekomen die niet werkt :S
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_72237898
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:14 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

zijn er angels die niet werken? ik kom er regelmatig, maar ik ben er nog geen 1 tegengekomen die niet werkt :S
wel ze werken wel

Het zijn vaak stratemakers of verhuizers of ze doen ander beetje dom werk magazijnhulp.
Maar ze hebben nauwelijks opleiding

[ Bericht 5% gewijzigd door henkway op 28-08-2009 18:31:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')