abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71639244
Vandaag was mijn bankpas geblokkeerd. Ik naar de ING bellen, zeggen ze dat mijn pas is geblokkeerd omdat gisteren drie keer een foutieve pincode is ingevoerd. Dat is mij niet overkomen, ik heb gisteren keurig alles af kunnen rekenen.

De laatste pinhandeling die ik deed was bij de DA (haha TS koopt scheermesjes bij de DA). De medewerkster achter de balie vertelde dat er nieuwe pinkastjes waren neergezet. Daar heb ik 1 keer mijn pincode fout op ingetikt. Daarna ging het wel goed. De verkoopster gaf aan dat wel meer mensen aan het nieuwe kastje moesten wennen.

Wat is waarschijnlijker, dat het een technisch defect betrof waardoor er een "drie keer foute pincode" signaal werd doorgegeven of dat er inderdaad sprake was van skimming?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_71639264
konden ze je niet vertellen wáár deze code ingetoetst was? bij welke automaat ?
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_71639330
Als het de 2e keer wel goed ging in de DA dan kan hij toch niet geblokkeerd zijn door de 1e keer fout?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 00:19:21 #4
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_71639391
Nee, dat kunnen ze niet (niet de gewone klantenservice iig). Ze zien wel de reden waarom de pas geblokkeerd is en als je geskimmed was, was je pas inmiddels al wel ingeslikt als je bij een geldautomaat stond.

Ik neem aan dat je de oranje pas al hebt? Dan moet je pas het na 24 uur weer doen en is er niks aan de hand en was het (vermoed ik) een foutje bij die nieuwe pinmachine bij de DA
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
pi_71639447
1e keer fout en 2e keer goed, misschien willen ze een soort verificatie?
pi_71639654
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:14 schreef swarmahoer het volgende:
konden ze je niet vertellen wáár deze code ingetoetst was? bij welke automaat ?
Nee, dat konden/wilden ze me niet vertellen. De politie gaat er nu achteraan als ik mag geloven wat de agent die mijn aangifte opnam tegen me zei.
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:16 schreef RacerDKB het volgende:
Als het de 2e keer wel goed ging in de DA dan kan hij toch niet geblokkeerd zijn door de 1e keer fout?
Nee, dat dacht ik dus ook. Tenzij door een kloterig pinapparaat misschien? Ze waren net nieuw, zei de verkoopdoos van de DA. Als het dat niet is is skimming de enige overgebleven optie.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_71639721
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:19 schreef Billy_Talent het volgende:
Nee, dat kunnen ze niet (niet de gewone klantenservice iig). Ze zien wel de reden waarom de pas geblokkeerd is en als je geskimmed was, was je pas inmiddels al wel ingeslikt als je bij een geldautomaat stond.

Ik neem aan dat je de oranje pas al hebt? Dan moet je pas het na 24 uur weer doen en is er niks aan de hand en was het (vermoed ik) een foutje bij die nieuwe pinmachine bij de DA
Oranje pas ja, en inderdaad moet die het morgen dus weer doen.

Maar wat kan er in hemelsnaam aan de hand zijn met een pinapparaat dat mijn pas geblokkeerd wordt na een foute poging, terwijl ik daarna toch gewoon kan afrekenen? Dat klopt gewoon niet.
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:20 schreef Rejected het volgende:
1e keer fout en 2e keer goed, misschien willen ze een soort verificatie?
Ik vraag me af wat dat voor een soort verificatie is dan. Ik tikte gewoon de pincode de eerste keer fout in omdat het een nogal onhandig apparaat was met raar aanvoelende toetsen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_71639899
Mijn interhelp (rabo/interpolis) kon wel zien op welk tijdstip ik zogenaamd 3x een foutieve pin had ingevoerd.
Gelijk nieuwe pas aangevraagd enzo En gepind met de creditcard zonder extra kosten
dag
pi_71639925
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:31 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Oranje pas ja, en inderdaad moet die het morgen dus weer doen.

Maar wat kan er in hemelsnaam aan de hand zijn met een pinapparaat dat mijn pas geblokkeerd wordt na een foute poging, terwijl ik daarna toch gewoon kan afrekenen? Dat klopt gewoon niet.
[..]

Ik vraag me af wat dat voor een soort verificatie is dan. Ik tikte gewoon de pincode de eerste keer fout in omdat het een nogal onhandig apparaat was met raar aanvoelende toetsen.
Als je dezelfde pas en pin weer gebruikt, dan kan een skimmer het dus nog een keer proberen met een kopie van je pas en een gokje op je pincode?
dag
pi_71641045
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:42 schreef Peter het volgende:

[..]

Als je dezelfde pas en pin weer gebruikt, dan kan een skimmer het dus nog een keer proberen met een kopie van je pas en een gokje op je pincode?
Ja, maar ik vraag me af of er niet toch sprake was van een technisch issue in plaats van een skimpoging.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_71642196
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:13 schreef vogeltjesdans het volgende:

De verkoopster gaf aan dat wel meer mensen aan het nieuwe kastje moesten wennen.
Dat is raar. Door een ander soort betaalautomaat verandert niet opeens je pincode.
pi_71647821
Als je geskimmed word doet je pas het nog wel, echter je rekening is leeg....
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
pi_71647925
Geef door aan de bank waar je voor het laatst de pas gebruikt hebt,is de pinkode ergens anders fout gebruikt dan moet je rekening houden dat het foute boel is!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 12:12:57 #14
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71647950
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:08 schreef Artbij het volgende:
Als je geskimmed word doet je pas het nog wel, echter je rekening is leeg....
ja das idd een leuke...

had ik zelf van de week... kreeg ik een code 110, 2 dagen na salaris betaling, ik schrok me lam. Ik bellen met de bank, nee hoor niks aan de hand meneer... foutje van het apparaat ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_71648776
Toevallig had vanmorgen ook problemen. Ik wilde internet bankieren. Bleek dat mijn pas daarvoor was geblokkeerd. Dus ik bellen; hebben ze hem uit voorzorg maar geblokkeerd omdat ik ergens had gepind waar er zo'n scim apparaat ? op zat. Lekker dan
pi_71649239
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:46 schreef RioolSpook het volgende:
Toevallig had vanmorgen ook problemen. Ik wilde internet bankieren. Bleek dat mijn pas daarvoor was geblokkeerd. Dus ik bellen; hebben ze hem uit voorzorg maar geblokkeerd omdat ik ergens had gepind waar er zo'n scim apparaat ? op zat. Lekker dan
Zeker lekker, want als je geskimmed zou zijn en ze hadden het niet geblokkeerd, dan had je langer problemen gehad. Je krijgt je geld terug, maar niet met 1 telefoontje.
pi_71657949
Bel gewoon even met de ING Alarmlijn, die kunnen zo voor je kijken of er sprake van skimming is.
Don't argue with me, I will drag you down to my level and beat you with experience
pi_71670612
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:31 schreef Dopke het volgende:
Bel gewoon even met de ING Alarmlijn, die kunnen zo voor je kijken of er sprake van skimming is.
Ze konden me niet eens vertellen waar en hoe laat er (mogelijk) geskimmed was.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')