Je beantwoordt je eigen vraag alquote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:23 schreef banapples het volgende:
De temperatuur zet je lager maar de stand op de draaiknop gaat omhoog!
Dan zet ik hem dus een stand hoger. Maar de temperatuur wordt lager.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:25 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Je beantwoordt je eigen vraag al
net als je ijskast..
stand 1 is nauwelijks koel
stand 5 (ofzo) is ijskoud..
Dus ik moet zeggen:quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:30 schreef geelkuikentje het volgende:
De knop in de vriezer geeft aan hoeveel vermogen/stroom whatever er naar de vriezer gaat. Hoe hoger de knop hoe meer vermogen er gebruikt wordt dus wordt de temperatuur in de vriezer lager.
en als je die laatste reactie krijgt zeg je:quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:33 schreef banapples het volgende:
[..]
Dus ik moet zeggen:
Schat, ik heb de vriezer wat hoger gezet.
Dan zijn er twee reacties mogelijk:
Maar lieverd, was hij niet al koud genoeg?
of..
Maar lieverd, dan ontdooit alles.
Ik weet niet of ik met zo'n reactie mijn nachtrust terug krijg.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:41 schreef Ladylike het volgende:
[..]
en als je die laatste reactie krijgt zeg je:
nee domme muts, iedere simpele ziel met meer dan een basisschool opleiding weet toch dat je dan het ding kouder zet?
WHAHAH BWHAHA! HEHE! Hihi... Hee...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:55 schreef banapples het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik met zo'n reactie mijn nachtrust terug krijg.
Misschien moet ik maar een bedrijf bellen of mailen en vragen of zij het weten.
Doenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:55 schreef banapples het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik met zo'n reactie mijn nachtrust terug krijg.
Misschien moet ik maar een bedrijf bellen of mailen en vragen of zij het weten.
Met het ophelderen van deze enorme belangrijke vraag zullen wij een hoop communicatieproblemen de wereld uit helpen en is de maatschappij weer stapje dichter bij perfectie.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:38 schreef Tha_Duck het volgende:
Of je zoekt een baan en maakt je nuttig voor de maatschappij...
Je moet dat ding gewoon de eerste keer goed zetten.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:17 schreef banapples het volgende:
[..]
Met het ophelderen van deze enorme belangrijke vraag zullen wij een hoop communicatieproblemen de wereld uit helpen en is de maatschappij weer stapje dichter bij perfectie.
En welk wereldprobleem ben jij aan het oplossen?
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:23 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Je moet dat ding gewoon de eerste keer goed zetten.
De enige wel geslaagde grap van dit topic!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:38 schreef BettyWeter het volgende:
"Maar lieverd, nu kan ik er helemaal niet meer bij met mijn korte armpjes"
Zegt de FC Utrecht supporter met als ondertitel 'LuV uTReG & iVeTjE'quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:38 schreef Tha_Duck het volgende:
Op dit moment het probleem dat er teveel zonnestralen de aarde bereiken. Ik absorbeer deze voor een deel zodat er minder schadelijke stralen op het aardoppervlak komen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:17 schreef banapples het volgende:
En welk wereldprobleem ben jij aan het oplossen?
Tering, hij kan lezen! Knapperd van mequote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:06 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Zegt de FC Utrecht supporter met als ondertitel 'LuV uTReG & iVeTjE'
Nog bedankt hè.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:57 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Op dit moment het probleem dat er teveel zonnestralen de aarde bereiken. Ik absorbeer deze voor een deel zodat er minder schadelijke stralen op het aardoppervlak komen.
Dankje, ik ga je straks even helpen als dat mag.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:57 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Op dit moment het probleem dat er teveel zonnestralen de aarde bereiken. Ik absorbeer deze voor een deel zodat er minder schadelijke stralen op het aardoppervlak komen.
Want de maatschappij is het echt waard.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:38 schreef Tha_Duck het volgende:
Gezellig! Vergeet het koude bier niet, dat van mij is net opgegaanquote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:51 schreef banapples het volgende:
[..]
Dankje, ik ga je straks even helpen als dat mag.
Maar je bank is er blij mee!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:12 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Want de maatschappij is het echt waard.
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:15 schreef gebrokenglas het volgende:
Hetzelfde probleem als de brug die open of dicht is. Hoe moet je dat zeggen als je die als smoes gebruikt?
Als de brug dicht is, is het dan open of dicht? Voor een boot is ie dicht, dan. Maar als de brug open gaat voor boten, is hij dicht voor het overige verkeer.
Maar je zegt: "de brug was open daarom ben ik te laat"....
Goh, zeg het woord dicht 10x achter elkaar en het is een heel vreemd woord geworden.
Ik vind het er niet duidelijker op geworden.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:22 schreef Nero22 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Is de brug open of dicht als men normaal passeren kan?
[ afbeelding ]Het Woordenboek der Nederlandsche Taal (WNT) geeft de volgende uitleg: "Eene brug opendraaien (zoodat schepen erdoor kunnen varen); - dichtdraaien (zoodat voetgangers en rijtuigen er over kunnen gaan)." Onder open geeft het WNT het volgende voorbeeld: "De brug is open om die stoomboot door te laten." Het hangt er dus vanaf of men uitgaat van een schip dat alleen onder een open (niet dichtgemaakte) brug door kan varen, of van een weggebruiker die alleen over een dichte ('aaneengesloten') brug kan gaan. Ook de grote Van Dale (2005) houdt het erop dat de brug open als er schepen door kunnen, en dicht wanneer dat niet het geval is.
In het gewone taalgebruik betekent dicht echter vaak 'afgesloten' en open vaak 'toegankelijk' (bijvoorbeeld: 'De winkel is dicht/open'). In dit geval kan een weggebruiker die zegt dat de brug open is, bedoelen dat de brug toegankelijk is, dus dat hij kan passeren. Dit wordt nog logischer als men bedenkt dat een opengedraaide brug vaak wordt afgesloten met een hefboom. Het lijkt ons echter dat de begrippen open en dicht in verband met een brug meestal worden opgevat zoals in de woordenboeken staat aangegeven.
Inderdaad, voor ik dat stuk las snapte ik het nog welquote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:27 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik vind het er niet duidelijker op geworden.
De brug is open als je er met de auto/fiets niet overheen kunt.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:27 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik vind het er niet duidelijker op geworden.
Joh, is je vriezer net als je ijskast?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:25 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Je beantwoordt je eigen vraag al
net als je ijskast..
stand 1 is nauwelijks koel
stand 5 (ofzo) is ijskoud..
Maar wat nou als je met de boot naar je werk gaat?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:45 schreef Nero22 het volgende:
[..]
De brug is open als je er met de auto/fiets niet overheen kunt.
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:38 schreef BettyWeter het volgende:
"Maar lieverd, nu kan ik er helemaal niet meer bij met mijn korte armpjes"
Ik heb een collega die woont in Oud Gastel. Vroegâh dacht ik altijd dat hij zei "Oud Gasstel"quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Joh, is je vriezer net als je ijskast?![]()
En je gasstel is ongeveer hetzelfde als je fornuis?
Belangrijke informatie mag je altijd melden.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:36 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Ik heb een collega die woont in Oud Gastel. Vroegâh dacht ik altijd dat hij zei "Oud Gasstel"Oh dit heeft niks met het onderwerp te maken
Geen mens leest een handleiding. Daarom hebben fabrikanten er uit wanhoop veelal maar een QuickGuide bijgevoegd, in de hoop dat _die_ tenminste nog gelezen wordt. Scheelt een boel onnodige telefoontjes.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:12 schreef geevee het volgende:
Je kan natuurlijk ook even kijken in de handleiding dan weet je het meteen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |