abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71589809

• Centrale Windows 7 topic #1
  • Centrale Windows 7 Topic #2
  • Centraal Windows 7 topic #3
  • Centraal Windows 7 topic #4
  • Centraal Windows 7 topic #5
  • Centraal Windows 7 topic #6
  • Centraal Windows 7 topic #7 Ready To Multiply??

Windows 7 biedt veel vernieuwingen. Veel mensen zeggen dat Windows 7 is wat Vista had moeten zijn, maar Windows 7 biedt meer dan dat. Hier een korte lijst met enkele vernieuwingen:

• Nieuwe taakbalk
  • Verfijnd Aero uiterlijk
  • Optimalisering onder de motorkap
  • Aero Shake
  • Aero Snap
  • Internet Explorer 8
  • Windows Media Player 12
  • Libraries (plaatje)
  • Verbeterde User Account Control
  • Jumplists
  • Touchscreen ondersteuning
  • Verbeterde netwerkmogelijkheden
  • Goede hardware ondersteuning
  • Ribbon interface voor Paint en Wordpad
  • Nieuwe rekenmachine
  • En nog meer: 1, 2, 3

Het lijkt erop dat Microsoft met Windows 7 een waardige opvolger heeft voor het nu nog steeds populaire Windows XP.

Microsoft biedt met Windows 7 de mogelijkheid om een RC (Release Candidate) versie te testen. Ze willen graag zoveel mogelijk feedback verzamelen. Wil je meehelpen? Door de populariteit heeft Microsoft de RC via hun site ter download beschikbaar gesteld tot eind Juli 2009. Ook hebben ze tien activatiekeys vrijgegeven, vijf voor de 32-bit versie en vijf voor de 64-bit versie.

• De RC is officiëel hier te downloaden: http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx. Het kan zijn dat je Internet Explorer moet gebruiken om verder te kunnen op de site. Als het goed is krijg je voor het downloaden begint een activatiekey toegewezen.

• Krijg je de site van Microsoft toch niet aan de praat, dan kan je het met deze directe links proberen:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Kopieer de links in de adresbalk van je browser. Er gaan geruchten dat in IE de boel weleens vast kan lopen, probeer het dan nogmaals of probeer een andere browser.

Aangezien je geen activatiekey krijgt met deze methode, kan je één van deze activatiekeys gebruik om te activeren:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  • Mocht geen van beide methoden baat hebben, dan kan je altijd nog de RC verkrijgen via het bittorrent netwerk of nieuwsgroepen. Dit is natuurlijk volledig op eigen risico, maar de juist versies zwerven er wel rond. Je kan een activatiekey van hierboven gebruiken om te activeren. Let wel op dat er versies rondzwerven die botnets aanmaken. Het beste is de officiële weg te bewandelen. Voor meer informatie over de botnets kan je hier even kijken. Wees gewaarschuwd!

* Volgens Microsoft is de Beta geldig tot en met 1 Augustus, 2009. Het om het uur afsluiten van de PC begint op 1 Juli, 2009.
    * Volgens Microsoft is de RC geldig tot en met 1 Juni, 2010. Het om het uur afsluiten van de PC begint op 1 Maart, 2010.

• Installeren:
    SPOILER
  • Release Candidate basics:
    SPOILER
  • Windows XP Mode
    De Windows XP Mode is hier te downloaden. Het vereist echter wel de functie "hardware virtualization". Deze functie moet je inschakelen in je BIOS. Kun je deze functie niet inschakelen? Jammer, maar dan kun je Windows XP Mode helaas niet gebruiken.

Deze links bevatten nuttige informatie voor als je wat meer wil weten over Windows 7:

• http://blogs.msdn.com/tim(...)ndows-7-secrets.aspx (erg nuttig)
  • http://www.pcpro.co.uk/fe(...)es-of-windows-7.html (erg nuttig)
  • http://i.gizmodo.com/5131(...)beats-mac-os-xs-dock
  • http://gizmodo.com/506966(...)ideo-and-impressions
  • http://gizmodo.com/507021(...)s-7-will-smash-vista
  • http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/index.cfm?reviewid=106237&pn=1
  • http://www.sevenforums.com/
  • http://www.optelsom.nl/windows-7-de-leukste-nieuwe-features.html
  • http://tweakers.net/revie(...)een-eerste-blik.html

De OP is hier terug te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2009 12:25:31 ]
  • pi_71589967
    Laatste post uit het vorige topic:
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 12:12 schreef Xanland het volgende:
    Toch nog ff een vraagske over die RTM e.d. Bijvoorbeeld een vriend van mij heeft atm een Microsoft Connect account. En zo'n uitnodigings-id, maar van welke 'verbinding/groep' moet m'n vriend nou lid zijn. Want hij snapt er niet echt iets meer van.

-------

Ook nog ff een vraagske i.v.m. XP -> Windows 7 RD. Voorbeeld: Ik wil vanaf een Windows XP computer verbinden naar mijn eigen Windows 7 versie, dan gaat de RD van XP de fout in. De afmetingen v/h scherm van XP zijn 1680x1050 maar die van mijn Windows 7 zijn 1920x1080. Maar XP laat nu niet mijn hele scherm zien, ik kan dus b.v. mijn browser ofzo niet sluiten e.d., ook kan ik niet zover naar beneden gaan om mijn taakbalk te kunnen zien.

Hoe kan ik dit weer zo zetten dat het werkt, want het is verdomd irritant!?
    pi_71589995
    TVP, deze was eerst.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:23:09 #4
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_71590012
    Topic nr6 mist in je OP.
    En geen TT.
    OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
    pi_71590084
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 12:23 schreef Netsplitter het volgende:
    Topic nr6 mist in je OP.
    En geen TT.
    Aangepast.
    pi_71590752
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:36:01 #8
    98135 TeleluvR
    Maar een Gretsch is ook goed!
    pi_71592103
    Ik wilde weten welke versie surfspot gaat verkopen... Krijg ik als antwoord 32bit en 64bit. Dat bedoelde ik nou net niet
    pi_71592155
    tvp
    pi_71593098
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 13:37 schreef gerbenp het volgende:
    tvp
    pi_71594456
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 13:36 schreef TeleluvR het volgende:
    Ik wilde weten welke versie surfspot gaat verkopen... Krijg ik als antwoord 32bit en 64bit. Dat bedoelde ik nou net niet

Ja jij denkt nog in Vista taal met je: basic...etc Windows 7 is dus echt anders bobbie.
    75 topics = FIN
    pi_71594497
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 14:48 schreef FP128 het volgende:

[..]

Ja jij denkt nog in Vista taal met je: basic...etc Windows 7 is dus echt anders bobbie.
    Uh, nee
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:50:53 #13
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_71594527
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 14:48 schreef FP128 het volgende:

[..]

Ga naar het gevang, u komt niet langs start en krijgt geen 20.000.
    OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
    pi_71594570
    Als de upgrade van Vista naar Windows 7 30 euro gaat kosten koop ik hem.
    pi_71594669
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 14:52 schreef Geqxon het volgende:
    Als de upgrade van Vista naar Windows 7 30 euro gaat kosten koop ik hem.
    Dan ik ook wel!
    Zeker gezien ik mijn Vista (legaal) gratis heb!

Iemand enig idee wanneer ma3d (MSDNAA) Windows 7 gaat aanbieden?
    pi_71594715
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 14:56 schreef c0nd0r het volgende:

[..]

Dan ik ook wel!
    Zeker gezien ik mijn Vista (legaal) gratis heb!

Iemand enig idee wanneer ma3d (MSDNAA) Windows 7 gaat aanbieden?
    O wacht... mijn Vista licentie kan maar één keer geactiveerd worden. Dan kan ik Windows 7 zeker wel installeren, maar later niet herinstalleren?
    pi_71594871
    Ik ga binnenkort starten met een deeltijdstudie en mag dus ook via surfspot bestellen. Wat kost een Windows versie daar? (HP/Ultimate)
    Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
    Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:11:13 #18
    98135 TeleluvR
    pi_71595078
    Hangt van je onderwijsinstelling af!
    pi_71595245
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 15:11 schreef TeleluvR het volgende:
    Hangt van je onderwijsinstelling af!
    Universiteit Leiden.
    Ik kan nog niet inloggen dus ik heb werkelijk geen idee wat het ongeveer zou zijn.
    Kan je een indicatie geven?
    Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:18:13 #20
    98135 TeleluvR
    pi_71595274
    Leiden zit op 15 euro voor windows, 15 euro voor office, combipakket 25 euro (leiden hier!)
    pi_71595331
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 15:18 schreef TeleluvR het volgende:
    Leiden zit op 15 euro voor windows, 15 euro voor office, combipakket 25 euro (leiden hier!)
    Dat zijn nog eens prijzen! Nu hoef ik me ook geen zorgen meer te maken over het wel of niet verschijnen van een family-pack in NL.
    pi_71597794
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 15:18 schreef TeleluvR het volgende:
    Iemand enig idee voor RUG?
    pi_71598701
    late tvp
    Ik ben illegaal!
    Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:40:15 #24
    181857 Jovatov
    Si fallor, sum
    pi_71604661
    Heb vandaag een netbookje gekocht en gelijk windows 7 er maar op geknald.
    Tot nu toe erg tevreden, maar was met Vista ook al tevreden, dus of mijn mening erg betrouwbaar is weet ik niet

Vooral de taakbalk vind ik enorm handig
    pi_71604906
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 20:40 schreef Jovatov het volgende:
    Heb vandaag een netbookje gekocht en gelijk windows 7 er maar op geknald.
    Tot nu toe erg tevreden, maar was met Vista ook al tevreden, dus of mijn mening erg betrouwbaar is weet ik niet

Vooral de taakbalk vind ik enorm handig
    Elke mening telt toch?
    Ik ben illegaal!
    Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')