abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71585445
quote:
Horeca Apeldoorn wil vergoeding voor Koninginnedag

AMSTERDAM - Horecagelegenheden in Apeldoorn willen een schadevergoeding van de gemeente omdat die de festiviteiten op Koninginnedag afgelastte nadat Karst T. op het publiek was ingereden.

Het afgelasten gebeurde op gezag van burgemeester Fred de Graaf en daarom vindt de plaatselijke horeca dat de gemeente over de brug moet komen, schrijft De Volkskrant.

Het lijkt voor de hand te liggen om de schade bij Karst T. te verhalen, maar zijn WA-verzekering dekt volgens de krant alleen de schade die hij met zijn auto veroorzaakte.

De schadeclaim is over de zomer heengetild, zegt voorzitter van de Horecavereniging Caterplein Gerard Verberg in de krant.

Dit omdat het volgens de ondernemers niet netjes leek om meteen over geld te beginnen als er zeven doden zijn te betreuren. De ondernemers wijzen erop dat Koninginnedag normaal een topdag voor de horeca is.

Afdelingsvoorzitter van Koninklijke Horeca Nederland wijst er in de krant op dat de gemeente de schade niet per se met geld hoeft te vergoeden. Zo zou Apeldoorn ook een extra evenementsdag kunnen toestaan, zodat de horeca de geleden schade kan inhalen.

De gemeente is volgens de Volkskrant altijd bereid om in gesprek te gaan, maar wil niet vooruitlopen op een vergoeding. Andere gemeenten die de festiviteiten afgelastten hebben al een schadevergoeding uitgekeerd. Zo zou Leiden de ondernemers tachtigduizend euro compensatie hebben geboden.
Bron: nu.nl

Gevalletje bedrijfsrisico?
pi_71585496
Deze schadeclaim vindt ik in tegenstelling tot de individuele schadeclaims van geschokeerde tv kijkers gewoon terecht. Waarom ? Dit omdat de horeca toch al niet gemakkelijk heeft na het rookverbod.
to the point!
pi_71585519
Ach ja de gewone burger heeft het ook niet makkelijk. Zo blijven we compenseren, nogmaals ik vind het gewoon een bedrijfsrisico zo blijven we bezig
pi_71585536
Schande! En dat is alles wat ik er voor over heb.
Wie dit leest is gek
pi_71585546
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:06 schreef turnpoint76 het volgende:
Deze schadeclaim vindt ik in tegenstelling tot de individuele schadeclaims van geschokeerde tv kijkers gewoon terecht. Waarom ? Dit omdat de horeca toch al niet gemakkelijk heeft na het rookverbod.
Hallo domheid. Anders haal je er even iets bij wat totaal geen verband heeft met de claim.

Ik vind het overigens diep triest dat ze dit op de gemeente willen verhalen. Mijn god, beetje common sense.
pi_71585640
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:09 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Hallo domheid. Anders haal je er even iets bij wat totaal geen verband heeft met de claim.

Ik vind het overigens diep triest dat ze dit op de gemeente willen verhalen. Mijn god, beetje common sense.
Deze domheid kan lezen;
Andere gemeenten die de festiviteiten afgelastten hebben al een schadevergoeding uitgekeerd. Zo zou Leiden de ondernemers tachtigduizend euro compensatie hebben geboden.

De gemeente is verantwoordelijk voor de afgelasting trol.
to the point!
pi_71585686
Met andere woorden: die bloedzuigers hadden over de lijken van de slachtoffers van Karst T. het feest doorgang willen laten vinden. Treurig..
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
pi_71585749
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:14 schreef turnpoint76 het volgende:

[..]

Deze domheid kan lezen;
Andere gemeenten die de festiviteiten afgelastten hebben al een schadevergoeding uitgekeerd. Zo zou Leiden de ondernemers tachtigduizend euro compensatie hebben geboden.

De gemeente is verantwoordelijk voor de afgelasting trol.
Maar waarom in GODSNAAM het rookverbod erbij halen. Da's gewoon een non-argument.

Wat andere gemeenten aanbieden moeten zij weten. En dan nog vind ik het een groot verschil of je het over Leiden hebt, of Apeldoorn, waar het drama plaatsvond. Hadden ze nou echt gedacht dat er nog volle bak zou komen, die avond?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:19:56 #9
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_71585766
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:07 schreef Bulletdodger het volgende:
Ach ja de gewone burger heeft het ook niet makkelijk. Zo blijven we compenseren, nogmaals ik vind het gewoon een bedrijfsrisico zo blijven we bezig
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_71585950
What's next, alle reiskosten van de mensen vergoeden die naar Apeldoorn zijn geweest en geen waar voor hun geld hebben gehad?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_71586492
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:27 schreef raptorix het volgende:
What's next, alle reiskosten van de mensen vergoeden die naar Apeldoorn zijn geweest en geen waar voor hun geld hebben gehad?
Geen waar voor hun geld? Die hebben de rest van hun leven een hartstikke spannend verhaal te vertellen. Onbetaalbaar!

Verder kan ik mij best voorstellend dat je als gemeente je horeca wilt ondersteunen dmv een extra evenementendag.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_71586517
Een extra evenmentendag lijkt mij een prima oplossing, ook zodat de burgers alsnog een feestje hebben. Geld geven zou echt belachelijk zijn.
pi_71586573
Volgens mij wordt het opnieuw in Apeldoorn gehouden, dus dat lijkt me al een prima compensatie.
pi_71586581
Je zou eventueel nog de vergunningen van dit jaar ook gratis voor volgend jaar geldig kunnen laten houden.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:07:18 #15
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_71586724
Of het nou onsmakelijk is of niet om door te feesten op die koninginnedag, feit blijft dat de gemeente de feesten heeft afgelast en dus verantwoordelijk is voor gemiste inkomsten van de horeca.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:16:07 #16
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_71586900
Normaal gesproken zie ik die claimcultuur niet zo en heb ik eerder een hekel aan mensen die meteen "AMERIKAANSE TOESTANDEN!!!111 CLAIMCULTUUR!!" gaan roepen als andere mensen gewoon hun recht halen.

Maar dit vind ik ook te gek. De gemeente heeft niet onrechtmatig gehandeld met het aflasten. Sterker nog, als ze niet hadden afgelast, dan waren de Apeldoorners ook heus niet massaal in de kroeg komen hossen, dus de gemeente heeft de schade feitelijk niet eens veroorzaakt.

Dit betekent dat de belastingbetaler moet gaan dokken voor de biertjes die we op Koninginnedag NIET hebben gedronken. Horecazaken die meteen in de problemen komen als er één feestdagje niet doorgaat, die mogen van mij wel op de fles hoor. Kroegen zat.
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:07 schreef BasEnAad het volgende:
Of het nou onsmakelijk is of niet om door te feesten op die koninginnedag, feit blijft dat de gemeente de feesten heeft afgelast en dus verantwoordelijk is voor gemiste inkomsten van de horeca.
Als zo'n afgelasting niet onrechtmatig is en nodig in het kader van de openbare orde, dan zijn ze niet schadeplichtig hoor.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:19:23 #17
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_71586976
quote:
Afdelingsvoorzitter van Koninklijke Horeca Nederland wijst er in de krant op dat de gemeente de schade niet per se met geld hoeft te vergoeden. Zo zou Apeldoorn ook een extra evenementsdag kunnen toestaan, zodat de horeca de geleden schade kan inhalen.
Ze zouden gewoon NIET het woord schadevergoeding moeten gebruiken en gewoon vriendelijk een brief aan de gemeente moeten schrijven met "...de pech die we 30 april hadden heeft ons hard getroffen. Kunt u aub meedenken over een extra evenementsdag zodat we onze misgelopen omzet alsnog kunnen halen?"

Was een stuk sympathieker geweest. Ik hoop dat de gemeente nu de poot stijf houdt.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:22:28 #18
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_71587049
Wat een klotewereld is dit toch, alles draait echt alleen maar om geld. Bah.
Stop the world, I want to get out.
pi_71587930
Dit is héél slechte reclame voor de stad Apeldoorn.
Wie dit leest is gek
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:23:12 #20
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_71588445
quote:
De schadeclaim is over de zomer heengetild, zegt voorzitter van de Horecavereniging Caterplein Gerard Verberg in de krant.

Dit omdat het volgens de ondernemers niet netjes leek om meteen over geld te beginnen als er zeven doden zijn te betreuren.
Ze hebben de doden eerst weer opgegraven om te zien of ze wel genoeg tot compost waren verwerkt. Classy.
Géén kloon van tvlxd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')