ja, dat vertellen ze tegen jou...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, je moet meer in de richting van juwelen denken.
Nu ja, ik teken een koopovereenkomst, en in Europa teken ik een document waarin ik de koop vernietig. Het is meer 'onder de tafel'-werk, en ik ben er nog steeds niet uit of het nu letterlijk illegaal is, of meer tussen de mazen van de wet doorglippen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:11 schreef marcb1974 het volgende:
Ik zou het nooit doen. Dit moet illegaal zijn.
Dan nog kan het smokkel zijn. En uit je OP begrijp ik dat het pakketje van jou is op het moment dat het langs de grenscontrolle gaat. Lijkt mij niet heel handig aangezien jij niet weet wat erin zit.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Krijg je straks der Weisse Engel achter je aan. 'Is it safe???'quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:12 schreef Xa1pt het volgende:
En dat betekent dus dat jij de eigenaar bent van het pakket als het verstuurd wordt, bij de douane dus. Als dat pakket onderschept wordt en er zit iets in dat illegaal is, dan ben jij gigantisch de klos.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:14 schreef Xa1pt het volgende:
Nu ja, ik teken een koopovereenkomst, en in Europa teken ik een document waarin ik de koop vernietig.
Juist, dus tijdens transport van het pakketje ben jij de rechtmatige eigenaar en dus ook te vervolgen op het moment dat het illegaal blijkt te zijn. NOOIT doen dus.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nu ja, ik teken een koopovereenkomst, en in Europa teken ik een document waarin ik de koop vernietig. Het is meer 'onder de tafel'-werk, en ik ben er nog steeds niet uit of het nu letterlijk illegaal is, of meer tussen de mazen van de wet doorglippen.
Haha.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:13 schreef bas-beest het volgende:
[..]
ja, dat vertellen ze tegen jou...
Inclusief dubbele bodems?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:17 schreef Xa1pt het volgende:
Haha.Ja, dat risico loop ik wel, ook al mag ik zelf toekijken als ze alle shizzle in dat pakket gooien.
Huh?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:18 schreef JeMoeder het volgende:
Liever wat meer betalen en zeker zijn over je zaak.
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Inclusief dubbele bodems?
Geloof me: als het too good to be true klinkt, is het dat vaak ook.
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:19 schreef Monsie het volgende:
If it sounds to good to be true, it usualy is.....
Heb je een punt. Stel nu dat het alleen om diamanten gaat, is het in dat geval legaal?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:17 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Juist, dus tijdens transport van het pakketje ben jij de rechtmatige eigenaar en dus ook te vervolgen op het moment dat het illegaal blijkt te zijn. NOOIT doen dus.
Dat maakt het nog aantrekkelijker natuurlijk; scheelt me een jaar huur.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:10 schreef spijkerbroek het volgende:
Laat je even weten hoe de gevangenis was?
En je jeugd, en je maagdelijkheid,quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat maakt het nog aantrekkelijker natuurlijk; scheelt me een jaar huur.
Stel de douane maakt het pakketje open, en jij moet aantonen hoe je die verkregen hebt, dat jij de middelen daarvoor had? WAAR je ze gekocht hebt? Wat je intenties ermee zijn? Volgens mij zijn er genoeg lastige vragen die je voor je kiezen kunt krijgen. Sowieso zijn diamanten tricky volgens mij. Zoek op douane.nl maar eens op invoer diamanten...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Heb je een punt. Stel nu dat het alleen om diamanten gaat, is het in dat geval legaal?
Ik neem niet aan dat TS er de certificaten bij krijgt iddquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:34 schreef Yngwie het volgende:
Stel de douane maakt het pakketje open, en jij moet aantonen hoe je die verkregen hebt, dat jij de middelen daarvoor had? WAAR je ze gekocht hebt? Wat je intenties ermee zijn? Volgens mij zijn er genoeg lastige vragen die je voor je kiezen kunt krijgen. Sowieso zijn diamanten tricky volgens mij. Zoek op douane.nl maar eens op invoer diamanten...
Jazeker. Ze is nu niet zeker of er iets illegaals gebeurt. Als je het via een regulier postbedrijf stuurt dan gaat alles wat beter.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:18 schreef JeMoeder het volgende:
Niet doen. Liever wat meer betalen en zeker zijn over je zaak.
Nogmaals, heb je de OP wel gelezen?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:36 schreef JeMoeder het volgende:
Jazeker. Ze is nu niet zeker of er iets illegaals gebeurt. Als je het via een regulier postbedrijf stuurt dan gaat alles wat beter.
ALs het je een jaar huur scheelt waarom stel je de vraag dan hier?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat maakt het nog aantrekkelijker natuurlijk; scheelt me een jaar huur.
Er is helemaal geen running-boy.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:48 schreef Consurechter het volgende:
Waarom kan die running boy het zelf niet ophalen dan?
Volgens de Indiaase snoodaards ...quote:
Dat zéggen ze, ja.quote:
Goede scams.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:41 schreef Pundit_wannabe het volgende:
Een scam die bijna net zo klassiek is als de Niegriaanse 419.
http://www.hansrossel.com(...)ms-travel-safety.htm
Even naar beneden scrollen naar 'diamonds'
Of hier http://goindia.about.com/(...)n-Scams-in-India.htm onder nummer 3.
Ok, in dat geval is het ook een scam inderdaad. Maar ik wilde meer aangeven dat het feit dat je ze aan een running boy moet afgeven al niet klopt. Die running boy kan dan net zo goed de koper zijn.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:56 schreef Felixa het volgende:
[..]
Dat zéggen ze, ja.
Als je die link hier een paar posts boven aanklikt, kun je lezen hoe het werkt.
Heel in het kort:
-ze zeggen dat ze diamanten willen versturen
-jij krijgt daarvoor geld
-als de diamanten eenmaal onderweg zijn, dwingen ze je je creditcard/bankgegevens af te geven want ze willen een soort zekerheid dat jij er niet met hun diamanten vandoor gaat
-ze plunderen je rekening leeg
-de diamanten blijken bij aankomst geslepen glas te zijn
Onder normale omstandigheden zou degene die aangesproken wordt dit misschien ook wel bedenken en moet er meteen een belletje gaan rinkelen. Alleen zit je in een vreemd land, ver weg, met mensen die misschien niet helemaal duidelijk tegen je spreken, alles gaat snel-snel... Dan gaan sommige mensen snel overstag.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:04 schreef Consurechter het volgende:
[..]
Ok, in dat geval is het ook een scam inderdaad. Maar ik wilde meer aangeven dat het feit dat je ze aan een running boy moet afgeven al niet klopt. Die running boy kan dan net zo goed de koper zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |