abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71595485
Er is mij gevraagd om voor komend weekend een progrestaart te maken. Ik neem aan dat het iets zuidelijks is, want het verzoek kwam van de Brabantse moeder van m'n vriend, en ik had er als Friezin nog nooit van gehoord.

Hoe dan ook, ik weet niet wat het is (een soort hazelnootschuimtaart, begreep ik), en ik weet al helemaal niet welk recept nu goed is. Als ik google kom ik zoveel recepten tegen die in niets op elkaar lijken, dat ik me afvraag hoe ik nu werkelijk een authentieke progrestaart moet maken.

Dus, heeft iemand hier hèt recept voor mij?

Alvast bedankt!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:29:03 #2
259788 Bakkerbier
Overactief, Irritant, Kansloos
pi_71595587
Jij doet aan verzoekjes? ;o

Doe mij een Lasagna dan
Bovenstaand bericht kan hoge mate van sarcasme, ironie, cynisme of sadisme bevatten. Spelfouten voorbehouden.
pi_71596134
Misschien kun je hier wat inspiratie opdoen? Het grote vraag het piet hoe maak ik het klaar topic, deel 8

Succes!
pi_71596230
quote:
foto Op dinsdag 4 augustus 2009 15:46 schreef ColdFeet het volgende:
Misschien kun je hier wat inspiratie opdoen? Het grote vraag het piet hoe maak ik het klaar topic, deel 8

Succes!
Ah, dank je, ik had de zoekfunctie gebruikt maar er geen rekening mee gehouden dat het ook wel eens anders gespeld zou kunnen worden. .
pi_71596396
Hmm, toch niet zo nuttig... Van de twee linkjes die worden gegeven doet de eerste het al niet meer, en bij de tweede wordt gebruik gemaakt van progresmix. Ik doe het liever gewoon zelf, zeg maar.
pi_71596476
Oh, ik had de linkjes niet bekeken verder, ik had alleen het woord onthouden Maar misschien kun je Chielus PM'en?
pi_71596621
Die heeft z'n PM uitgeschakeld staan. .

Ik wacht nog even op die ene user die dit topic ziet en bij zichzelf denkt: "Oh ja, progrestaart! Dat maak ik regelmatig en ik heb het perfecte recept!"

Dus. Kom er maar in. .
pi_71596833
Haai,

Ik heb deze een tijd geleden nagemaakt, erg lekker!

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=46421
pi_71596941
quote:
foto Op dinsdag 4 augustus 2009 16:11 schreef Trusten het volgende:
Haai,

Ik heb deze een tijd geleden nagemaakt, erg lekker!

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=46421
Die had ik ook gevonden inderdaad, en dat lijkt dus wel op hoe een progrestaart hoort te zijn? Als ik daarmee aankom bij iemand die het nog kent uit d'r jeugd zit ik er dus niet volkomen naast?
pi_71597147
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
Die had ik ook gevonden inderdaad, en dat lijkt dus wel op hoe een progrestaart hoort te zijn? Als ik daarmee aankom bij iemand die het nog kent uit d'r jeugd zit ik er dus niet volkomen naast?
Nee je zit er dan niet volkomen naast. Progrestaart is een soort schuimtaart maar het verschil tussen progres en schuim is dat in progres naast eiwit en suiker ook bloem en/of maizena en noten toe worden gevoegd. En schuim is alleen eiwit met suiker. Die schuim/progresbodems zorgen er dus voor dat het een 'progres' taart is.
pi_71597228
quote:
foto Op dinsdag 4 augustus 2009 16:20 schreef Trusten het volgende:

[..]

Nee je zit er dan niet volkomen naast. Progrestaart is een soort schuimtaart maar het verschil tussen progres en schuim is dat in progres naast eiwit en suiker ook bloem en/of maizena en noten toe worden gevoegd. En schuim is alleen eiwit met suiker...
Ok, dank je, dan ga ik me aan dat recept wagen. . Sommige recepten online zijn hartstikke basic, andere gooien er ook hazelnoten en mokka en nougatine en bigarreux bij... als je dan niet weet hoe zo'n taart eruit ziet en smaakt is dat een beetje lastig selecteren. .

Maar thanks!
pi_71598311
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_71598979
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:39:42 #14
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_71599490
Bij ons in de bakkerij waren het twee hazelnoot schuimplakken op elkaar (schuim met hazelnoot stukjes er doorheen) met daartussen slagroom. Deze taart helemaal met slagroom afstrijken en met gekaramelliseerde hazelnootjes overstrooien en aan de zijkant aanbrengen. Verder spuiten met rozetten slagroom en mooi afwerken.

Beetje als deze:
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_71599774
Super, Mr-Z! In het recept wat Trusten postte wordt ook botercrème gebruikt om te vullen, maar alleen slagroom is gebruikelijker?
  zondag 9 augustus 2009 @ 16:51:24 #16
64792 Mryc
play me one more song
pi_71736002
Maak hem zoals op www.maisonkelder.nl en je hebt gegarandeerd succes ;-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop