http://www.telegraaf.nl/b(...)tes_in_boerka__.htmlquote:Ophef om agentes in boerka
SOUTY YORKSHIRE (GROOT-BRITTANNIË) - In Groot-Brittannië is veel commotie onstaan nadat een paar agentes van de politie van South Yorkshire een dag in boerka hebben rondgelopen...
De vrouwen wilden zich inleven in moslima's. Deb Leonard, Helen Turner en Deb Pickering kregen de opdracht om zich voor een dag lang te hullen in de traditionele klederdracht. Op die manier wilde de politie interactie creëren met de moslimwereld, maar de 'ludieke' actie stuit op veel kritiek.
Verspilling
"Je kunt het zo gek niet bedenken of het gebeurt hier. Is de politie haar hoofdtaak nu helemaal uit het oog verloren?", riep een boze inwoner van South Yorkshire. "Wat moeten de slachtoffers van misdaden wel niet denken als ze zien dat de politie alle tijd van de wereld heeft om zulke verkleedpartijtjes te organiseren. Het is een verspilling van hun tijd en een verspilling van het geld van de belastingbetaler."
Integreren
Toch is dit niet het enige experiment dat gepland staat. "De bedoeling is dat de politie nog meer dingen gaat plannen met de verschillende gemeenschappen en minderheden. Zo willen we de relatie versterken, de diversiteit vieren en mensen aanmoedigen om zich integreren", aldus een woordvoerder.
Jep, dat blijkt,op het moment dat je je afvraagt wat voor onzin er nog meer komt in Nederland, blijkt het nog absurder te kunnen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Engeland is echt volkomen doorgeslagen in het tegemoet komen aan moslims
Mss is het handig om eens in kaart te brengen om hoeveel Burkas het gaat.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:15 schreef Yi-Long het volgende:
Misschien is het wel handig om eens mee te maken wat die Burka's de hele dag naar hun hoofd geslingerd krijgen...
Belachelijk inderdaad. Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat moslims hierop zitten te wachten. Stel je voor dat je naar een Arabisch land verhuist en de politie daar hult zich ineens in Nederlandse klederdracht + klompen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Engeland Het Verenigd Koninkrijk is echt volkomen doorgeslagen in het tegemoet komen aan moslims
Serve and protect is het toch .. dus ja, daar worden ze wel voor betaald, als je de ander door die leerervaring beter kan 'dienen' omdat je iets beter begrijpt wat die meemaakt .. op zich kan zo'n ervaring best verhelderend zijn denk ik en een agent handvatten geven om beter te reageren in toekomstige situaties ..quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:20 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Net zo belachelijk
Net zo belachelijk
Net zo belachelijk
Net zo belachelijk
Daar worden ze niet voor betaalt.
Volgens mij is dat niet de gewone dagelijkse kleding van de Nederlander, dat is gewoon een broek en hemd, en tja, dat hebben ze idd aan daar, en niet alleen in Arabische landen maar in vrijwel elk land waar de westerlingen ooit neer zijn gestreken .. en niet voor 1 dag, maar permanent ..quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:43 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Belachelijk inderdaad. Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat moslims hierop zitten te wachten. Stel je voor dat je naar een Arabisch land verhuist en de politie daar hult zich ineens in Nederlandse klederdracht + klompen.
Daarvan zitten er al genoeg in de ploeg, dus dat is vrij nutteloos .. het gaat dacht ik juist om de minderheidsgroeperingen die buiten de mainstream vallen, en daar is zo'n niet alledaagse ervaring als 'een dag in hun schoenen lopen' uiterst leerzaam denk ik, op z'n minst geeft het je een beter inzicht in klachten over discriminatie, gebeurd het echt zo vaak of is het overdreven edquote:Op woensdag 5 augustus 2009 01:45 schreef El_Matador het volgende:
"De vrouwen wilden zich inleven in moslima's."
En dat doe je niet door de meest liberale, welwillende, Engelssprekende moslima na te streven, maar juist precies de meest achterlijke, meest fundamentalistische en meest extreme interpretatie van het moslim-zijn als leidraad te nemen?
Volledig van de pot gerukt.
Zoals elke moslima die bewust kiest om een burqa aan te trekken en zich daarmee volkomen volgens eigen beweging onttrekt aan onze tolerante samenleving, zal ik er bewust zorg voor dragen dat ik lieden in burqa lekker links laat liggen dan wel woordelijk mijn afkeuring laat blijken over hun belachelijke gedrag.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 02:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Daarvan zitten er al genoeg in de ploeg, dus dat is vrij nutteloos .. het gaat dacht ik juist om de minderheidsgroeperingen die buiten de mainstream vallen, en daar is zo'n niet alledaagse ervaring als 'een dag in hun schoenen lopen' uiterst leerzaam denk ik, op z'n minst geeft het je een beter inzicht in klachten over discriminatie, gebeurd het echt zo vaak of is het overdreven ed
Helaas kan je aan de buitenkant niet zien of die keuze wel of niet bewust is gemaakt, niet waar .. dus misschien sluit jij met je minachtende reactie nou juist die meid uit die zit te snakken om wat aandacht en menselijk contact, iemand die met een beetje aanmoediging de moed vindt om haar eigen keuzes te maken ..quote:Op woensdag 5 augustus 2009 02:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zoals elke moslima die bewust kiest om een burqa aan te trekken en zich daarmee volkomen volgens eigen beweging onttrekt aan onze tolerante samenleving, zal ik er bewust zorg voor dragen dat ik lieden in burqa lekker links laat liggen dan wel woordelijk mijn afkeuring laat blijken over hun belachelijke gedrag.
Optiefen met die achterlijke religieuze interpretatie.
En die vrijheid heb ik om "hen te 'discrimineren'". Inzicht in klachten en leerzaamheid, m'n reet. Als je je bewust onttrekt aan de samenleving, dan verdien je daar mooi de nadelen van.
Met sarong en rode stip? Tulband en witte kleren?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 02:08 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vraag me af hoe ze dat met die andere minderheden aan gaan pakken.
Ik beschouw moslima's die zich tooien met kopvodjes of tafelkleden niet als "zielig". Ik weet namelijk dat er genoeg zijn die dat doen om zoveel mogelijk reacties uit te lokken, wat ze dan weer sterkt in hun achterlijke overtuiging dat het interpreteren van een achterlijk boek uit de 7e eeuw op de meest extreme manier de juiste zou zijn.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 02:14 schreef moussie het volgende:
[..]
Helaas kan je aan de buitenkant niet zien of die keuze wel of niet bewust is gemaakt, niet waar .. dus misschien sluit jij met je minachtende reactie nou juist die meid uit die zit te snakken om wat aandacht en menselijk contact, iemand die met een beetje aanmoediging de moed vindt om haar eigen keuzes te maken ..
Lang niet alle minderheden zijn op uiterlijk te herkennen. Of ze moeten het in het belachelijke willen trekken door hun dagje als homoseksuelen door te brengen in glittertopjes en met een roze handtas.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 02:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Met sarong en rode stip? Tulband en witte kleren?
tja, ik verwacht eerlijk gezegd ook negatieve reacties uit die gemeenschap, blasfemie en zoquote:Op woensdag 5 augustus 2009 02:22 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Lang niet alle minderheden zijn op uiterlijk te herkennen. Of ze moeten het in het belachelijke willen trekken door hun dagje als homoseksuelen door te brengen in glittertopjes en met een roze handtas.
Aan de andere kant maken ze de doelgroep moslims ook al belachelijk door met een burka te gaan lopen dus wat dat betreft zou het me niet eens verbazen.
Politiek ja,Als je de op hebt gelezen vinden Engelsen het zelf ook niks gelukkigquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Engeland is echt volkomen doorgeslagen in het tegemoet komen aan moslims
Uiteraard, kledingpolitie toch, ik zal wel even toezien dat iedereen alleen maar maatschappelijk goedgekeurde en wettelijk toegestane kleding draagtquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:42 schreef Slappy het volgende:
[..]
Politiek ja,Als je de op hebt gelezen vinden Engelsen het zelf ook niks gelukkigStraks allemaal Moussie Duisenberg agenten op straat
En daar hoor je geloof niet bij te doen.Op het werk wordt het ook niet geaccepteerd dat je met hoofddoeken rondloopt.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Uiteraard, kledingpolitie toch, ik zal wel even toezien dat iedereen alleen maar maatschappelijk goedgekeurde en wettelijk toegestane kleding draagt
Je bent dan wel echt under coverquote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:06 schreef Montov het volgende:
Jammer dat de undercoveroperatie is uitgelekt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |