Onze decaan weet vies weinigquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:35 schreef motorbloempje het volgende:
Heb je hierover al met je decaan gesproken? Dat soort mensen weten vaak precies wat je mogelijkheden zijn, ook met jouw resultaten enzo, aangezien ze in de VS geloof ik best wel oordelen op je resultaten
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:13 schreef Civilian het volgende:
Wat voor rechten wil je gaan studeren dan? Lijkt me toch sterk dat als je in het buitenland rechten studeert, dit hier in Nederland ook weer kan toepassen?
Dan bouw je misschien een leuke basis, maar hier dan werk in die sector vinden lijkt me moeilijker..
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat het je gaaf lijkt om in een ander land en cultuur te verblijven tijdens je studie...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:09 schreef FP128 het volgende:
[..]
Wat is jouw reden om speciaal nou daar rechten te gaan studeren? is engels je moedertaal? of is het meer om later te kunnen zeggen: kijk ik heb in het buitenland gestudeerd..
Dit slaat nergens op. Het gaat er niet eens om waarom ik het ga doen, ik wil alleen tips/ervaringen van anderen weten. Hierboven staat trouwens wel de uitleg. Maar beetje kinderachtig doe je, alsof iedereen die in het buitenland studeert het alleen maar doet om interessante verhalen te hebben later. Misschien is dit wel iets waarom jij dingen doet in je leven, maar niet iedereen is zo...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:09 schreef FP128 het volgende:
[..]
Wat is jouw reden om speciaal nou daar rechten te gaan studeren? is engels je moedertaal? of is het meer om later te kunnen zeggen: kijk ik heb in het buitenland gestudeerd..
Het is momenteel ontzettend moeilijk om een werk-visum te krijgen in de VS. Het overgrote deel van de buitenlandse studenten wordt na het afronden van de opleiding zonder pardon het land uitgezet. Ik wil geen zwart toekomstbeeld schetsen, maar ga daar zeker wat doen waar je in Nederland ook iets aan hebt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:39 schreef hugo304 het volgende:
Sorry mensen ik had erbij moeten zeggen dat het eigenlijk niet de bedoeling is dat ik terugkom na mijn studie, maar daar blijf, of iig, er uiteindelijk weer terugkom.
Vervelend als mensen dit toch altijd verkeerd zeggenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:18 schreef Kassaa het volgende:
Daarnaast is rechten in de VS een vervolg studie (een masters) die je daar doet na al een bachelor op een university college te hebben gehaald.
Hoezo slaat het nergens op? De vraag is heel legitiem hoor. En mijn verklaring is ook zo gek nog niet aangezien het veel voorkomt dat mensen graag in het buiteland studeren omdat het a: hun moedertaal is en er meer kansen liggen voor bepaalde banen en het koketteren met studeren in het buitenland ook vaak een trend is om vervolgens het niet af te maken en terug te komen in Nederland maar wel bij sollicitatie gesprekken het terloops te vermelden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:44 schreef hugo304 het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op. Het gaat er niet eens om waarom ik het ga doen, ik wil alleen tips/ervaringen van anderen weten. Hierboven staat trouwens wel de uitleg. Maar beetje kinderachtig doe je, alsof iedereen die in het buitenland studeert het alleen maar doet om interessante verhalen te hebben later. Misschien is dit wel iets waarom jij dingen doet in je leven, maar niet iedereen is zo...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |