abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71606835
Wie kan me helpen?
Ik ben er over aan het denken om de opleiding SJM Sociale zekerheid te gaan volgen. Ik ben echter al 25 jaar en wil daarom liever niet fulltime op school zitten.
Ik heb ook gezien dat er een aantal deeltijdopleidingen zijn maar hierbij is het verplicht werk te hebben; het probleem is dat het werk niet voor het oprapen ligt nu en zonder ervaring al helemaal niet.
Vandaar dat ik denk dat het beter is de voltijdopleiding te doen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er onderwijsinstellingen waar men met kleine groepjes werkt? Is het echt fulltime naar school gaan? Of meer zoals op sommige HBO opleidingen dat je maar 20 uur per week les hebt.

Wie kan me helpen?

EnyaMae.
pi_71618404
Gezien je leeftijd, kun je beter kiezen voor de HBO-variant. Daar heet de opleiding: sociaal juridisch dienstverlening. De studie is zowel in voltijd als deeltijd. Als je voor de deeltijd gaat, hoef je in het 1e jaar geen relevante baan te hebben.

Je kunt ook kiezen voor de voltijd! Goed, je zult niet de jongste meer zijn in de klas maar echt oud ben je ook niet. In NL heb je tot je 30e recht op stuffi, dus maak ik er gebruik van.

Wat is je vooropleiding? als je geen havo of mbo-4 hebt, kun je toelatingstesten doen. Deze bestaan uit 2 á 3 vakken op havo-niveau, spelling/rekentoets en een persoonlijk gesprek!\

Succes!
  Moderator woensdag 5 augustus 2009 @ 20:53:54 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_71633052
Ik zeg volmondig: Probeer HBO Sociaal Juridische Dienstverlening. Nooit geschoten is altijd mis. Jammer alleen dat het vrij laat is om, denk ik, een toelatingstest te doen. Ik heb de MBO variant eveneens gedaan maar zie het als vergooien van tijd wanneer je boven de 21 bent. Zoek eventjes uit bij een hogeschool of je nog in kan stromen via een toelatingstest! Morgen bellen is het beste!

Ik moest, op het noorderpoortcollege te Groningen, 4 dagen in de week naar school. In het 2e jaar 2 maanden stage en in het 3e jaar 5 maanden. Dit moest wel 36 uur. Ik werkte in kleine groepjes maar had ook zeker vrijveel klassikaal les. Ik had, nu je het er toch over hebt, wel 2 oudere mensen van ~25 jaar (in het eerste jaar gerekend) in mijn klas. Het kan dus wel. Deze voelden bij mij in de klas zich niet vreemd - ze waren eerder leiders hahaha.

Succes! Probeer alleen zeker de HBO variant!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_71636557
de toelatingstest is 21+, dus waarom zou 25 dan 'laat' zijn voor zo een test? Vind het wel meevallen hoor.
Gewoon proberen inderdaad Grote kans dat je aangenomen wordt hoor, als ik kijk wat er zoal bij mij in de klas zit bij Informatica op HBO niveau (niet denigrerend naar jou toe dus, maar de kans is vrij klein dat ze je niet toelaten m.i.)
pi_71639551
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:48 schreef RRGJL het volgende:
de toelatingstest is 21+, dus waarom zou 25 dan 'laat' zijn voor zo een test? Vind het wel meevallen hoor.

Te laat in de zin van aanmelding. Zo´n aanmelding moet meestal ruim van tevoren gebeuren, en dan nog niet vergeten de voorbereiding op zo´n toelatingstest.
  Moderator vrijdag 7 augustus 2009 @ 11:23:34 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_71676376
Dat bedoelde ik inderdaad !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')