Het maakt het zo zwart/wit, terwijl er toch veel grijs is denk ik.. je kan toch bij het ene onderwerp een believer zijn en een ander onderwerp weer niet misschien? Maar goed, het gaat niet om de discussie.. maar een naam.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:43 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het is dan de vraag in welke situatie dit nodig is, en welke niet. In deze situatie werkt het alleen maar het doel tegen van het forum imo.
Het is de air die rond de termen hangt. Debunker klinkt ook enorm veel stoerder dan believer. Believer slaat de plank dan ook compleet mis, omdat er goed geconcludeerd is dat veel van deze believers zeer kritisch zijn, en soms wel kritischer dan de debunkers. Daarom als je termen gebruikt, kies dan de goede.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:47 schreef ToT het volgende:
idd liever geen complete discussies hier.
Ikzelf gebruik de termen "believers" en "debunkers" gewoon regelmatig als ik toch even op de verschillende overtuigingen wil wijzen en globaal naar de wensen van die "groepen" wil kijken enzo.
Er heeft geen vooroverleg plaatsgevonden over deze naamsverandering; het is alleen een paar keer geopperd in wat verschillende topics.
Soms is het nagenoeg onmogelijk om niet in groeperingen te praten en dan wil ik toch liever termen gebruiken waarmee ik geen mensen voor de schenen schop.Of heeft niemand echt moeite met deze 2 benamingen? Ik vind het te krampachtig om steeds met beschrijvingen komen als "degenen die in complot-theorieën geloven" of "degenen die niet in complot-theorieën geloven" of zo.
Kies dan een term die niet zo fout klinkt. Ik bedoel believer, klinkt wel erg naïf vind je niet? Alsof die mensen de hele dag met hun ogen dicht tegen palen aanlopen, omdat ze believen dat er meer is lol.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:50 schreef Bastard het volgende:
[..]
Het maakt het zo zwart/wit, terwijl er toch veel grijs is denk ik.. je kan toch bij het ene onderwerp een believer zijn en een ander onderwerp weer niet misschien? Maar goed, het gaat niet om de discussie.. maar een naam.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:52 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het is de air die rond de termen hangt. Debunker klinkt ook enorm veel stoerder dan believer. Believer slaat de plank dan ook compleet mis, omdat er goed geconcludeerd is dat veel van deze believers zeer kritisch zijn, en soms wel kritischer dan de debunkers. Daarom als je termen gebruikt, kies dan de goede.
Ik zou ook de term mod kunnen veranderen in de term homo, omdat uiteindelijk een deel van de betekenissen vast wel overeen komen, zo heeft de politie ook nog wel wat leuke namen. Dat wil nog niet zeggen dat ik dat doe.
Het is dan vooral lastig als dit in een discussie wordt gebruikt om iemand op zijn plaats te zetten. Dat komt simpelweg over als een belediging, en zorgt dus voor weerstand.
Lees dan ook de zinnen die erna komen???quote:
Vul in de plaats van homo overigens elk scheldwoord in.quote:Ik zou ook de term mod kunnen veranderen in de term homo, omdat uiteindelijk een deel van de betekenissen vast wel overeen komen, zo heeft de politie ook nog wel wat leuke namen. Dat wil nog niet zeggen dat ik dat doe.
Het is anders een heel dubieuze vergeljiking, je had ipv homo ook "politieagent" kunnen gebruiken. Ik weet waar mensen minder aanstoot van zouden nemen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:56 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Lees dan ook de zinnen die erna komen???
Echtwaar, jij trekt conclusies voordat je iets gelezen hebt. Snap je die vergelijking niet?
Ik heb je hele post gelezen, maar met jouw manier van discussiëren kan ik je gewoon moeilijk serieus nemen, ook als ik kijk naar je eerdere posts van vandaag, sorry!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:56 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Lees dan ook de zinnen die erna komen???
Echtwaar, jij trekt conclusies voordat je iets gelezen hebt. Snap je die vergelijking niet?
- Helaas, beledigen mag niet he!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb je hele post gelezen, maar met jouw manier van discussiëren kan ik je gewoon moeilijk serieus nemen, ook als ik kijk naar je eerdere posts van vandaag, sorry!
En het nodigt ook niet bepaald uit om er weer op te reageren. Jij ziet volgens mij alles als een soort machtsspelletje.
Ik open verdorie al een topic over het verzinnen van nieuwe namen en dan NOG krijg ik dit gebagger.
Dat probleem moet je toch echt bij jezelf zoeken vriend. Als ik je wil aanvallen, dan zeg ik dat er de volgende keer wel bij.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb je hele post gelezen, maar met jouw manier van discussiëren kan ik je gewoon moeilijk serieus nemen, ook als ik kijk naar je eerdere posts van vandaag, sorry!
En het nodigt ook niet bepaald uit om er weer op te reageren. Jij ziet volgens mij alles als een soort machtsspelletje.
Ik open verdorie al een topic over het verzinnen van nieuwe namen en dan NOG krijg ik dit gebagger.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:00 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dude, je hebt het tegen mediaconsument.
Die knakker is mentaal op het niveau van kleuterschool-discussieren blijven hangen
Ik en _led_ hebben een verleden, daarom dat ik er ook niet meer op inga. Die tijd heb ik gehad.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:02 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Je reactie bevestigd die stelling
Ik vind het helemaal niet zo naief klinken hoor of minder stoerquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:53 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Kies dan een term die niet zo fout klinkt. Ik bedoel believer, klinkt wel erg naïf vind je niet? Alsof die mensen de hele dag met hun ogen dicht tegen palen aanlopen, omdat ze believen dat er meer is lol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |