Verschil tussen ripstik en streetsurfing waveboard (beide zijn 'echte' waveboards):
StreetSurfing wheels roteren 360 graden, heeft afzonderlijk roterende torsiebar met ingebouwde veer., dus wendbaarder. Prijs vanaf 99,- tot 129,-. Vette designs ook.
Ripstick werkt met een veer aan de wheels en bestaat vaak uit 1 geheel (geen torsiebar). Prijs circa 99,- al heb ik ze ook goedkoper gezien dacht ik. Saai board.
Neppers: slechte kwaliteit wieltjes (scheuren vaak in), geen torsiebar of als ie er is: gaat snel kapot, wheels roteren niet alijd 360 graden. Qua riding valt het nog wel mee, maar de duurzaamheid is niet zo best. Zijn niet voor niets cheap. Heb zelf eerst een nepper gekocht en bij ontvangst zat soort snee in het wiel. Ding barstte dus al snel open tijdens waveboarden. Nu heb ik nieuwe van Streetsurfing en bevalt prima.
Waveboards zijn overal te koop. sportzaken, skateshops, Intertoys, Bijenkorf. Heb zelf op
www.waveboardingshop.nl gekocht, daar vind je alle waveboards van StreetSurfing. Voor ripsticks weet ik zo gauw geen site, maar mijn voorkeur ging al snel uit naar Streetsurf.
Hoop dat bovenstaande wat duidelijkheid verschaft... moest er zelf lang naar zoeken.
Leeftijd.... who cares, skaten, snowboarden, waveboarden... blijft boarden...