Alhoewel AZ het de laatste tijd wel aardig doet betekent het nog niet dat Alkmaar het nieuwe Mekka is. Nu vinden sommige mensen bepaalde Alkmaarse producten geweldig. Dat kan natuurlijk gebeuren, als mensen door gekgeklede kaasdragers gedragen kaas willen eten, moeten ze dat vooral zelf weten. Maar ik vind het bizar dat een flink aantal mensen Alkmaarse koffie verafgoodt.
Waarschijnlijk snappen jullie nu niet waar ik het over heb. Er was in de eerste helft van de 20
e eeuw een koffiebrander in Alkmaar. Niets bijzonder ofzo, gewoon huis, tuin en keuken koffie. Zijn zoon emigreerde echter naar de VS, waar hij de koffie ondrinkbaar achte en een koffiehuis oprichten. Een aantal van zijn medewerkers begonnen voor zich zelf met een bedrijfje dat ze Starbuck noemden, ofwel sterretjesknaken. Uiteraard allemaal naar het beproefde Alkmaarse recept.
Nu openden die knakkers vandaag een filiaal in Utrecht en hoor ik iedereen maar zeggen hoe geweldig die Alkmaarse koffie wel niet is. En ondertussen blokkeren ze wel mooi het station.
Klacht: Mensen die in de rij staan voor Alkmaarse koffie.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...