abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 september 2009 @ 18:45:30 #251
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_72848110
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
pi_72854293
TIm Kuik was weer even op tv. DItmaal in Editie NL over de e-boeken.
pi_72854496
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:09 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
TIm Kuik was weer even op tv. DItmaal in Editie NL over de e-boeken.
Meh boekenpiraterij is niet nuttig. Een echt boek in een hoekje op je bed onder de dekens in het licht van een bedlampje leest echt 100x zo relax als van een beeldscherm/pda/mobiel.

Een boek heeft charme, geur, knispert en zend geen verblindend licht uit.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_72857513
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:13 schreef switchboy het volgende:

[..]

Meh boekenpiraterij is niet nuttig. Een echt boek in een hoekje op je bed onder de dekens in het licht van een bedlampje leest echt 100x zo relax als van een beeldscherm/pda/mobiel.

En het brandt beter
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_72857844
dat ook ja
  donderdag 17 september 2009 @ 22:32:39 #256
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_72858056
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:13 schreef switchboy het volgende:

[..]

Want een papieren, "knisperende" krant brengt ook veel fijner het nieuws he?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_72858234
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:32 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Want een papieren, "knisperende" krant brengt ook veel fijner het nieuws he?
Ehm nee, dat loopt achter. Maar er is een grot verschil met een boek lezen. En de actualiteit volgen.
  donderdag 17 september 2009 @ 22:44:55 #258
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_72858790
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:35 schreef switchboy het volgende:

[..]

Ehm nee, dat loopt achter. Maar er is een grot verschil met een boek lezen. En de actualiteit volgen.
En nu komt er een generatie die alle boeken uit de bibliotheek zo tik tak via internet op hun universele reader kunnen plaatsen en met alle plezier lezen. Hoelang geef jij (papieren) boekhandels nog?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_72859159
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:44 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

En nu komt er een generatie die alle boeken uit de bibliotheek zo tik tak via internet op hun universele reader kunnen plaatsen en met alle plezier lezen. Hoelang geef jij (papieren) boekhandels nog?
Mijn hobby wat doe je.

Ik neem aan dat de mooie luxe gebonden boeken wel zullen blijven, maar dat paperbacks zullen verdwijnen. Ze zullen de status van vinyl in gaan nemen. En waarschijnlijk duurder worden.

Maar zolang papie nog veel fijner leest dan een scherm. op papier zijn letters namelijk veel scherper waardoor lezen minder vermoeiend is en je het veel langer achter elkaar volhoud. Zullen boeken nog wel blijven bestaan.
  donderdag 17 september 2009 @ 23:11:12 #260
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_72860280
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:51 schreef switchboy het volgende:

[..]
Maar zolang papie nog veel fijner leest dan een scherm. op papier zijn letters namelijk veel scherper waardoor lezen minder vermoeiend is en je het veel langer achter elkaar volhoud. Zullen boeken nog wel blijven bestaan.
Nog wel.. Maar als ik aandelen had in boekhandels dan zou ik toch serieus overwegen om die zo zoetjes aan te verkopen
pi_72860489
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:44 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Toen de computer uitkwam, zei ook iedereen dat binnen een paar jaar niemand nog een boek zou lezen. Het is gewoon een heel verschil, zo'n kouwe, zakelijke e-reader op je nachtkastje of een mooie boekenkast met allemaal mooie juweeltjes erin.

Bovendien heb je met een e-reader nooit meer een klets water in je nek terwijl je gevraagd wordt of je een tasje erbij wil.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_72861002
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:14 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Toen de computer uitkwam, zei ook iedereen dat binnen een paar jaar niemand nog een boek zou lezen. Het is gewoon een heel verschil, zo'n kouwe, zakelijke e-reader op je nachtkastje of een mooie boekenkast met allemaal mooie juweeltjes erin.
quote:
Bovendien heb je met een e-reader nooit meer een klets water in je nek terwijl je gevraagd wordt of je een tasje erbij wil.
Je kan boeken ook op internet bestellen. Mist wel wat van de charme van door boekenkasten neuzen.
  donderdag 17 september 2009 @ 23:36:13 #263
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_72861603
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:14 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Precies hetzelfde als hoe men dacht over de LP toen de CD uitkwam. Niemand zou zijn verzameling gaan vervangen toch? En internet als nieuwsbron? Serieus nieuws stond toch alleen in de papieren kranten?

Die zakelijke, kouwe reader wordt nog wel een apparaatje wat wél de juiste condities biedt en (bijna) net zo fijn leest als een papieren boek. Vanaf dat moment hebben boekhandels een serieus acuut probleem. En dat duurt echt niet lang meer gezien de interesse van producenten om zoiets te ontwikkelen. Gok ik tenminste
pi_72862015
en toch is er nog steeds een niché markt voor Lp's.
  donderdag 17 september 2009 @ 23:53:29 #265
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_72862233
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:46 schreef switchboy het volgende:
en toch is er nog steeds een niché markt voor Lp's.
Tuurlijk. En die zal er ongetwijfeld voor papieren boeken gaan komen. Gek zullen ze elkaar maken! Net als die audiofielen nu doen
pi_72862424
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:36 schreef Eg_Wel het volgende:
Precies hetzelfde als hoe men dacht over de LP toen de CD uitkwam. Niemand zou zijn verzameling gaan vervangen toch? En internet als nieuwsbron? Serieus nieuws stond toch alleen in de papieren kranten?
Een CD had het voordeel boven de LP dat er geen naald op hoefde, waardoor LP's - die van zichzelf toch al breekbaar waren - altijd zorgvuldig behandeld dienden te worden. Bovendien was de geluidskwaliteit van de CD aanmerkelijk beter.

DJ's hebben overigens nog jaren LP's gehad.
quote:
Die zakelijke, kouwe reader wordt nog wel een apparaatje wat wél de juiste condities biedt en (bijna) net zo fijn leest als een papieren boek. Vanaf dat moment hebben boekhandels een serieus acuut probleem. En dat duurt echt niet lang meer gezien de interesse van producenten om zoiets te ontwikkelen. Gok ik tenminste
Ik denk van niet. Een boek leen je makkelijk uit, een e-reader niet. Het heeft gewoon wat, een boek lezen. Lekker bladeren, de pagina omslaan... Daar kan geen kouwe technologie tegenop.
  vrijdag 18 september 2009 @ 00:17:56 #267
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_72862857
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 00:00 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Een CD had het voordeel boven de LP dat er geen naald op hoefde, waardoor LP's - die van zichzelf toch al breekbaar waren - altijd zorgvuldig behandeld dienden te worden. Bovendien was de geluidskwaliteit van de CD aanmerkelijk beter.

DJ's hebben overigens nog jaren LP's gehad.
[..]
"De geluidskwaliteit van de cd aanmerkelijk beter".. Kijk uit wat je hier zegt, voor je het weet ontdekken de audiofielen dit topic

Het was niet vanwege de kwaliteit, maar meer vanwege de mogelijkheden die een draaitafel bood/biedt tov een cd speler dat DJ's platen verkozen volgens mij..
Maar hoe dan ook, "de markt" koos toch voor de CD dacht ik zo.

[ Bericht 2% gewijzigd door Eg_Wel op 18-09-2009 00:24:32 ]
pi_76538138
Dit topic is nog steeds actueel.

Omhoog dus!
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:04:35 #269
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_76538180
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:03 schreef Hetiszover het volgende:

Omhoog dus!
Jwz
Feyenoord Rotterdam
pi_76538211
You dream it, I live it.
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:07:03 #271
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_76538310
Tim Kuik, Suck on this!

http://www.giganews.com/vyprvpn/
pi_76538447
Brein moet echt dood.
Die cijfers in dat bericht he, uit hun duim gezogen geloof ik.

615 sites
393 daarvan torrentsites
37441 advertenties weg

Dat laatste is al 100+ advertenties per dag weg zo even uit m'n hoofd.
Hoeveel mensen werken er eigenlijk bij brein?
pi_76538502
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:07 schreef Armageddon het volgende:
Tim Kuik, Suck on this!

http://www.giganews.com/vyprvpn/
Dat is wel baas Gelukkig is het nog niet zover
You dream it, I live it.
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:12:10 #274
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_76538569
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:03 schreef Hetiszover het volgende:

Omhoog dus!
Sterker nog, het wordt steeds actueler..
http://www.telegraaf.nl/d(...)gewone_boeken__.html

Heb je aandelen in oude-papieren-boekhandels? Maar 1 tip.. SELL SELL SELL!
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:12:26 #275
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_76538587
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:10 schreef Meddo het volgende:

[..]

Dat is wel baas Gelukkig is het nog niet zover
Ik heb het al.
pi_76538709
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:12 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ik heb het al.
Op dit moment te duur voor mij (en niet nodig)
You dream it, I live it.
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:14:43 #277
284779 Jay-Z.
a.k.a. Shawn Corey Carter
pi_76538717
Goed topic. Brein en dan vooral Tim Kuik.
pi_76538746
quote:

[..]
Bovendien was de geluidskwaliteit van de CD aanmerkelijk beter.
Ik moest lachen
pi_76538801
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:15 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Ik moest lachen
Ja want vinyl kraakt zo lekker he
Ga weg
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:17:07 #280
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_76538820
quote:

Ik denk van niet. Een boek leen je makkelijk uit, een e-reader niet.
Je leent je reader dan ook niet uit, je maakt gewoon een kopietje van het boek voor de ontvanger op zijn/haar reader.. Net zoals muziek nu. Gewoon een mp3/boek kopiëren.
quote:
Het heeft gewoon wat, een boek lezen. Lekker bladeren, de pagina omslaan... Daar kan geen kouwe technologie tegenop.
Nogmaals, dat zeiden ze ook over de krant jaren geleden. Zie hoe dat afgelopen is. Papier is een achterhaald medium voor suffende baby-boomers. Niets meer, niets minder

[ Bericht 7% gewijzigd door Eg_Wel op 07-01-2010 21:27:58 ]
pi_76538900
Wie wil Kuik fucken?

Gratis IPV6 nieuwsgroepen #2
Niet terugplaatsen @admin
pi_76539911
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:09 schreef Desunoto het volgende:
uit hun duim gezogen geloof ik.
Erg overtuigend .
pi_76540364
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:38 schreef zovty het volgende:

[..]

Erg overtuigend .
Jij vindt die cijfers die zij geven geloofwaardig?
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:48:44 #284
282039 VanderMeulen
Mjam mjam mjam mjam, hap hap
pi_76540485
quote:

[..]

Ik denk van niet. Een boek leen je makkelijk uit, een e-reader niet. Het heeft gewoon wat, een boek lezen. Lekker bladeren, de pagina omslaan... Daar kan geen kouwe technologie tegenop.
Waarom zou je je e-reader uitlenen als je ook gewoon even een torrentje van je nieuwste boek kunt maken?
Heeft u al een brandverzekering?
pi_76540730
Hannah Montana: The Movie
pi_76572746
NOOESSSSS

Brein richt zich op nieuwsgroepen

Stichting Brein gaat dit jaar de strijd aan met zogenaamde usenet-providers. In tegenstelling tot voorgaande jaren, toen vooral het uitwisselen van auteursrechtelijk beschermd materiaal via zogenaamde torrents werd aangepakt, wil de organisatie zich nu richten op nieuwsgroepen.

"Usenetresellers, -providers en -portals zijn nu aan de beurt," aldus directeur Tim Kuik tegen Tweakers.net. Eén betaalde usenetprovider heeft inmiddels een dagvaarding ontvangen. Om welke provider het gaat, wil Kuik niet kwijt. Ook internetproviders met nieuwsservers zullen niet aan Kuik ontsnappen.

Dwingen

Kuik blijft tevens, ook in 2010, strijd voeren tegen de populaire torrent-site The Pirate Bay en soortgelijke webpagina's. "Als The Pirate Bay de links naar torrents niet weghaalt, gaan we providers dwingen de toegang tot de site te blokkeren."

http://www.spitsnieuws.nl(...)h_op_nieuwsgroe.html
http://tweakers.net/nieuw(...)-usenetprovider.html
You dream it, I live it.
  Redactie Frontpage vrijdag 8 januari 2010 @ 18:28:07 #288
145738 superworm
is erbij
pi_76572873
Kankerfascisten.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 8 januari 2010 @ 18:28:50 #289
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_76572896
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:25 schreef MeetMeHalfway het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Kimsufi.
pi_76572945
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:24 schreef Meddo het volgende:
NOOESSSSS

Brein richt zich op nieuwsgroepen

Stichting Brein gaat dit jaar de strijd aan met zogenaamde usenet-providers. In tegenstelling tot voorgaande jaren, toen vooral het uitwisselen van auteursrechtelijk beschermd materiaal via zogenaamde torrents werd aangepakt, wil de organisatie zich nu richten op nieuwsgroepen.

"Usenetresellers, -providers en -portals zijn nu aan de beurt," aldus directeur Tim Kuik tegen Tweakers.net. Eén betaalde usenetprovider heeft inmiddels een dagvaarding ontvangen. Om welke provider het gaat, wil Kuik niet kwijt. Ook internetproviders met nieuwsservers zullen niet aan Kuik ontsnappen.

Dwingen

Kuik blijft tevens, ook in 2010, strijd voeren tegen de populaire torrent-site The Pirate Bay en soortgelijke webpagina's. "Als The Pirate Bay de links naar torrents niet weghaalt, gaan we providers dwingen de toegang tot de site te blokkeren."

http://www.spitsnieuws.nl(...)h_op_nieuwsgroe.html
http://tweakers.net/nieuw(...)-usenetprovider.html
Nou, dat zal niemand verbazen toch?

En Usenet is heel wat makkelijker aan te pakken dan torrents lijkt mij.

Voordeel: niet meer in elk topic usenetlutsers die met hun e-peen zwaaien
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_76574899
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nou, dat zal niemand verbazen toch?

En Usenet is heel wat makkelijker aan te pakken dan torrents lijkt mij.

Voordeel: niet meer in elk topic usenetlutsers die met hun e-peen zwaaien
Lees je eens in zou ik zeggen.
Usenet is namelijk juist vele malen lastiger aan te pakken dan torrents.

Zie bv hier

En het gaat hem ook niet lukken en je mag me quoten
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76575026
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:23 schreef vosss het volgende:

[..]

Lees je eens in zou ik zeggen.
Usenet is namelijk juist vele malen lastiger aan te pakken dan torrents.

Zie bv hier

En het gaat hem ook niet lukken en je mag me quoten
Torrentsites dachten ook de dans te kunnen ontspringen omdat ze zelf geen bestanden hosten. Niet dus. . Usenet is going the way of the dodo.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 8 januari 2010 @ 19:34:26 #293
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_76575290
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Torrentsites dachten ook de dans te kunnen ontspringen omdat ze zelf geen bestanden hosten. Niet dus. . Usenet is going the way of the dodo.
http://lexius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-6/artikel196c/lid1
quote:
1. Degene die diensten van de informatiemaatschappij verricht als bedoeld in artikel 15d lid 3 van Boek 3, bestaande uit het doorgeven van van een ander afkomstige informatie of het verschaffen van toegang tot een communicatienetwerk is niet aansprakelijk voor de doorgegeven informatie, indien hij:

a. niet het initiatief tot het doorgeven van de informatie neemt;
b. niet degene is die bepaalt aan wie de informatie wordt doorgegeven; en
c. hij de doorgegeven informatie niet heeft geselecteerd of gewijzigd.
Dus tenzij er een wet wijzigt weinig kans voor Tim lijkt me?
pi_76575586
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:34 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

[..]

Dus tenzij er een wet wijzigt weinig kans voor Tim lijkt me?
Vroeg of laat wijzigt die wet sowieso, de armen van de entertainment lobby zijn erg lang.

De torrents hebben iig duidelijk gemaakt dat je je niet zomaar kan verschuilen achter 'ja maar het materiaal staat niet op onze site, wij zijn niet verantwoordelijk'.

Heel die nieuwsservers bestaan alleen maar om allerlei warez te verspreiden, geen juridisch geneuzel die een rechter er van kan overtuigen dat dat niet het geval is.
pi_76575770
Als het aan Brein ligt mag je het woord "download" niet eens meer zeggen dus aandringen op een wetswijziging zullen ze wel weer doen als het anders niet lukt. Hebben ze ook al eerder gedaan dacht ik...

Kankerbrein
pi_76579035
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:46 schreef Desunoto het volgende:
Als het aan Brein ligt mag je het woord "download" niet eens meer zeggen dus aandringen op een wetswijziging zullen ze wel weer doen als het anders niet lukt. Hebben ze ook al eerder gedaan dacht ik...

Kankerbrein
Nou ja, het is eigenlijk ook van de zotte dat een dienst die voor 99,99% zijn bestaansrecht ontleent aan verpreiden van illegale kopieën zich zou kunnen verschuilen achter vaag juridisch geneuzel. Dat dat ooit een keer op zou houden kon je 10 jaar geleden ook al wel op je 10 vingers uit tellen....

Er zal weer wat ouderwetser gekopiëerd gaan worden. De tijden van het alles met hoge snelheid van het net af plukken zullen weldra voorbij zijn.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 21:04:57 #297
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_76579096
Tim
  vrijdag 8 januari 2010 @ 21:05:17 #298
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_76579116
bijna lapo
  vrijdag 8 januari 2010 @ 21:05:33 #299
139316 Pieter-utd