Nee, dat konden/wilden ze me niet vertellen. De politie gaat er nu achteraan als ik mag geloven wat de agent die mijn aangifte opnam tegen me zei.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:14 schreef swarmahoer het volgende:
konden ze je niet vertellen wáár deze code ingetoetst was? bij welke automaat ?
Nee, dat dacht ik dus ook. Tenzij door een kloterig pinapparaat misschien? Ze waren net nieuw, zei de verkoopdoos van de DA. Als het dat niet is is skimming de enige overgebleven optie.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:16 schreef RacerDKB het volgende:
Als het de 2e keer wel goed ging in de DA dan kan hij toch niet geblokkeerd zijn door de 1e keer fout?
Oranje pas ja, en inderdaad moet die het morgen dus weer doen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:19 schreef Billy_Talent het volgende:
Nee, dat kunnen ze niet (niet de gewone klantenservice iig). Ze zien wel de reden waarom de pas geblokkeerd is en als je geskimmed was, was je pas inmiddels al wel ingeslikt als je bij een geldautomaat stond.
Ik neem aan dat je de oranje pas al hebt? Dan moet je pas het na 24 uur weer doen en is er niks aan de hand en was het (vermoed ik) een foutje bij die nieuwe pinmachine bij de DA
Ik vraag me af wat dat voor een soort verificatie is dan. Ik tikte gewoon de pincode de eerste keer fout in omdat het een nogal onhandig apparaat was met raar aanvoelende toetsen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:20 schreef Rejected het volgende:
1e keer fout en 2e keer goed, misschien willen ze een soort verificatie?
Als je dezelfde pas en pin weer gebruikt, dan kan een skimmer het dus nog een keer proberen met een kopie van je pas en een gokje op je pincode?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Oranje pas ja, en inderdaad moet die het morgen dus weer doen.
Maar wat kan er in hemelsnaam aan de hand zijn met een pinapparaat dat mijn pas geblokkeerd wordt na een foute poging, terwijl ik daarna toch gewoon kan afrekenen? Dat klopt gewoon niet.
[..]
Ik vraag me af wat dat voor een soort verificatie is dan. Ik tikte gewoon de pincode de eerste keer fout in omdat het een nogal onhandig apparaat was met raar aanvoelende toetsen.
Ja, maar ik vraag me af of er niet toch sprake was van een technisch issue in plaats van een skimpoging.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:42 schreef Peter het volgende:
[..]
Als je dezelfde pas en pin weer gebruikt, dan kan een skimmer het dus nog een keer proberen met een kopie van je pas en een gokje op je pincode?
Dat is raar. Door een ander soort betaalautomaat verandert niet opeens je pincode.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
De verkoopster gaf aan dat wel meer mensen aan het nieuwe kastje moesten wennen.
ja das idd een leuke...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:08 schreef Artbij het volgende:
Als je geskimmed word doet je pas het nog wel, echter je rekening is leeg....
Zeker lekker, want als je geskimmed zou zijn en ze hadden het niet geblokkeerd, dan had je langer problemen gehad. Je krijgt je geld terug, maar niet met 1 telefoontje.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:46 schreef RioolSpook het volgende:
Toevallig had vanmorgen ook problemen. Ik wilde internet bankieren. Bleek dat mijn pas daarvoor was geblokkeerd. Dus ik bellen; hebben ze hem uit voorzorg maar geblokkeerd omdat ik ergens had gepind waar er zo'n scim apparaat ? op zat. Lekker dan
Ze konden me niet eens vertellen waar en hoe laat er (mogelijk) geskimmed was.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:31 schreef Dopke het volgende:
Bel gewoon even met de ING Alarmlijn, die kunnen zo voor je kijken of er sprake van skimming is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |