abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71620062
quote:
Russische kernonderzeeërs opgemerkt voor oostkust VS

Het Amerikaans ministerie van Defensie is volgens een bericht in de New York Times bezorgd over patrouillevaarten van Russische kernonderzeeërs voor de oostkust van de Verenigde Staten. Twee duikboten werden de afgelopen dagen opgemerkt in de Atlantische Oceaan, aldus de krant op haar website. Deze ongewone aanwezigheid van de Russische marine voor de Amerikaanse kust heeft in Washington vragen opgeworpen over een mogelijke nieuwe, offensievere aanpak van het Russische leger.

Routinevaarten
Rusland wijst de verdachtmakingen van de hand. Het gaat om gewone routinevaarten in het kader van het geldende zeerecht. Dat zegt een niet bij naam genoemd lid van de chefstaf in Moskou volgens het persagentschap Interfax. Rusland heeft dergelijke vaarten de afgelopen 20 jaar weliswaar net zoals de Verenigde Staten beperkt, maar niet volledig stopgezet, aldus een hoge officier. "De aanwezigheid van duikboten is geen reden tot hysterie", luidt het.

Koude Oorlog
Volgens het krantenbericht vonden dergelijke operaties vooral tijdens de Koude Oorlog plaats. Beide landen hadden toen hun duikboten telkens voor de kust van de anderen voor spionagedoeleinden en de verkenning van scheepvaartroutes gepositioneerd. Een voorval zoals de afgelopen dagen is in 15 jaar niet meer gebeurd, citeert de New York Times marine-expert Norman Polmar. (dpa/lpb)
Zie ook: Akula II subs voor de kust van de VS

En wat doen die bootjes daar? Beetje dom dat ze zich 'laten opmerken'? ... Of juist niet?. Ook wel weer slim zo van: "zie je ons? wij zijn er ook nog yanks! " Lang leve het politieke spel! KICK--> POL
Volgens mij is het gewoon die Israelische sub die onderweg naar de Perzische golf de weg is kwijt geraakt
pi_71620077
spierballuhhhh
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  Forum Admin woensdag 5 augustus 2009 @ 12:35:07 #3
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_71620271
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:25 schreef Roi het volgende:
spierballuhhhh
Dat lijkt me ook. Als ze echt niet opgemerkt hadden willen worden dan hadden ze daar wel voor gezorgd.
pi_71620314
chuck norris regelt dit wel ff, niks aan de hand mensen
pi_71620320
Aaah, de derde wereldoorlog gaat zo beginnen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_71620346
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:36 schreef bijdehand het volgende:
Aaah, de derde wereldoorlog gaat zo beginnen
fipo
pi_71620350
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:24 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Lang leve het politieke spel! KICK--> POL
Dat er nog mensen zijn die denken dat het allemaal een spelletje is en dat kernwapens alleen bedoeld zijn om te dreigen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_71620388
Lekker af laten zinken voor de kust. Een per ongeluke torpedotest ofzo.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:46:18 #9
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71620567
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:24 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zie ook: Akula II subs voor de kust van de VS

En wat doen die bootjes daar? Beetje dom dat ze zich 'laten opmerken'? ... Of juist niet?. Ook wel weer slim zo van: "zie je ons? wij zijn er ook nog yanks! " Lang leve het politieke spel! KICK--> POL
Volgens mij is het gewoon die Israelische sub die onderweg naar de Perzische golf de weg is kwijt geraakt
Onderzeeërs aangedreven door atoomkracht zijn niet echt heel moeilijk te ontdekken. Die dingen maken namelijk nogal lawaai en daar de USA voor hun kust een keten aan onderwater microfoons heeft liggen, juist om te luisteren naar onderzeeërs is het niet heel gek dat ze zijn ondekt.

Israelische subs zullen het wel niet zijn, daar de Amerikanen al een Sub van de "Akula klasse" in dit geval de NATO aanduiding van dat type heeft geindentificeerd, wat ook niet te moeilijk is, want elke type atoom-sub heeft zo z'n "eigen" geluid. Zover ik weet hebben de Israeliërs geen subs van de Akula klasse.

Dit zal wel een gevalletje van "Kijk eens hoe machtig wij nog steeds zijn" zijn, dat de Russen spelen.

En voor de duidelijkheid, de Akula klasse is een aanvals sub en dus niet een ballistic missile sub zoals de Typhoon. Ook NATO aanduiding., die zou denk ik wel wat meer paniek veroorzaken
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:47:38 #10
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71620596
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:37 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat er nog mensen zijn die denken dat het allemaal een spelletje is en dat kernwapens alleen bedoeld zijn om te dreigen.
Jij denkt dat Rusland wel een atoomoorlogje zou willen uitvechten? Die mening zou ik namelijk vele malen lachwekkender vinden.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:54:12 #11
181657 LordNemephis
computer says no
pi_71620758
2 ontdekt door de Yanks. En hoeveel níet ontdekt?
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  † In Memoriam † woensdag 5 augustus 2009 @ 12:58:05 #12
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_71620857
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:47 schreef Semisane het volgende:

[..]

Jij denkt dat Rusland wel een atoomoorlogje zou willen uitvechten? Die mening zou ik namelijk vele malen lachwekkender vinden.
Dat er nog mensen zijn die JohnDope serieus nemen
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:06:04 #13
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71621064
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:54 schreef LordNemephis het volgende:
2 ontdekt door de Yanks. En hoeveel níet ontdekt?
Niet veel of het moeten diesel/electrisch aangedreven subs zijn, want die zijn pas echt moeilijk te ontdekken, zolang ze op de accu's varen. Hoewel die hooguit maar een dag op accu's kunnen varen, wat niet handig is als je een tijdje bij de kust wilt ronddobberen

Door atoomenergie aangedreven subs worden meestal wel gedetecteerd en geidentificeerd door één van de vele onderwater microfoons die de USA in de Atlantische oceaan hebben geinstalleerd of door alle patrouilles door oppervlakte schepen, vliegtuigen en subs langs de kust van de USA enz.

De Amerikanen en Russen hielden decenia lang kat en muis spelletjes in de Atlantische oceaan overigens. Het nieuwswaardige aan dit bericht is dat dit niet vaak meer is voorgekomen sinds het einde van de USSR en de USA zich terecht afvraagt waar dit nu weer over gaat.

Maar zoals een andere poster al zei waarschijnlijk "spierballen-taal".
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:06:28 #14
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71621074
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:58 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

ja maar...
  PR/Manusje van alles woensdag 5 augustus 2009 @ 13:12:28 #15
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71621242
Stuur de walrus er maar naartoe! die maakt gehakt van die twee onderzeeboten
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_71621370
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:47 schreef Semisane het volgende:

[..]

Rusland (en al die andere landen) hebben niet voor niets atoomwapens en die zijn niet bedoeld om ten toon te stellen, maar zijn bedoeld om weggeschoten te worden.
De vraag in deze is niet of het gebeurt, maar wanneer het gebeurt.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_71621433
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

maar zijn bedoeld om weggeschoten te worden.
.
geldt dat ook voor de VS??? en Frankrijk?
pi_71621527
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:18 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

geldt dat ook voor de VS??? en Frankrijk?
Uiteraard.
pi_71621628
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:22 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Uiteraard.
ik denk toch echt dat jij jezelf vergist.
pi_71621657
quote:

[..]

Rusland (en al die andere landen) hebben niet voor niets atoomwapens en die zijn niet bedoeld om ten toon te stellen, maar zijn bedoeld om weggeschoten te worden.
Ja, want als je atoomwapens afvuurt tegen je ook echt niet je eigen doodvonnis Mensen die denken dat een atoomoorlog te winnen valt
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:28:29 #21
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71621676
quote:

[..]

Oh ja, uiteraard, maar goed we hebben het hier niet over vuurwerk hoor, maar gewoon weg over M.A.D. De reden waarom er tijdens de "Koude oorlog" het nooit tot uitwisseling van afgevuurde kernwapens kwam en reken maar dat "we" toen op bepaalde momenten een stuk dichterbij een kernoorlog zaten dan nu het geval is.

Daarbij, kernwapens mogen dan gebouwd worden met het idee dat deze afgeschoten kunnen worden, veruit de meeste kernwapens zijn gewoon ontmanteld de laatste 20 jaar en een nieuw verdrag staat in de steigers. Bron.
pi_71621695
Volgens mij zijn dit soort dingen geen nieuws meer op het moment dat ze in het nieuws komen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:35:43 #23
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71621861
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:29 schreef Jarno het volgende:
Volgens mij zijn dit soort dingen geen nieuws meer op het moment dat ze in het nieuws komen.
Och het kan ook een onderdeel van een politiek spelletje zijn, gezien het feit dat de Amerikanen zelf aangeven dat ze op dit moment weten waar die onderzeeërs zich bevinden en gewoon uit zijn op een publieke response van de Russen. er even vanuit gaande dat het de Russen zijn.

Daarbij, volgens mij is het een publiek "geheim" dat de Amerikanen nog steeds patrouilles uitvoeren in en rond de Noordelijke ijszeeën. Gewoon, omdat het kan...
pi_71621862
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:26 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

ik denk toch echt dat jij jezelf vergist.
Er hoeft maar 1 gek te zijn die het wel leuk vindt om op de knopjes te drukken en je hebt de poppen aan het dansen.
En dat jij niet op zo'n knop wil drukken en jouw buurman misschien ook niet, betekent natuurlijk niet dat de rest dat ook niet wil.
pi_71621880
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:28 schreef Semisane het volgende:

Daarbij, kernwapens mogen dan gebouwd worden met het idee dat deze afgeschoten kunnen worden, veruit de meeste kernwapens zijn gewoon ontmanteld de laatste 20 jaar en een nieuw verdrag staat in de steigers. Bron.
Dat is verdrag is natuurlijk een hoax ten top. Er is namelijk geen 1 gek te vinden in deze wereld die afstand doet van zijn kernwapens.
pi_71621930
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Er hoeft maar 1 gek te zijn die het wel leuk vindt om op de knopjes te drukken en je hebt de poppen aan het dansen.
En dat jij niet op zo'n knop wil drukken en jouw buurman misschien ook niet, betekent natuurlijk niet dat de rest dat ook niet wil.
Dus omdat er op de wereld wel een gek rondloopt die op de knopjes wil drukken kom jij tot deze uitspraak
quote:

Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:47:57 #27
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71622236
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:36 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is verdrag is natuurlijk een hoax ten top. Er is namelijk geen 1 gek te vinden in deze wereld die afstand doet van zijn kernwapens.
Tja, dat zegt genoeg over het gebrek aan kennis van jouw kant over dit onderwerp. De USA en Rusland hebben al een groot aantal kernwapens verifieerbaar ontmanteld de laatste 20 jaar. Van mij mag je dat gegeven negeren verder, alleen wordt het dan lastig om nog serieus op jou in te gaan.
pi_71622623
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:47 schreef Semisane het volgende:

[..]

Tja, dat zegt genoeg over het gebrek aan kennis van jouw kant over dit onderwerp. De USA en Rusland hebben al een groot aantal kernwapens verifieerbaar ontmanteld de laatste 20 jaar. Van mij mag je dat gegeven negeren verder, alleen wordt het dan lastig om nog serieus op jou in te gaan.
Ik geloof best dat ze een hoop wapens hebben ontmanteld, maar ze hebben nog meer dan genoeg bommen over om deze hele aarde in puin te schieten, dat maakt dat verhaal ook zo orwelliaans.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:07:43 #29
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_71622762
quote:

[..]

Zuid Afrika.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:09:13 #30
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_71622808
Als de Russische marine dit routinematig doet dan heeft de VS ze ook wel vaker gevonden maar er niets over in de media gebracht, waarom nu wel? Is dit een indekking tegen mogelijk snijden in hun uit de kluiten gewassen budget?
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_71623038
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:07 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Zuid Afrika.
Ik weet niet in welke dimensie jij zit, maar een land met kernwapens zal daar 'never nooit' afstand van doen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:18:58 #32
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71623077
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:02 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik geloof best dat ze een hoop wapens hebben ontmanteld, maar ze hebben nog meer dan genoeg bommen over om deze hele aarde in puin te schieten, dat maakt dat verhaal ook zo orwelliaans.
Je opmerking ging over de plannen voor een nieuw verdrag, dat die een HOAX zou zijn en dat is toch duidelijk niet waar. De vorige verdragen zijn ook gewoon uitgevoerd, dat zal met de aankomende ook wel gebeuren.

Overigens zijn er bij lange na niet genoeg kernwapens om deze planeet totaal in puin te schieten. Goed, als je alles in één keer de lucht in schiet zal er voor de mensen weinig leefbaar gebied over blijven, maar de planeet zelf zal het wel overleven hoor en ook "leven" zal niet uitgeroeid zijn, daar zijn grotere krachten voor nodig. Zo krachtig zijn kernwapens ook weer niet.
Sterker nog, ik vind het altijd wel tegenvallen, daar ik opgroeide met het idee, dat 1 bom genoeg was om van Nederland een krater te maken, viel het me een beetje tegen toen ik, inmiddels ouder en een klein beetje wijzer, las wat de werkelijke kracht was van een gemiddelde kernbom. Om ook maar zelfs een relatief klein gebied als Nederland totaal om te woelen, heb je toch al meerdere kernbommen van de zwaarste categorie nodig...Dat kan toch beter, denk ik altijd maar.
pi_71623145
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:18 schreef Semisane het volgende:

[..]

Je opmerking ging over de plannen voor een nieuw verdrag, dat die een HOAX zou zijn en dat is toch duidelijk niet waar. De vorige verdragen zijn ook gewoon uitgevoerd, dat zal met de aankomende ook wel gebeuren.
Geloof mij nou maar, een land met kernwapens zal daar echt noooooit afstand van doen. Ik geef toe dat al die wereldleiders een stelletje gezellige gekken bij elkaar zijn, maar zo gek zijn ze ook weer niet.
quote:
Overigens zijn er bij lange na niet genoeg kernwapens om deze planeet totaal in puin te schieten. Goed, als je alles in één keer de lucht in schiet zal er voor de mensen weinig leefbaar gebied over blijven, maar de planeet zelf zal het wel overleven hoor en ook "leven" zal niet uitgeroeid zijn, daar zijn grotere krachten voor nodig. Zo krachtig zijn kernwapens ook weer niet.
Sterker nog, ik vind het altijd wel tegenvallen, daar ik opgroeide met het idee, dat 1 bom genoeg was om van Nederland een krater te maken, viel het me een beetje tegen toen ik, inmiddels ouder en een klein beetje wijzer, las wat de werkelijke kracht was van een gemiddelde kernbom. Om ook maar zelfs een relatief klein gebied als Nederland totaal om te woelen, heb je toch al meerdere kernbommen van de zwaarste categorie nodig...Dat kan toch beter, denk ik altijd maar.
Nu valt het weer mee
Maar goed als het allemaal wel mee valt, is de drempel om zo'n raket af te schieten nog veel kleiner.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:26:02 #34
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_71623289
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:58 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Inderdaad. Niets voor niets de meest achterlijke user die Fok! kent.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:26:27 #35
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71623307
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:09 schreef Dagonet het volgende:
Als de Russische marine dit routinematig doet dan heeft de VS ze ook wel vaker gevonden maar er niets over in de media gebracht, waarom nu wel? Is dit een indekking tegen mogelijk snijden in hun uit de kluiten gewassen budget?
Tijdens de "Koude Oorlog" deed de regering van de USA geen enkele uitspraak over wat er gaande was met hun onderzeeërs of die van de Russen die ze in de gaten hielden. Na de val van de USSR is Rusland gestopt met patrouilleren voor de kust van de USA, dus dat Rusland kennelijk weer is begonnen met dat soort patrouilles, is nieuws.

Ik heb trouwens geen idee of er plannen zijn om in het budget voor onderzeeërs, zover ik weet is dat 1 van de weinige takken van de US Navy waar niet zo vaak wordt bezuinigd. Het hebben van een moderne nucleair aangedreven onderzeemacht is namelijk een nogal machtig wapen.

Leg een ballistic missile submarine voor de kust van een vervelend landje en het wordt al een stuk minder vervelend, denk ik.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:34:47 #36
798 voyeur
bemoeit zich
pi_71623531
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke dimensie jij zit, maar een land met kernwapens zal daar 'never nooit' afstand van doen.
Dus in jouw parallel heelal heeft Zuid-Afrika nog kernwapens? Hebben de blanken ook de macht nog? Vertel eens wat meer over de John Dope wereld!
Here we are now, entertain us.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:36:17 #37
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71623574
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:21 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Geloof mij nou maar, een land met kernwapens zal daar echt noooooit afstand van doen. Ik geef toe dat al die wereldleiders een stelletje gezellige gekken bij elkaar zijn, maar zo gek zijn ze ook weer niet.
Ik geloof jou niet, mede omdat ik me scenario's kan bedenken waarom een land dat wel zou doen. Economische redenen, tactische redenen, technologische redenen etc.

Ik claim ook verder niet dat dit binnen de kortste keren zal gebeuren, maar hoe dan ook, het begint bij een vermindering van kernwapens en laten de USA en Rusland daar nou net mee bezig zijn.
quote:
Nu valt het weer mee
Heb ik ergens iets anders beweerd dan?
quote:
Maar goed als het allemaal wel mee valt, is de drempel om zo'n raket af te schieten nog veel kleiner.
Ga mijn persoonlijke mening niet verwarren met hoe er over het algemeen over kernwapens wordt gedacht hè.

Dat ik toevallig een idee heb, gebaseerd op hoe men er in de Koude Oorlog mee omging, over al dan niet afvuren van kernwapens, zegt verder weinig over de kracht van een kernwapen...of mijn persoonlijke mening daarover.

Ik weet dat dit verwarrend over kan komen, maar als je het 1 van de ander kan scheiden, ben al een stuk verder knul.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 15:58:20 #38
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_71625680
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Blijkbaar een andere dan de jouwe. Mijne heet realiteit, en die van jou?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:05:50 #39
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_71625873
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:36 schreef Semisane het volgende:
Ik geloof jou niet, mede omdat ik me scenario's kan bedenken waarom een land dat wel zou doen. Economische redenen, tactische redenen, technologische redenen etc.
Die eerste is reeel in casu ZA, die andere 2 gaan nergens over. Een WMD is altijd een tactisch wapen, beter mee als onverlegen, en heb je die dingen kunnen bouwen, zal je de technologie ook wel beheersen.

Het bewaken van die dingen is peperduur, en ZA kan idd prima zonder. Hun conventionele leger is (nog) het sterkste van het continent.

Ik wist niet dat ZA ooit nukes had, is dat zo?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:07:23 #40
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_71625918
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:58 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Blijkbaar een andere dan de jouwe. Mijne heet realiteit, en die van jou?
Realiteit is ook dat landen als de V.S. en Rusland waarschijnlijk nu wel gaan minderen, maar wie gaat er als eerste de laatste atoombom ontmantelen denk je?

"Jij eerst Rusland!".. "Maar dan zijn we defensieloos tegen jullie WMD's". "Jij eerst dan maar V.S.", "Maar dan zijn wij defensieloos".

Het af laten nemen van het arsenaal is inderdaad de realiteit, en in het geval van Zuid-Afrika de ontmanteling van alle kernwapens ook. Maar ik denk dat dat deels een uitzondering is.

Met landen als Iran en Noord-Korea (deze wat minder) met nucleaire ambities, zullen andere landen niet zo gauw hun 'superioriteit' opgeven ten behoeve van een veiligere wereld. Ik denk dat het totaal ontwapenen van alle kernwapens wel een beetje een naïeve Utopie is.

Edit: Tot de dag dat kernwapens worden gezien als kleinzielige rotwapentjes en we iets veel leukers in 't arsenaal hebben natuurlijk
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
  woensdag 5 augustus 2009 @ 17:24:57 #41
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_71627756
Dit is gewoon een teken van Rusland om te laten zien dat ze nog steeds in staat zijn ver buiten de eigen zeeën onderzee te kunnen opereren. Spierballentaal dus.

En die gehele discussie over totale ontwapening mbt kernwapens, let op heren, dat gaat nooit gebeuren. NOOIT!.
Wat heeft een land eraan welke eerst kernwapens had en ze dus dmv dure projecten hebben moeten maken ze opeens af gaan schaffen wetende dat andere landen dit niet zullen doen en wellicht juist wel werken aan een kernwapen?
Geloof me, 1 wereld zonder kernwapens is een volledig onrealistisch denkbeeld.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 17:25:50 #42
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_71627778
ahhh Whiskey_Tango verwoorde vrijwel hetzelfde als ik.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 23:47:05 #43
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_71638442
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:05 schreef ExTec het volgende:

Ontwikkeld in samenwerking met Israel in de jaren 80.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 00:27:52 #44
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71639641
quote:
Nee, maar Rusland heeft er geen 17.000 nodig en de VS geen 12.000. Frankrijk, Engeland, en China hebben er elk zoiets van ergens tussen de 200 en 400..... de Russen en Amerikanen kunnen ook met zo'n 1000 tot 1500 wapens enorm veel dreigen, en dat is ook nog genoeg om het overgrote deel van de wereld te voorzien van verziekende straling en nucleaire winter.

Scheelt ook een hoop geld in beveiliging en onderhoud.

Het is ook niet mogelijk naar mijn mening om de wereld "kernwapenvrij" te maken. Maar een overweldigende hoeveelheid die genoeg is om de gehele aarde 10 keer opnieuw geheel te vernietigen en vervolgens duizenden jaren onbewoonbaar maakt..... is ook niet echt nodig natuurlijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_71641523
die kernonderzeeërs maken idd nogal wat lawaai.

De nederlandse onderzeeërs hebben volgens mij zeer stille dieselmotoren. Tijdens een oefening had 1 nederlandse onderzeeër meerdere (vliegdek)schepen van VS 'virtueel' laten zinken tijdens een NAVO oefening, ergens in 1999.

ik geloof dat het ging om een walrus-klasse onderzeeër

[ Bericht 7% gewijzigd door Apogist op 06-08-2009 03:22:31 ]
pi_71641814
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:28 schreef Semisane het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar je denkt toch niet dat de huidige kernwapenlanden de meeste van hun kernwapens weg doen?
Een paar kernwapens ontmantelen is alleen maar als gebaar van "oke, vooruit dan maar, wij willen ook een steentje bijdragen aan het kernwapenprobleem". Maar ze gaan echt niet veel van hun kernwapens weg doen hoor.

Kernwapens betekent macht. Kernwapens maakt je land sterk. En in deze wereld telt degene met macht en met de grootste bek. Geen enkele (aankomende) grootmacht zal buitegewoon veel meer kernwappens weg doen dan zijn concurrent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zienswijze op 06-08-2009 05:14:47 ]
pi_71641818
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:24 schreef ErwinRommel het volgende:
Geloof me, 1 wereld zonder kernwapens is een volledig onrealistisch denkbeeld.
Klopt. En mensen gaan steeds op zoek naar betere kennis en betere technologie. Ongetwijfeld zullen er in de toekomst nog ergere wapens dan kernwapens worden ontwikkeld. Betere technologie of betere wapens maakt je land sterk. En de wereld zal nooit 1 grote lieve vredepot worden
pi_71641850
Niemand zegt toch ook dat de VS en Rusland kernwapens in het geheel moeten afschaffen. In het artikel wordt over verminderen gesproken, wat gezien de hoge kosten die kernwapens met zich meebrengen niet echt vreemd is
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 07:18:18 #49
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71642000
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 03:14 schreef Apogist het volgende:
De nederlandse onderzeeërs hebben volgens mij zeer stille dieselmotoren. Tijdens een oefening had 1 nederlandse onderzeeër meerdere (vliegdek)schepen van VS 'virtueel' laten zinken tijdens een NAVO oefening, ergens in 1999.

ik geloof dat het ging om een walrus-klasse onderzeeër
Yep. Het was een vliegdekschip, en meerdere supportschepen in een "carrier group", allemaal onderuit gehaald door 1 enkele Nederlandse onderzeeer.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 6 augustus 2009 @ 08:40:10 #50
28033 Pek
je moet wat
pi_71642630
quote:
During this exercise the Walrus (2) penetrates the US screen and 'sinks' many ships, including the US aircraft carrier Theodore Roosevelt CVN-71. The submarine launches two attacks and manages to sneak away. To celebrate the sinking the crew designed a special T-shirt. Other ships that are sunk by the Walrus (2) during this exercise are: USS Boise SSN-764, Ro?m DDG-70, R? DDG-61, Ville De Quebec FFH/FFG-332, Stephen W. Grooves FFG-29, Holstein F-216, Vella Gulf CG-55, Mount Whitney LCC-20.

En wat hadden die yanks erover te zeggen?
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 08:40:13 #51
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71642631
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:05 schreef ExTec het volgende:

[..]

Die eerste is reeel in casu ZA, die andere 2 gaan nergens over. Een WMD is altijd een tactisch wapen, beter mee als onverlegen, en heb je die dingen kunnen bouwen, zal je de technologie ook wel beheersen.
Tactisch zou zijn als werkelijke bedreiging door het hebben van kernwapens groter is dan de eventuele veiligheid die je daarmee krijgt. Geen scenario die snel zal ontstaan, maar middels technologische ontwikkelingen niet geheel ondenkbaar.

Technologisch is uiteraard geen onzin. Dat wij nu geen wapen kunnen bedenken die nog gruwelijker is dan kernwapens zegt enkel iets over ons gebrek aan creativiteit. Reken maar dat landen hun kernwapens geheel gaan ontmantelen als ze technologisch "obsolete" zijn of dat nou komt door een defensieve of offensieve technologie, je geeft namelijk zelf aan dat het hebben van kernwapens wel wat kost.

Uiteraard, zoals ik al aangaf zijn dit geen scenario's die op dit moment echt relevant zijn en dus blijft het koffie dik kijken, enkel als ik zie hoe snel de wapen technologie de laatste 150 jaar zich heeft ontwikkeld, dan zie ik nog wel wat rare dingen gebeuren.
quote:
Het bewaken van die dingen is peperduur, en ZA kan idd prima zonder. Hun conventionele leger is (nog) het sterkste van het continent.
Ik wist eigenlijk helemaal niet dat ZA die dingen zelfs hadden.
quote:
Oh jij ook al niet.

Overigens zal het idd niet snel voorkomen dat de wereld kernwapen vrij zal zijn, zelfs niet als er nog gruwelijkere wapens worden uitgevonden. Het blijft namelijk een beproefde techniek, al is het een erg dure technologie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')