Mijn pinpas is onlangs op vakantie ingeslikt door een pinautomaat van Caja Madrid (

). Natuurlijk meteen de volgende dag om 8 uur voor de deur gestaan daar in de hoop de pas nog terug te kunnen krijgen, maar er werd ons in gebrekkig Spengels verteld dat de pas automatisch geblokkeerd is. Vervolgens meteen de SNS bank gebeld om dat te controleren; de vrouw van de klantenservice kende geen persoon onder mijn naam, mijn rekeningnummer, adres en zelfs niet onder mijn BSN en verwees me naar de SNS Regiobank (Wat de neuk is dat?

). Toen maar opgehangen aangezien het me vanuit Barcelona iets teveel kost om die vrouw duidelijk te maken dat ik toch echt bij de SNS Bank bankier. Toen naar het nationale bankpasblokkeer-nummer (?) gebeld: hier hadden ze me binnen enkele seconden gevonden en laten blokkeren (wat dus niet automatisch is gegaan zoals Caja Madrid me vertelde).
Maargoed. Bij thuiskomst meteen een nieuwe (persoonlijke

) pas aangevraagd via de site van de SNS bank. Kreeg er geen enkele bevestiging van dus de volgende dag (het was zondagavond) de bank maar gebeld om te kijken of het goed was doorgekomen. Niet dus

. Nog maar een keer een pas gemaakt en kreeg deze keer gelukkig wel een bevestiging in de mail

. 4 dagen later kwam de pas netjes binnen en dacht ik weer bij mijn geld te kunnen komen.. Niet dus. Moest nog een antwoordstrookje terugsturen met mijn handtekening. Kon 5 werkdagen duren voordat de pas daarna zou worden geactiveerd..
Maar vandaag was mijn voorraadje cash eindelijk op en wilde ik even naar de bank toe gaan om wat op te nemen. Het kantoor bij mij in de buurt is gesloten dus ik moest naar het enige overgebleven kantoor in de stad toe in deze hitte

. Gelukkig was het er vrij rustig (gisteren niet trouwens, toen stond er een rij van zo'n 15 mensen) dus ik dacht mijn geld snel op te kunnen nemen. Niet dus

. Blijkbaar is het sinds gisteren niet meer mogelijk om geld te storten of op te nemen in de SNS Bank. Vandaar dat het zo druk was gisteren

...
Van de
SNS site:
quote:
Wat verandert er voor mij?
SNS Bank vernieuwt. Dat betekent dat een aantal vertrouwde zaken zullen verdwijnen. Contant geld opnemen, storten, buitenlandse valuta afhalen, cheques inwisselen, overboeken en overschrijvingskaarten inleveren kan binnenkort niet meer aan de balie van een SNS winkel. De kas wordt vervangen door eigentijdse alternatieven, waarmee je je geldzaken prima kunt regelen.
Ook onder het bordje dat aangaf dat het kas-gebeuren niet meer mogelijk was stond: "Vraag onze medewerkers naar de eigentijdse alternatieven". Ik dus vragen: er was geen eigentijds alternatief voor

. Dus heb ik de medewerker gevraagd naar de status van mijn pas-activatie. Bleek dat mijn ingestuurde handtekening niet matcht met de handtekening die ik heb gezet toen ik de rekening opende toen ik een jaar of 12 was.

Moest een nieuwe handtekening zetten, die zou worden opgestuurd naar het hoofdkantoor oid. Vervolgens moet er nog een fax worden gestuurd en DAN pas zou ik kunnen pinnen

. Tot die tijd kom ik dus niet bij mijn eigen geld, tenzij ik via iDeal ofzo al mijn boodschappen ga doen

Samenvatting: De SNS bank zuigt.
Klacht: De SNS Bank
Klacht 2: Eigentijds Bankieren
Klacht 3: Caja Madrid
Klacht 4: Het is veel te warm voor al dit gezeik

Klacht 5: Die vrouw op het eigentijds bankieren foldertje:
Iemand nog tips voor een andere bank?