abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:23:32 #1
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71630621
je hebt toch zoveel van die dierminnende mensen tegenwoordig. die het dier volledig gelijkstellen aan de mens.

"oeh, kijk hoe zielig die kameel in de dierentuin kijkt"? "ik weet zeker dat jouw biefstuk geen prettig leven heeft gehad"? "wedden dat het nieuwe kankermedicijn op dieren! is getest" ?

we denken ineens allemaal paardenfluisteraars te zijn en de emoties van dieren volledig te zien aan hun gedrag en blik. dieren zijn ineens gelijkwaardig geworden én gelijk. antropomorfisme pur sang dus.

willen de mensen die dierproevencentra en hun medewerkers terroriseren zich alstublieft opgeven voor de ontwikkeling van het volgende medicijn voor kanker? waarom offeren ze zich niet op voor de wetenschap als ze vinden dat dieren gelijk zijn aan de mens? zou ze sieren, die extremistische milieufreaks die vooral gebaat zijn bij een goed medicijn voor paranoíde schizofrenie.

stopt het antropomorfisme. redt de wereld!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_71631031
Ach, zolang deze mensen denken dat wanneer onze hond lacht, hij vrolijk is en een dikke knuffel verdient vind ik het niet erg.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:41:59 #3
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71631146
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:37 schreef Kabolter het volgende:
Ach, zolang deze mensen denken dat wanneer onze hond lacht, hij vrolijk is en een dikke knuffel verdient vind ik het niet erg.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:42:19 #4
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71631153
Alweer de nodige onzin weggehaald, nu ontopic blijven mensen!
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:43:06 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71631174
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:42 schreef Iblis het volgende:
Alweer de nodige onzin weggehaald, nu ontopic blijven mensen!
dank je. en we gaan hoeden voor het links/rechts en wilders gelul. deal?
pi_71631246
Tja, ik ben ook een vegetariër en ik zie het niet van dierproeven echt wel in.
Zeker als het gaat om testen die je niet zomaar op mensen kunt uitvoeren.
Het is alleen zo dat het soms zo onnuttig wordt gedaan, bijv. met make-up.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:46:14 #7
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71631254
Wat complexe emoties betreft is het een moeilijke zaak, alhoewel Frans de Waal wel in een boek als ‘our inner ape’ vrij overtuigende getuigenissen geeft m.b.t. primaten: hoe b.v. een aap een gestrande jonge vogel in de kooi oppakt, beschermd, en voorzichtig neerzet om de vleugeltjes te pakken en die op en neer te bewegen, met het doel het weg te laten vliegen. Zoiets vereist inlevingsvermogen. En dat hebben apen, en dat hebben ze ook als als het om het manipulatieve aankomt. Echt een leuk boek om te lezen.

Wat basale emoties betreft: pijn is gewoon ontzettend belangrijk om te overleven. Elk zoogdier kan pijn voelen, en kan waarschijnlijk stress ervaren. Veel van zulke basisemoties zitten ook in evolutionair oude delen van de hersenen.

Voor dierproeven zijn trouwens nog meer zaken problematisch, namelijk dat het dier altijd slechts een model is voor de mens. En vaak is dat model niet zo nauwkeurig.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:46:59 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71631272
En iedereen die dieren minderwaardig vindt, mag ze eten, misbruiken en martelen? ik ben VOOR!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:47:06 #9
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71631276
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dank je. en we gaan hoeden voor het links/rechts en wilders gelul. deal?
Ik doe m'n best. Als jij je woorden nu ook voorzichtig kiest moet het vast goedkomen.
pi_71631397
Ach die arrogantie van de mens. De mens stelt zijn zijn visie superieur en past het evenredig toe op de rest, want dan zijn die net zoals wij.
pi_71631517
Radicale dierenrechtenactivisten zijn natuurlijk van de pot gerukt, maar omgekeerd kan het lot van dieren je toch ook niet totaal onberoerd laten..

TS getuigt van erg veel frustraties. Enerzijds begrijpelijk want ik erger me ook aan de PvdD en dat soort types, maar op zich kan het geen kwaad na te denken over het feit dat wij mensen bewust zijn en macht hebben over dieren. Dat brengt morele vraagstukken (en dus verantwoordelijkheden) met zich mee.
Ik ben geen voorstander van dierproeven, tenzij het echt niet anders kan. Dat mag kritisch getoetst worden en dat wordt het onvoldoende. Voor cosmetica of het zoveelste rookonderzoekje, vind ik het zinloos leed.
Tip aan mensen:

Zoek 'ns op proefdiervrij bijv. naar een lijst van 'diervriendelijke' cosmetica. Zo kun je ook je duit in het zakje doen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:35:51 #12
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71632625
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:55 schreef sneakypete het volgende:
Radicale dierenrechtenactivisten zijn natuurlijk van de pot gerukt, maar omgekeerd kan het lot van dieren je toch ook niet totaal onberoerd laten..

TS getuigt van erg veel frustraties. Enerzijds begrijpelijk want ik erger me ook aan de PvdD en dat soort types, maar op zich kan het geen kwaad na te denken over het feit dat wij mensen bewust zijn en macht hebben over dieren. Dat brengt morele vraagstukken (en dus verantwoordelijkheden) met zich mee.
Ik ben geen voorstander van dierproeven, tenzij het echt niet anders kan. Dat mag kritisch getoetst worden en dat wordt het onvoldoende. Voor cosmetica of het zoveelste rookonderzoekje, vind ik het zinloos leed.
Tip aan mensen:

Zoek 'ns op proefdiervrij bijv. naar een lijst van 'diervriendelijke' cosmetica. Zo kun je ook je duit in het zakje doen.
ho. wacht even. voordat dit topic persoonlijk wordt en ik een frustratie zou hebben.

ik ben juist erg voor het vrije, nauurlijke leven van dieren. maar ook voor hun vangst en gebruik. wel graag zo oorspronkelijk mogelijk. groene weg slagers en natuurwinkels. je weet wel.

en die diervriendelijke make-upverkopers gebruiken rapporten van tests die ooit uit dierenproeven verkregen zijn ... hate to burst bubbles.
pi_71632810
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:23 schreef zoalshetis het volgende:

stopt het antropomorfisme. redt de wereld!

Laatst had ik hier zo'n idiote vader met twee #%^koters op m'n erf (ongenood).
Kwamen naar de babyschaapjes kijken. Ik heb nog net niet de buks gepakt .
Vrienden / kenissen die zo dom zijn te vragen of onze beesten ook zwanger zijn krijgen ook onder uit de zak.

Kortom, ik draag mijn steentje bij .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_71632833
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ho. wacht even. voordat dit topic persoonlijk wordt en ik een frustratie zou hebben.

ik ben juist erg voor het vrije, nauurlijke leven van dieren. maar ook voor hun vangst en gebruik. wel graag zo oorspronkelijk mogelijk. groene weg slagers en natuurwinkels. je weet wel.

en die diervriendelijke make-upverkopers gebruiken rapporten van tests die ooit uit dierenproeven verkregen zijn ... hate to burst bubbles.
Je OP vond ik tamelijk geagiteerd overkomen, verder no offence hoor

Wat dat laatste betreft: dat vind ik irrelevant. Volgens zo'n logica mag je bijv ook geen wetenschap gebruiken als die ontdekt is onder een vreselijk regime in oorlogstijd (voorbeelden genoeg lijkt me).
Er is een verschil tussen kennis, welke er eenmaal is ongeacht de totstandkoming ervan, gebruiken, of zelf actief kennis verwerven met moreel verwerpelijke methoden.
pi_71660783
En je redt de wereld wanneer je de mensen red?

fail
pi_71748705
Even compassie met de diertjes natuurlijk/ onze houding tenopzichte van iig.
Het is mi behoorlijk onvoorstelbaar dat er nu pas onderzoeken zijn naar dierlijkbewustzijn, nog een fout van de mens.
Mensen als Ts is wel te vergelijken met de mens die de wereld verziekt, chapeau!
pi_71749718
Ik vind het behoorlijk arrogant om dieren als minderwaardig te zien.
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
pi_71749776
Het zou al een goede stap in de richtig zijn als het tot het collectieve bewustzijn van de mens door zou dringen dat wij ook "maar" dieren zijn. Zolang de halve wereld nog denkt dat we de kroon zijn op een schepping zie ik het somber in voor onze mede-dieren.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71750075
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:59 schreef intraxz het volgende:
Ik vind het behoorlijk arrogant om dieren als minderwaardig te zien.
Ik heb altijd al erg opgekeken tegen onze honden.
Karakter. Zomaar kunnen schijten en pissen waar iedereen bij staat.
En natuurlijk het talent om te kunnen likken op plekken waar ik zo niet bij kom.
pi_71750620
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 01:30 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Ik heb altijd al erg opgekeken tegen onze honden.
Karakter. Zomaar kunnen schijten en pissen waar iedereen bij staat.
En natuurlijk het talent om te kunnen likken op plekken waar ik zo niet bij kom.
Dus om deze redenen vind jij honden minderwaardig?
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')