abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71586482
titel zegt het al

Een collega van mij heeft nu waarschijnlijk een nest Maine Coons.

Aangezien ik mijn vorige poes na 18 jaar heb moeten laten inslapen mis ik toch iets en wil ik dus een andere.

Mijn Collega fokt Maine Coons en ze worden na twaalf weken dus verkocht met inentingen, ontwormt, gechipt en met stamboom.

Nu wil ik dus wat ervaringen weten van mensen die ook zo`n ras hebben

Op internet kan je er veel van terugvinden maar daar zijn eigenlijk alleen de positieve ervaringen te lezen
pies on joe toe
pi_71587260
Ontzettend lief,speels, nieuwsgierig en lomp.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:46:52 #3
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_71589081
Ik heb nu twee Maine Coons van 4 maanden en ze zijn lief, ontzettend speels en gek op water! Ze knoeien echt heel erg met water. Ze liggen met hun voorpoten in de hondendrinkbak te spartelen en spetteren gezellig met de drinkwell. Let dus op als je water neerzet, in een stevige bak met een doek eronder.

Verder zijn het gewoon schatjes.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:36:29 #4
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_71590384
Ik heb zelf altijd heel graag een Maine Coon gewild, maar ik hoor veel verhalen over hartafwijkingen of niet volgroeide borstbeenderen.
Mij werd geadviseerd om een Siberische boskat te nemen, omdat die nog niet ´doorgefokt´ schijnen te zijn.
Maar als je eenmaal voor de Maine Coon valt, is daar niet zo makkelijk vanaf te komen
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_71590455
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:55 schreef bonke het volgende:
titel zegt het al

Een collega van mij heeft nu waarschijnlijk een nest Maine Coons.

Aangezien ik mijn vorige poes na 18 jaar heb moeten laten inslapen mis ik toch iets en wil ik dus een andere.

Mijn Collega fokt Maine Coons en ze worden na twaalf weken dus verkocht met inentingen, ontwormt, gechipt en met stamboom.

Nu wil ik dus wat ervaringen weten van mensen die ook zo`n ras hebben

Op internet kan je er veel van terugvinden maar daar zijn eigenlijk alleen de positieve ervaringen te lezen
Misschien kun je eens bij haar op bezoek gaan?
Zij moet meerdere katten hebben rondlopen dus dan kan je meteen ook hun gedrag zien.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:42:58 #6
223428 Countess
pi_71590561

Dat smoel en die poten zijn toch ook onweerstaanbaar!
pi_71590610
Wat een kop zeg...heerlijk!

Ik heb zelf een onder andere een Britse Korthaar...Oh van die koppies smelt ik ook!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:51:17 #8
223428 Countess
pi_71590789
Haha ik heb even op Siberische boskat gekeken, maar dit is volgens mij een folded:

En een zonder vouworen:
pi_71591237
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:38 schreef Taiga het volgende:

[..]

Misschien kun je eens bij haar op bezoek gaan?
Zij moet meerdere katten hebben rondlopen dus dan kan je meteen ook hun gedrag zien.
ze hebben er zelf 5 rondlopen en als ze vandaag of morgen kittens hebben dan ga ik kijken
pies on joe toe
pi_71591401
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:06 schreef bonke het volgende:

[..]

ze hebben er zelf 5 rondlopen en als ze vandaag of morgen kittens hebben dan ga ik kijken
Pas op...je kan ook meteen verliefd worden haha!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:15:35 #11
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71593405
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:32 schreef Darkomen het volgende:
Ontzettend lief,speels, nieuwsgierig en lomp.
Dat dus. Ze volgen je in alles, sommige zijn niet echt schootkatten, maar komen nog steeds heel graag naast je liggen ed.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:26:15 #12
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_71593725
Het zijn echt hele leuke katten. Ik heb twee zusjes waarvan er eentje vast heeft gezeten in het geboortekanaal. Ze zal dus iets kleiner blijven dan haar (nu al) grote zus.
Heerlijke poezels! Volgen je overal (ook in de douche), karaktes verschillen natuurlijk altijd. De ene is een echte knuffelkont en de ander wil alleen maar spelen. Oh, ze kletsen er ook nog op los.

(bah, ik vanaf mijn werk niet in Photobucket....)
pi_71594138
Wij hebben ook 2 Main Coon katten. Eentje is een kleintje, en de andere is gewoon een flinke man.
Ze volgen je inderdaad, willen overal bij zijn, weliswaar vaak op een afstandje.
Pressure (de grootste) is niet zo'n knuffelkat, ligt wel graag bij je in de buurt, maar hoeft niet zo aangeraakt te worden, hoewel ik soms wel met hem mag kroelen
Hij is ook echt lomp en onbenullig. Heeft nog maar een half staartje omdat ie tegen de box van de stereo op knalde, en die viel toen om. Wel schattig hoor, dat staartje van m.

Dourack is wel wat meer een knuffelkat, wil graag dicht bij je in bed liggen en wil ook nog wel eens bij me op schoot op de bank gaan liggen. Hij is een beetje arrogant. Komt niet als je hem roept, maar wel een minuutje daarna, omdat hij het wil. Dat soort dingetjes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pressure
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dourack
SPOILER
Dat schijnt lekker te liggen.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:44:09 #14
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71594336
SPOILER
Deze gaat niet zo vaak op schoot, maar wil wel dat je hem aait en volgt je ook
SPOILER
Deze zou het liefst in je kruipen. Wil mee naar bed, mee op schoot, komt naast je zitten op t toilet you name it. En dan is hij nog een halve oid ook, maar hij is zo ontzettend Coon, van binnen en buiten geloof je niet dat ie geen echte is.

Ik ken eigenlijk geen één Maine Coon die totaal niet aangehaald wil worden. Beide hebben ze ook dat als je je hand voor je uit steekt, ze op hun achterpoten gaat staan om hun kop eronder te drukken, ik vind dat ook typisch Maine Coons.
pi_71614999
Slim, zachtaardig, rustig en lief.
pi_71617907
vrijdag kijken
ze hebben sinds gister een nest van vier poezen en twee katers
pies on joe toe
pi_71619063
En? ben je al overtuigd?

Ik heb zelf 3 coons. Ze zijn lief, lomp, rustig (behalve als ze race-uur hebben), aanhankelijk en luisteren redelijk goed.
pi_71624400
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:45 schreef Lionne het volgende:
En? ben je al overtuigd?

Ik heb zelf 3 coons. Ze zijn lief, lomp, rustig (behalve als ze race-uur hebben), aanhankelijk en luisteren redelijk goed.
tot nog toe wel

wat zijn de verschillen in karakter tussen poesen en katers trouwens ?:)
pies on joe toe
pi_71624719
Poezen: eigenzinnig, ijdel, diva-gedrag. Katers: avontuurlijk, slordig

Let wel op dat alles wat je leest over rassen slechts indicaties zijn. Ze verschillen per individu natuurlijk heel erg.
Er zijn veel Coons die gewoon aanvallen, maar er zijn ook veel die altijd rustig blijven.
pi_71625137
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:20 schreef athlonkmf het volgende:

Let wel op dat alles wat je leest over rassen slechts indicaties zijn. Ze verschillen per individu natuurlijk heel erg.
Er zijn veel Coons die gewoon aanvallen, maar er zijn ook veel die altijd rustig blijven.
Inderdaad. Een van onze katers is bijv. heel eigenzinnig, en de ander is heel ijdel. Dus ook een poes of kater geeft nog geen zekerheid.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 15:59:18 #21
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71625699
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:20 schreef athlonkmf het volgende:

Uiteraard, maar als ie ook gewoon even de ouders bekijkt, hoe die zijn dan heb je een nog betere indicatie. Maar goed, ik geloof dat een erg groot aantal van de Coons wel is zoals ze beschreven worden.
pi_71625774
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:59 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Uiteraard, maar als ie ook gewoon even de ouders bekijkt, hoe die zijn dan heb je een nog betere indicatie. Maar goed, ik geloof dat een erg groot aantal van de Coons wel is zoals ze beschreven worden.
Tja. zelfs in 1 nest kan je zoveel verschillen in karakter hebben. Zijn bijna net levende dingen he?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:03:46 #23
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71625821
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:01 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Tja. zelfs in 1 nest kan je zoveel verschillen in karakter hebben. Zijn bijna net levende dingen he?
Het ging nog steeds over indicatie, doe niet zo stom zeg.
pi_71625893
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:03 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Het ging nog steeds over indicatie, doe niet zo stom zeg.
Zeg ik toch ook?
pi_71673857
Ook een maine coon hier. Wilde van het nest, alleen als we op bezoek gingen was hij altijd aan t slapen. Bespringt hier graag de rustige Brits Korthaar. Speelt graag met water, apporteert soms en zit niet graag op schoot. Laatst leek hij wel een beetje een waakhondje. Was wat lawaai op het trappenhuis, begint hij vaag te grommen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')