En wat te denken van Aids, een longontsteking of goede griep kan dodelijk zijn bij deze patienten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:39 schreef Kaneel het volgende:
[..]
Dit klopt wel. Iemand met een ernstige vorm van kanker kan ook dood gaan aan een verkoudheid erbovenop.
Ja, dat klopt. Elke ziekte erbij kan fataal zijn, H1N1, H5N1, ebola, aids, you name it!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:45 schreef Fusebox het volgende:
[..]
En wat te denken van Aids, een longontsteking of goede griep kan dodelijk zijn bij deze patienten.
Als de jongen dood gegaan was aan een verkoudheid hadden we niets gehoord. Daar was hij waarschijnlijk ook een risicogroep.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:14 schreef Re het volgende:
[..]
je gevolgtrekking klopt natuurlijk niet met je eerst gestelde, enige wat je kan zeggen is dat er bepaalde risicogroepen zijn
Gezien het feit dat er verder geen mededelingen worden gedaan zie ik het idd weleens AIDS oid zijn. Vooral bij die ziekte ben je erg vatbaar voor allerhande andere ziektesquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:45 schreef Fusebox het volgende:
[..]
En wat te denken van Aids, een longontsteking of goede griep kan dodelijk zijn bij deze patienten.
het ging ook meer om het woordje "dus" in zijn zinquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:13 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als de jongen dood gegaan was aan een verkoudheid hadden we niets gehoord. Daar was hij waarschijnlijk ook een risicogroep.
omdat de familie dat niet wil.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:23 schreef sitting_elfling het volgende:
Waarom wordt er niet vermeld wat voor ziekte de jongen exact had voor hij de mexicaanse griep kreeg? Hij had immers kanker of een hartziekte of misschien wel een taaislijm ziekte of wat dan ook kunnen hebben voordat de mexicaanse griep hem de das omdeed.
Uit het persbericht:quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:23 schreef sitting_elfling het volgende:
Waarom wordt er niet vermeld wat voor ziekte de jongen exact had voor hij de mexicaanse griep kreeg? Hij had immers kanker of een hartziekte of misschien wel een taaislijm ziekte of wat dan ook kunnen hebben voordat de mexicaanse griep hem de das omdeed.
Ik geef die familie groot gelijk. Er hoeft maar een verpleegkundige te zijn die een link legt tussen een patient en dit verhaal en daar mee naar de Telegraaf gaat en je hebt als familie geen rust meer. Terwijl ze op dit moment toch echt wel iets anders aan hun hoofd hebben.quote:Op verzoek van de naaste familie en uit oogpunt van privacy, worden verder geen mededelingen gedaan over de patiënt.
Inderdaad, maar bepaalde media hebben er kennelijk belang bij om de zaak op te blazen. Dat Hart van Nederland dat doet OK, maar dat zelfs het NOS-journaal zich hiervoor leent is diep treurig.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:13 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als de jongen dood gegaan was aan een verkoudheid hadden we niets gehoord. Daar was hij waarschijnlijk ook een risicogroep.
Dus als de 'gewone' wintergriep zijn eerste slachtoffer velt dan moet dat ook op de voorpagina van de Telegraaf?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:16 schreef starla het volgende:
Ben ik het niet mee eens. Dit is het eerste sterfgeval van de Mexicaanse griep in ons land, het volk mag dat rustig weten. Dat diegene die overlijdt al terminaal ziek bleek te zijn doet niets af aan de
journalistieke primeur.
Mensen en ook journalisten hebben een compleet andere beleving van dit virus dan de normale griep. Hou je niet zo van de domme en geef gewoon toe dat dit van veel meer journalistieke waarde is dan de normale griep die er al was vóórdat journalisme uberhaupt bestond.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:19 schreef Plato1980 het volgende:
Dus als de 'gewone' wintergriep zijn eerste slachtoffer velt dan moet dat ook op de voorpagina van de Telegraaf?
Het is net de kredietcrisis, ook al zo opgeklopt dat mensen er in gaan geloven en je de dip alleen maar erger maakt. En de media daarna "zie je wel" roepen. Media, het wordt steeds gevaarlijker....quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Inderdaad, maar bepaalde media hebben er kennelijk belang bij om de zaak op te blazen. Dat Hart van Nederland dat doet OK, maar dat zelfs het NOS-journaal zich hiervoor leent is diep treurig.
Dat valt ook wel weer mee. De jongen was al ernstig verzwakt, for god sake. Mag je het dan nog wel een Mexicaanse griepdode noemen? Daar zouden journalisten eens over na moeten denken, voordat ze een sensationele kop als 'Eerste NL-griepdode!' op het web gooien.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:38 schreef starla het volgende:
[..]
Mensen en ook journalisten hebben een compleet andere beleving van dit virus dan de normale griep. Hou je niet zo van de domme en geef gewoon toe dat dit van veel meer journalistieke waarde is dan de normale griep die er al was vóórdat journalisme uberhaupt bestond.
Misschien omdat er echt wat aan de hand is meneer ik steek mijn kop in het zandquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Inderdaad, maar bepaalde media hebben er kennelijk belang bij om de zaak op te blazen. Dat Hart van Nederland dat doet OK, maar dat zelfs het NOS-journaal zich hiervoor leent is diep treurig.
Ik had het er nog met collega's over, als die bitches van het RIVM je nog in quarantaine zetten is er geen lol aan, anders kan het straks met dit weer nog wat extra BBQ-daagjes opleverenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:42 schreef Jarno het volgende:
Kan ik me trouwens al een beetje geloofwaardig ziek melden gezien het puike BBQ weer van morgen?
Met die laatste uitspraak ben ik het helemaal eens. Voor de rest snap ik het probleem niet zo. So what dat die gast al half dood was. Wat is de meerwaarde van een gezond iemand die kwam te overlijden? Ja, dat is een échte griepdode...laat me niet lachen. De eerste dode als gevolg van de griep (ongeacht de gezondheid) is de eerste dode als gevolg van de griep. Punt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:46 schreef Rikketik het volgende:
Dat valt ook wel weer mee. De jongen was al ernstig verzwakt, for god sake. Mag je het dan nog wel een Mexicaanse griepdode noemen? Daar zouden journalisten eens over na moeten denken, voordat ze een sensationele kop als 'Eerste NL-griepdode!' op het web gooien.
Sowieso is de media medeverantwoordelijk voor die compleet andere beleving van dit virus.
ja, er is helaas iemand dood gegaan die anders ook niet heel lang te leven had. of iig een zodanig zwak gestel had dat ook een eenvoudige loopneus hem het leven had kunnen kosten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:48 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Misschien omdat er echt wat aan de hand is meneer ik steek mijn kop in het zand
Welke camping was dat?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:53 schreef denthemen het volgende:
WTF, hoor net dat die jongen die overleden is aan de Mexicaanse griep op de camping zat waar ik 2 weken terug ook was. Hij is alleen gekomen nadat ik al weg was
Is overigens een camping waar veel mensen komen met bijvoorbeeld een spierziekte e.d. Waarschijnlijk zal deze jongen ook zo'n ziekte gehad hebben. Hij is overleden aan de gevolgen van een normale longontsteking
Ik zal geen naam noemen omdat ik niet denk dat men dat op prijs zal stellen. maar het was in het buitenlandquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |