abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71618599
Ik heb een tijd geleden een nieuwbouwhuis gekocht. Hiervoor heb ik een hypotheek afgesloten die net zo hoog ligt als de prijs van het huis, dus geen extra geld in het bouwdepot voor keuken e.d. Dit alles aangezien ik behoorlijk aan het maximum zat van wat ik kon afsluiten gezien mijn salaris. Voor de extra opties bij het huis en inrichting ben ik dus volledig aangewezen op mijn spaarrekening.

Nu begin ik over enkele weken bij een nieuwe baan en ga hier ruim EUR 500 meer verdienen per maand, waardoor ik meer speelruimte heb in de hypotheek (kan zonder tussenkomst notaris). Mijn adviseur is momenteel op vakantie en hij komt hier later op terug. Maar mijn denkwijze is dat als ik mijn hypotheek met circa 5 à 8 duizend euro verhoog dit de druk op mijn spaarrekening aanmerkelijk verlicht terwijl het netto volgens mij zo'n 25 euro meer per maand is.

Graag zou ik jullie mening hierover willen weten, hypotheek licht verhogen of niet zodat de maandlasten lager zijn?
"Sometimes you eat the bear, and sometimes the bear eats you."
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 5 augustus 2009 @ 11:32:30 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71618703
Mag ik het dom vinden dat een huis koopt wat je een max hypotheek kost?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71618745
Gewoon sparen en dat investeren in je huis. Alles wat je niet aan hypotheek hebt, maar wel je huis meer heb laten worden, betaald zich wellicht dubbel terug. (Mits je geen malafide aannemer het laat doen die je budget met 3x overschrijd.)
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:42:27 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71618988
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:32 schreef Netsplitter het volgende:
Mag ik het dom vinden dat een huis koopt wat je een max hypotheek kost?
Dat mag maar het is een keuze die je kunt maken
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_71619181
Als jij zegt dat die 5 a 8000 extra zo'n 25 euro per maand extra is, dan zou ik daarvoor gaan.
Je zit nu tenslotte niet aan je max hypotheek begrijp ik? En daarbij moet je altijd zorgen dat je wat geld achter de hand hebt..
pi_71619200
Waarom hebben mensen altijd de drang om meer geld uit te geven nog voordat ze het hebben?

Blijf lekker bij de huidige situatie en spaar die extra 500 euro per maand gewoon op. Koop een nieuwe keuken als je geld over hebt.
pi_71619263
Heb het zelf ook eens berekend en per 10000 extra aan hypotheek kost het ongeveer 32 euro, dus jouw bedrag klopt wel. Ik zit in hetzelfde schuitje, zodra ik loonsverhoging krijg gaat mijn hypotheek echt wel omhoog. Zou het doen als ik jou was.
pi_71619295
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:51 schreef BroesWillems het volgende:
Waarom hebben mensen altijd de drang om meer geld uit te geven nog voordat ze het hebben?

Blijf lekker bij de huidige situatie en spaar die extra 500 euro per maand gewoon op. Koop een nieuwe keuken als je geld over hebt.
Lezen blijft een vak he... NIEUWBOUW! er zit nog geen keuken in en dergelijke. Hij moet nog voor een flink bedrag eraan gaan verspijkeren. Liever nog een klein zakcentje op de spaarrekening om tegenvallers te compenseren dan heel de spaar rekening leeg
pi_71619441
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:54 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Lezen blijft een vak he... NIEUWBOUW! er zit nog geen keuken in en dergelijke. Hij moet nog voor een flink bedrag eraan gaan verspijkeren. Liever nog een klein zakcentje op de spaarrekening om tegenvallers te compenseren dan heel de spaar rekening leeg

idd gewoon doen, long life america

lutser
Chuck Nourish, Buff Daddy, Owlcapwn FTW
pi_71619481
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:51 schreef BroesWillems het volgende:

The american dream. Why go save your money if u can spend it now?
Chuck Nourish, Buff Daddy, Owlcapwn FTW
pi_71619501
Gaat je niet zo maar lukken, kan ik je vertellen uit ervaring.

Je moet wel kunnen aantonen dat het geld gebruikt gaat worden voor verbetering van de woning en reeds gemaakte kosten vallen daar niet onder.

Ik wilde een garage aanschaffen, dan ging nog maar net, omdat het aankoopbedrag van de garage niet de geschatte meerwaarde van de woning bij gezamenlijke verkoop zou bedragen.

Banken lopen nu eenmaal niet graag risico in deze tijd, ongeacht de hoogte van je inschrijving o.i.d
pi_71619666
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:59 schreef J2ZGTE het volgende:

[..]

idd gewoon doen, long life america

lutser
Het nieuwe easy life?
pi_71619801
tvp
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_71620105
hoor je ook niet vaak meer tegenwoordig.. "nieuwebaan en meer verdienen" in deze mediahype-crisis.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 5 augustus 2009 @ 13:36:48 #15
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71621890
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:54 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Des te dommer is het om nu al tegen de max te lenen terwijl hij het dus blijkbaar niet kan betalen.
Anders kan die er geen keuken erin bouwen en dergelijke.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71622145
Krijg je niet extra kosten voor het verhogen van je hypotheek? Weer notariskosten ed?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:01:40 #17
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_71622596
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:45 schreef Katinkat het volgende:
Krijg je niet extra kosten voor het verhogen van je hypotheek? Weer notariskosten ed?
Hij zegt toch "zonder tussenkomst notaris"?
Zal de inschrijving wel hoger zijn dan de hypotheek. Dat is redelijk standaard.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_71622690
Tsja, kwaad is al geschied met een huis waarbij je al aan een max hypotheek zit. Dan zou ik nu een bouwdepot nemen voor je keuken ipv je spaargeld aanspreken ja (renteaftrek e.d.)

Dat het niet zo wijs is om een tophypotheek te nemen, dat is een 2e.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_71622903
-

[ Bericht 35% gewijzigd door Ratjepoepe op 06-08-2009 09:46:23 ]
"Sometimes you eat the bear, and sometimes the bear eats you."
pi_71625506
25x30x12=9000
en daar kun je 8000 lening voor krijgen?

Je hebt je begroting gemaakt voordat je het huis kocht. Waarom is het zo moeilijk om je daar aan te houden? Gat in de hand? Of kon je toen niet rekenen?

Als je ruim 500 per maand meer gaat verdienen, heb je in 10 maanden 5000 euro. Ik zou zeggen: koop het bankstel later maar
pi_71651468
Is het huis zonder keuken ed opgeleverd? Zoja, nu eenvoudig ikea/karwei/gamma/praxis keuken plaatsen. Extra loon opsparen tot je genoeg hebt voor die luxe keuken. Let wel, dure keukens betalen zich tegenwoordig niet meer terug bij eventuele verkoop.

Levert het na verbouwing bij verkoop genoeg op om de verhoogde hypotheek geheel te betalen? Dan zou ik nu een goedkope keuken plaatsen, bij definitief vast contract gaan kijken naar een hoger hypotheek. Nu nog niet, voor hetzelfde vlieg je er volgend jaar weer uit.
pi_71652766
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:29 schreef Ratjepoepe het volgende:
Ik heb een tijd geleden een nieuwbouwhuis gekocht. Hiervoor heb ik een hypotheek afgesloten die net zo hoog ligt als de prijs van het huis, dus geen extra geld in het bouwdepot voor keuken e.d. Dit alles aangezien ik behoorlijk aan het maximum zat van wat ik kon afsluiten gezien mijn salaris. Voor de extra opties bij het huis en inrichting ben ik dus volledig aangewezen op mijn spaarrekening.

Nu begin ik over enkele weken bij een nieuwe baan en ga hier ruim EUR 500 meer verdienen per maand, waardoor ik meer speelruimte heb in de hypotheek (kan zonder tussenkomst notaris). Mijn adviseur is momenteel op vakantie en hij komt hier later op terug. Maar mijn denkwijze is dat als ik mijn hypotheek met circa 5 à 8 duizend euro verhoog dit de druk op mijn spaarrekening aanmerkelijk verlicht terwijl het netto volgens mij zo'n 25 euro meer per maand is.

Graag zou ik jullie mening hierover willen weten, hypotheek licht verhogen of niet zodat de maandlasten lager zijn?
Ik denk dat je hypotheekverstrekker niet echt blij zal zijn om alles open te breken voor een (relatief) klein bedrag, zeker niet in deze tijd. Hoever zit je al in het nieuwbouwtraject?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_71653296
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:10 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik denk dat je hypotheekverstrekker niet echt blij zal zijn om alles open te breken voor een (relatief) klein bedrag, zeker niet in deze tijd. Hoever zit je al in het nieuwbouwtraject?
Wat een onzin, je betaalt er toch gewoon voor?
De hypotheekverstrekker moet gewoon blij zijn dat hij nog een baan als verstrekker heeft...in deze tijd gaan er veel tenten over de kop.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_71654516
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat een onzin, je betaalt er toch gewoon voor?
De hypotheekverstrekker moet gewoon blij zijn dat hij nog een baan als verstrekker heeft...in deze tijd gaan er veel tenten over de kop.
Ik zou als hypotheekverstrekker nog wel wat huiverig zijn als iemand zeg een maand voor oplevering van de woning de hele boel weer over de kop wil halen, zeker als de TS toen al aardig aan zijn max zat.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_71657240
Als anders je spaargeld echt tot nul wordt gereduceerd zou ik het gewoon doen, (zolang je onder de 4,5* salaris norm blijft met je hypo). Houd je echter ook na deze aankopen toch nog een paar K spaargeld over dan zou ik het gewoon zelf financieren.
En voor een keuken, vloer etc. mag je van de bank echt wel je hypo verhogen als je salaris het toelaat, valt gewoon ander "verbetering"woning.

Ik zou alleen wel wachten totdat je uit je proeftijd bent van je nieuwe baan.
pi_71661788
wat kan je tegenwoordig doen voor 5 a 8k. Wat wil je daarvan doen?
pi_71663462
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:03 schreef breagor het volgende:
Als anders je spaargeld echt tot nul wordt gereduceerd zou ik het gewoon doen, (zolang je onder de 4,5* salaris norm blijft met je hypo). Houd je echter ook na deze aankopen toch nog een paar K spaargeld over dan zou ik het gewoon zelf financieren.
En voor een keuken, vloer etc. mag je van de bank echt wel je hypo verhogen als je salaris het toelaat, valt gewoon ander "verbetering"woning.

Ik zou alleen wel wachten totdat je uit je proeftijd bent van je nieuwe baan.
Als hij ook daadwerkelijk een nieuwe baan heeft, maar tegen die tijd istie al verhuisd. Voor zover ik het snap, is zijn nieuwbouwwoning nog niet opgeleverd sinds het aangaan van de originele hypotheek, en nu heeft hij wat promotie gemaakt, en wil hij die hypotheek ophogen/aanpassen. Mogelijk dat het nog kan, maar als hij al bouwrente betaald etc, kan het nog wel eens lastig worden, kwestie van de tussenpersoon inschakelen lijkt me, die kent alle ins en outs..
pi_71667070
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')