Tsja sorry... maar ik vind eerder dat ze hier de grens hoger mogen leggen, dus meer behandelingen vergoeden ipv borstverkleiningen etc. etc.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:36 schreef Netsplitter het volgende:
En het dan raar vinden dat er mensen zijn die die dure behandelingen uit het basispakket willen hebben.
Huh? Hoe je eigen risico komt weer op nul te staan?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:36 schreef MarkyB het volgende:
Als het zo is moet je ook niet raar opkijken als je eigen risico ook op 0 komt te staan.
Sinds wanneer zijn kinderen een eerste levensbehoefte? Belachelijk dat andere mensen mee moeten betalen aan iemands wens om een kotsende schijtfabriek uit te persen, doe dat lekker met je eigen geld.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dit is iets wel zo vreselijk fundamenteels...
Mjah, niet helemaal mee eens. Borstverkleiningen kunnen medisch noodzakelijk zijn, een zwangerschap is dat nooit.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tsja sorry... maar ik vind eerder dat ze hier de grens hoger mogen leggen, dus meer behandelingen vergoeden ipv borstverkleiningen etc. etc.
En dat eigen risico op 0.... die 150 euro is een lachertje natuurlijk tov de duizenden euro's die zo'n behandeling zelf kost.
En ook iets om mee te nemen in deze discussie zijn de idioot hoge prijzen voor de medicatie die nodig is in dit hele traject, dat kost soms alleen al ruim 1000-1500 Euro...
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tsja sorry... maar ik vind eerder dat ze hier de grens hoger mogen leggen, dus meer behandelingen vergoeden ipv borstverkleiningen etc. etc.
En dat eigen risico op 0.... die 150 euro is een lachertje natuurlijk tov de duizenden euro's die zo'n behandeling zelf kost.
En ook iets om mee te nemen in deze discussie zijn de idioot hoge prijzen voor de medicatie die nodig is in dit hele traject, dat kost soms alleen al ruim 1000-1500 Euro...
Ach kom, we weten allemaal dat de farmaceutische industrie een flinke boterham verdient aan al die medicijnen...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:45 schreef marcb1974 het volgende:
Misschien zijn die medicijnen wel idioot duur, daar wel eens aan gedacht?
Ja doen ze ook. Dus ze moeten er maar mee stoppen dan? De medicijnen waar jij hebt over hebt zijn inderdaad heel duur. Kan zomaar dat dat in het ontwikkeltraject zit of dat ze er inderdaad lachend rijk van worden.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ach kom, we weten allemaal dat de farmaceutische industrie een flinke boterham verdient aan al die medicijnen...
En verder ga ik niet meer in op de discussie of het uberhaupt wel of niet vergoed moet worden. Dat was mijn vraag niet, die topics zijn er al vaak genoeg geweest en ook alle reacties die ik tot nu toe lees had ik van te voren zelf al uit kunnen tikken.
Klopt, heb jij weer gelijk in.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:53 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ja doen ze ook. Dus ze moeten er maar mee stoppen dan? De medicijnen waar jij hebt over hebt zijn inderdaad heel duur. Kan zomaar dat dat in het ontwikkeltraject zit of dat ze er inderdaad lachend rijk van worden.
Maar goed, men hoeft ze niet te nemen, dat is echt een keuze.
Of het vergoed moet worden of niet? Jij gaf een vergelijking, daar reageerde ik op, verder ook nietZal ik niet doen ook.
Je vraagt toch juist wel of het vergoed wordt, maar dan als je gaat overstappen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ach kom, we weten allemaal dat de farmaceutische industrie een flinke boterham verdient aan al die medicijnen...
En verder ga ik niet meer in op de discussie of het uberhaupt wel of niet vergoed moet worden. Dat was mijn vraag niet, die topics zijn er al vaak genoeg geweest en ook alle reacties die ik tot nu toe lees had ik van te voren zelf al uit kunnen tikken.
Ik vraag of iemand weet of het zo is dat als je overstapt naar een andere verzekering, of je dan weer op 0 begint, dus weer 3 pogingen vergoed krijgt. Omdat verzekeraars onderling geen gegevens uit mogen wisselen. Of dat dat echt whisfull thinking is.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:57 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Je vraagt toch juist wel of het vergoed wordt, maar dan als je gaat overstappen.
Dat interesseert mij nog niet eens. Wat ik je als tip mee wil geven, kijk eens bij onze zuiderburen voor ivf, heeft een bekende van mij ook succesvol gedaan.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik vraag of iemand weet of het zo is dat als je overstapt naar een andere verzekering, of je dan weer op 0 begint, dus weer 3 pogingen vergoed krijgt. Omdat verzekeraars onderling geen gegevens uit mogen wisselen. Of dat dat echt whisfull thinking is.
Ik vraag hier niet jullie mening of IVF uberhaupt vergoed moet worden. Die discussie hoort sowieso niet in WGR thuis.
Trek ik het door naar iets heel anders.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:59 schreef mgerben het volgende:
Ik vind het helemaal geen 'aardige gedachtengang'. Het is fraude.
Als de natuur je iets probeert te vertellen, en je moet en je zal tóch kinderen maken, waarom moet dan de rest van de gemeenschap op blijven draaien voor de 800 keer dat jij het wilt proberen?
Als je vindt dat je récht hebt op kinderen, waarom mag het je zelf dan niks kosten?
Weet ik, en dat is ook bekend bij deze persoon. Maar feit blijft wel dat als de verzekeraar de kraan dicht draait het voor veel mensen einde verhaal is omdat de kosten gewoonweg te hoog zijn.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:01 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Dat interesseert mij nog niet eens. Wat ik je als tip mee wil geven, kijk eens bij onze zuiderburen voor ivf, heeft een bekende van mij ook succesvol gedaan.
Waarom zou dat fraude zijn?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:59 schreef mgerben het volgende:
Ik vind het helemaal geen 'aardige gedachtengang'. Het is fraude.
iemand die continu pijn heeft omdat ze te grote tieten heeft vind ik gerechtiger dan IVFquote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja sorry, te verleidelijk.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:07 schreef MarkyB het volgende:
Nu ga je hem zelf aan die discussie.
Een bril, borstverkleining of steunzolen, ik noem maar iets, zijn middelen om een mens beter te kunnen laten functioneren in een maatschappij. Een kind erbij is dat niet, dat is heel krom gezegt alleen een kostenpost. En een bril mag je elke x-periode uitzoeken omdat die dingen slijten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |