abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69614516
Onder het mom van 'Eigentijds bankieren' gaat SNS Bank de komende tijd flink wat veranderingen doorvoeren. Één van deze wijzigingen is het vervangen van de kas door 'eigentijdse alternatieven', naar hun eigen zeggen. Met andere woorden, je kunt over een paar maanden absoluut geen contant geld meer storten bij SNS Bank. WTF.

Nou weet ik wel dat banken allemaal bezig zijn om met de tijd mee te gaan en flink te digitaliseren, maar deze 'eigentijdse' wijziging vind ik wel erg ver gaan. Ik heb zelf toch wel vrij regelmatig vrij grote bedragen thuis liggen die ik in de loop van de tijd opgespaard heb (vooral muntgeld) en periodiek doe storten in zo'n stortautomaat in één van de vele SNS filialen.

Het 'eigentijdse' alternatief dat SNS aanbied om toch contant geld op je rekening te storten:
quote:
Wil je papiergeld storten op je SNS Rekening? Dat kan via een Postkantoor, Business Point of postagentschap van TNT Post bij jou in de buurt. Geef via onderstaand stortingsformulier aan welk bedrag je verstuurt en stop het formulier bij je geld in een sealbag (verzegelde envelop). Je geld wordt dan veilig en verzekerd verstuurd. De sealbags liggen klaar bij een Postkantoor, Business Point of postagentschap van TNT Post. TNT Post rekent ¤ 12 voor deze service. Als tegemoetkoming in de kosten maakt SNS Bank ¤ 2,25 over op je rekening.
Je bent dus gewoon straks ¤ 9,75 armer én je moet er een boel voor op en neer lopen om geld op je rekening te krijgen. Zie je het overigens al voor je, honderden euro's (dus een best aantal kilo`tjes) aan muntgeld in zo'n envelopje?

Ik ben het hier dus echt niet mee eens, deze 'eigentijdse' wijziging. Ik moet zeggen dat ik al jaren prima bij SNS Bank zit en ik vind dat ze leuke spaarmogelijkheden bieden (MaxiSparen met 4,75% rente begint bij mij nu ook lekker aan te tikken), maar door dit soort fratsen krijg ik toch echt de neiging om van bank te switchen.

Wat vinden jullie, en dan met name de mede SNS Bank gebruikers, hier nu van?
  maandag 1 juni 2009 @ 21:04:51 #2
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_69614789
Als je niet wilt switchen, neem je een ing-rekening en stort jij je geld bij hun. Vervolgens maak je het over naar de sns,..
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_69614850
quote:
Op maandag 1 juni 2009 21:04 schreef Peewee het volgende:
Als je niet wilt switchen, neem je een ing-rekening en stort jij je geld bij hun. Vervolgens maak je het over naar de sns,..
Dat kan inderdaad. Maar ook dat is erg omslachtig en dan is mijn geld met een beetje pech ook weer dagen 'onderweg' voor ik het op mijn rekening heb. Momenteel gooi ik het in zo'n telautomaat bij een SNS filiaal en staat het linea recta op mijn rekening, en dat is een genot dat ik straks moet gaan missen.
pi_69615282
Ik zou gewoon bij de rabobank gaan. Daar kun je gewoon je geld storten
pi_69616095
Tuvai, als je je eigen gequote artikeltje leest gaat het over het storten van briefgeld. Neem dus aan dat je geen muntgeld bij de TNT in een sealbag kunt doen, en dat het dus ook niet een behoorlijk aantal kilo's zal zijn.. dus moet je eerst ook nog eens gaan wisselen ook nog als je kleingeld hebt..

Tis inderdaad niet ideaal deze manier, best wel slecht eigenlijk, zeker dat het zoveel moet kosten
pi_69616321
Bij de ing is muntgeld storten ook niet gratis!
pi_69616369
quote:
Op maandag 1 juni 2009 21:06 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad. Maar ook dat is erg omslachtig en dan is mijn geld met een beetje pech ook weer dagen 'onderweg' voor ik het op mijn rekening heb. Momenteel gooi ik het in zo'n telautomaat bij een SNS filiaal en staat het linea recta op mijn rekening, en dat is een genot dat ik straks moet gaan missen.
Woh 1-2 dag niet over je geld kunnen beschikken
  maandag 1 juni 2009 @ 21:44:35 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_69616457
Ik wil ook muntgeld kunnen storten in een automaat maar bij de ABN kan het alleen mbv die stomme plastic rolletjes. De Rabo doet het wel, maar dan moet ik daar eerst een rekening openen. En dat kan alleen als je er meteen een heel pakket bij neemt dat ik niet nodig heb.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_69616491
Banken genoeg (nog wel tenminste), dus keuze genoeg. Als een bank niet de diensten verleent die jij graag ziet, dan ga je toch naar een andere bank? Laat je je spaargeld staan, doe je rest van je bankzaken bij de concurrentie.
  maandag 1 juni 2009 @ 21:50:09 #10
152789 karr-1
pi_69616688
quote:
Op maandag 1 juni 2009 21:45 schreef Antaresje het volgende:
Banken genoeg (nog wel tenminste), dus keuze genoeg. Als een bank niet de diensten verleent die jij graag ziet, dan ga je toch naar een andere bank? Laat je je spaargeld staan, doe je rest van je bankzaken bij de concurrentie.
Ik ben overgegaan van de Rabo naar de ABN juist vanwege de betere service. De ABN bevalt me prima, ze hebben alleen geen mogelijkheid om muntgeld te storten.
pi_69616876
quote:
Op maandag 1 juni 2009 21:50 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik ben overgegaan van de Rabo naar de ABN juist vanwege de betere service. De ABN bevalt me prima, ze hebben alleen geen mogelijkheid om muntgeld te storten.
Dat hebben ze wel, maar enkel mbv rolletjes, net als bv de oude postbank en sommige rabobanken.
pi_69617011
Slechte ontwikkeling, gelukkig heb ik bij een aantal andere banken ook een rekening.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_69617922
Straks is de kas ook dicht bij abn amro, dan kun je dus ook je muntrolletjes niet meer storten.
  maandag 1 juni 2009 @ 22:22:05 #14
152789 karr-1
pi_69618059
quote:
Op maandag 1 juni 2009 21:53 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Dat hebben ze wel, maar enkel mbv rolletjes, net als bv de oude postbank en sommige rabobanken.
Yep maar die zijn dus erg irritant, want dan moet ik mijn kleingeld nog gaan uitzoeken terwijl ik het voorheen gewoon in de automaat kon donderen en dan klaar was.
pi_69618065
Regel gewoon dat je je muntgeld kan inleveren op een aantal plaatsen. Het hoeft niet bij ieder kantoor te zijn, maar iedere regio moet wel 1 kantoor hebben waar het kan.

Gewoon zo'n muntgeldautomaat waar je dan 2x per jaar je kleingeld kwijt kan.
  maandag 1 juni 2009 @ 22:26:05 #16
141482 Q.
JurassiQ
pi_69618247
Gewoon een rekening nemen bij de Rabo, daar doen ze niet aan dit soort achterlijke dingen.
For great justice!
pi_69618831
Li
quote:
Op maandag 1 juni 2009 22:26 schreef Q. het volgende:
Gewoon een rekening nemen bij de Rabo, daar doen ze niet aan dit soort achterlijke dingen.
Ligt er aan welke Rabobank filiaal.
quote:
Op maandag 1 juni 2009 22:22 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Yep maar die zijn dus erg irritant, want dan moet ik mijn kleingeld nog gaan uitzoeken terwijl ik het voorheen gewoon in de automaat kon donderen en dan klaar was.
Het kán dus wel.
pi_69618897
Voordat we hier straks 10 pagina's hebben met "Je moet ook naar [Bank X] overstappen!": Ik weet dat er 452352345 andere banken in Nederland zijn. Feit is gewoon dat ik, zoals ik in de OP al aangeef, al jaren zonder klachten bij SNS zit en ze nu opeens deze slechte ontwikkeling door je strot rammen; en daarover ben ik benieuwd hoe andere klanten daar over denken.
quote:
Op maandag 1 juni 2009 21:42 schreef Poepoog het volgende:
Woh 1-2 dag niet over je geld kunnen beschikken
Ik wil gewoon direct bij mijn geld kunnen, zo eenvoudig is het. Stel ik moet iemand een X bedrag overmaken, en dat wil ik betalen met geld dat ik contant thuis heb liggen. Dan zou ik dus eerst die ellendige sealbag van TNT moeten gaan halen, dat op moeten gaan sturen en 2 dagen later is dat geld pas bijgeschreven. Als ik dan ook nog eens de pech heb dat de begunstigde een andere bank heeft, is dat geld nóg eens 1 á 2 dagen onderweg. Ik weet niet hoe jij met je geldzaken om gaat, maar ik heb liever altijd alles meteen afbetaald en bij de hand.
pi_69618911
quote:
Op maandag 1 juni 2009 21:16 schreef erikkll het volgende:
Ik zou gewoon bij de rabobank gaan. Daar kun je gewoon je geld storten
Precies.
De reden dat ik naar de Rabobank ben gegaan.
Heb m'n oude rekening nog voor de vaste lasten en m'n nieuwe voor de dagelijkse uitgaven en spaarrekening.

Sowieso erg overzichtelijk
  maandag 1 juni 2009 @ 22:58:51 #20
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_69619607
quote:
Op maandag 1 juni 2009 22:42 schreef Tuvai.net het volgende:
Voordat we hier straks 10 pagina's hebben met "Je moet ook naar [Bank X] overstappen!": Ik weet dat er 452352345 andere banken in Nederland zijn. Feit is gewoon dat ik, zoals ik in de OP al aangeef, al jaren zonder klachten bij SNS zit en ze nu opeens deze slechte ontwikkeling door je strot rammen; en daarover ben ik benieuwd hoe andere klanten daar over denken.
[..]

Ik wil gewoon direct bij mijn geld kunnen, zo eenvoudig is het. Stel ik moet iemand een X bedrag overmaken, en dat wil ik betalen met geld dat ik contant thuis heb liggen. Dan zou ik dus eerst die ellendige sealbag van TNT moeten gaan halen, dat op moeten gaan sturen en 2 dagen later is dat geld pas bijgeschreven. Als ik dan ook nog eens de pech heb dat de begunstigde een andere bank heeft, is dat geld nóg eens 1 á 2 dagen onderweg. Ik weet niet hoe jij met je geldzaken om gaat, maar ik heb liever altijd alles meteen afbetaald en bij de hand.
Het gaat dus niet meer en ze gaan het niet voor jou veranderen, een goede reden om over te stappen!
pi_69619708
quote:
Op maandag 1 juni 2009 22:42 schreef Tuvai.net het volgende:

Nee, je had het over bij een bank storten en dan overmaken, dat duurt op zijn hoogst 1 dag extra.
pi_69620027
Je loopt een beetje achter qua rentepercentage op Maxisparen, dat is nu nog maar 3,75
pi_69620090
quote:
Op maandag 1 juni 2009 23:08 schreef MCH het volgende:
Je loopt een beetje achter qua rentepercentage op Maxisparen, dat is nu nog maar 3,75
Ik krijg nog gewoon 4,75%. Wellicht omdat ik er toch meteen bij was toen ze MaxiSparen introduceerden.
pi_69620179
quote:
Op maandag 1 juni 2009 23:10 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Ik krijg nog gewoon 4,75%. Wellicht omdat ik er toch meteen bij was toen ze MaxiSparen introduceerden.
Hoe weet je dat zo zeker, ik ben er ook bij vanaf het begin en krijg nu denk ik (net als iedereen) 3,75 procent.
pi_69620341
Veel te arbeidsintensief natuurlijk, een automaat .

Groot geworden door klein te blijven, rrright.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')