Ditquote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:57 schreef remlof het volgende:
Ik denk niet dat de verzekering dit gaat dekken. Ik heb wel eens een busje gehuurd en toen wilden ze ook weten wie er nog meer mee zou rijden en van die persoon wilden ze ook het rijbewijs zien.
Je kan meestal wel extra bestuurders toevoegen aan het huurcontract, maar deze moeten ook minimaal aan de eisen voldoen. Daarnaast: is het niet de bedoeling dat de huurder ten alle tijde bij de auto is als deze rijdt?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit
zo'n bedrijf verhuurt de auto aan de BESTUURDER. Grote kans dat jouw verzekering, als je die hebt, niet veel gaat dokken...
Maargoed, dit soort dingen staan ook allemaal in de Algemene Voorwaarden die je ondertekent op het moment dat je zo'n auto huurt
ja, klopt, maar omdat TS, oh, wacht, Sjonquote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:27 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Je kan meestal wel extra bestuurders toevoegen aan het huurcontract, maar deze moeten ook minimaal aan de eisen voldoen. Daarnaast: is het niet de bedoeling dat de huurder ten alle tijde bij de auto is als deze rijdt?
En die extra bestuurders mogen vaak niet zonder toezicht rijden van iemand die al langer het rijbewijs heeft en ouders is indien ze zelf geen 21 (of 23) jaar oud zijn. En dat is juist om gekloot zoals in de OP beschreven is te voorkomen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:48 schreef Xiphos het volgende:
In Duitsland wordt je ook als je een auto gekocht hebt, verzekerd voor een paar personen. Ik mag dus niet in de auto van mijn schoonouders rijden, omdat ik niet op de verzekering sta.
En als je huurt, mag inderdaad alleen de huurder in de auto rijden, of je moet extra bestuurders opgeven bij het huren van de auto.
Henk moet dus betalen en Sjon de bak in omdat hij onverzekerd aan het joyriden was.
Het mag best, alleen ben je dan niet verzekerd... Dat opgeven van die extra bestuurders doe je alleen maar voor de verzekering.quote:En als je huurt, mag inderdaad alleen de huurder in de auto rijden, of je moet extra bestuurders opgeven bij het huren van de auto.
Potverdorie, daar zullen ze van onder de indruk zijn in Zuid-Frankrijk.quote:Sjon wilt graag op vakantie, bijvoorbeeld naar Zuid-Frankrijk.
Aangezien hij nogal patserig is wilt hij graag een BMW uit de 3-serie huren met een x aantal vrienden.
Dat is het WA deel. De auto zelf heeft echter ook schade.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:10 schreef klusfoobje het volgende:
Ik vraag me af of de huurder de sjaak is. Het is nog altijd zo in NL zo dat een voertuig verzekerd dient te zijn. Of de verhuurder toestemming geeft om erin te rijden is een ander ding. De verzekeraar zal wel degelijk moeten gaan betalen. De werkelijke bestuurder heeft een rijbewijs en was obv de weg en verkeerswet niet onbevoegd om het voertuig te besturen ( althans die aanname doe ik dan wel even)
Als iemand anders dan de geregistreerde bestuurder een ongeluk maakt met die auto denk ik niet dat je wegkomt met alleen het eigen risico. Ik denk dat de verzekeringsmaatschappij alle schade gaat verhalen, de verhuurder heeft zich namelijk niet aan het contract gehouden (namelijk dat alleen hij bevoegd was om in de auto te rijden).quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:58 schreef klusfoobje het volgende:
ok, dan betalad de geregistreerde huurder het eigen risico ( mag hopen dat hij dat voor het grootse deel heeft afgekocht) en klaar.
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:59 schreef motorbloempje het volgende:
heeft TS Sjon nog wat te zeggen?
Maar.....dit is een duitse overeenkomst, en dan kan het zomaar anders zijn in ons mooie Europaquote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:10 schreef klusfoobje het volgende:
Ik vraag me af of de huurder de sjaak is. Het is nog altijd zo in NL zo dat een voertuig verzekerd dient te zijn. Of de verhuurder toestemming geeft om erin te rijden is een ander ding. De verzekeraar zal wel degelijk moeten gaan betalen. De werkelijke bestuurder heeft een rijbewijs en was obv de weg en verkeerswet niet onbevoegd om het voertuig te besturen ( althans die aanname doe ik dan wel even)
Ik gok dat het gezinnetje waar de TS het over heeft het fenomeen Universiteit alleen van de TV kent.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:39 schreef FrituurVetPet het volgende:
Kunnen jullie niet via de Universiteit huren?
Ik dacht dat Henk en Sjon fictieve namen warenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:10 schreef SP het volgende:
[..]
Ik gok dat het gezinnetje waar de TS het over heeft het fenomeen Universiteit alleen van de TV kent.
Duh. Het hele punt is dus dat dat "eigen risico' alleen geldt als je je aan de voorwaarden houdt. In het beschreven geval zal de verzekering van het autobedrijf de schade gewoon op de huurder gaan verhalen omdat 'ie tegen de voorwaarden in een ander heeft laten rijden.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:58 schreef klusfoobje het volgende:
ok, dan betalad de geregistreerde huurder het eigen risico ( mag hopen dat hij dat voor het grootse deel heeft afgekocht) en klaar.
Maar dan is het vaak wel pokkeduur. En in het buitenland is het lastig om zoiets te vinden. Ik vind het zo oneerlijk, ik heb op m'n 22e misschien al 100 keer meer kilometers gereden dan iemand van 32 die net een week zijn rijbewijs heeft, maar hij mag wel een auto huren en ik niet. Verdomde onpraktisch. Toen ik begin dit jaar in Schotland was had mijn (oudere) vriend een auto gehuurd en hij kon mij (toen dus 22) wel meeverzekeren, maar dat zou dan wel weer veel duurder zijn aangezien ik nog geen 23 was. Geblaat.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:32 schreef willempjewever het volgende:
je hebt wel bedrijven waar je een auto kan huren als je onder de 21 bent of kort je rijbewijs hebt, greenwheels doet het trouwens ook!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |