Dat mag maar het is een keuze die je kunt makenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:32 schreef Netsplitter het volgende:
Mag ik het dom vinden dat een huis koopt wat je een max hypotheek kost?
Lezen blijft een vak he... NIEUWBOUW! er zit nog geen keuken in en dergelijke. Hij moet nog voor een flink bedrag eraan gaan verspijkeren. Liever nog een klein zakcentje op de spaarrekening om tegenvallers te compenseren dan heel de spaar rekening leegquote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:51 schreef BroesWillems het volgende:
Waarom hebben mensen altijd de drang om meer geld uit te geven nog voordat ze het hebben?
Blijf lekker bij de huidige situatie en spaar die extra 500 euro per maand gewoon op. Koop een nieuwe keuken als je geld over hebt.
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:54 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Lezen blijft een vak he... NIEUWBOUW! er zit nog geen keuken in en dergelijke. Hij moet nog voor een flink bedrag eraan gaan verspijkeren. Liever nog een klein zakcentje op de spaarrekening om tegenvallers te compenseren dan heel de spaar rekening leeg
The american dream. Why go save your money if u can spend it now?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:51 schreef BroesWillems het volgende:
Waarom hebben mensen altijd de drang om meer geld uit te geven nog voordat ze het hebben?
Blijf lekker bij de huidige situatie en spaar die extra 500 euro per maand gewoon op. Koop een nieuwe keuken als je geld over hebt.
Het nieuwe easy life?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:59 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
idd gewoon doen, long life america
lutser
Des te dommer is het om nu al tegen de max te lenen terwijl hij het dus blijkbaar niet kan betalen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:54 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Lezen blijft een vak he... NIEUWBOUW! er zit nog geen keuken in en dergelijke. Hij moet nog voor een flink bedrag eraan gaan verspijkeren. Liever nog een klein zakcentje op de spaarrekening om tegenvallers te compenseren dan heel de spaar rekening leeg
Hij zegt toch "zonder tussenkomst notaris"?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:45 schreef Katinkat het volgende:
Krijg je niet extra kosten voor het verhogen van je hypotheek? Weer notariskosten ed?
Ik denk dat je hypotheekverstrekker niet echt blij zal zijn om alles open te breken voor een (relatief) klein bedrag, zeker niet in deze tijd. Hoever zit je al in het nieuwbouwtraject?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:29 schreef Ratjepoepe het volgende:
Ik heb een tijd geleden een nieuwbouwhuis gekocht. Hiervoor heb ik een hypotheek afgesloten die net zo hoog ligt als de prijs van het huis, dus geen extra geld in het bouwdepot voor keuken e.d. Dit alles aangezien ik behoorlijk aan het maximum zat van wat ik kon afsluiten gezien mijn salaris. Voor de extra opties bij het huis en inrichting ben ik dus volledig aangewezen op mijn spaarrekening.
Nu begin ik over enkele weken bij een nieuwe baan en ga hier ruim EUR 500 meer verdienen per maand, waardoor ik meer speelruimte heb in de hypotheek (kan zonder tussenkomst notaris). Mijn adviseur is momenteel op vakantie en hij komt hier later op terug. Maar mijn denkwijze is dat als ik mijn hypotheek met circa 5 à 8 duizend euro verhoog dit de druk op mijn spaarrekening aanmerkelijk verlicht terwijl het netto volgens mij zo'n 25 euro meer per maand is.
Graag zou ik jullie mening hierover willen weten, hypotheek licht verhogen of niet zodat de maandlasten lager zijn?
Wat een onzin, je betaalt er toch gewoon voor?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:10 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik denk dat je hypotheekverstrekker niet echt blij zal zijn om alles open te breken voor een (relatief) klein bedrag, zeker niet in deze tijd. Hoever zit je al in het nieuwbouwtraject?
Ik zou als hypotheekverstrekker nog wel wat huiverig zijn als iemand zeg een maand voor oplevering van de woning de hele boel weer over de kop wil halen, zeker als de TS toen al aardig aan zijn max zat.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat een onzin, je betaalt er toch gewoon voor?
De hypotheekverstrekker moet gewoon blij zijn dat hij nog een baan als verstrekker heeft...in deze tijd gaan er veel tenten over de kop.
Als hij ook daadwerkelijk een nieuwe baan heeft, maar tegen die tijd istie al verhuisd. Voor zover ik het snap, is zijn nieuwbouwwoning nog niet opgeleverd sinds het aangaan van de originele hypotheek, en nu heeft hij wat promotie gemaakt, en wil hij die hypotheek ophogen/aanpassen. Mogelijk dat het nog kan, maar als hij al bouwrente betaald etc, kan het nog wel eens lastig worden, kwestie van de tussenpersoon inschakelen lijkt me, die kent alle ins en outs..quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:03 schreef breagor het volgende:
Als anders je spaargeld echt tot nul wordt gereduceerd zou ik het gewoon doen, (zolang je onder de 4,5* salaris norm blijft met je hypo). Houd je echter ook na deze aankopen toch nog een paar K spaargeld over dan zou ik het gewoon zelf financieren.
En voor een keuken, vloer etc. mag je van de bank echt wel je hypo verhogen als je salaris het toelaat, valt gewoon ander "verbetering"woning.
Ik zou alleen wel wachten totdat je uit je proeftijd bent van je nieuwe baan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |