Waarom? En hoe werkt dat? En heb je de paus ook echt ontmoet ofzo? Grappig!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:34 schreef nachtdier3 het volgende:
*meldt*
Ik ben op audientie geweest bij de paus in VaticaanstadBij paus Johannes Paulus de zoveelste dus, niet bij de huidige.
Grappig als in: interessant!quote:
Van wikipediaquote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:59 schreef Przewalski het volgende:
Een pelgrimsreis maken is heel erg in en er is heel veel belangstelling voor vanuit de media. Zie o.a.
http://www.nieuwwij.nl/index.php?pageID=13&messageID=2797 (Video van vrouw die naar Santiago is gelopen)
http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/nieuws.asp?oId=16008 (Hollywood en Santiago de C.)
Vraagje: heb jij ooit overwogen een pelgrimsreis te maken? Ik wel. Lijkt me een enorme uitdaging.
Ik ben nu op pelgrimreis, ook al zit ik nu achter mijn PC. Voor mij geldt dat het hele leven in teken staat van de zoektocht naar de hogere waarheid. Elke dag denk ik over het leven na en probeer ik inspiratie te halen uit alledaagse activiteiten.quote:Redenen voor het ondernemen van een bedevaart zijn om over een hogere waarheid, God of het leven na te denken; om respect te betuigen; om inspiratie te verkrijgen; om tot bezinning te komen; om een poosje afstand te nemen van een hectisch dagelijks bestaan; om 'de ervaring'; 'om er geweest te zijn'; of om andere mensen te ontmoeten.
Ik heb de paus op nog geen 5 meter voorbij zien rijden in z'n uberrelaxte witte cabrio. Hij was als je het zo gaat bekijken wel hip; ik ken geen andere 75+' ers met een cabrioquote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:50 schreef Jarno het volgende:
[..]
Waarom? En hoe werkt dat? En heb je de paus ook echt ontmoet ofzo? Grappig!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hebben jullie me een beetje gemist?
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:21 schreef nachtdier3 het volgende:
[..]
Ik heb de paus op nog geen 5 meter voorbij zien rijden in z'n uberrelaxte witte cabrio. Hij was als je het zo gaat bekijken wel hip; ik ken geen andere 75+' ers met een cabrio
De audientie was een onderdeel van de Rome-reis van school, na afloop van het eindexamen. Alleen de examenklassen konden mee. Onderdeel van die reis was dus op audientie gegaan bij de paus. Dan sta je dus de vele tienduizenden mensen op het vaticaanplein uit diverse landen en gaat ie je oproepen/bedanken voor je komst. En ja, wij werden bedankt als 'de pelgrims uit Rotterdam'. Zoiets, in ieder geval wel 'persoonlijk' zeg maar. Je kunt volgens mij je groep van tevoren aanmelden hiervoor.Als het op een Rome-reis was neem ik aan dat het hier niet om een pelgrimstocht gaat, of ben je met je hele klas gezellig naar Rome gelopen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er nooit serieus over nagedacht om zo'n pelgrimsreis te doen. Het lijkt me overigens wel gaaf, maar meer iets voor als ik veertig of vijftig ben ofzo![]()
Dan zou het een lege bedoening worden op fok! denk ikquote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:13 schreef Iblis het volgende:
Lolbroeken kunnen beter ergens anders posten.
Nou, grappen zijn niet verboden, maar voor onzin is WFL niet de plek. Als je graag wilt vertellen over je pelgrimstocht naar de koffieshop open je maar een topic in ONZ. En dat kan dan best een leuke topic zijn, maar het is geen WFL topic.quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:27 schreef Lord_of_the_String het volgende:
[..]
Dan zou het een lege bedoening worden op fok! denk ik
Heb je dat boekje gelezen?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:06 schreef Iblis het volgende:
Het lijkt mij ook heel tof. Niet per se om religieuze motieven, maar zo'n eind wandelen wel. Er is ook boekje ‘Pelgrim zonder God’ van Herman Vuijsje, die loopt van Santiago naar Amsterdam – andersom dus. Dat zou misschien meer wat voor mij zijn.
Pelgrimstochten zijn wat mij betreft niet per se gebonden aan een bedevaartsplaats (bedevaarten zijn dat welquote:Op zondag 9 augustus 2009 14:37 schreef Meursault het volgende:
Heb je dat boekje gelezen?
Ik zit me af te vragen in hoeverre je een pelgrimstocht kan maken los van een religie/overtuiging. Als het niet meer is dan te voet/fiets een bezienswaardigheid bezoeken, waarom zouden we het dan een pelgrimstocht willen noemen?
wie zei iets over een koffiesjop? en dan nog; genoeg mensen voor wie hasjiesh een heilig sacrament zijn. recht op individuele geloofsbelevenis is een groot gemeengoed. ik heb nog steeds geen geldige reden gevonden om daar niet zo af en toe van te genieten. alleen maar mensen die hun mening daar graag over uiten, waarbij ik alleen maar kan vermoeden dat er sprake van jaloezie is omdat ik me op dat moment happyer voel dan wie dan ook.quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:41 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nou, grappen zijn niet verboden, maar voor onzin is WFL niet de plek. Als je graag wilt vertellen over je pelgrimstocht naar de koffieshop open je maar een topic in ONZ. En dat kan dan best een leuke topic zijn, maar het is geen WFL topic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |