abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71615964
quote:
Het opvoeden van een kind dat in een Amerikaans modaal gezin in 2008 geboren is kost, inclusief toekomstige verwachte inflatie, 291.570 dollar (202.728 euro) tot het 18e levensjaar. Dit blijkt het nieuwe jaarlijkse Expenditures on Children by Families Report, dat dinsdag uitgegeven is door het Amerikaanse ministerie van Landbouw.

Vooral onderdak (33 procent), voedsel (16 procent) en oppas en onderwijs (16 procent) zijn grote kostenposten. De huidige schatting is ietwat opgelopen sinds 1960, toen een kind opvoeden nog 25.300 dollar (nu 17.591 euro) bedroeg.
Opvoeden kind kost 202.728 euro

En ik vond dit:
quote:
DEN HAAG - Vaders hebben hogere inkomens dan mannen zonder kinderen, maar zijn minder gelukkig. Tot deze conclusie kwam Renske Keizer van het demografisch instituut NIDI in Den Haag.
http://www.nu.nl/algemeen(...)iger-dan-vaders.html

dus je geeft vermogen uit aan iets en echt gelukkiger word je er ook niet van
Die Ananas (Ananas comosus) ist eine Pflanzenart aus der Familie der Bromeliengewächse (Bromeliaceae). Sie ist ursprünglich in Amerika heimisch und wird heute weltweit in den tropischen Gebieten als Obstpflanze angebaut.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 09:45:02 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71615994
Goh, weer eens iets anders dan die bullshit over wat een allochtoon kost
pi_71616007
Er komt nog een berg geld bij want ze rekenen speelgoed, kleren en zakgeld niet mee.

In Nederland is die 202 ruggen alleen al de belasting die je over al dat geld moet betalen.

[ Bericht 25% gewijzigd door JohnDope op 05-08-2009 09:51:15 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_71616052
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:43 schreef blankensteyn het volgende:

echt gelukkiger word je er ook niet van
Mwoch.
quote:
Kinderloze mannen zijn een fractie gelukkiger dan vaders, was de uitkomst.
Verder is de oorzaak nog eens volkomen logisch ook (minder tijd voor jezelf en je partner), kan niet echt als een surprise komen natuurlijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_71616080
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:47 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mwoch.
[..]

Verder is de oorzaak nog eens volkomen logisch ook (minder tijd voor jezelf en je partner), kan niet echt als een surprise komen natuurlijk.
toch is het veel geld voor een fractie
Die Ananas (Ananas comosus) ist eine Pflanzenart aus der Familie der Bromeliengewächse (Bromeliaceae). Sie ist ursprünglich in Amerika heimisch und wird heute weltweit in den tropischen Gebieten als Obstpflanze angebaut.
pi_71616123
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:48 schreef blankensteyn het volgende:

[..]

toch is het veel geld voor een fractie
Mja. Is er ook uitgerekend wat kinderlozen kwijt zijn aan bier in 18 jaar kroeg hangen?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_71616173
alsof papa's niet in de kroeg hangen
pi_71616204
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:52 schreef blankensteyn het volgende:
alsof papa's niet in de kroeg hangen
Nee, maar ik bedoel, het is niet alsof kinderlozen na 18 jaar opeens 2 ton op hun rekening hebben staan. Dat ze dat geld overhouden ofzo.
pi_71616208
Dus de vraag is wat heb je liever:

dit: http://www.sportscarcup.c(...)benz-slr-mclaren.jpg
of dit: http://www.weelweb.com/pl(...)a0jaar/Poepluier.jpg

[ Bericht 19% gewijzigd door badwurm op 05-08-2009 10:07:02 ]
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
pi_71616322
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:53 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nee, maar ik bedoel, het is niet alsof kinderlozen na 18 jaar opeens 2 ton op hun rekening hebben staan. Dat ze dat geld overhouden ofzo.
nee, natuurlijk niet... daarom is het voor kinderlozen een leuk nieuwsfeitje om in het achterhoofd te houden
pi_71616350
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:59 schreef blankensteyn het volgende:

[..]

nee, natuurlijk niet... daarom is het voor kinderlozen een leuk nieuwsfeitje om in het achterhoofd te houden
Het maakt allemaal geen zak uit, want je wordt toch wel financieel kaalgeplukt door de overheid.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_71616352
quote:
wel ff NSFW dit he
pi_71616459
quote:
Een taxi bestellen of een broodje pindakaas?

Rare vergelijking
pi_71616492
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:00 schreef blankensteyn het volgende:

[..]

wel ff NSFW dit he
Aangepast, als je het nu nog NSFW vindt dan ben je echt ziek in je hoofd.
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
pi_71616560
quote:
Belachelijke vraag trouwens, maar dat weet je zelf hopelijk ook wel.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:10:50 #16
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71618063
Ik heb sinds 5 maanden een dochter maar ik ben toch nog steeds gelukkig. Ow en ik drink ook nog bier.
pi_71618510
Volgens het Nibud geven (modale) ouders 500 euro per maand extra uit bij de komst van hun eerste kind.
Tot hun 18e is dat dus 108.000 euro. En daarna moeten ze nog studeren wat ook weer bergen met geld kost. En in die berekening zit er geen inflatie.

Dus al jij elke maand 500 euro spaart kun je over 18 jaar die Mclaren kopen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:32:08 #18
2964 Armageddon
pi_71618693
500 euro per maand? Ga toch weg man.
pi_71618717
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:32 schreef Armageddon het volgende:
Ik begrijp ook niet hoe je dat voor elkaar kunt krijgen.
pi_71618759
Nouja, met een paar dagen opvang kom je toch een heel eind hoor. Paar pakken luiers per maand a 20 euro ofzo, wat extra kleertjes, ik geloof die 500 (kan oof 400 of 600 zijn) eigenlijk wel.
pi_71618792
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:34 schreef Jarno het volgende:
Nouja, met een paar dagen opvang kom je toch een heel eind hoor. Paar pakken luiers per maand a 20 euro ofzo, wat extra kleertjes, ik geloof die 500 (kan oof 400 of 600 zijn) eigenlijk wel.
Wij krijgen een groot deel van de kinderopvang vergoed. Zo'n beetje iedereen, je moet wel heel veel geld verdienen wil je bijna niks terug krijgen van de belasting.
pi_71618888
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:35 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wij krijgen een groot deel van de kinderopvang vergoed. Zo'n beetje iedereen, je moet wel heel veel geld verdienen wil je bijna niks terug krijgen van de belasting.
Zo uit m'n hoofd betalen wij ruim 500 euro aan de opvang voor 2 dagen, en krijgen we er iets van 300 voor terug. Dan heb je dus al 200 van de 500 euro te pakken hoor. Gaat hard!
pi_71619280
Wat een debiele vergelijking zeg, een mens kan je toch niet in geld uitdrukken.

Trouwens heb je kinderbijslag hier, wat eigenlijk het meeste wel dekt minus vakanties, merkkleding en gadgets. Maar dat is weer luxe en niet noodzakelijk. En om te studeren kunnen ze prima rond komen van de stufi, tenzij die koters op kamers gaan, en dit weer een luxe en niet noodzakelijk.
pi_71619310
nu ben ik al 4 jaar 'ouder' maar het enige wat ik aan opvang heb betaald is max 50 euro per maand,
Daar krijg ik dan weer kinderbijslag voor terug.

Ik ga toch zeker niet zelf betalen voor mijn kinderen.... het idee alleen al.
Dat is een verantwoordelijkheid van de staat
pi_71619332
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:55 schreef Rekkie het volgende:
nu ben ik al 4 jaar 'ouder' maar het enige wat ik aan opvang heb betaald is max 50 euro per maand,
Hoe?!
pi_71619335
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:53 schreef Muzz_ het volgende:

Trouwens heb je kinderbijslag hier, wat eigenlijk het meeste wel dekt minus vakanties, merkkleding en gadgets. Maar dat is weer luxe en niet noodzakelijk. En om te studeren kunnen ze prima rond komen van de stufi, tenzij die koters op kamers gaan, en dit weer een luxe en niet noodzakelijk.
Ja want die kinderbijslag is me toch een vetpot...... daar betaal je de luiers nog niet eens van. _!
pi_71619378
Het begint me tegen te staan dat steeds meer dingen in geld uitgedrukt gaan worden. Asielzoekers, kinderen, etc. Niet dat ik op het moment kinderen heb of bij vluchtelingenwerk werk, maar het is irritant omdat cijfertjes zo argumenten vervangen.

Mensen zouden van de crisis moeten leren dat geld geen onafhankelijk iets is.
pi_71619379
Dan haal je ze maar bij de Lidl, Aldi oid in plaats van 'Super Soft Delux Pampers XL'
pi_71619382
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:56 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hoe?!
Peuterclub.......

Ik ben helemaal geen maatstaf voor deze situaties, want onze kinderen worden opgevangen door familie.
Handig met die VUTters en gepensioneerden

Dus let maar niet op mij, want dat is natuurlijk geen vergelijking.
pi_71619409
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:57 schreef Muzz_ het volgende:
Dan haal je ze maar bij de Lidl, Aldi oid in plaats van 'Super Soft Delux Pampers XL'
Dan nog vrind..... je denkt zeker niet dat de staat ergens royaal in is
pi_71619422
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:57 schreef Muzz_ het volgende:
Kruidvat ook goed? Daar kosten ze ook gewoon 18 - 2- euro per pak hoor.
pi_71619467
quote:
Bij immigranten schijnt het prima te kunnen
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_71619492
Het is echt onzinnig om te claimen dat kinderen onbetaalbaar zijn.

In achterstandwijken komt de 'Fatima' en 'Yusuf' rond van 1000 E per maand en eventuele kinderbijslag en vaak hebben dit soort gezinnen +4-5 kinderen.
pi_71619527
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:01 schreef Muzz_ het volgende:

In achterstandwijken komt de 'Fatima' en 'Yusuf' rond van 1000 E per maand en eventuele kinderbijslag en vaak hebben dit soort gezinnen +4-5 kinderen.
Ja maar bij meer kinderen wordt de bijslag ook vorstelijk hoger.....
Het loont om je suf te neuken

Blijkbaar niet meer, vroegah!
pi_71619546
Is er ook niet een effect van bv. moeders die parttime gaat werken ipv fulltime vroeger, wat in principe ook gewoon geld kost.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:06:59 #36
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_71619609
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:45 schreef JohnDope het volgende:
Er komt nog een berg geld bij want ze rekenen speelgoed, kleren en zakgeld niet mee.

In Nederland is die 202 ruggen alleen al de belasting die je over al dat geld moet betalen.
Wel, alleen de grote kostenposten worden genoemd, samen 65% van het totaal.
Overige uitgaven vallen waarschijnlijk onder de andere 35%
pi_71621069
En dan is de vervuiling van die kinderen nog niet eens meegenomen....
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:18:15 #38
189777 zagevent
what's in a name
pi_71621414
Ja, laten we allemaal stoppen met kinderen maken. Ze kosten toch te veel.
pi_71621564
Dat verdienen ze wel weer terug. En dan poepen ze hun eigen nog duurdere kinderen uit. That's how life goes.

[ Bericht 28% gewijzigd door Picchia op 05-08-2009 13:42:03 ]
pi_71622810
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:04 schreef Poepoog het volgende:
Is er ook niet een effect van bv. moeders die parttime gaat werken ipv fulltime vroeger, wat in principe ook gewoon geld kost.
In 1960 werkten niet veel moeders anders. Vrouwen zijn meer gaan werken, dus kun je een deel van de kosten daar weer op afboeken.
pi_71623272
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:01 schreef Muzz_ het volgende:

Ik vind dat niet echt vergelijkbaar met bijvoorbeeld mijn kinderen. Ik denk niet dat Fatima en Yusuf naar het VWO+ zullen gaan wat een vermogen kost en dat ze op hun 11e vastbesloten zijn chirurg te worden en naar de universiteit willen (of kunnen). Ik denk ook niet dat zij op tennis of een andere dure sport/bezigheid zitten. Ik denk ook niet dat Fatima en Yusuf naar concerten/tennistoernooien gaan, of op vakantie geweest zijn in een land waar ze de taal niet spreken. Om van kleding en voeding nog maar niet te spreken.

Mijn kinderen kosten klauwen met geld en dat weten ze. Ik denk trouwens dat ik meer geld aan ze kwijt zal zijn, maar ze zijn het elke cent waard Ook dat weten ze trouwens. Maar onbetaalbaar? Neuh.. je kan er net zo veel geld aan uitgeven als je zelf wilt. Maar het lijkt wel alsof kinderen geen benul meer hebben dat alles geld kost. Vriendje van zoonlief kreeg een kadootje voor zijn rapport.. een 'dingetje' van 100 euro. Voor zijn rapport Wanneer kinderen onbetaalbaar worden doe je toch iets goed fout.

Ik kan me trouwens nog herinneren dat ik een jaar of 16 was en er in het nieuws was dat een kind gemiddeld 100.000 gulden zou kosten, da's 19 jaar geleden.
pi_71623342
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:25 schreef Miracle_Drug het volgende:

Vriendje van zoonlief kreeg een kadootje voor zijn rapport.. een 'dingetje' van 100 euro. Voor zijn rapport
En dát zijn nou vaak weer de kinderen van de semi-welgestelden die op hun 6e een tv op de kamer hebben, een eigen pc, etc. En idd een geintje als een iPhone voor een goed rapport ofzo. Het zijn echt niet alleen de paupers die er een bende van maken natuurlijk.
pi_71624738
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:32 schreef Armageddon het volgende:
En wat hebben jullie uitgegeven aan de baby uitzet?
Luiers, kleding, eten, extra verbruik van gas water en licht, speelgoed, weer een ander autostoeltje etc.
En dan zitten ze nog niet op school.
pi_71624937
Dit is o.a. een reden dat ik geen kind neem, naast het feit dat ik de maatschappij tegen mezelf bescherm.
Ik als vader.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 15:35:49 #45
2964 Armageddon
pi_71625074
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:21 schreef HarryP het volgende:

[..]

En wat hebben jullie uitgegeven aan de baby uitzet?
Niets. Allemaal gekregen.
pi_71625118
quote:
En om te studeren kunnen ze prima rond komen van de stufi, tenzij die koters op kamers gaan, en dit weer een luxe en niet noodzakelijk.
Wereldvreemd meldt zich
pi_71625778
Zo zie je maar weer dat alles tegenwoordig uitgedrukt wordt in geld....
pi_71626244
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:29 schreef McKillem het volgende:
Dit is o.a. een reden dat ik geen kind neem, naast het feit dat ik de maatschappij tegen mezelf bescherm.
Ik als vader.
Zo dacht ik er ook over. Maar het is maatschappelijk onwenselijk als ik me niet voortplant.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 17:27:27 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71627831
Het dure aan kinderen is vooral de opvang of moeder die niet werkt omdat ze thuis blijft. Verder valt het heus wel mee hoor, het is wat je er zelf van maakt.
The End Times are wild
pi_71628291
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:27 schreef LXIV het volgende:
Het dure aan kinderen is vooral de opvang of moeder die niet werkt omdat ze thuis blijft. Verder valt het heus wel mee hoor, het is wat je er zelf van maakt.
Het feit dat iemand z'n kind duur noemt vind ik al twijfelachtig. Ik zie hem/haar dan de afweging maken tussen geld of mijn kind.

Ik kan me goed voorstellen dat als je eenmaal een kind hebt, dat je jezelf rijk noemt. (ben zelf kinderloos)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')