abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:58:50 #1
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_71631622
ts begint uiteraard

Uit nood gedwongen lekkere salade
Een keer toen ik thuis kwam merkte ik dat ik bijna geen eten meer in huis had. Een bakje shoarma, krop ijsbergsla, pijnboompitten en een potje feta in olijfolie van de Aldi

ts besloot daar iets van te gaan maken

Shoarma gebakken
Ijsbergsla kort gemaakt en in een schaal gedaan
pijnboompitten geroosterd en over de sla gegooid
toen de helft van de olie uit het potje fetakaas laten stromen en de andere helft inclusief de blokjes feta over de sla in de kom gegooid.
De shoarma heb ik als laatste toegevoegd en alles goed gemixd.

Tot mijn verbazing was deze salade zeer smakelijk en ik heb hem net ook weer klaar gemaakt

Zo, nu jullie met lekkere zomerse saladerecepten!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:10:23 #2
164471 Lubbert
Noe mu-j s goed luustern
pi_71631969
Pasta Salade

400 gram macaroni
200 gram hamblokjes
1 klein blikje ananas ringen
1 klein blikje doperwten
2 augurken
mayonaise
ketchup
3 eieren
1 zakje kaasblokjes

Kook de macaroni tot ze gaar is en laat het afkoelen in onder de koude kraan. Ook de eieren zo'n 12 minuten koken. Ook deze moeten goed afgekoeld zijn. Snij de ananas in kleine stukjes en doe hetzelfde met de kaas, augurk en de eieren. Doe alles bij elkaar in een grote schaal en voeg daar wat mayonaise en ketchup aan toe. Niet te veel want anders wordt het zo'n natte kleffe zooi. De hele mikmak door elkaar roeren en klaar is Clara. Deze salade kun je serveren bij de BBQ of als maaltijdsalade met toast.

Bon apetit
Binnie noe helemoale van god los
pi_71632109
Ook pastasalade, ook makkelijk voor op de camping.

Fussilli koken en koud afspoelen.
Toevoegen: blikje tonijn in olie, stukjes komkommer, blokjes feta, evt. zout/peper/italiaanse kruiden.
Dit is de basis zoals ik 'm vaak maak. Soms gaan er ook stukjes appel, augurk en dergelijke door.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_71632158
Sla, komkommer, tomaat, ui, augurk, (soms champignons en geraspte wortel) met
kipfiletreepjes en sesamzaad.
Of met ei en ham.
Of met tonijn en mayonaise.

Ik ben geen fan van pasta of macaroni in een salade.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:21:10 #5
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_71632254
Vandaag een pastasalade gemaakt met farfalle, krulsla, geroosterde pijnboompitten, olijven met knoflook (bakje AH), blokjes feta en zongedroogde tomaat. Als dressing had ik gekruide olijfolie uit het bakje olijven gebruikt.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_71657311
Fusilli, gerookte kip, komkommer in blokjes, bakje selleriesalade van de AH en wat cashewnoten
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_71657576
Mijn favoriete salade:
Jamie Oliver Salade

Maak ik regelmatig (alleen zonder het sausje .. dat is echt vies )

We eten deze vandaag weer!
pi_71657698
Tonijn (meestal gebruik ik de 'pittige groenten' variant), kaassnippers (parmezaanse geloof ik dat ik meestal heb), wat rode ui, komkommer, appel, (pitloze) druiven en optioneel wat cherry tomaatjes.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:59:14 #9
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_71658684
Vandaag het volgende gemaakt:
Zilvervliesrijst gekookt
Diepvriesdoperwtjes met lente-ui in een pannetje gebakken, daar afgekoelde rijst doorheen. Eitje erboven gebroken en er doorheen geroerd. Beetje Chinese kruiden en wat extra djinten en ketoembar.
Krulsla in een schaal, daar ketjap doorheen en vervolgens rijst en groentenmengsel er doorheen geroerd.
Was verbazend lekker
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 20:51:03 #10
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_71662166
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:59 schreef Lips het volgende:
Vandaag het volgende gemaakt:
Zilvervliesrijst gekookt
Diepvriesdoperwtjes met lente-ui in een pannetje gebakken, daar afgekoelde rijst doorheen. Eitje erboven gebroken en er doorheen geroerd. Beetje Chinese kruiden en wat extra djinten en ketoembar.
Krulsla in een schaal, daar ketjap doorheen en vervolgens rijst en groentenmengsel er doorheen geroerd.
Was verbazend lekker
Klinkt bijzonder
Bijzonder genoeg om het eens te proberen!
pi_71666656
Pastasalade met kip en ananas.
Spreekt redelijk voor zich.
- Pasta
- Pijnboompitten
- Kipblokjes, opgebakken met een pietsje kerrie (of kipreepjes, met wat olie eroverheen, kort gegrild in de grillpan)
- Rucolamelange
- Ananasblokjes, evt mangoblokjes
En dan een dressing met citroensap, sinaasappelsap en olijfolie, evt wat honing.

Ceasarsalade-achtig iets met gegrilde kip, jonge sla, paprika en maiskorreltjes, is ook erg lekker.
pi_71666749
Sla, wat rucola, gerookte kip, avocado, (gedroogde) tomaatjes
pi_72016335

Men neme :

Verse Spinazie

Gebraden Rode paprika

Gebakken Amandelen

Kwartel eieren ( gekookt )

Belegen Harde Geitenkaas

Mojama

Olijven gevuld met paprika

Olijfolie extra virgin ( Wel goede gebruiken !! )
Al eens het echte Andalucia geproeft ?
pi_72074406
Veldsla
Brie
Walnoot
stukjes appel
Aardbeien.

lekker mixen en eten maar.
Haters gonna hate.
pi_72075135
IJsberg sla
Plakjes gerookte zalm
Warme gebakken garnalen/gamba's
Gekookt ei
Mosterd-honing of honing-dille dressing

Sla in grove stukken op het bord, strookjes gerookte zalm verdelen, gamba's er overheen. Dit besprenkelen met de dressing en als laatste het eiwit in stukken erbij en het eigeel in een zeefje over de salade verdelen (lijkt dan op geraspte kaas)
Stukkie brood erbij...

Simpel maar erg lekker..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_72089145
tvp.

Men kan niet genoeg varieren met salades
pi_72091300
tvp-tje

kennen jullie ook lekkere salades zonder vlees?
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:56:26 #18
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72093115
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:06 schreef HoneyPop het volgende:
tvp-tje

kennen jullie ook lekkere salades zonder vlees?
Zie mijn salades

Trouwens donderdag nog een salade gemaakt:
Beetje pasta (pipe rigate) gekookt. Na afgieten daar flinke hoeveelheid pesto doorgeroerd en geroosterde pijnboompitten toegevoegd.
Vegetarische hamblokjes beetje aangebakken (voor de B12 en ijzer )
Tomaat, rucolaslamelange en hamblokjes door pasta geroerd.
Als laatste blokjes gorgonzola en verse basilicum er door geroerd.

Was erg lekker
Miauw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')