quote:De overschrijvingsperiode voor spelers in het amateurvoetbal is al enkele maanden gesloten. Betaalde spelers konden nog tot half juli naar een amateurclub en dat was het wel. Met één uitzondering en dat is een overschrijving vanaf een buitenlandse club. LRC Leerdam kan van deze regel profiteren voor uitbreiding van de selectie. Men heeft inmiddels de papieren opgestuurd naar de KNVB, noodzakelijk voor 31 augustus, en moet nu verder afwachten op goedkeuring. Zodra de bevestiging van de overschrijving binnenkomt is Ali Yilmaz speler van LRC Leerdam.
Ali Yilmaz is zeker geen onbekende bij LRC Leerdam want het grootste deel van zijn opleiding speelde hij bij de jeugd. Vervolgens maakte hij een zwerftocht langs verschillende verenigingen. Hij ging naar Wilhelmina in Den Bosch waarna hij voor FC Dordrecht ging spelen. Het laatst speelde hij, in Nederland, voor PSV in Eindhoven, ook bij de jeugd. Vorig seizoen vertrok hij naar Turkije waar hij in de derde divisie ging spelen. Zijn club was Balikesirspor waar hij een plaats had in het eerste elftal.
Yilmaz is nu weer terug in Nederland, woont weer in Leerdam, en zal maandag aansluiten bij de selectie, voor de eerste training. Als alle administratieve handelingen zijn afgewerkt kan hij uitkomen voor LRC Leerdam.
Dat hoop ik dus maar. Ik zal eens kijken of ik er wat van kan zien.quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:51 schreef methodmich het volgende:
Klinkt als een prima aanwinst hoor. Hopen dat de overschrijving snel geregeld is dan. Kan je trouwens GVVV een beetje scouten de komende tijd?
Nieuw Lekkerland - LRC 2-3 (de Lange 2, van Dijk)quote:Op woensdag 2 september 2009 19:15 schreef methodmich het volgende:
Bekerduels:
Roda '46 - DOVO 0-3 (De Bruin, Rocourt, Kops)
Montfoort - GVVV 2-0
Spakenburg - VVZ '49 7-2 (Van den Meiracker 3, Woudenberg, Elkaddouri, Van Moll, Vriend)
Terneuzense Boys - Hoek 2-1 (Hoek uitgeschakeld)
JVC Cuijk - Bennekom 2-0 (Bennekom uitgeschakeld)
Sparta Nijkerk - SDC Putten 0-2 (Dinis Magalhaes, Henar tegen hun oude club, beide clubs door)
quote:EDE - IJsselmeervogels en Spakenburg zijn dit seizoen de titelfavorieten in de hoofdklasse B. De traditionele grootmachten GVVV, Sparta Nijkerk en Hoek strijden daarnaast om promotie naar de topklasse. De promovendi LRC en Odin'59 zijn intussen de voornaamste degradatiekandidaten.
Dat zijn de conclusies van de enquête van deze krant onder de veertien trainers in de hoofdklasse. De coaches hebben voor aanvang van de competitie drie vragen beantwoord. Welke club wordt kampioen? Welke clubs gaan naar de topklasse? En welke club degradeert? In dit kwalificatiejaar voor de topklasse daalt slechts één club direct af. In de voorgaande jaren degradeerden telkens twee clubs rechtstreeks.
Nagenoeg alle trainers zijn openhartig in de enquête. Zij omschrijven hun voorspellingen doorgaans als 'natte vingerwerk'. De trainers Henny Lee van Sparta Nijkerk, Paul Telussa van Hoek en Erik van der Meer van DOVO durven daarentegen geen uitspraak te doen. "Ik wil niemand beschadigen", oppert Lee. " Over degradanten praat ik nooit. Verder geldt dat er een grote uitdaging ligt voor een groot aantal clubs."
"Ik geef op geen enkele vraag antwoord", stelt Telussa. "Iedereen wil naar de topklasse, niemand praat over degradatie. Ik denk aan de gevestigde clubs, maar ga niet gokken. Dat vind ik ongepast." En Van der Meer: "Ik kan de kracht van de andere clubs maar moeilijk inschatten. Ik richt me puur en alleen op DOVO."
De overige trainers zien de lol en onschuld van de enquête wel in en wagen een gok. "Spakenburg is mijn favoriet", zegt Berry Smit, de coach van Volendam. "Maar dat moet ook wel, want ze hebben allemaal Volendammers in hun selectie. Vogels, Hoek en SDC Putten zie ik wel naar de topklasse gaan. En de promovendi LRC en Odin'59 zie ik vechten voor lijfsbehoud."
Joeri Volkers, de nieuwe coach van Zwaluwen'30, gokt op IJsselmeervogels als kampioen. Zoals dat ook Bram Braam, de trainer van Bennekom doet. "Vogels heeft op papier de beste selectie." Beide coaches zien Odin als degradant. En beiden tippen GVVV voor de topklasse. Met Spakenburg ook.
Frans Koenen tipt GVVV ook voor de topklasse. Zijn eigen manschappen dus. "En mocht dat niet lukken, dan moeten we via plaats vijf maar verder komen" , reageert hij. Koenen ziet IJsselmeervogels en Spakenburg als topfavorieten. "Maar ook Sparta Nijkerk, Hoek, Bennekom en Kozakken Boys gaan om de bovenste plaatsen strijden. Het wordt dringen bovenin, denk ik."
Daar heeft André Paus geen idee van. De nieuwe coach van Spakenburg kent alleen IJsselmeervogels en Sparta Nijkerk. Dat zijn ook de voornaamste concurrenten van zijn club, denkt hij. "En GVVV lijkt me ook sterk", zegt hij verder. "Winnen van WKE is niet gemakkelijk, dus moet je wel wat in huis hebben."
De Veenendaalse Blauwen staan ook op het lijstje van Ad van Seeters, trainer van Kozakken Boys. " Onze doelstelling is de topklasse. Punt uit. Daar doen we niet geheimzinnig over. IJsselmeervogels, Spakenburg, Sparta Nijkerk, Hoek en GVVV hebben die ambitie ook. Vlak daarnaast ook Jodan Boys niet uit, die ploeg presteerde in de voorbereiding heel goed. Wie er uit vliegt? Geen idee."
" In veel ogen zijn wij de voornaamste degradatiekandidaat", beseft Rowdy Bakker, de coach van Odin'59. "Dat is ook niet zo gek, omdat we het over het algemeen moeten hebben van eigen kweek."
Daarvan is bij de andere promovendus, LRC, geen sprake. En de Leerdamse club denkt ook niet aan de degradatie. "Wij gaan onze huid duur verkopen in de hoofdklasse", vertelt trainer Michel Langerak. "Het woord topklasse nemen we hier niet vaak in onze mond. Maar onze prestaties in de beker zijn wel een waarschuwing voor de clubs in de hoofdklasse. De geijkte teams als Spakenburg, IJsselmeervogels en Sparta Nijkerk zijn voor mij de favorieten."
Dat geldt ook voor Willem den Besten, de hoofdcoach van Jodan Boys. "Wij willen ons in eerste instantie eerder veilig spelen dan in het voorgaande voetbaljaar", reageert hij. " Is dat eenmaal gelukt dan zien we wel verder. Naar mijn idee wordt IJsselmeervogels kampioen. Sparta Nijkerk, Spakenburg en GVVV strijden met elkaar om de volgende plekken. Hoek? Daarmee hebben wij nog een appeltje te schillen. Vorig seizoen deden ze tegen SDC Putten geen enkele moeite meer. Dat is hier in Gouda slecht gevallen en we zullen sportief revanche nemen. Ik zet Volendam op een rechtstreekse degradatieplaats. Waarom? Omdat ik dat denk."
Dan denkt Roy Wesseling, de coach van IJsselmeervogels, toch weer anders. Traditioneel. "Ik vrees dat Odin het lastig gaat krijgen", zegt hij. Naast Vogels, dat voor de titel gaat, komen Sparta Nijkerk, Spakenburg, Kozakken Boys en Jodan Boys in aanmerking voor de topklasse.
Tipt Wesseling daarmee GVVV niet, trainer Richard Karrenbelt van SDC Putten schaart de Veenendalers wel tot de favorieten. " De selectie is zo goed als intact gebleven. Daarmee heeft GVVV toch een streepje voor ten opzichte van veel andere clubs."
Zag het inmiddels, was beetje weggepropt tussen ASWH en een andere wedstrijd.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:59 schreef Gudde het volgende:
Was ook gewoon dinsdagavond, alleen voor Nieuw Lekkerland was er nog een theoretische kans om door te gaan.
Tsja.......Gefeliciteerd, kan er helaas niets anders van zeggen. Spakenburg speelde heel zwak, maar ook de credits voor LRC.quote:Op maandag 7 september 2009 17:33 schreef Gudde het volgende:
Heerlijk om zo de drie punten mee te nemen uit Spakenburg, waar ze maar bleven zingen dat ze 'de beste van het hele land' waren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |