Opvoeden kind kost 202.728 euroquote:Het opvoeden van een kind dat in een Amerikaans modaal gezin in 2008 geboren is kost, inclusief toekomstige verwachte inflatie, 291.570 dollar (202.728 euro) tot het 18e levensjaar. Dit blijkt het nieuwe jaarlijkse Expenditures on Children by Families Report, dat dinsdag uitgegeven is door het Amerikaanse ministerie van Landbouw.
Vooral onderdak (33 procent), voedsel (16 procent) en oppas en onderwijs (16 procent) zijn grote kostenposten. De huidige schatting is ietwat opgelopen sinds 1960, toen een kind opvoeden nog 25.300 dollar (nu 17.591 euro) bedroeg.
http://www.nu.nl/algemeen(...)iger-dan-vaders.htmlquote:DEN HAAG - Vaders hebben hogere inkomens dan mannen zonder kinderen, maar zijn minder gelukkig. Tot deze conclusie kwam Renske Keizer van het demografisch instituut NIDI in Den Haag.
Mwoch.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:43 schreef blankensteyn het volgende:
echt gelukkiger word je er ook niet van
Verder is de oorzaak nog eens volkomen logisch ook (minder tijd voor jezelf en je partner), kan niet echt als een surprise komen natuurlijk.quote:Kinderloze mannen zijn een fractie gelukkiger dan vaders, was de uitkomst.
toch is het veel geld voor een fractiequote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mwoch.
[..]
Verder is de oorzaak nog eens volkomen logisch ook (minder tijd voor jezelf en je partner), kan niet echt als een surprise komen natuurlijk.
Mja. Is er ook uitgerekend wat kinderlozen kwijt zijn aan bier in 18 jaar kroeg hangen?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:48 schreef blankensteyn het volgende:
[..]
toch is het veel geld voor een fractie
Nee, maar ik bedoel, het is niet alsof kinderlozen na 18 jaar opeens 2 ton op hun rekening hebben staan. Dat ze dat geld overhouden ofzo.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:52 schreef blankensteyn het volgende:
alsof papa's niet in de kroeg hangen
nee, natuurlijk niet... daarom is het voor kinderlozen een leuk nieuwsfeitje om in het achterhoofd te houdenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, maar ik bedoel, het is niet alsof kinderlozen na 18 jaar opeens 2 ton op hun rekening hebben staan. Dat ze dat geld overhouden ofzo.
Het maakt allemaal geen zak uit, want je wordt toch wel financieel kaalgeplukt door de overheid.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:59 schreef blankensteyn het volgende:
[..]
nee, natuurlijk niet... daarom is het voor kinderlozen een leuk nieuwsfeitje om in het achterhoofd te houden
wel ff NSFW dit hequote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:53 schreef badwurm het volgende:
Dus de vraag is wat heb je liever:
dit: http://www.sportscarcup.c(...)benz-slr-mclaren.jpg
of dit: http://www.momsjournal.or(...)8/07/dsc_0240_sm.jpg
Een taxi bestellen of een broodje pindakaas?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:53 schreef badwurm het volgende:
of dit: http://www.momsjournal.or(...)8/07/dsc_0240_sm.jpg
Aangepast, als je het nu nog NSFW vindt dan ben je echt ziek in je hoofd.quote:
Belachelijke vraag trouwens, maar dat weet je zelf hopelijk ook wel.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:53 schreef badwurm het volgende:
of dit: http://www.weelweb.com/pl(...)a0jaar/Poepluier.jpg
Ik begrijp ook niet hoe je dat voor elkaar kunt krijgen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:32 schreef Armageddon het volgende:
500 euro per maand? Ga toch weg man.
Wij krijgen een groot deel van de kinderopvang vergoed. Zo'n beetje iedereen, je moet wel heel veel geld verdienen wil je bijna niks terug krijgen van de belasting.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:34 schreef Jarno het volgende:
Nouja, met een paar dagen opvang kom je toch een heel eind hoor. Paar pakken luiers per maand a 20 euro ofzo, wat extra kleertjes, ik geloof die 500 (kan oof 400 of 600 zijn) eigenlijk wel.
Zo uit m'n hoofd betalen wij ruim 500 euro aan de opvang voor 2 dagen, en krijgen we er iets van 300 voor terug. Dan heb je dus al 200 van de 500 euro te pakken hoor. Gaat hard!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wij krijgen een groot deel van de kinderopvang vergoed. Zo'n beetje iedereen, je moet wel heel veel geld verdienen wil je bijna niks terug krijgen van de belasting.
Hoe?!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:55 schreef Rekkie het volgende:
nu ben ik al 4 jaar 'ouder' maar het enige wat ik aan opvang heb betaald is max 50 euro per maand,
Ja want die kinderbijslag is me toch een vetpot...... daar betaal je de luiers nog niet eens van.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:53 schreef Muzz_ het volgende:
Wat een debiele vergelijking zeg, een mens kan je toch niet in geld uitdrukken.
Trouwens heb je kinderbijslag hier, wat eigenlijk het meeste wel dekt minus vakanties, merkkleding en gadgets. Maar dat is weer luxe en niet noodzakelijk. En om te studeren kunnen ze prima rond komen van de stufi, tenzij die koters op kamers gaan, en dit weer een luxe en niet noodzakelijk.
Peuterclub.......quote:
Dan nog vrind..... je denkt zeker niet dat de staat ergens royaal in isquote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:57 schreef Muzz_ het volgende:
Dan haal je ze maar bij de Lidl, Aldi oid in plaats van 'Super Soft Delux Pampers XL'
Kruidvat ook goed? Daar kosten ze ook gewoon 18 - 2- euro per pak hoor.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:57 schreef Muzz_ het volgende:
Dan haal je ze maar bij de Lidl, Aldi oid in plaats van 'Super Soft Delux Pampers XL'
Bij immigranten schijnt het prima te kunnenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:53 schreef Muzz_ het volgende:
Wat een debiele vergelijking zeg, een mens kan je toch niet in geld uitdrukken.
Ja maar bij meer kinderen wordt de bijslag ook vorstelijk hoger.....quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:01 schreef Muzz_ het volgende:
Het is echt onzinnig om te claimen dat kinderen onbetaalbaar zijn.
In achterstandwijken komt de 'Fatima' en 'Yusuf' rond van 1000 E per maand en eventuele kinderbijslag en vaak hebben dit soort gezinnen +4-5 kinderen.
Wel, alleen de grote kostenposten worden genoemd, samen 65% van het totaal.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:45 schreef JohnDope het volgende:
Er komt nog een berg geld bij want ze rekenen speelgoed, kleren en zakgeld niet mee.
In Nederland is die 202 ruggen alleen al de belasting die je over al dat geld moet betalen.
In 1960 werkten niet veel moeders anders. Vrouwen zijn meer gaan werken, dus kun je een deel van de kosten daar weer op afboeken.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:04 schreef Poepoog het volgende:
Is er ook niet een effect van bv. moeders die parttime gaat werken ipv fulltime vroeger, wat in principe ook gewoon geld kost.
Ik vind dat niet echt vergelijkbaar met bijvoorbeeld mijn kinderen. Ik denk niet dat Fatima en Yusuf naar het VWO+ zullen gaan wat een vermogen kost en dat ze op hun 11e vastbesloten zijn chirurg te worden en naar de universiteit willen (of kunnen). Ik denk ook niet dat zij op tennis of een andere dure sport/bezigheid zitten. Ik denk ook niet dat Fatima en Yusuf naar concerten/tennistoernooien gaan, of op vakantie geweest zijn in een land waar ze de taal niet spreken. Om van kleding en voeding nog maar niet te spreken.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:01 schreef Muzz_ het volgende:
Het is echt onzinnig om te claimen dat kinderen onbetaalbaar zijn.
In achterstandwijken komt de 'Fatima' en 'Yusuf' rond van 1000 E per maand en eventuele kinderbijslag en vaak hebben dit soort gezinnen +4-5 kinderen.
En dát zijn nou vaak weer de kinderen van de semi-welgestelden die op hun 6e een tv op de kamer hebben, een eigen pc, etc. En idd een geintje als een iPhone voor een goed rapport ofzo. Het zijn echt niet alleen de paupers die er een bende van maken natuurlijk.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:25 schreef Miracle_Drug het volgende:
Vriendje van zoonlief kreeg een kadootje voor zijn rapport.. een 'dingetje' van 100 euro. Voor zijn rapport![]()
En wat hebben jullie uitgegeven aan de baby uitzet?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:32 schreef Armageddon het volgende:
500 euro per maand? Ga toch weg man.
Niets. Allemaal gekregen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:21 schreef HarryP het volgende:
[..]
En wat hebben jullie uitgegeven aan de baby uitzet?
Wereldvreemd meldt zichquote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:53 schreef Muzz_ het volgende:
En om te studeren kunnen ze prima rond komen van de stufi, tenzij die koters op kamers gaan, en dit weer een luxe en niet noodzakelijk.
Zo dacht ik er ook over. Maar het is maatschappelijk onwenselijk als ik me niet voortplant.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:29 schreef McKillem het volgende:
Dit is o.a. een reden dat ik geen kind neem, naast het feit dat ik de maatschappij tegen mezelf bescherm.
Ik als vader.
Het feit dat iemand z'n kind duur noemt vind ik al twijfelachtig. Ik zie hem/haar dan de afweging maken tussen geld of mijn kind.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:27 schreef LXIV het volgende:
Het dure aan kinderen is vooral de opvang of moeder die niet werkt omdat ze thuis blijft. Verder valt het heus wel mee hoor, het is wat je er zelf van maakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |