Maar de rest van de zakenwereld niet vriendquote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:11 schreef RichardDawkins het volgende:
Geen verlies maar wel failliet? Dat noem ik ook verlies makker.
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:20 schreef Luvjah het volgende:
Ik zou het geen pakken wat op de lange termijn het meeste gegarandeerd geld oplevert :p
80 euro per dag is leuk, maar als ik nou een ton vast kan zetten voor 10 jaar ofzo en dat krijg je dan gegarandeerd 80% rente erop terug, dan doe mij die 800.000 maar na 10 jaar :p
10 euro naar 80 euro is toch eenzelfde stijging als die van 100.000 naar 800.000?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:32 schreef Relatieveling het volgende:
[..]
of ik kan niet rekenen of t is 180.000
Ik zou de website bovendien niet verkopen, omdat het mij voldoening zou geven om zoiets groter te maken. Op dat moment heb je natuurlijk ook een bijbehorend hoog inkomen. die paar miljoen is zo op als je niet uitkijkt.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:32 schreef Relatieveling het volgende:
[..]
ontopic: ik zou in geval van die 80 euro per dag ervoor kiezen om dat naast een gewone baan te doen. Maar in geval van website die je met x miljoen kunt verkopen zou ik wel voor die optie gaan. heb je wss meer als genoeg aan en krijg je mss niet eens op in je leven
Dat is simpel: zo snel mogelijk cashen voor zoveel mogelijk geld.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:07 schreef Buschetta het volgende:
Je maakt een website zoals google of facebook. Zou je die verkopen voor een X aantal miljoen of zou je doorgaan en het verder ontwikkelen met de kans dat het kapot gaat ?
Naja, ik zie facebook voolopig nog niet afzwakken hoor, mits ze uiteraard vlot doorgaan met ontwikkelen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:46 schreef Athmozz het volgende:
Een project zoals facebook is iets tijdelijks; binnen 10 jaar gebruikt niemand nog facebook maar gewoon de opvolger ervan die wat hipper is. Bij veel projecten is het zo; ze behouden een tijdje een hype, draaien extreem goed & daarna zwakken ze af. Verkopen ongeveer 1/4 voor de top, dan krijg je er een mooie overname op, en loop je zelf geen risico. Het geld dat je daarmee verdient kan je dan wel in een ander project gaan investeren.
Zo werkt het met producten ja, die gaan na een tijd uit de roulatie omdat het ouderwets word etc...quote:
Het heeft niet met eigen skills te maken. eens.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:02 schreef SeLang het volgende:
Van tevoren valt niet te voorzien dat ziets groot wordt. Dat hangt van toevalligheden aan elkaar. Het zou dus een fout zijn om te concluderen dat het groot wordt door je eigen skills. Waar is Altavista trouwens gebleven?
Mooi omschreven.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:02 schreef SeLang het volgende:
Mooi voorbeeld in deze context is Fok. Is Fok groot geworden door een goed businessplan en goed management?.
Fok is een typisch geval van op het juiste moment op de juiste plaats zijn. Fok kreeg kritieke massa door Big Brother1. De 'vroege' Fok-ers (incl ikzelf) zijn hier in 1999 terecht gekomen doordat het forum toevallig ergens in de media werd genoemd als een plek waar over BB werd gediscusseerd. Toen het eenmaal een kritieke massa had kreeg het een eigen dynamiek. Maar dit is niet iets dat van tevoren op een slimme manier is gepland.
Rond dezelfde tijd heeft die gast van Startpagina.nl enkele tientallen miljoenen gevangen voor een site die hij in de eerste instantie gewoon voor zichzelf had gemaakt als handige verzameling voor z'n eigen links. Nedstat is ook zoiets. Van tevoren valt niet te voorzien dat ziets groot wordt. Dat hangt van toevalligheden aan elkaar. Het zou dus een fout zijn om te concluderen dat het groot wordt door je eigen skills. Waar is Altavista trouwens gebleven?
Ik zou ook gewoon dat geld pakken vooral als het over een paar miljoen gaat, dan heb ik ook gelijk mijn doel, financieel onafhankelijk zijn, gehaaldquote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:43 schreef Luvjah het volgende:
[..]
Maarja, jij houd blijkbaar van de makkelijke weg, zonder uitdagingen :p
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |