Zie ook: Akula II subs voor de kust van de VSquote:Russische kernonderzeeërs opgemerkt voor oostkust VS
Het Amerikaans ministerie van Defensie is volgens een bericht in de New York Times bezorgd over patrouillevaarten van Russische kernonderzeeërs voor de oostkust van de Verenigde Staten. Twee duikboten werden de afgelopen dagen opgemerkt in de Atlantische Oceaan, aldus de krant op haar website. Deze ongewone aanwezigheid van de Russische marine voor de Amerikaanse kust heeft in Washington vragen opgeworpen over een mogelijke nieuwe, offensievere aanpak van het Russische leger.
Routinevaarten
Rusland wijst de verdachtmakingen van de hand. Het gaat om gewone routinevaarten in het kader van het geldende zeerecht. Dat zegt een niet bij naam genoemd lid van de chefstaf in Moskou volgens het persagentschap Interfax. Rusland heeft dergelijke vaarten de afgelopen 20 jaar weliswaar net zoals de Verenigde Staten beperkt, maar niet volledig stopgezet, aldus een hoge officier. "De aanwezigheid van duikboten is geen reden tot hysterie", luidt het.
Koude Oorlog
Volgens het krantenbericht vonden dergelijke operaties vooral tijdens de Koude Oorlog plaats. Beide landen hadden toen hun duikboten telkens voor de kust van de anderen voor spionagedoeleinden en de verkenning van scheepvaartroutes gepositioneerd. Een voorval zoals de afgelopen dagen is in 15 jaar niet meer gebeurd, citeert de New York Times marine-expert Norman Polmar. (dpa/lpb)
Dat lijkt me ook. Als ze echt niet opgemerkt hadden willen worden dan hadden ze daar wel voor gezorgd.quote:
fipoquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:36 schreef bijdehand het volgende:
Aaah, de derde wereldoorlog gaat zo beginnen
Dat er nog mensen zijn die denken dat het allemaal een spelletje is en dat kernwapens alleen bedoeld zijn om te dreigen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Lang leve het politieke spel! KICK--> POL
Onderzeeërs aangedreven door atoomkracht zijn niet echt heel moeilijk te ontdekken. Die dingen maken namelijk nogal lawaai en daar de USA voor hun kust een keten aan onderwater microfoons heeft liggen, juist om te luisteren naar onderzeeërs is het niet heel gek dat ze zijn ondekt.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zie ook: Akula II subs voor de kust van de VS
En wat doen die bootjes daar? Beetje dom dat ze zich 'laten opmerken'? ... Of juist niet?. Ook wel weer slim zo van: "zie je ons? wij zijn er ook nog yanks! " Lang leve het politieke spel! KICK--> POL
Volgens mij is het gewoon die Israelische sub die onderweg naar de Perzische golf de weg is kwijt geraakt
Jij denkt dat Rusland wel een atoomoorlogje zou willen uitvechten?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat er nog mensen zijn die denken dat het allemaal een spelletje is en dat kernwapens alleen bedoeld zijn om te dreigen.
Dat er nog mensen zijn die JohnDope serieus nemenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:47 schreef Semisane het volgende:
[..]
Jij denkt dat Rusland wel een atoomoorlogje zou willen uitvechten?Die mening zou ik namelijk vele malen lachwekkender vinden.
Niet veel of het moeten diesel/electrisch aangedreven subs zijn, want die zijn pas echt moeilijk te ontdekken, zolang ze op de accu's varen. Hoewel die hooguit maar een dag op accu's kunnen varen, wat niet handig is als je een tijdje bij de kust wilt ronddobberenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:54 schreef LordNemephis het volgende:
2 ontdekt door de Yanks. En hoeveel níet ontdekt?
ja maar...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:58 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Dat er nog mensen zijn die JohnDope serieus nemen
Rusland (en al die andere landen) hebben niet voor niets atoomwapens en die zijn niet bedoeld om ten toon te stellen, maar zijn bedoeld om weggeschoten te worden.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:47 schreef Semisane het volgende:
[..]
Jij denkt dat Rusland wel een atoomoorlogje zou willen uitvechten?Die mening zou ik namelijk vele malen lachwekkender vinden.
geldt dat ook voor de VS??? en Frankrijk?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
maar zijn bedoeld om weggeschoten te worden.
.
Uiteraard.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:18 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
geldt dat ook voor de VS??? en Frankrijk?
Ja, want als je atoomwapens afvuurt tegen je ook echt niet je eigen doodvonnisquote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Rusland (en al die andere landen) hebben niet voor niets atoomwapens en die zijn niet bedoeld om ten toon te stellen, maar zijn bedoeld om weggeschoten te worden.
De vraag in deze is niet of het gebeurt, maar wanneer het gebeurt.
Oh ja, uiteraard, maar goed we hebben het hier niet over vuurwerk hoor, maar gewoon weg over M.A.D. De reden waarom er tijdens de "Koude oorlog" het nooit tot uitwisseling van afgevuurde kernwapens kwam en reken maar dat "we" toen op bepaalde momenten een stuk dichterbij een kernoorlog zaten dan nu het geval is.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Rusland (en al die andere landen) hebben niet voor niets atoomwapens en die zijn niet bedoeld om ten toon te stellen, maar zijn bedoeld om weggeschoten te worden.
Och het kan ook een onderdeel van een politiek spelletje zijn, gezien het feit dat de Amerikanen zelf aangeven dat ze op dit moment weten waar die onderzeeërs zich bevinden en gewoon uit zijn op een publieke response van de Russen. er even vanuit gaande dat het de Russen zijn.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:29 schreef Jarno het volgende:
Volgens mij zijn dit soort dingen geen nieuws meer op het moment dat ze in het nieuws komen.
Er hoeft maar 1 gek te zijn die het wel leuk vindt om op de knopjes te drukken en je hebt de poppen aan het dansen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:26 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
ik denk toch echt dat jij jezelf vergist.
Dat is verdrag is natuurlijk een hoax ten top. Er is namelijk geen 1 gek te vinden in deze wereld die afstand doet van zijn kernwapens.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:28 schreef Semisane het volgende:
Daarbij, kernwapens mogen dan gebouwd worden met het idee dat deze afgeschoten kunnen worden, veruit de meeste kernwapens zijn gewoon ontmanteld de laatste 20 jaar en een nieuw verdrag staat in de steigers. Bron.
Dus omdat er op de wereld wel een gek rondloopt die op de knopjes wil drukken kom jij tot deze uitspraakquote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:35 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er hoeft maar 1 gek te zijn die het wel leuk vindt om op de knopjes te drukken en je hebt de poppen aan het dansen.
En dat jij niet op zo'n knop wil drukken en jouw buurman misschien ook niet, betekent natuurlijk niet dat de rest dat ook niet wil.
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:16 schreef JohnDope het volgende:
Tja, dat zegt genoeg over het gebrek aan kennis van jouw kant over dit onderwerp. De USA en Rusland hebben al een groot aantal kernwapens verifieerbaar ontmanteld de laatste 20 jaar. Van mij mag je dat gegeven negeren verder, alleen wordt het dan lastig om nog serieus op jou in te gaan.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:36 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is verdrag is natuurlijk een hoax ten top. Er is namelijk geen 1 gek te vinden in deze wereld die afstand doet van zijn kernwapens.![]()
Ik geloof best dat ze een hoop wapens hebben ontmanteld, maar ze hebben nog meer dan genoeg bommen over om deze hele aarde in puin te schieten, dat maakt dat verhaal ook zo orwelliaans.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:47 schreef Semisane het volgende:
[..]
Tja, dat zegt genoeg over het gebrek aan kennis van jouw kant over dit onderwerp. De USA en Rusland hebben al een groot aantal kernwapens verifieerbaar ontmanteld de laatste 20 jaar. Van mij mag je dat gegeven negeren verder, alleen wordt het dan lastig om nog serieus op jou in te gaan.
Zuid Afrika.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:36 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is verdrag is natuurlijk een hoax ten top. Er is namelijk geen 1 gek te vinden in deze wereld die afstand doet van zijn kernwapens.![]()
Ik weet niet in welke dimensie jij zit, maar een land met kernwapens zal daar 'never nooit' afstand van doen.quote:
Je opmerking ging over de plannen voor een nieuw verdrag, dat die een HOAX zou zijn en dat is toch duidelijk niet waar. De vorige verdragen zijn ook gewoon uitgevoerd, dat zal met de aankomende ook wel gebeuren.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik geloof best dat ze een hoop wapens hebben ontmanteld, maar ze hebben nog meer dan genoeg bommen over om deze hele aarde in puin te schieten, dat maakt dat verhaal ook zo orwelliaans.
Geloof mij nou maar, een land met kernwapens zal daar echt noooooit afstand van doen. Ik geef toe dat al die wereldleiders een stelletje gezellige gekken bij elkaar zijn, maar zo gek zijn ze ook weer niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:18 schreef Semisane het volgende:
[..]
Je opmerking ging over de plannen voor een nieuw verdrag, dat die een HOAX zou zijn en dat is toch duidelijk niet waar. De vorige verdragen zijn ook gewoon uitgevoerd, dat zal met de aankomende ook wel gebeuren.
Nu valt het weer meequote:Overigens zijn er bij lange na niet genoeg kernwapens om deze planeet totaal in puin te schieten. Goed, als je alles in één keer de lucht in schiet zal er voor de mensen weinig leefbaar gebied over blijven, maar de planeet zelf zal het wel overleven hoor en ook "leven" zal niet uitgeroeid zijn, daar zijn grotere krachten voor nodig. Zo krachtig zijn kernwapens ook weer niet.
Sterker nog, ik vind het altijd wel tegenvallen, daar ik opgroeide met het idee, dat 1 bom genoeg was om van Nederland een krater te maken, viel het me een beetje tegen toen ik, inmiddels ouder en een klein beetje wijzer, las wat de werkelijke kracht was van een gemiddelde kernbom. Om ook maar zelfs een relatief klein gebied als Nederland totaal om te woelen, heb je toch al meerdere kernbommen van de zwaarste categorie nodig...Dat kan toch beter, denk ik altijd maar.
Inderdaad. Niets voor niets de meest achterlijke user die Fok! kent.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:58 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Dat er nog mensen zijn die JohnDope serieus nemen
Tijdens de "Koude Oorlog" deed de regering van de USA geen enkele uitspraak over wat er gaande was met hun onderzeeërs of die van de Russen die ze in de gaten hielden. Na de val van de USSR is Rusland gestopt met patrouilleren voor de kust van de USA, dus dat Rusland kennelijk weer is begonnen met dat soort patrouilles, is nieuws.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:09 schreef Dagonet het volgende:
Als de Russische marine dit routinematig doet dan heeft de VS ze ook wel vaker gevonden maar er niets over in de media gebracht, waarom nu wel? Is dit een indekking tegen mogelijk snijden in hun uit de kluiten gewassen budget?
Dus in jouw parallel heelal heeft Zuid-Afrika nog kernwapens? Hebben de blanken ook de macht nog? Vertel eens wat meer over de John Dope wereld!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke dimensie jij zit, maar een land met kernwapens zal daar 'never nooit' afstand van doen.
Ik geloof jou niet, mede omdat ik me scenario's kan bedenken waarom een land dat wel zou doen. Economische redenen, tactische redenen, technologische redenen etc.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Geloof mij nou maar, een land met kernwapens zal daar echt noooooit afstand van doen. Ik geef toe dat al die wereldleiders een stelletje gezellige gekken bij elkaar zijn, maar zo gek zijn ze ook weer niet.![]()
Heb ik ergens iets anders beweerd dan?quote:Nu valt het weer mee![]()
Ga mijn persoonlijke mening niet verwarren met hoe er over het algemeen over kernwapens wordt gedacht hè.quote:Maar goed als het allemaal wel mee valt, is de drempel om zo'n raket af te schieten nog veel kleiner.
Blijkbaar een andere dan de jouwe. Mijne heet realiteit, en die van jou?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke dimensie jij zit, maar een land met kernwapens zal daar 'never nooit' afstand van doen.
Die eerste is reeel in casu ZA, die andere 2 gaan nergens over. Een WMD is altijd een tactisch wapen, beter mee als onverlegen, en heb je die dingen kunnen bouwen, zal je de technologie ook wel beheersen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:36 schreef Semisane het volgende:
Ik geloof jou niet, mede omdat ik me scenario's kan bedenken waarom een land dat wel zou doen. Economische redenen, tactische redenen, technologische redenen etc.
Realiteit is ook dat landen als de V.S. en Rusland waarschijnlijk nu wel gaan minderen, maar wie gaat er als eerste de laatste atoombom ontmantelen denk je?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Blijkbaar een andere dan de jouwe. Mijne heet realiteit, en die van jou?
Ontwikkeld in samenwerking met Israel in de jaren 80.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:05 schreef ExTec het volgende:
Ik wist niet dat ZA ooit nukes had, is dat zo?
Nee, maar Rusland heeft er geen 17.000 nodig en de VS geen 12.000. Frankrijk, Engeland, en China hebben er elk zoiets van ergens tussen de 200 en 400..... de Russen en Amerikanen kunnen ook met zo'n 1000 tot 1500 wapens enorm veel dreigen, en dat is ook nog genoeg om het overgrote deel van de wereld te voorzien van verziekende straling en nucleaire winter.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:36 schreef JohnDope het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar je denkt toch niet dat de huidige kernwapenlanden de meeste van hun kernwapens weg doen?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:28 schreef Semisane het volgende:
Daarbij, kernwapens mogen dan gebouwd worden met het idee dat deze afgeschoten kunnen worden, veruit de meeste kernwapens zijn gewoon ontmanteld de laatste 20 jaar en een nieuw verdrag staat in de steigers. Bron.
Klopt. En mensen gaan steeds op zoek naar betere kennis en betere technologie. Ongetwijfeld zullen er in de toekomst nog ergere wapens dan kernwapens worden ontwikkeld. Betere technologie of betere wapens maakt je land sterk. En de wereld zal nooit 1 grote lieve vredepot wordenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:24 schreef ErwinRommel het volgende:
Geloof me, 1 wereld zonder kernwapens is een volledig onrealistisch denkbeeld.
Yep. Het was een vliegdekschip, en meerdere supportschepen in een "carrier group", allemaal onderuit gehaald door 1 enkele Nederlandse onderzeeer.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 03:14 schreef Apogist het volgende:
De nederlandse onderzeeërs hebben volgens mij zeer stille dieselmotoren. Tijdens een oefening had 1 nederlandse onderzeeër meerdere (vliegdek)schepen van VS 'virtueel' laten zinken tijdens een NAVO oefening, ergens in 1999.
ik geloof dat het ging om een walrus-klasse onderzeeër
quote:During this exercise the Walrus (2) penetrates the US screen and 'sinks' many ships, including the US aircraft carrier Theodore Roosevelt CVN-71. The submarine launches two attacks and manages to sneak away. To celebrate the sinking the crew designed a special T-shirt. Other ships that are sunk by the Walrus (2) during this exercise are: USS Boise SSN-764, Ro?m DDG-70, R? DDG-61, Ville De Quebec FFH/FFG-332, Stephen W. Grooves FFG-29, Holstein F-216, Vella Gulf CG-55, Mount Whitney LCC-20.
Tactisch zou zijn als werkelijke bedreiging door het hebben van kernwapens groter is dan de eventuele veiligheid die je daarmee krijgt. Geen scenario die snel zal ontstaan, maar middels technologische ontwikkelingen niet geheel ondenkbaar.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die eerste is reeel in casu ZA, die andere 2 gaan nergens over. Een WMD is altijd een tactisch wapen, beter mee als onverlegen, en heb je die dingen kunnen bouwen, zal je de technologie ook wel beheersen.
Ik wist eigenlijk helemaal niet dat ZA die dingen zelfs hadden.quote:Het bewaken van die dingen is peperduur, en ZA kan idd prima zonder. Hun conventionele leger is (nog) het sterkste van het continent.
Oh jij ook al niet.quote:Ik wist niet dat ZA ooit nukes had, is dat zo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |