abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71589143
Okee, we moeten inderdaad van deze termen af.

Zonder hier extreme uitgebreide discussies te gaan voeren over complotten of de geestesgesteldheid van de tegenpartij of over wie gelijk heeft: wat voor SERIEUZE bewoordingen kunnen we hier gebruiken?

Termen als "sheeple" of "paranoia alu-hoedjes" zijn hier absoluut niet gewenst en zullen verwijderd worden.
Ook hoop ik niet dat er te veel namen komen die suggereren dat de waarheid bij de ene kant ligt en dat de andere kant het helemaal fout heeft.

TS begint: conspiracy-theorists versus sceptici.
Extreem voor de hand liggend uiteraard, en conspiracy-theorists bekt niet echt lekker, het moet wat korter en makkelijker te typen zijn.

Wie volgt?

Nogmaals: SERIEUZE benamingen graag!
pi_71589176
Con-theo's en scep? Lastig om die woorden inderdaad te verkleinen, ik vind het wel betere woorden met veeeeel minder negatieve smaakjes eraan.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_71589286
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:50 schreef Dragorius het volgende:
Con-theo's en scep? Lastig om die woorden inderdaad te verkleinen, ik vind het wel betere woorden met veeeeel minder negatieve smaakjes eraan.
laat me even malen, later vandaag kom ik met een voorstel.
i reserve the right to do as i damnwell please.
pi_71589342
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:54 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

Met of zonder smilies, die termen?

The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_71589439
om het "af" te maken, moet het sceptische helemaal uit de naam.

Dat is interpreteerbaar als: de "believer" is per definitie niet skeptisch.

Je hebt ook "believers" die wel skeptisch zijn en alles van binnen en buiten bekijken alvorens iets als persoonlijke waarheid te accepteren.
Die zijn dan in zekere zin ook skeptisch, maar (gegrond of ongegrond) hij zag reden tot het aannemen van de theorie, die sommige anderen (nog) niet aangenomen hebben.
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_71589452
en vanwelleer... je dient je voorstel toch wel in drievoud in hè.
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_71589489
conspiracy factionist dan?
pi_71589503
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:00 schreef Exoteria het volgende:
en vanwelleer... je dient je voorstel toch wel in drievoud in hè.
schriftelijk in drievoud, wees nou es volledig.
pi_71589583
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:00 schreef Exoteria het volgende:
om het "af" te maken, moet het sceptische helemaal uit de naam.

Dat is interpreteerbaar als: de "believer" is per definitie niet skeptisch.

Je hebt ook "believers" die wel skeptisch zijn en alles van binnen en buiten bekijken alvorens iets als persoonlijke waarheid te accepteren.
Die zijn dan in zekere zin ook skeptisch, maar (gegrond of ongegrond) hij zag reden tot het aannemen van de theorie, die sommige anderen (nog) niet aangenomen hebben.
Om diezelfde reden heb ik tot nu toe ook altijd nog van die term gebruik gemaakt. "Debunkers" vond ik alleen wel negatiever klinken.

Overigens kan ik me voorstellen dat de term "Believers" voor henzelf wel weer beledigend kan zijn, want dat kan weer overkomen alsof zij zomaar in iets geloven, terwijl het voor henzelf gewoon bewezen feiten zijn die zij verkondigen. Dan zou bijvoorbeeld anti-NWO'ers of zo beter passen. Of "exposers", maar dat suggereert weer dat het gelijk aan hun kant ligt, en ik wil gewoon de bewoordingen zo neutraal mogelijk houden voor beide partijen!
pi_71589601
- Pssst...er stond een waarschuwing in de OP! -

[ Bericht 54% gewijzigd door ToT op 04-08-2009 12:07:38 ]
pi_71589609
Gelovers in complotten staan sceptisch tegenover de mediarealiteit en de politieke realiteit.

Dat zijn dus ook sceptici.

'Sheeple' is een term van de illuminati zelf, zoals Marx ons schapen noemde. Waarom zou je zo'n term niet mogen gebruiken? Het ligt aan de context.

Laten we niet verzanden in teveel regeltjes en dat soort dingen. Ik zie nu al de politie tendens zoals ik die een paar dagen terug voorspelde. Dit verzandt uiteindelijk in dat jet een persoon die zwart is niet zwart meer mag noemen en meer van die politiek correcte dingen.

Mods, grijp gewoon in wanneer men zonder respect reageert en idd met termen als aluhoedjes aan komt zetten. En laat het daarbij.
pi_71589651
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Gelovers in complotten staan sceptisch tegenover de mediarealiteit en de politieke realiteit.

Dat zijn dus ook sceptici.

Laten we niet verzanden in teveel regeltjes en dat soort dingen. Ik zie nu al de politie tendens zoals ik die een paar dagen terug voorspelde. Dit verzandt uiteindelijk in dat jet een persoon die zwart is niet zwart meer mag noemen en meer van die politiek correcte dingen.

Mods, grijp gewoon in wanneer men zonder respect reageert en idd met termen als aluhoedjes aan komt zetten. En laat het daarbij.
Begrijp ik, maar van de believers-kant kwamen geluiden dat men die term niet prettig vond.
pi_71589667
aanhangers en twijfelaars tegenstanders?

Is 'm ook nog niet.... pffff
pi_71589683
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:08 schreef ToT het volgende:

[..]

Begrijp ik, maar van de believers-kant kwamen geluiden dat men die term niet prettig vond.
Wees gewoon flexibel.

Ik zou hier wel een paar dagen willen modden. Heb een aanbod gehad om voor een ander forum te modden. Kan ik gelijk oefenen en kijken of het me aanstaat.
pi_71589696
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:09 schreef vanwelleer het volgende:
aanhangers en twijfelaars tegenstanders?

Is 'm ook nog niet.... pffff
Wel geniaal in z'n eenvoud!

Maar helaas te algemeen: beide termen kunnen voor beide kanten worden gebruikt!
pi_71589706
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wees gewoon flexibel.

Ik zou hier wel een paar dagen willen modden. Heb een aanbod gehad om voor een ander forum te modden. Kan ik gelijk oefenen en kijken of het me aanstaat.
Veel plezier ermee!
pi_71589715
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
mediarealiteit en de politieke realiteit.
beide zijn zo gecultiveerd en onnatuurlijk dat het woord realiteit er helemaal niet acher zou mogen staan.

De enige realiteit is dat we de waarheid niet weten omdat die om welke reden dan ook verdraaid wordt.
pi_71589738
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:11 schreef ToT het volgende:

[..]

Veel plezier ermee!
Ik bedoel dus dat je me hier laat oefenen
pi_71589793
Ik denk dat mensen alleen persoonlijk beoordeeld kunnen worden, aan de hand van kritisch denken en ervaring, niemand hoort bij een groep, al willen ze dat o zo graag, het is ook zo eng in je eentje. Ik heb dan ook altijd het gevoel dat mensen in fora als BNW en TRU binnenkomen als moederskindje, en er na een tijdje heel wat volwassener weer weggaan. Dit omdat je juist hier je wereldbeeld kunt laten testen of je over alles wel kritisch genoeg hebt nagedacht. Naar mate de tijd vordert worden de mensen hier dan ook steeds minder naïf, de een uiteraard sneller dan de ander.

De reden waar ik overigens mezelf vaak aan irriteer, is dus het verschuilen achter dingen die buiten jezelf liggen en dit te ondersteunen met conclusies die niet getrokken hoeven worden. Oftewel, de conclusie dat iemand een believer, debunker, sceptici, randdebiel, noem maar op is, hoeft niet getrokken te worden.

Iedereen is hier met een reden, uiteindelijk leren we elkaar alleen maar dingen aan. Het is dan ook belangrijk om dingen niet verkeerd te interpreteren, en op het moment van onzekerheid even na te vragen wat er bedoeld werd. Ook vice versa, geef je iets verkeerd aan, bied je excuses aan.

Daarbij hebben we zoals overal in de wereld, een hekel aan mensen die vluchten op het moment dat ze het moeilijk krijgen. Ook op geen enkel punt zich gewonnen durven geven, en hiervoor het liefst zo hard mogelijk op de tere snaren trapt van de tegenstander, de aanval is namelijk altijd de beste verdediging. Meestal zijn dit dan ook de mensen die het minste te vertellen hebben.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  Moderator dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:15:41 #20
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_71589805
Waarom moet er eik een naam voor zijn?
En verschilt het niet per onderwerp?

Ik vind in sommige verhalen wel leuk omdat er mogelijkerwijs ware dingen in kunnen zitten, sommige andere dingen vind ik echt helemaal niets.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:17:18 #21
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_71589858
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:54 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

Het zou me verbazen als dat niet zo was
pi_71589859
Voorstanders en tegenstanders.

....

Die kun je in ieder topic gebruiken, en de "lading" voor zover die er al is ligt steeds anders, dus kan niet beledigend zijn.

Als een believer een topic opent is hij duidelijk de voorstander, en de debunkers zijn daar de tegenstander.

Andersom, als een debunker een topic opent, zijn de believers de tegenstanders daar....

Damn, i'm good.
pi_71589864
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Begrijp ik, maar ik wenste je veel plezier met het aanbod dat je had gekregen!
Verder denk ik niet dat ik als moderator zijnde die blijkbaar gemist kan worden en geen ene fuck voor BNW heeft betekend je op dat terrein verder kan helpen, sorry!
pi_71589894
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:17 schreef ToT het volgende:

[..]

Begrijp ik, maar ik wenste je veel plezier met het aanbod dat je had gekregen!
Verder denk ik niet dat ik als moderator zijnde die blijkbaar gemist kan worden en geen ene fuck voor BNW heeft betekend je op dat terrein verder kan helpen, sorry!
Jawel, want je bent moderator.
  Moderator dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:19:12 #25
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_71589906
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Een soort van moderator stage in BNW?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo