abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 augustus 2009 @ 10:35:04 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71617102
Even een vraagje namens iemand anders.
Het gaat over de maximum vergoeding voor 3 IVF behandelingen.

Zou het zo zijn, als iemand de 3 pogingen heb gehad en die stapt over, dat zij daar weer 3 pogingen zou krijgen, aangezien ze prive gegevens niet door mogen geven....? Ziekenhuis weet natuurlijk dat je al 3 pogingen hebt gehad dan, maar zij niet.

Een verzekerings-tussenpersoon zegt dat dat niet helemaal zo is, aangezien het in de basis zit en niet in de aanvullingen, zoals bij een bril (eens in de 3 jaar een bril, bestel ik hem nu bij mijn eigen verzekering, en stap ik per 1 januari over, dan kan ik er daar weer een uitzoeken...).
Maar het is wel een aardige gedachtengang. Is er iemand die hier uitsluitsel over kan geven?
pi_71617126
Volgens mij moet dit wel lukken ja.
stupidity has become as common as common sense was before
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 5 augustus 2009 @ 10:36:29 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71617140
En het dan raar vinden dat er mensen zijn die die dure behandelingen uit het basispakket willen hebben.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71617145
Als het zo is moet je ook niet raar opkijken als je eigen risico ook op 0 komt te staan.
pi_71617240
Ja je begint weer op nul heb ik al gemerkt..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 5 augustus 2009 @ 10:41:54 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71617292
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:36 schreef Netsplitter het volgende:
En het dan raar vinden dat er mensen zijn die die dure behandelingen uit het basispakket willen hebben.
Tsja sorry... maar ik vind eerder dat ze hier de grens hoger mogen leggen, dus meer behandelingen vergoeden ipv borstverkleiningen etc. etc.
Dit is iets wel zo vreselijk fundamenteels...

En dat eigen risico op 0.... die 150 euro is een lachertje natuurlijk tov de duizenden euro's die zo'n behandeling zelf kost.

En ook iets om mee te nemen in deze discussie zijn de idioot hoge prijzen voor de medicatie die nodig is in dit hele traject, dat kost soms alleen al ruim 1000-1500 Euro...
pi_71617354
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:36 schreef MarkyB het volgende:
Als het zo is moet je ook niet raar opkijken als je eigen risico ook op 0 komt te staan.
Huh? Hoe je eigen risico komt weer op nul te staan?

Je mag ÉÉN keer per jaar overstappen. Per 1 januari. En iedereen begint per 1 januari weer met een nieuw eigen risico.
pi_71617365
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:41 schreef Brighteyes het volgende:

[..]
Sinds wanneer zijn kinderen een eerste levensbehoefte? Belachelijk dat andere mensen mee moeten betalen aan iemands wens om een kotsende schijtfabriek uit te persen, doe dat lekker met je eigen geld.
deal with it
pi_71617379
quote:

[..]

Tsja sorry... maar ik vind eerder dat ze hier de grens hoger mogen leggen, dus meer behandelingen vergoeden ipv borstverkleiningen etc. etc.

En dat eigen risico op 0.... die 150 euro is een lachertje natuurlijk tov de duizenden euro's die zo'n behandeling zelf kost.

En ook iets om mee te nemen in deze discussie zijn de idioot hoge prijzen voor de medicatie die nodig is in dit hele traject, dat kost soms alleen al ruim 1000-1500 Euro...
Mjah, niet helemaal mee eens. Borstverkleiningen kunnen medisch noodzakelijk zijn, een zwangerschap is dat nooit.

Misschien zijn die medicijnen wel idioot duur, daar wel eens aan gedacht?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 5 augustus 2009 @ 10:47:20 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71617415
quote:

[..]

Kinderen is een luxe, geen primaire behoefte.
3x op ook mijn kosten a la, maar meer? nee.
Laat ze het dan lekker zelf betalen.
Zij willen kinderen, ik wil daar niet aan mee betalen.
Zou ik anders ook een bezoekersregeling kunnen treffen?
Heb meebetaald aan die kids.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 10:50:10 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71617491
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:45 schreef marcb1974 het volgende:
Misschien zijn die medicijnen wel idioot duur, daar wel eens aan gedacht?
Ach kom, we weten allemaal dat de farmaceutische industrie een flinke boterham verdient aan al die medicijnen...

En verder ga ik niet meer in op de discussie of het uberhaupt wel of niet vergoed moet worden. Dat was mijn vraag niet, die topics zijn er al vaak genoeg geweest en ook alle reacties die ik tot nu toe lees had ik van te voren zelf al uit kunnen tikken.
pi_71617547
IVF fundamenteel noemen, het moet niet gekker worden in deze wereld.
pi_71617566
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ach kom, we weten allemaal dat de farmaceutische industrie een flinke boterham verdient aan al die medicijnen...

En verder ga ik niet meer in op de discussie of het uberhaupt wel of niet vergoed moet worden. Dat was mijn vraag niet, die topics zijn er al vaak genoeg geweest en ook alle reacties die ik tot nu toe lees had ik van te voren zelf al uit kunnen tikken.
Ja doen ze ook. Dus ze moeten er maar mee stoppen dan? De medicijnen waar jij hebt over hebt zijn inderdaad heel duur. Kan zomaar dat dat in het ontwikkeltraject zit of dat ze er inderdaad lachend rijk van worden.

Maar goed, men hoeft ze niet te nemen, dat is echt een keuze.

Of het vergoed moet worden of niet? Jij gaf een vergelijking, daar reageerde ik op, verder ook niet Zal ik niet doen ook.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 10:55:48 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71617634
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:53 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ja doen ze ook. Dus ze moeten er maar mee stoppen dan? De medicijnen waar jij hebt over hebt zijn inderdaad heel duur. Kan zomaar dat dat in het ontwikkeltraject zit of dat ze er inderdaad lachend rijk van worden.

Maar goed, men hoeft ze niet te nemen, dat is echt een keuze.

Of het vergoed moet worden of niet? Jij gaf een vergelijking, daar reageerde ik op, verder ook niet Zal ik niet doen ook.
Klopt, heb jij weer gelijk in.
pi_71617637
Waarom is adoptie geen optie?
deal with it
pi_71617666
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Je vraagt toch juist wel of het vergoed wordt, maar dan als je gaat overstappen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 10:59:40 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71617737
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:57 schreef MarkyB het volgende:

[..]

Je vraagt toch juist wel of het vergoed wordt, maar dan als je gaat overstappen.
Ik vraag of iemand weet of het zo is dat als je overstapt naar een andere verzekering, of je dan weer op 0 begint, dus weer 3 pogingen vergoed krijgt. Omdat verzekeraars onderling geen gegevens uit mogen wisselen. Of dat dat echt whisfull thinking is.

Ik vraag hier niet jullie mening of IVF uberhaupt vergoed moet worden. Die discussie hoort sowieso niet in WGR thuis.
pi_71617742
Ik vind het helemaal geen 'aardige gedachtengang'. Het is fraude.
Als de natuur je iets probeert te vertellen, en je moet en je zal tóch kinderen maken, waarom moet dan de rest van de gemeenschap op blijven draaien voor de 800 keer dat jij het wilt proberen?
Als je vindt dat je récht hebt op kinderen, waarom mag het je zelf dan niks kosten?
pi_71617784
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:59 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik vraag of iemand weet of het zo is dat als je overstapt naar een andere verzekering, of je dan weer op 0 begint, dus weer 3 pogingen vergoed krijgt. Omdat verzekeraars onderling geen gegevens uit mogen wisselen. Of dat dat echt whisfull thinking is.

Ik vraag hier niet jullie mening of IVF uberhaupt vergoed moet worden. Die discussie hoort sowieso niet in WGR thuis.
Dat interesseert mij nog niet eens. Wat ik je als tip mee wil geven, kijk eens bij onze zuiderburen voor ivf, heeft een bekende van mij ook succesvol gedaan.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:04:31 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71617874
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:59 schreef mgerben het volgende:
Als de natuur je iets probeert te vertellen, en je moet en je zal tóch kinderen maken, waarom moet dan de rest van de gemeenschap op blijven draaien voor de 800 keer dat jij het wilt proberen?
Als je vindt dat je récht hebt op kinderen, waarom mag het je zelf dan niks kosten?
Trek ik het door naar iets heel anders.
Elke 3 jaar een bril vergoed... de natuur heeft toch ook bepaald dat jij minder goed ziet dan een ander?
Daar kan je dan toch ook zelf voor opdraaien? Waarom is dat iets wat men wel heel normaal vindt en kinderen krijgen niet?
Of die borstverkleining... jammer dat jij grote borsten hebt en daar last van hebt, maar wat moet ik daarmee?

Zo kan je toch wel over zo ongeveer elke aandoening redeneren?

En ik heb sowieso geloof ik nergens gezegd dat die persoon alles 100% vergoed wil hebben... Als er een deel-regeling zou zijn zou dat al heel veel schelen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:06:58 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71617952
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:01 schreef MarkyB het volgende:

[..]

Dat interesseert mij nog niet eens. Wat ik je als tip mee wil geven, kijk eens bij onze zuiderburen voor ivf, heeft een bekende van mij ook succesvol gedaan.
Weet ik, en dat is ook bekend bij deze persoon. Maar feit blijft wel dat als de verzekeraar de kraan dicht draait het voor veel mensen einde verhaal is omdat de kosten gewoonweg te hoog zijn.
Grappig wel dat je de zuiderburen noemt... ik heb net in OUD gelezen dat daar 6 pogingen vergoed worden itt de 3 die Nederland vergoed...

Het gaat overigens in dit geval echt niet om mijzelf met een rare verkapte 'een vriend van mij' in de OP, ik kan zelf elk moment bevallen.
pi_71617956
Nu ga je hem zelf aan die discussie.
Een bril, borstverkleining of steunzolen, ik noem maar iets, zijn middelen om een mens beter te kunnen laten functioneren in een maatschappij. Een kind erbij is dat niet, dat is heel krom gezegt alleen een kostenpost. En een bril mag je elke x-periode uitzoeken omdat die dingen slijten.
pi_71617966
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:59 schreef mgerben het volgende:
Waarom zou dat fraude zijn?
TS houdt zich gewoon aan de wet door eens per jaar over te stappen en dan gebruik te maken van het aanbod van de nieuwe verzekeraar.
Marktwerking noemt men dat.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Eindredactie Games woensdag 5 augustus 2009 @ 11:09:19 #24
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_71618015
quote:

[..]

iemand die continu pijn heeft omdat ze te grote tieten heeft vind ik gerechtiger dan IVF
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:09:35 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71618021
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:07 schreef MarkyB het volgende:
Nu ga je hem zelf aan die discussie.
Een bril, borstverkleining of steunzolen, ik noem maar iets, zijn middelen om een mens beter te kunnen laten functioneren in een maatschappij. Een kind erbij is dat niet, dat is heel krom gezegt alleen een kostenpost. En een bril mag je elke x-periode uitzoeken omdat die dingen slijten.
Ja sorry, te verleidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')